Hjælp til valg af Mazda 2
Fra : Begbie

Dato : 25-10-09 09:23

Vi leder efter en mindre bil med god bagagerumsplads som skal køre
20-25 tusind km om året.

Til selve bilen har ikke nogen særlige krav, men det er klar fordel
med air con, samt trækkrog og evt. medfølgende vinterdæk.

Vi har tidligere haft en gamle Mazda 2 som udlejningsbil, været
tilfreds med den, og i den anledning har vi prøvet disse to biler
idag.

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Mazda-2-1,6-Sport-5d_ID505600968.htm

Har stort set det hele, dog også 144 på tælleren. Den er en '04. Jeg
fik den op på en lift - den har været undervognsbehandlet, men det er
var nogle steder hvor der var lidt overfladsrust. Jeg går udfra at
dette kan forventes(?)

http://www.bilbasen.dk/brugt-bil/forhandler/Mazda-2-1,4-Touring-5d_ID520101987.htm

Overstående ¨fra '06 har hverken aircon, trækkrog eller vinterdæk. Til
gengæld har den kun 26 på tælleren.

Vi vil gerne beholde den så langt tid som muligt.

Spg'et el vel om hvor meget de 144.000km betyder. Når alt kommer til
alt, er den jo over 30.000 billigere.

Fra : Kent Nielsen

Dato : 25-10-09 20:13

"Begbie" <y2j66_99@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> Vi vil gerne beholde den så langt tid som muligt.

> Spg'et el vel om hvor meget de 144.000km betyder. Når alt kommer til

Hej
1. Hvis jeg skulle ud at have en bil i dag, ville jeg ikke undvære aircon
eller klima.
2. Mht. antal kørte km har Mazda ikke ry for at være dårlige mht.
holdbarhed. 144.000 km på 5 år tyder så også på nogen gode varme ture,
hvilket kan være at foretrække, frem for 2 km. til bageren ture.
3. Mht rust, er det en ting man skal have fokus på med en Mazda, så det er
en klar fordel hvis den har fået noget supplerende behandling. Overfladerust
på f.eks.en bagbro eller lign. påboltede undervognskomponenter er helt
normalt, disse dele er ofte ikke galvaniseret ligesom
karroserierne.Godstykkelsen på disse dele kan så også være så tyk at det er
fuldstændig ligegyldigt (Ved ikke hvor meget Mazda galvaniserer)
4. 30.000.- er jo også en slat (Bemærk også at den ene er en 1.4 og den
anden er en 1.6)

Det var mine 25 øre, håber du kan bruge det.

Kent Nielsen

Fra : Begbie

Dato : 25-10-09 13:39

Tak for dit svar.

> [...]
> karroserierne.Godstykkelsen på disse dele kan så også være så tyk at det er
> fuldstændig ligegyldigt (Ved ikke hvor meget Mazda galvaniserer)

Ja - sælgeren nævnte netop at (efter hans mening) var godstykkelsen på
undervognskomponenterne så stor at overfladesrust var ligegyldigt (!).