netkort/switch/router i eet
Fra : Tobias Zimling Krist~

Dato : 02-08-01 10:31

Jeg har en ADSL-forbindelse og ISDN, og jeg vil gerne have en computer sat
op som server m. telefax via et ISDN-kort og en anden som workstation -
det hele naturligvis sluttet sammen i et LAN via en switch.
Så er det jeg tænker, om ikke det er muligt at sætte serveren til at være
router og switch ved at sætte et multi port netkort i? Er der nogle der
har erfaringer med det?
Serveren kan for min skyld køre win2000 eller linux eller winNT4.0 - så
længe der bare er mulighed for at sætte lidt FTP og faxserver op.
MvH
Tobias

Fra : Steen Suder

Dato : 02-08-01 21:00

Tobias Zimling Kristiansen wrote:

> [...]
> Serveren kan for min skyld køre win2000 eller linux eller winNT4.0 - så
> længe der bare er mulighed for at sætte lidt FTP og faxserver op.

Du kan gøre det med Linux. Brug f.eks. et Dlink DFE 570 (IIRC) netkort;
så har du en ret hurtig switch under Linux (brug brctl).

Fax, ftp og andre tjenester er med default i mange Linux distributioner.

--
Steen Suder

"We reject kings, presidents and voting.
We believe in rough consensus and running code."