Ny Tesla!!
Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 15-10-09 15:36

http://www.teslamotors.com.nyud.net/models/index.php

http://www.teslamotors.com/models/index.php

/Pnic-25-04-1973-Taurus/Walnut/--Sandgaardsvej/Kjellerup/Jutland/Denmark
http://groups.google.dk/group/alt.politics/msg/d391046c6fd88d84?hl=da&dmode=source
http://groups.google.dk/group/dk.politik/msg/83179c80f2377519?hl=da&dmode=source
En ring på Hjernen! En ring på Hjørnen! Kvantemekanisk af tortur
--
Enhjørringen som er GUD! Det eneste som kan myrde livets træ!
er hjørneringens horn! Livets Træ Mælkevejs Galaksen set fra siden

Fra : Klaus G.

Dato : 15-10-09 16:04

> [...]
> og tyngdekraft tegnet ind!!!! En massiv singularitet i centrum,
> det sorte hul som galaksen drejer rundt om! Ygdrassil!!!! Livets Træ!!!!!!
Hvad er brugbart af alt det crap du postede?

--
Klaus G.

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 15-10-09 16:57

"Klaus G." <klaus_godt@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvad er brugbart af alt det crap du postede?
>
> --
> Klaus G.

To links til Tesla motors hvor man kan se deres Model S
Det øverste fra nyud.net! Hvis at Tesla Motors server går ned!

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-10-09 17:24

Peter Nicolaysen skriver:

> [...]
> http://groups.google.dk/group/dk.politik/msg/83179c80f2377519?hl=da&dmode=source
> En ring på Hjernen! En ring på Hjørnen! Kvantemekanisk af tortur

Øøøøh, hvad er det du skriver?

Klaus

Fra : Peter Nicolaysen

Dato : 15-10-09 17:32

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
> Peter Nicolaysen skriver:

> Øøøøh, hvad er det du skriver?

Der var den! Den må være faldet ud af signaturen af en eller anden grund!
Måske er det Microsofts software! Den prøver også at sætte signaturen ind
øverst????

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-10-09 22:03

Peter Nicolaysen skriver:

> Der var den!

Nej.

Skrot nu den signatur - eller der halvhjertede forsøg derpå.

Dit program kan ikke engang finde ud af at lave en ordentlig
signaturadskiller.

Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-09 16:11

"Peter Nicolaysen" <cavp@rznvy.qx (ROT13)> skrev i meddelelsen

> http://www.teslamotors.com.nyud.net/models/index.php
>
> http://www.teslamotors.com/models/index.php

Jamen dog, den er ikke engang halvgrim.
Desværre har de dog ikke haft mod til at lade taglinien gå helt ned og
slutte bilen af, lidt ligesom Porsche 911, istedet for det Peugeotagtige
klistren bagagerums hjørne på.

Og næsten 500 km på en opladning!
God plads til 5 voksne og endda 2 børn oveni.

250.000 kr uden afgift. Dollaren er jo under 5 kroner lige nu
Gu ve, hvad den lander på herhjemme - Nogen skal jo tjene et eller andet.

Jeg ku godt forestille mig i sådan et køretøj.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Anders Majland

Dato : 15-10-09 16:21

> 250.000 kr uden afgift. Dollaren er jo under 5 kroner lige nu
> Gu ve, hvad den lander på herhjemme - Nogen skal jo tjene et eller andet.

Selvom el lidt endnu er fritaget for afgift er der nok lidt i told og så de
25% moms ... Prisen på denne side dammen er nok tættere på 350.00kr men det
er jo stadig ikke galt

Fra : Armand

Dato : 16-10-09 01:17

Anders Majland skrev:

> Selvom el lidt endnu er fritaget for afgift er der nok lidt i told og så
> de 25% moms ... Prisen på denne side dammen er nok tættere på 350.00kr
> men det er jo stadig ikke galt

Jeg købte diesel (á mit hidtil dyreste og nyeste køretøj) lige inden
afgiftsomlægningen, så jég turde ikke risikere at eje en afgiftsfritaget
bil i dén prisklasse =

Over there koster en Mustang godt 20.000$, hvor den herhjemme prissættes
omkring en million, Så 50.000$ kan godt gå hen og blive til noget af en
afgifts-opkrævning!
På den anden side: Kán Skat gøre dét? Jeg mener: De regulerede ikke den
anden vej i min lomme da de lagde afgiften om senest!

