/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
skal den til syn igen ??
Fra : søren brix


Dato : 28-10-09 08:41

hej Ng

lige et spørgsmål til de kloge hoveder herinde :

jeg har en volvo 460, 1994 med snart 340000km på bagen der er begyndt at
skrante lidt og som måske skal til syn til april

der er følg der skal laves på den

udstødningen lyder ikke godt længre.
koblingen bliver lidt træls når det bliver koldt
den bruger lidt vand (det har den nu altid gjort...)
der er diverse rust og bøsninger under bunden der skal laves for ca 3-4000
kr.+ måske mere når div. plastic skjold bliver skruet af.

motormæssigt er der (endnu )ingen problemer der har aldrig været "skruet" i
den del, (det er 1,8 modelen hvor det er en renualt motor)

skal den ud på de evige volvo marker nu eller skal den igennem syn en gang
mere ??

der skyldes 0 kr på den og jeg har kørt godt 270000 km iden..

mvh


Søren


 
 
Mikael (28-10-2009)
Kommentar
Fra : Mikael


Dato : 28-10-09 02:56

On 28 Okt., 08:41, søren brix <jennyogso...@mail.dk> wrote:
> hej Ng
>
> lige et spørgsmål til de kloge hoveder herinde :
>
> jeg har en volvo 460, 1994 med snart 340000km på bagen der er begyndt at
> skrante lidt og som måske skal til syn til april
>
> der er følg der skal laves på den
>
> udstødningen lyder ikke godt længre.
> koblingen bliver lidt træls når det bliver koldt
> den bruger lidt vand (det har den nu altid gjort...)
> der er diverse rust og bøsninger under bunden der skal laves for ca 3-4000
> kr.+ måske mere når div. plastic skjold bliver skruet af.
>
> motormæssigt er der (endnu )ingen problemer der har aldrig været "skruet" i
> den del, (det er 1,8 modelen hvor det er en renualt motor)
>
> skal den ud på de evige volvo marker nu eller skal den igennem syn en gang
> mere ??
>
> der skyldes 0 kr på den og jeg har kørt  godt 270000 km iden..

Du skal jo holde det op imod hvad noget nyt/nyere vil koste dig og
hvsi du køber brugt er der en risiko for at du inden længere også skal
bruge sammen beløb på den, måske bare andre ting, det kommer jo helt
an på hvor gammel bilen er.

Men du har haft bilen længe og kender bilen, så kan det måske godt
betale sig at smide 10-15kkr i nakken på den og så ahve bil i 2 år
mere. Du ved hvad du har men du ved ikke hvad du får hvis du skifter.

Ud fra det du skriver her, vil jeg få den lavet eller ihvertfald få et
ordentligt overblik over hvad der skal til. De ting du nævner er jo
småting på sådan en gammel bil.

Mikael



alexbo (28-10-2009)
Kommentar
Fra : alexbo


Dato : 28-10-09 12:03


"søren brix" skrev

> skal den ud på de evige volvo marker nu eller skal den igennem syn en gang
> mere ??

Der er længe til april, som kan blive til juli, måske løser problemet sig
selv.

Det er altid vanskeligt at se ind i fremrtiden, måske kan du ved at ofre en
sum penge nu køre problemfrit i flere år.
Måske vil du ende med lige så stille putte flere og flere penge i bilen, så
du om 2 år ærgrer dig over at du ikke skiftede nu.

Men hvis koblingen der bliver træls er til at leve med, så få lavet den
udstødning, rust, bøsninger og sædvanligt vandspil kan vente, så vent med at
tage stilling til synstiden nærmer sig.

mvh
Alex Christensen



Martin Bak (28-10-2009)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 28-10-09 12:50


"alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i en meddelelse
news:4ae82533$1$274$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "søren brix" skrev
>
>> skal den ud på de evige volvo marker nu eller skal den igennem syn en
>> gang mere ??
>
> Der er længe til april, som kan blive til juli, måske løser problemet sig
> selv.
>
> Det er altid vanskeligt at se ind i fremrtiden, måske kan du ved at ofre
> en sum penge nu køre problemfrit i flere år.
> Måske vil du ende med lige så stille putte flere og flere penge i bilen,
> så du om 2 år ærgrer dig over at du ikke skiftede nu.
>
> Men hvis koblingen der bliver træls er til at leve med, så få lavet den
> udstødning, rust, bøsninger og sædvanligt vandspil kan vente, så vent med
> at tage stilling til synstiden nærmer sig.
>
Jeg er ikke helt enig. Det er netop rettidig omhu, allerede nu at få et
overblik over, hvad der skal til for at få bilen til at køre two more years,
så man ikke kommer så tæt på synstiden at det kan blive en stressfaktor dels
at finde et værksted man har tillid til og som vil og kan lave arbejdet,
dels finde et tidspunkt man kan undvære bilen på og ikke mindst, hvis man
ender med at beslutte sig for at lade den dø, så finde den rigtige bil til
erstatning.
Jeg ville allerede nu bede en mekaniker om at vurdere hvor meget (rust) der
skal udbedres på bilen og få en fast pris på det samlede arbejde. Det
forudsætter naturligvis at mekanikeren gennemgår bilen, herunder afmonterer
underskærme eller hvad der ellers måtte være nødvendigt. Det kan muligvis
koste nogle hundrede kroner, men så er udganspunktet for en beslutning om
bilens fremtid så velunderbygget som det er muligt.

--
Martin
www.martinbak.dk/




ABJ (28-10-2009)
Kommentar
Fra : ABJ


Dato : 28-10-09 12:19

Jeg ville vente, køre den til syn
"søren brix" <jennyogsoren@mail.dk> skrev i meddelelsen
news:4ae7f596$0$282$14726298@news.sunsite.dk...
> hej Ng
>
> lige et spørgsmål til de kloge hoveder herinde :
>
> jeg har en volvo 460, 1994 med snart 340000km på bagen der er begyndt at
> skrante lidt og som måske skal til syn til april
>
> der er følg der skal laves på den
>
> udstødningen lyder ikke godt længre.
> koblingen bliver lidt træls når det bliver koldt
> den bruger lidt vand (det har den nu altid gjort...)
> der er diverse rust og bøsninger under bunden der skal laves for ca 3-4000
> kr.+ måske mere når div. plastic skjold bliver skruet af.
>
> motormæssigt er der (endnu )ingen problemer der har aldrig været "skruet"
> i den del, (det er 1,8 modelen hvor det er en renualt motor)
>
> skal den ud på de evige volvo marker nu eller skal den igennem syn en gang
> mere ??
>
> der skyldes 0 kr på den og jeg har kørt godt 270000 km iden..
>
> mvh
>
>
> Søren

Jeg ville vente, og køre den til syn når den tid kommer uden at reparere,
men selvfølgelig kontrollere lys og andre småting.

Så må du vurdere om det kan betale sig at udbedre de fejl de finder.

Kobling og vandforbrug er ikke sikkerhedsmæssigt, bøsninger og rust i større
mængder er, udstødningen er måske.

Hilsen Aksel


Armand (28-10-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-10-09 14:15

søren brix skrev:
> hej Ng
>
> lige et spørgsmål til de kloge hoveder herinde :
>
> jeg har en volvo 460, 1994 med snart 340000km på bagen der er begyndt at
> skrante lidt og som måske skal til syn til april
>
> der er følg der skal laves på den
>
> udstødningen lyder ikke godt længre.
> koblingen bliver lidt træls når det bliver koldt
> den bruger lidt vand (det har den nu altid gjort...)
> der er diverse rust og bøsninger under bunden der skal laves for ca
> 3-4000 kr.+ måske mere når div. plastic skjold bliver skruet af.
>
> motormæssigt er der (endnu )ingen problemer der har aldrig været
> "skruet" i den del, (det er 1,8 modelen hvor det er en renualt motor)
>
> skal den ud på de evige volvo marker nu eller skal den igennem syn en
> gang mere ??
>
> der skyldes 0 kr på den og jeg har kørt godt 270000 km iden..
>
Efter at have skudt omkring 10.000,-kr i den har du en bil de næste to
år som du ved hvad der står for.
Hvis du skrotter den og køber en brugt bil til 10.000,-, aner du ikke en
pind om hvad der venter dig af problemer!

Nu ville du nok ikke købe så billigt hvis du skrotter Volvo'en, men jeg
synes at det sætter tingene i relief :-/

--
Armand.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177502
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408534
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste