Den sjoveste lille ting er, efter j
Fra : Dak

Dato : 22-10-09 16:57

...., er at jeg ikke kan li helt nye biler. :-/

Prøvede svigerforældrenes bil(mitsubishi colt) da den havde kørt nogen
hundrede km og fik da også den følelse af at kobling er helt forkert og
rattet er for stramt samt andre småting.

Men det skal måske nævnes at jeg ikke havde prøvekørt bilen før købet og
købte den nu mere af frustation over problemerne med den gamle.
rent impulskøb.

Så om 3 år så ser i mig nok mere aktiv tilbage i gruppen.

--
Dak
"Toyota Aygo+ 1.0 '09"

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 22-10-09 22:31

On Thu, 22 Oct 2009 17:56:31 +0200, Dak wrote:

> [...]
> rent impulskøb.
>
> Så om 3 år så ser i mig nok mere aktiv tilbage i gruppen.

Der er den da vel ved at være slidt til...

(Rolig, det går hurtigt af det der med at man er ved at ryge ud af
forruden så snart man rører bremsen osv.)

Fra : Brian Lund

Dato : 23-10-09 06:35

Jeg synes tvært om at rattet er for stramt på ældre biler og går legende let
på de fabriksnye biler jeg har prøvet, det har nok noget med dækkenes
tilstand at gøre (nye vs. godt slidte).

Hvad har du så købt? :)

> (Rolig, det går hurtigt af det der med at man er ved at ryge ud af
> forruden så snart man rører bremsen osv.)

Det gjorde jeg også da jeg fik min mazda 2 benziner (på vej ud af forruden
når jeg rørte bremsen), men efter et stykke tid holdt det stille og roligt
op. jeg troede den var ved at være slidt til..!

Efter en totalskade har jeg så fået en ny 2'er, magen til bortset fra
motoren som nu er skiftet til diesel. Jeg har ikke fået nærstuderet
frontruden endnu så jeg tror faktisk mere det er et spørgsmål om at vænne
sig til en bremse der reagerer anderledes end hvad man ellers har været vant
til!(?)

Derimod har jeg ikke helt vænnet mig til gearkassen endnu, den er lidt
anderledes end på den gamle...

Brian

Fra : Armand

Dato : 23-10-09 10:02

Brian Lund skrev:

> Jeg synes tvært om at rattet er for stramt på ældre biler og går legende let
> på de fabriksnye biler jeg har prøvet, det har nok noget med dækkenes
> tilstand at gøre (nye vs. godt slidte).

Nok nærmere grundet servostyring :-/

--
Armand.

Fra : Brian Lund

Dato : 23-10-09 12:30

> Nok nærmere grundet servostyring :-/

Nej også "gamle" biler med servostyring har været strammere at styre...

Den letteste jeg endnu har haft hænderne på har været en 2000km gammel fiat
500! (Især hvis man trykkede en gang på "city" knappen)
Min gamle mazda 2 synes jeg også gik meget let, underligt nok synes jeg den
nye går noget strammere men det er måske fordi jeg lige kommer fra 1200 km i
fiat'en...

Brian

Fra : Brian

Dato : 23-10-09 17:08

"Brian Lund" <brian@-FJERN-lundfoto.dk> skrev i meddelelsen

> Nej også "gamle" biler med servostyring har været strammere at styre...

Jeg har det på samme måde. Jeg synes jeg har set en sammenhæng i, om bilen
har været med "gammeldags" eller elektrisk servo - elektrisk synes at gå en
del lettere.

/Brian