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 16-10-09 07:07

> [...]
> På den anden side: Kán Skat gøre dét? Jeg mener: De regulerede ikke den
> anden vej i min lomme da de lagde afgiften om senest!

Elbiler er foreløbigt fritaget for registreringsafgift. Jeg tror ikke på at
de med tilbagevirkende kræft vil forsøge at ændre det.

Men løbende afgifter som afgiften for manglende partikelfilter skal nok
komme ... Batterier belaster jo også miljøet så når elbiler begynder at
blive for attraktive kommer der nok både grønne afgifter og
registeringsafgift ...

/A

Fra : AS

Dato : 16-10-09 20:44

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> wrote in message

> Elbiler er ___foreløbigt___ fritaget for registreringsafgift. ....

Præcist.

Fra : Anders Majland

Dato : 18-10-09 19:27

> Præcist.

Ja til og med 2012.

Og med afgiften på hvidplade biler uden partikelfilter er der jo igen dannet
præcedens for at lovgive med tilbagevirkende kraft ....

/A

Fra : alexbo

Dato : 18-10-09 19:41

"Anders Majland" skrev

> Og med afgiften på hvidplade biler uden partikelfilter er der jo igen
> dannet præcedens for at lovgive med tilbagevirkende kraft ....

Vil det sige at man skal betale for alle de år man har været ejer?
Eller måske kun for 5 år tilbage.

mvh
Alex Christensen

Fra : Anders Majland

Dato : 19-10-09 10:02

> Vil det sige at man skal betale for alle de år man har været ejer?

Nej kun at mange bliver straffet med 1000kr/år for at have købt en lille
økonomisk dieselbil efter afgiftsomnlægningen i 2007. De gjorde jo netop som
politikkerne ville have dem til ... Men nu har de så svært ved at finansere
finansloven så de opfinder lige en ny skat og begrunder den med noget miljø
halløj ....

Helt uforståeligt bliver det så når de fritager gulpade biler under 3500kg
(der jo typisk er kassevogne eller firhjulstrækkere).

En bil er en relativt stor "investering" for de fleste. Og mange gør sig
også umage og regner på det inden køb.

Derfor jeg tror at vi nok skal få både grønne afgifter / batteriafgifter
eller hvad de nu kan finde på så snart indtægterne fra biler på fossilt
brændstof begynder at falde ..

/A

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 17-10-09 00:01

"Frodo Nifinger" <jnisnabelatdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Desværre har de dog ikke haft mod til at lade taglinien gå helt ned og
> slutte bilen af, lidt ligesom Porsche 911, istedet for det Peugeotagtige

Jeg fandt lige en video indeholdende Tasla model S hands on.
Meget fancy instrumentering og håndtering. Meget Iphoneagtigt.
Mon det vil fungere godt IRL?

Fancy dørhåndtag iøvrigt.

http://www.vimeo.com/4111173

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 18-10-09 00:08

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

Jeg fandt iøvrigt en 3-delt video på youtube om bilen.
plus en masse mere:

http://www.youtube.com/watch?v=XrtXXrRa5OI&feature=related

Enjoy

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 15-10-09 19:38

"Peter Nicolaysen" <cavp@rznvy.qx (ROT13)> skrev i meddelelsen

> http://www.teslamotors.com.nyud.net/models/index.php

Min aller første tanke: "Wauv, en feeeed ny Aston Martin".

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Armand

Dato : 16-10-09 00:17

Henrik B. skrev:
> "Peter Nicolaysen" <cavp@rznvy.qx (ROT13)> skrev i meddelelsen

> Min aller første tanke: "Wauv, en feeeed ny Aston Martin"

Eller Maserati

--
Armand.

Fra : Mogens

Dato : 16-10-09 17:06

> [...]

Jep :)

> Eller Maserati

Blasfemi - gå ud å vask din mund!

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 17-10-09 23:56

> Eller Maserati

Når jeg betragter den, kommer jeg til at tænke på, at det var en bil, Jaguar
burde ha tegnet. Lige til kikset på bagenden. Jaguar har haft problemer de
sidste mange år med at få lavet en køn bagende i harmoni med resten.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk