Brugtvognspriserne stiger (eller gør de)
Fra : Bjarne K.

Dato : 19-10-09 15:26

Jeg mener, at jeg for ganske nylig så en artikel i en af netaviserne, at
brugtvognspriserne stiger (også på de lidt større modeller som Mondeo)

Hvis ellers jeg husker ret, er der så nogen af jer, der kan henvise til
omtalte artiken, eller kan huske, hvad grunden skulle være til de stigende
priser ?

p.f.t.

Bjarne K.

Fra : Ukendt

Dato : 19-10-09 18:12

"Bjarne K." <b@bjarnek.invalid> skrev i meddelelsen

> Hvis ellers jeg husker ret, er der så nogen af jer, der kan henvise til
> omtalte artiken, eller kan huske, hvad grunden skulle være til de stigende
> priser ?

Måske nogen af disse:
http://bilmagasinet.dk/article/34493
http://www.bilenonline.dk/article/2009/10/flere-penge-din-brugte-bil
http://fpn.dk/motor/bil/article1844798.ece
Der står i store træk det samme i artiklerne, men så har du da lidt at vælge
i mellem :)

Mvh

Thomas

Fra : Bjarne K.

Dato : 19-10-09 18:23

"T. R." <thrATmail-onlineDOTdk> wrote in message

> [...]
> http://fpn.dk/motor/bil/article1844798.ece
> Der står i store træk det samme i artiklerne, men så har du da lidt at

Jeg siger mange tak.

Bjarne K.

Fra : Armand

Dato : 19-10-09 19:15

Bjarne K. skrev:
> [...]
> omtalte artiken, eller kan huske, hvad grunden skulle være til de stigende

Mon ikke at det er decideret propaganda fra en af branceorganisationerne :-/
Helt i samme stil med at nogen konstant(/desperat?) bombarderer pressen
med nyheder om at omsætningen/kurserne/forbruget/industrien er ved at
slå igang og krisen snart er ovre!

--
Armand.

Fra : Brian

Dato : 19-10-09 21:14

> [...]
> Helt i samme stil med at nogen konstant(/desperat?) bombarderer pressen
> med nyheder om at omsætningen/kurserne/forbruget/industrien er ved at slå

Muligvis, jeg fik forleden en mail fra DBA der lød som følgende: "Det har
aldrig været nemmere at sælge sin brugte bil. Lige nu er efterspørgslen
større end nogensinde, og samtidig har der aldrig været så få brugte biler
på markedet! Derfor stiger priserne markant. Det betyder alt i alt, at du
kan tjene flere penge på din brugte bil. Fx er biler i mellemklassen i
gennemsnit steget med 5 % og firmabilklassen med 7 %. Det er netop nu, du
kan gøre en god handel og få den bedste pris for din brugte bil."

I mailen er der også priseksempler på tre 3-4 år gamle bilmodeller, der
fortæller at gennemsnitsprisen var højere i September 2009, end den var i
Marts 2009. Hvordan de kommer frem til dét, kan man jo kun gisne om...

/Brian