Når produkterne ikke vil makke ret.
Fra : Dak

Dato : 19-10-09 16:40

Når man nu køber en pakke gun gum og følger instrukserne så må man gå ud
fra at det skulle opføre sig som der står på pakken ik?

Men bare ikke i min verden. :-/

På pakken står der man kan tænde bilen og lade varmen hærde blandingen.
Meeen... efter en times tid så er det stadigvæk ikke hærdet der hvor
revnen er. :-/ Umiddelbart så vil jeg skyde på at der kommer for meget
vanddamp fra min udstødningsgas således at det tilføjer mere vand end
hvad varmen kan nå at fordampe i gun gum'en. Havde håbet på at kunne
teste den her til aften men kan nok skyde en hvid pil efter det da den
ellers skal stå 24 timer inden man kører i bilen.

Men hvordan har jeg så repareret det (indtil videre)?

Først smurte jeg en tube gun gum på udstødningsdelene. Derefter tog jeg
en gun wrap på hvor hveranden lamel var bøjet ind i røret og spændte den
til. Derefter tog jeg hul på en dåse gun gum og smurte det udenpå.

Indtil videre så kan jeg ikke se nogen eller mærke nogen lækager ved
samlingen.

Men fordi jeg godt kan li at bære livrem og seler OG badering, så har
jeg købt en rulle alu-tape som jeg har tænkt mig at rulle over når det
er hærdet således at den ihvertfald ikke skulle falde af.

Og hvem sagde noget med at svejse.

Men blir nok nødt til at stå en time før op i morgen alligevel da jeg
skal have tid til at tilkalde autohjælp hvis uheldet er ude. 7-9-13

--
Dak
"Daewoo Matiz 0.8 '99"

Fra : Tom

Dato : 19-10-09 17:30

Dak skrev:
> [...]
> teste den her til aften men kan nok skyde en hvid pil efter det da den
> ellers skal stå 24 timer inden man kører i bilen.

GunGun er kun til at nødtørftig stoppe et udstødning der er ved at falde
fra hinanden pga. tærring. Det virker ad h. til ved større huller fordi
trykket blæser hul.
L*rtet hærder op som gips og er vitterlig heller ikke stærkere end gips,
så det dur kun til lige at lappe en stop rusten potte og aldrig på et rør.

> [...]
> jeg købt en rulle alu-tape som jeg har tænkt mig at rulle over når det
> er hærdet således at den ihvertfald ikke skulle falde af.

Det gjorde JEG

> Men blir nok nødt til at stå en time før op i morgen alligevel da jeg
> skal have tid til at tilkalde autohjælp hvis uheldet er ude. 7-9-13

Tja jeg fatter ikke at du gider lege rundt med sådan noget bandage og
gips i stedet for at få en mekker til at bruge 10 min med en svejser og
så er det lukke så det holder (et stykke tid). De par hundrede kr han
tager er vel ikke så slemt

--
Tom

Fra : oz3bto

Dato : 19-10-09 18:32

"Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Men blir nok nødt til at stå en time før op i morgen alligevel da jeg
> skal have tid til at tilkalde autohjælp hvis uheldet er ude. 7-9-13

Hvis det ikke holder så kan bilen nu nok godt køre alligevel .. Det støjer
bare lidt

Sidst min smuttede var det ½m efter turboen det kørte jeg da med et par
dage... Såen 2,7tdi lukker seriøst noget støj ud :P
Mekkeren smed ½m ny rør på med et par svejsninger menes jeg hentede kage til
kaffen.. regningen har jeg aldrig set