DR...Ikke altid lige dårlig!
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-10-09 13:18

Det er ikke altid, man skal brokke sig over DR... Lige pt. sender DR P1
en serie omkring det armenske folkemord 1915-17. - Det er noget, jeg er
ret interesseret i rent kirkehistorisk, og så har jeg faktisk som barn
mødt nogle af de danskere, der omtales i udsendelserne.

- Jeg troede, den automatisk blev lagt op som podcast, hvilket de plejer
at gøre med sådanne serier, - men nej.... Så jeg ringede til
lytterservice og spurgte. - Det var i går eftermiddags kort efter,
udsendelsen var slut, - og spurgte, om de kom som podcast, og fik det
svar, at det ville hun da lade gå videre...

Så her til formiddag ringede telefonen, og det var sandelig fra DR, og
at hun da nu kunne fortælle, at serien nu er blevet lagt ud som podcast.
Det kalder jeg god service!

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-10-09 13:22

> [...]
>
> Så her til formiddag ringede telefonen, og det var sandelig fra DR, og
> at hun da nu kunne fortælle, at serien nu er blevet lagt ud som podcast.

det vil være bedre service hvis du smed et link til os andre ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 07-10-09 13:39

Tænk hvis de ville gøre det samme med Deadline, især Deadline 22:30 som
jeg hyppigt ikke kan holde mig vågen til ...

> det vil være bedre service hvis du smed et link til os andre ...

Jep ... men det ligger i hvert fald endnu ikke på iTunes.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-10-09 13:41

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Tænk hvis de ville gøre det samme med Deadline, især Deadline 22:30 som
> jeg hyppigt ikke kan holde mig vågen til ...

Du skal bare ha' en EyeTV DVB-T tuner ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 07-10-09 14:40

> Du skal bare ha' en EyeTV DVB-T tuner ...

Det har jeg allerede - EyeTV Hybrid med EyeTV software 3.2 ..

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-10-09 14:44

> Det har jeg allerede - EyeTV Hybrid med EyeTV software 3.2 ..

så er det da en smal sag at sætte den til at optage Deadline her aften
... og så automatisk sætte den til at konvertere til iPod/Apple TV Format
... den syncer automatisk med iTunes og vupti .. instant "podcast"

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 07-10-09 16:54

> så er det da en smal sag at sætte den til at optage Deadline her aften
> .. og så automatisk sætte den til at konvertere til iPod/Apple TV Format
> .. den syncer automatisk med iTunes og vupti .. instant "podcast"

Ja, men nu er podcast'en jo fundet, så ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-10-09 16:55

> Ja, men nu er podcast'en jo fundet, så ...

du får bedre kvalitet hvis du selv optagert den ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 07-10-09 17:14

> du får bedre kvalitet hvis du selv optagert den ...

Den skal alligevel kun ses en gang, og derefer slettes.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-10-09 17:15

> Den skal alligevel kun ses en gang, og derefer slettes.

derfor må det da gerne være i en kvalitet der er til at holde ud og se
på .. også i fuldskærm ....

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 07-10-09 18:22

> derfor må det da gerne være i en kvalitet der er til at holde ud og se
> på .. også i fuldskærm ....

På sin iPhone ? Ved morgenmaden?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-10-09 18:27

> På sin iPhone ? Ved morgenmaden?

ja ?

Jeg synes ikke DR konvertering er så god som det jeg kan få ud af EyeTV
.... f.eks. laver jeg min egen udgave af "So ein Ding" selvom det da er
nemmere at hente via podcast ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 07-10-09 18:33

> Jeg synes ikke DR konvertering er så god som det jeg kan få ud af EyeTV
> ... f.eks. laver jeg min egen udgave af "So ein Ding" selvom det da er
> nemmere at hente via podcast ...

Men det kræver jo en døgnåben mac ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-10-09 18:36

> Men det kræver jo en døgnåben mac ...

næh .. min mac mini vågner selv fra dvale når den skal optage noget ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 07-10-09 19:15

> næh .. min mac mini vågner selv fra dvale når den skal optage noget ...

