Token ring / Ethernet
Fra : Hightower

Dato : 02-08-01 11:34

Hej NG

Vi har lige fået adsl i firmaet som kommer med en router med ethernet.

Nu er mit problem at resten af firmaet kører token ring og gerne ville blive
ved med det .

Så var det jeg tænkte at jeg ville lave en konerterings maskine som
konverterede fra ethernet til token og omvendt..

Er der nogen som kender en god software til det ( gerne freeeware)

Hightower

Fra : KlausF

Dato : 02-08-01 12:47

"Hightower" <the_hightower@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> konverterede fra ethernet til token og omvendt..
>
> Er der nogen som kender en god software til det ( gerne freeeware)

Umiddelbart kan I anskaffe et ethernetkort til en af jeres servere (NT,
2000, Linux OS/2), og så enable routing.
Flere af Jeres servere har garanteret en "onboard" ethernetkort I kan bruge,
så det kan faktisk ikke blive mere gratis end som så

Mvh Klaus

Fra : Steen Suder

Dato : 02-08-01 20:56

Hightower wrote:

> [...]
> konverterede fra ethernet til token og omvendt..
>
> Er der nogen som kender en god software til det ( gerne freeeware)

Tag en Linux box med et Ethernetkort og et Tokenringkort i... så kan du
enten bridge (switche) eller route.
Du behøver blot bundkort, ram, cpu, netkort og et floppydrev. Evt. kan
du supplere med en strømforsyning og et kabinet

--
Steen Suder

"We reject kings, presidents and voting.
We believe in rough consensus and running code."

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 06-08-01 19:19

On Thu, 2 Aug 2001 12:34:03 +0200, "Hightower"
<the_hightower@hotmail.com> wrote:

> Vi har lige fået adsl i firmaet som kommer med en router med ethernet.
> Nu er mit problem at resten af firmaet kører token ring og gerne ville
> blive ved med det .

En ting er, at man har token-ring -- Tiden kan jo indhente en
teknologi, som man syn(t)es var smart -- men at man skulle ønske
at blive ved med det, det er temmelig ubegribeligt for mig.

Snart sagt en hvilken som helst professionel pc leveres med et
ethernet-kort, switchene koster en brøkdel, og så er switched
fast ethernet simpelthen bedre end token-ring.

> Så var det jeg tænkte at jeg ville lave en konerterings maskine som
> konverterede fra ethernet til token og omvendt..

Det kan man da. Oplagt ville være at sætte en firewall op, da det
nu er et firma-net, der skal forbindes med Nettet. Nogle fire-
walls understøtter token-ring (omend det også bliver færre).

> Er der nogen som kender en god software til det ( gerne freeeware)

Freeware? Linux.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/