Applaus
Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 28-10-09 12:32

Hvilken elegant, præcis, ambitiøs og stærk film.

Måske årets bedste danske?

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Jesper

Dato : 30-10-09 19:35

Peter Brandt Nielsen <peterbrandtnielsen@gmail.com> wrote:

> Hvilken elegant, præcis, ambitiøs og stærk film.
>
> Måske årets bedste danske?

Snare årets dårligste danske film.
Storkornet billede der får 8 mm til at ligne Lawrence of Arabia på 70
mm, fotografen skalperer konsekvent alle de medvirkende, elendig
handheld fotografering. Musikken er en gang klimpreri på
stregeinstrument og klaver. Historien er en gang køkkenvaskrealisme af
værste skuffe og afslutningen ser ud som om den skulle laves i en fart
fordi de var løbet tør for penge.
Der er kun 2 pæne ting at sige om den film:
1. Paprika Steen er fremragende
2. Filmen har en rimelig dynamisk spilletid.

MEN Instruktør, producent, manusforfatter, komponist og fotograf gør
kollektivt i nællerne. Og det er ikke noget kønt syn!
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 30-10-09 20:13

Jesper skrev:

> Snare årets dårligste danske film.

Så er fronterne da trukket op.

> Storkornet billede der får 8 mm til at ligne Lawrence of Arabia på 70
> mm, fotografen skalperer konsekvent alle de medvirkende, elendig
> handheld fotografering.

Du mener ikke, at det er en selvvalgt stil snarere end talentløshed? Den slags
stil står ikke efter min mening i vejen for oplevelsen af et karakterdrama som
dette - men ville selvfølgelig gøre det i andre slags film.

> Historien er en gang køkkenvaskrealisme af værste skuffe

Kan du blot ikke lide genren, eller er der noget konkret galt med lige denne
historie?

I øvrigt mener jeg nok, ordet køkkenvaskrealisme burde forbeholdes den slags
arbejderklassehistorier, det var tiltænkt.

> [...]
>
> MEN Instruktør, producent, manusforfatter, komponist og fotograf gør
> kollektivt i nællerne. Og det er ikke noget kønt syn!

Hvis de har været i stand til at understøtte den fremragende
skuespilpræstation i den altoverskyggende hovedrolle, og oven i købet skrevet
rollen, kan det jo ikke være helt galt.

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Jesper

Dato : 30-10-09 20:48

> [...]

> stil står ikke efter min mening i vejen for oplevelsen af et karakterdrama som
> dette - men ville selvfølgelig gøre det i andre slags film.

Hvis det er selvvalgt, så er det selvvalgt talentløshed, det er ganske
enkelt dårligt håndværk.

> [...]
>
> I øvrigt mener jeg nok, ordet køkkenvaskrealisme burde forbeholdes den slags
> arbejderklassehistorier, det var tiltænkt.

Læs: http://www.cinemazone.dk/review.asp?id=7053&area=3
Ordet "køkkenvaskrealisme" bruges også udenfor arbejderklassen i dag.
Og nej, jeg kan ikke fordrage køkkenvaskrealismen.
Og ja, der er meget galt med historien. F.eks. Hvor er dramaet henne?

> Hvis de har været i stand til at understøtte den fremragende
> skuespilpræstation i den altoverskyggende hovedrolle, og oven i købet skrevet
> rollen, kan det jo ikke være helt galt.

Desværre ser man alt for ofte gode skuespillere slås med elendigt
materiale.

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 30-10-09 21:14

Jesper skrev:

> Læs: http://www.cinemazone.dk/review.asp?id=7053&area=3
> Ordet "køkkenvaskrealisme" bruges også udenfor arbejderklassen i dag.

Men hvis man bruger det om så forskellige ting, har det ikke rigtig nogen
mening, eller i hvert fald ikke den mening, det havde. Et simpelt ord som
hverdagsrealisme er bedre.

> Og ja, der er meget galt med historien. F.eks. Hvor er dramaet henne?

Indeni.

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Jesper

Dato : 31-10-09 00:04

> [...]

> mening, eller i hvert fald ikke den mening, det havde. Et simpelt ord som

If it walks like a duck and it squaks like a duck....

> Indeni.

Jeg vil sige: Ikke eksisterende