Hvor gammel er så den?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-10-09 19:30

> Hvor gammel er så den?

1,5 år ... tror jeg ... efterhånden ... det er den første udgave med
Core 2 duo ..

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 07-10-09 19:50

> 1,5 år ... tror jeg ... efterhånden ... det er den første udgave med
> Core 2 duo ..

Så tror jeg næsten at vi har den samme type ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-10-09 19:54

> Så tror jeg næsten at vi har den samme type ...

jeg havde en core duo til eyetv, men da der begyndte at komme HD kanaler
kunne den ikke følge med mere ...

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 07-10-09 20:24

> jeg havde en core duo til eyetv, men da der begyndte at komme HD kanaler
> kunne den ikke følge med mere ...

Min MacBook er på 2 GHz, min MacMini kun på 1,8 GHz. Men begge har 2 GiB
RAM og 320 GB intern harddisk - burde det ikke være nok?

Begge med Intel Core 2 Duo processor.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-10-09 20:30

> Min MacBook er på 2 GHz, min MacMini kun på 1,8 GHz. Men begge har 2 GiB
> RAM og 320 GB intern harddisk - burde det ikke være nok?
>
> Begge med Intel Core 2 Duo processor.

MacBook'en ikke noget problem . mini'en ved jeg ikke .. jeg har ikke
prøvet det på en 1.8GHz mini, min er en 2.0

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 07-10-09 21:12

> MacBook'en ikke noget problem . mini'en ved jeg ikke .. jeg har ikke
> prøvet det på en 1.8GHz mini, min er en 2.0

Ja, min var beregnet som Leopard Server. Nu kører den Sneleopard mens
min gamle G4/867 kører serveren - maskinen er dog nu forsynet med en 1,6
GHz dobbeltprocessor.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : jagge

Dato : 07-10-09 20:05

> næh .. min mac mini vågner selv fra dvale når den skal optage noget ...

Hvor god bliver kvaliteten når man optager på sådan en ??

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-10-09 20:09

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> Hvor god bliver kvaliteten når man optager på sådan en ??

ligeså god som du får ind ... Den optager bit for bit de samme data som
kommer ind via din antenne og/eller kabeltv (yousee i mit tilfælde)

/thomas

Fra : jagge

Dato : 07-10-09 20:27

> ligeså god som du får ind ... Den optager bit for bit de samme data som
> kommer ind via din antenne og/eller kabeltv (yousee i mit tilfælde)

ok det er da lidt fedt. Jeg er bare lidt overrasket over at du ikke kan
grabbe HD, der et da trods alt kun 720 det der kommer via selskaberne ??

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-10-09 20:30

> ok det er da lidt fedt. Jeg er bare lidt overrasket over at du ikke kan
> grabbe HD, der et da trods alt kun 720 det der kommer via selskaberne ??

jeg ku' godt grabbe og optage det men core duo maskinen og det ringe
grafikkort der sidder i mini'erne kunne ikke følge med til at _vise_ det
.... der skal lidt hestekræfter til at lave en h.264 stream om til noget
der kan vises.

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-10-09 20:42

jagge skrev:

> ok det er da lidt fedt. Jeg er bare lidt overrasket over at du ikke kan
> grabbe HD, der et da trods alt kun 720 det der kommer via selskaberne ??

Yousee sender nogen kanaler i HD. MTV fx.

Fra : jagge

Dato : 08-10-09 16:52

> Yousee sender nogen kanaler i HD. MTV fx.

mener du i 1080 og ikke 720 ?

MVH

Jakob

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-10-09 17:27

jagge skrev:

> mener du i 1080 og ikke 720 ?

Jeg mener bestemt jeg har set det i HØJ opløsning da jeg bladrede
igennem, men det er der ikke på det de sender nu.

Jeg kunne dog sagtens forestille mig at giver man dem penge nok, så er
der masser af HD. DR skulle også have en HD kanal her til den første.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-10-09 17:30

> [...]
>
> Jeg kunne dog sagtens forestille mig at giver man dem penge nok, så er
> der masser af HD. DR skulle også have en HD kanal her til den første.

jep:

Discovery HD,
National Geographic Channel HD
Eurosport HD
MTV HD
BBC HD
TV 2 FILM HD

er i "HD Pakken"

/thomas

Fra : jagge

Dato : 08-10-09 17:50

> Discovery HD,
> National Geographic Channel HD
> Eurosport HD
> MTV HD
> BBC HD
> TV 2 FILM HD
>
> er i "HD Pakken"

JO jo men der er 2 slags HD, 720 og 1080 :0).

MVH

Jakob

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-10-09 18:38

jagge skrev:

> JO jo men der er 2 slags HD, 720 og 1080 :0).

Den jeg så var 1920 bred. Hvad er det så?

Bortset fra det, Thomas, hvad kårstårn at have HD-pakken?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-10-09 18:51

> Den jeg så var 1920 bred. Hvad er det så?
>
> Bortset fra det, Thomas, hvad kårstårn at have HD-pakken?

79 kr./md. for HD pakken + et kortgebyr (pt. 30,- pr md)

/thomas

Fra : jagge

Dato : 08-10-09 19:17

> Den jeg så var 1920 bred. Hvad er det så?

Så er det fullHD den der kaldes 1080 som er højden.

MVH

Jakob

Fra : jagge

Dato : 08-10-09 17:49

ennem, men det er der ikke på det de sender nu.

> Jeg kunne dog sagtens forestille mig at giver man dem penge nok, så er
> der masser af HD. DR skulle også have en HD kanal her til den første.

Altså lige for at få det på det rene. Både 720 (1280 gange 720 punkter)
og 1080 (1920 gange 1080) er HD. Den sidste er den der kaldes fullHD. Du
ved det sikkert men jeg fornemmer at det bliver blandet lidt i denne del
af tråden :0)

Jeg aner faktisk ikke hvad der blev sendt i men vil absolut tro det er
720 da det andet er meget datatungt.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-10-09 17:28

> mener du i 1080 og ikke 720 ?

nu er 720p også HD .. bare ikke full HD ... og det er lidt forskelligt
hvad de sender.

/thomas

Fra : jagge

Dato : 08-10-09 17:51

> nu er 720p også HD .. bare ikke full HD ...

Jep

> og det er lidt forskelligt
> hvad de sender.

OK var ikke klar over at nogen sendte i fullHD.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-10-09 17:55

> Jep

> OK var ikke klar over at nogen sendte i fullHD.

jaeh .. det kan godt være det er fullHD .. men der er skruet ned for
bitrate og op for komprimeringen .. faktisk synes jeg tit 720p kanalerne
ser bedre ud .. på mit fjernsyn i det mindste ...

/thomas

Fra : jagge

Dato : 08-10-09 19:18

> jaeh .. det kan godt være det er fullHD .. men der er skruet ned for
> bitrate og op for komprimeringen .. faktisk synes jeg tit 720p kanalerne
> ser bedre ud .. på mit fjernsyn i det mindste ...

Ahh ok. Det er præcis ritigt at det er ikke så simpelt med opløsing.
Forskellen er ofte minimal og nogen gange er det bedre med 720 som du
siger.

MVH

Jakob

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-10-09 18:45

Thomas von Hassel skrev:

> Jeg synes ikke DR konvertering er så god som det jeg kan få ud af EyeTV
> .... f.eks. laver jeg min egen udgave af "So ein Ding" selvom det da er
> nemmere at hente via podcast ...

Jeg synes ikke EyeTV's konvertering er så god som den jeg kan få ud af
en to-gennemløbskonvertering med HandBrake. Det ses tydeligt
fuldskærms (prøvede på tv'et). Der er meget fnidder og tendens til
firkanthed af farveflader.

