Gør det noget for miljøet. Skil dig af med~
Fra : Martin Bak

Dato : 22-10-09 22:05

Den gør, men gør ikke noget godt for miljøet.
Med andre ord, hvis du vil redde kloden, så skil dig af med din hund!

Den kræver et dobbelt så stort jord-areal for at blive produceret og
opfodret, som f.eks. en 4,6 L Land-Cruiser. Vel at mærke incl. drift.

Det påstår 2 New Zeelandske arkitekter i en ny bog:

http://www.dr.dk/Nyheder/Temaer/Oevrige_temaer/2009/Klima/Klimanyheder/Nyheder/2009/10/22/135553.htm

De rigtige svin har en Land-Cruiser med 2 store hunde bagi

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : oz3bto

Dato : 22-10-09 22:11

> [...]
>
> De rigtige svin har en Land-Cruiser med 2 store hunde bagi

Men er jo også kommet frem til at de ældre diesel slugende 4x4 såsom nissan
patrol er bedere for milijøet som mange af de nye små mini biler

De små mini biler holder ikke så længe som de gamle 4x4 + de er bygget af
mange syntetiske matrialer
De gode gamle 4x4 er lavet af jern

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 22-10-09 22:36

On Thu, 22 Oct 2009 23:10:38 +0200, "oz3bto" <no@in.dk> wrote:

> [...]
>patrol er bedere for milijøet som mange af de nye små mini biler
>
>De små mini biler holder ikke så længe som de gamle 4x4 + de er bygget af

Du snakker, og rø... går.

I eftermiddags kørte jeg bagved en halvgammel Nissan Patrol på rute 11
mellem Skjern og Varde.

Da vi var kommet ud af Varde, var der et par biler foran ham, der ikke
flyttede sig hurtigt nok, og da vi kom til en lige strækning med gode
oversigtsforhold, så skulle der overhales.

For satan og helvede!!! ))

Det tog op mod et kvarter før det blev lyst igen.

Den var eddermaneme chippet, så det var til at få øje på. Sort røg
væltede simpelthen ud af den i en lårtyk stråle, og det var ikke fordi
han kørte morfar, for det blev ved mens han overhalede alle 3 biler.

Der stod forresten www.jyskoffroad.dk på hans bagspoiler.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-10-09 22:40

folmer@rasmussen.dk skriver:

> Den var eddermaneme chippet, så det var til at få øje på. Sort røg
> væltede simpelthen ud af den i en lårtyk stråle

Chippet?

Dengang hed det vidst bare "skruet op for dieselpumpen"

Klaus

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 22-10-09 22:43

On Thu, 22 Oct 2009 23:39:59 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>folmer@rasmussen.dk skriver:

>Chippet?
>
>Dengang hed det vidst bare "skruet op for dieselpumpen"

>--

*LOL*

Ja, det vil jeg ikke afvise, men ka' vi så blive enige om tunet?

Det her var godt nok temmeligt voldsomt.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : KASO

Dato : 22-10-09 22:56

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> *LOL*
>
> Ja, det vil jeg ikke afvise, men ka' vi så blive enige om tunet?
>
> Det her var godt nok temmeligt voldsomt.

Jeg blev tilsvarende bekymret, da jeg idag overhalede en 407 på motorvejen.
Den lå og kørte stille og roligt i højre spor med omkring 100km/t - og røg
ganske lystigt imens.....

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 22-10-09 23:11

On Thu, 22 Oct 2009 23:55:51 +0200, "KASO" <SUK@nospam.invalid> wrote:

> [...]
>Den lå og kørte stille og roligt i højre spor med omkring 100km/t - og røg

De piller altså, de kratluskere.

Eller alternativt passer de ikke deres biler.

Nu var det vel ikke blå røg, for så er den jo bare slidt op?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : .J.S...

Dato : 22-10-09 23:20

<folmer@rasmussen.dk> wrote in message
> On Thu, 22 Oct 2009 23:10:38 +0200, "oz3bto" <no@in.dk> wrote:

Diesel er da så rent

http://www.youtube.com/watch?v=l8AQpAJo5tk

http://www.youtube.com/watch?v=AYaU1v1VIAc

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 23-10-09 01:49

".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> <folmer@rasmussen.dk> wrote in message
>

> http://www.youtube.com/watch?v=AYaU1v1VIAc
Hehe, jeg kommer til at tænke på min hedengangne Toyota Camry 1,9 TD fra 83,
inden jeg fik den justeret ned i pumpen.
Den ku dælme ryge, når man gearede ned og sparkede sømmet i bund.

Jeg husker første gang, jeg oplevede det.
Jeg var på vej ned gennem Mesballe og nedad bakken ud af byen hvor jeg lige
blev lidt overdreven frisk med motoromdrejningerne. Det var halvmørkt den
aften, og jeg husker bare, da jeg så i bakspejlet, tænkte jeg:" Var der ikke
lys i byen, da jeg kørte igennem.