Desværre tillader deres SDK ikke nævneværdigt meget, og slet ikke at man
kobler en alternativ eksportør ind.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-10-09 18:46

> [...]
> firkanthed af farveflader.
>
> Desværre tillader deres SDK ikke nævneværdigt meget, og slet ikke at man

Handbrake kan da sluge .eyetv filer direkt ?

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-10-09 18:58

> Handbrake kan da sluge .eyetv filer direkt ?

ok det kan de så ikke mere ... øv ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-10-09 19:30

Thomas von Hassel skrev:

> Handbrake kan da sluge .eyetv filer direkt ?

Kan den? Jeg plejer bare at åbne pakken og så give den mpeg-filen.

Men, ser du, det giver ikke den automatiske "eksporter-efter-optagelsen"
som er EyeTV's force lige her.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-10-09 19:35

> Kan den? Jeg plejer bare at åbne pakken og så give den mpeg-filen.

det synes jeg den kunne engang .. men ikke mere ..

> Men, ser du, det giver ikke den automatiske "eksporter-efter-optagelsen"
> som er EyeTV's force lige her.

netop .. og jeg er så tilpas tilfreds med EyeTV's (eller Quicktime som
det jo er) og det automatiske aspekt at jeg bare lader eyetv gøre det
automatisk ..

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-10-09 18:06

Per Rønne skrev:

> Ja, men nu er podcast'en jo fundet, så ...

Hvis du var lige så fanatisk med billeder som med lyd, ville du ikke
snuppe podcasten...

Fra : Per Rønne

Dato : 07-10-09 18:31

> Hvis du var lige så fanatisk med billeder som med lyd, ville du ikke
> snuppe podcasten...

Jeg er ikke fanatisk med lyd - men går da ud fra at mit DVD-køb i dag er
af ordentlig kvalitet.

Jean-Philippe Rameau: Castor et Pollux. Balletopera i fem akter fra 1737
på to DVD-skiver. Pris: 299,-. Fona på Strøget.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-10-09 18:46

Per Rønne skrev:

> Jeg er ikke fanatisk med lyd - men går da ud fra at mit DVD-køb i dag er
> af ordentlig kvalitet.

Det mindedes jeg ellers du skrev noget om på et tidspunkt.

> Jean-Philippe Rameau: Castor et Pollux. Balletopera i fem akter fra 1737
> på to DVD-skiver. Pris: 299,-. Fona på Strøget.

Nu afventer jeg blot at du og Morten starter en underskriftsindsamling
for at middelalderoperaer får fast plads kl. 04.30 på DR2 :)

Fra : Per Rønne

Dato : 07-10-09 19:15

> Det mindedes jeg ellers du skrev noget om på et tidspunkt.

Jeg kunne forstå hvis det havde været den ældste af mine brødre; han er
lydtekniker ...

> Nu afventer jeg blot at du og Morten starter en underskriftsindsamling
> for at middelalderoperaer får fast plads kl. 04.30 på DR2 :)

Bortset fra at Castor & Pollux er fra barokken, og omhandler to antikke
halvguder - så er opera noget jeg optager til senere brænding på DVD.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 09-10-09 17:47

> Nu afventer jeg blot at du og Morten starter en underskriftsindsamling
> for at middelalderoperaer får fast plads kl. 04.30 på DR2 :)

Hov, hov - jeg er til Beatles & bajere + symfonisk rock. Ikke til opera.
Det lader jeg min far og min tenorbror om.

Jeg har det fint med "Mylle" & "Bissen" på P4 om morgenen.

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 09-10-09 19:26

Morten Lind skrev:

> Hov, hov - jeg er til Beatles & bajere + symfonisk rock. Ikke til opera.
> Det lader jeg min far og min tenorbror om.
>
> Jeg har det fint med "Mylle" & "Bissen" på P4 om morgenen.