Anden og sidste gang var kort efter, hvor en gammel Volle insisterede på
køre tre meter bag bagsmækken på min Camry på vej op af Vejlbybakken i
Århus. Konen beklagede sig over hans kørsel, så jeg sagde: " nu skal du bare
se ham få afstand - Den her kan godt ryge lidt."
Så tredie gear og sømmet i bund.
Det var første gang, jeg så fænomenet i dagslys. Jøsses da, Vollen bag mig
FORSVANDT i røgen - Faktisk dækkede røgen stort set begge spor ca 40 meter
bagud. Fuldstændigt ugennemsigtigt.
Jeg har aldrig nogensinde før eller siden set noget lignende.

Da jeg holdt for rødt oppe på toppen af bakken, kom Vollen luskende og holdt
pludselig meget pæn afstand, selv da vi holdt stille. Jeg ku se føreren
sidde og grine lidt forlegent., sådan lidt "Fåårrrk, vendte den bare om og
bed mig i røven "

Ugen efter kørte jeg på værksted og fik pumpen justeret ned.
Men en sjælden gang i mellem savner man sq røgkanonen. Intet der kurerer
tailgaters som tyk sort uforbrændt dieselos direkte ind gennem
friskluftdyserne
Og kørte man pænt, røg den ikke. Men den var sat vel fed i blandingen.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Nicolai Lang

Dato : 23-10-09 06:54

On Fri, 23 Oct 2009 02:49:25 +0200, "Frodo Nifinger"
<jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote:

>Men en sjælden gang i mellem savner man sq røgkanonen. Intet der kurerer
>tailgaters som tyk sort uforbrændt dieselos direkte ind gennem
>friskluftdyserne

Kunne godt have brugt sådan en knap i forgårs da en MC-betjent lå 30
cm bag min venstre side gennem Gribskov (op til 80 km /t) over omkring
8 km. Men på den anden side, så var jeg jo nok blevet kaldt til syn i
utide.

Men fuck han irriterede mig, jeg holdt mig lige omkring de tilladte 80
km (målt på GPS + jeg ved at når tælleren viser 85 så kører jeg 80).

Med venlig hilsen
Nicolai

--
Jeg blogger om Mb. Crohn, sundhed m.m.
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Søren

Dato : 23-10-09 18:27

".J.S..." <mr_nobody@nowhere.com> skrev i meddelelsen

> <folmer@rasmussen.dk> wrote in message
>
> Diesel er da så rent
>
> http://www.youtube.com/watch?v=l8AQpAJo5tk
>
> http://www.youtube.com/watch?v=AYaU1v1VIAc

Underligt at folk finder sig i det, selv når der er børn
http://www.youtube.com/watch?v=8ULuA84kN-0&NR=1&feature=fvwp

Fra : oz3bto

Dato : 23-10-09 00:33

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> væltede simpelthen ud af den i en lårtyk stråle, og det var ikke fordi
> han kørte morfar, for det blev ved mens han overhalede alle 3 biler.

Tror godt jeg ved hvem det er :p
Såen gammel patrol skal ryge når man høvler til den

Så skulle du se da vi var 12 styks afsted til træf i nordjylland 10 af dem
var patrols.. Det udviklede til tider temlig meget røg

Fra : Kent Oldhoj

Dato : 23-10-09 06:17

oz3bto wrote:

> Så skulle du se da vi var 12 styks afsted til træf i nordjylland 10 af dem
> var patrols.. Det udviklede til tider temlig meget røg

Det må have været den dag der på vejrudsigten var uforklarlige lokale
tågebanker i Nordjylland

--
Oldhoj

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 23-10-09 00:33

On 23 Okt., 07:53, Nicolai Lang <nnews0404051...@hjorth.com> wrote:

> [...]
>
> Men fuck han irriterede mig, jeg holdt mig lige omkring de tilladte 80
> km (målt på GPS + jeg ved at når tælleren viser 85 så kører jeg 80).

Hvis du føler dig utryg, er det da helt rigtigt at sænke farten, til
der er passende afstand.

Her i gruppen har Claus Nygaard tidligere fortalt om en lignende
oplevelse.........

Klaus

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 23-10-09 02:05

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev

> Det påstår 2 New Zeelandske arkitekter i en ny bog:
>
> http://www.dr.dk/Nyheder/Temaer/Oevrige_temaer/2009/Klima/Klimanyheder/Nyheder/2009/10/22/135553.htm

Ved ikke lige hvordan 4100 kvadratmeter skulle give energi til at lave en
bil?

Og hvem giver hunden et pund kød om dagen? Mange får udelukkende affald
+kornprodukter/grøntsager.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 23-10-09 18:36

Martin Bak wrote:
http://www.dr.dk/Nyheder/Temaer/Oevrige_temaer/2009/Klima/Klimanyheder/Nyheder/2009/10/22/135553.htm

> De rigtige svin har en Land-Cruiser med 2 store hunde bagi

Sikkert fåreavlere der har behov for både bilen og vovserne når nu det
er New Zeeland.

/Lars (Der hverken har hund eller kat - men højst "rotter på loftet")