Jeg må indrømme jeg synes Mylle er lidt for selvfed til jeg orker at
høre på ham, så det er jeg holdt op med. Det er længe siden jeg har
hørt Hans Otto men går ud fra at han holder fanen højt. Han har nu en
god mikrofonstemme.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-10-09 15:07

Per Rønne skrev:

> Det har jeg allerede - EyeTV Hybrid med EyeTV software 3.2 ..

Ævle-G til programoversigten og så trykker du på den lille kugle i
programmet så den bliver rød.

Hvis der er noget du altid vil se, så lav en smart optageliste.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-10-09 14:04

Per Rønne wrote:

> Tænk hvis de ville gøre det samme med Deadline, især Deadline 22:30 som
> jeg hyppigt ikke kan holde mig vågen til ...

Jo da....
Deadline 17:00
itpc://vpodcast.dr.dk/feeds/clement_interviewerrss.xml
Deadline 2. Sektion
itpc://vpodcast.dr.dk/feeds/deadline_2sektionrss.xml
Deadline 22:30
itpc://vpodcast.dr.dk/feeds/deadline2230rss.xml

> Jep ... men det ligger i hvert fald endnu ikke på iTunes.

Jo da....
http://www.dr.dk/P1/Serier/DetArmenskeFolkeMord
itpc://podcast.dr.dk/p1/rssfeed/armensk_folkemord.xml

I øvrigt kan en stor del af de forskellige podcast ses her med links
m.m. <www.dr.dk/podcast>.

mvh. Erik Richard

Fra : Per Rønne

Dato : 07-10-09 14:40

> Jo da....
> Deadline 17:00
> itpc://vpodcast.dr.dk/feeds/clement_interviewerrss.xml

Giver noget med »Clement interviewer« ?

Det ser ud til at dette er det rigtige link:

<itpc://vpodcast.dr.dk/feeds/deadline1700rss.xml>

Hvor jeg så fandt Deadline 17:00 .

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-10-09 15:06

Per Rønne skrev:

> Tænk hvis de ville gøre det samme med Deadline, især Deadline 22:30 som
> jeg hyppigt ikke kan holde mig vågen til ...

Brug EyeTV med digitaldims til at optage det. Det er ret nemt.

Fra : Morten Lind

Dato : 07-10-09 15:11

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Tænk hvis de ville gøre det samme med Deadline, især Deadline 22:30 som
> jeg hyppigt ikke kan holde mig vågen til ...

Fuldstændig enig - det er så langt ude i skoven, at ordentligt fjernsyn
og radio sendes på tidspunkter, hvor ordentlige mennesker sover.

Det er så utroligt arrogant at tro, at samfundet først begynder klokken
ti.

Der er faktisk rigtigt mange mennesker, der går i seng klokken tyve,
fordi de skal arbejde fra klokken fire eller fem, når dagen begynder.

Mit ønskescenario er en mandag, hvor alle vi, der sørger for at
samfundet virker, bliver hjemme.

Måske ovenikøbet et par dage eller tre, så alle syvsoverne kunne nå at
få øjne til at opdage, at de ikke er Verdens navle.

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 07-10-09 15:19

Morten Lind wrote:
> Mit ønskescenario er en mandag, hvor alle vi, der sørger for at
> samfundet virker, bliver hjemme.

Så kommer funktionæren, der udbetaler din løn, ikke på arbejde og så har
du pludselig ikke råd til alle livets herligheder (i hvert fald de der
koster penge).

> Måske ovenikøbet et par dage eller tre, så alle syvsoverne kunne nå at
> få øjne til at opdage, at de ikke er Verdens navle.

Er du? Jeg er forvirret.

--
Peter Farsinsen
fornavn@efternavn.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 07-10-09 16:07

> Er du? Jeg er forvirret.

Nej, det er jeg ikke , men bliv blot i forvirringen, dét skærper
sanserne, hvilket det også gør at stå op om _morgenen_

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-10-09 15:21

> Fuldstændig enig - det er så langt ude i skoven, at ordentligt fjernsyn
> og radio sendes på tidspunkter, hvor ordentlige mennesker sover.

så hvis man går iseng kl 01 så er man ikke "ordentlige mennesker" ?

> [...]
>
> Der er faktisk rigtigt mange mennesker, der går i seng klokken tyve,
> fordi de skal arbejde fra klokken fire eller fem, når dagen begynder.

De må jo være lidt bedre til at forhandle deres arbejdstider hvis de er
kede af det ...

/thomas*

* der som regel er oppe kl 06 og på arbejde kl 07:30

Fra : Morten Lind

Dato : 09-10-09 17:57

> så hvis man går iseng kl 01 så er man ikke "ordentlige mennesker" ?

Jo da

> De må jo være lidt bedre til at forhandle deres arbejdstider hvis de er
> kede af det ...

Tror ikke, de er kede af det - _jeg_ er i hvert fald ikke.

> /thomas*
>

> * der som regel er oppe kl 06 og på arbejde kl 07:30

Det ligner da

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Per Rønne

Dato : 07-10-09 16:54

> [...]
> og radio sendes på tidspunkter, hvor ordentlige mennesker sover.
>
> Det er så utroligt arrogant at tro, at samfundet først begynder klokken

Ja, jeg vågner af mig selv ved 4-tiden, og falder derfor tidligt i søvn
;-(.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-10-09 18:07

Morten Lind skrev:

> Fuldstændig enig - det er så langt ude i skoven, at ordentligt fjernsyn
> og radio sendes på tidspunkter, hvor ordentlige mennesker sover.

Enig. Jeg synes også der er alt for meget der bliver sendt kl 4 om
morgenen hvor du er vågen.

> Mit ønskescenario er en mandag, hvor alle vi, der sørger for at
> samfundet virker, bliver hjemme.

Også dem inde ved din Internetudbyder? Eller de må måske ikke strejke?

Fra : Morten Lind

Dato : 09-10-09 18:00

> Enig. Jeg synes også der er alt for meget der bliver sendt kl 4 om
> morgenen hvor du er vågen.

Jeg ved desværre ikke hvad - jeg skal jo læse dk.edb.mac, ikke sandt ?

> Også dem inde ved din Internetudbyder? Eller de må måske ikke strejke?

Det sørger maskiner for, men ellers overlevede jeg da også det

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Steen

Dato : 07-10-09 15:28

On 2009-10-07 14:18:08 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> Så her til formiddag ringede telefonen, og det var sandelig fra DR, og
> at hun da nu kunne fortælle, at serien nu er blevet lagt ud som podcast
> . Det kalder jeg god service!

Du spurgte ikke samtidigt, hvad der skete med DR's Player til Mac ;-/

Fra : Per Rønne

Dato : 07-10-09 16:54

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> Du spurgte ikke samtidigt, hvad der skete med DR's Player til Mac ;-/

Ja, den kontrollerer jeg også hyppigt efter - men jeg så at SRs Player
til Mac var hele syv uger undervejs, før den blev godkendt ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-10-09 17:14

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Ja, den kontrollerer jeg også hyppigt efter - men jeg så at SRs Player
> til Mac var hele syv uger undervejs, før den blev godkendt ...

Er det til iPhone ? .. ja det var jo det jeg sagde da de offentliggjore
at de havde submittet den til AppStore men blev haglet ned her ....

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 07-10-09 18:22

> Er det til iPhone ? .. ja det var jo det jeg sagde da de offentliggjore
> at de havde submittet den til AppStore men blev haglet ned her ....

Til iPhone, naturligvis.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 07-10-09 16:58

Steen wrote:

> Du spurgte ikke samtidigt, hvad der skete med DR's Player til Mac ;-/

Næh, - det tænkte jeg faktisk ikke på.... Men ved en tidligere lejlighed
har jeg snakket med en tekniker, og hans svar var, at de arbejder på det.

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-10-09 18:08

Steen skrev:

> Du spurgte ikke samtidigt, hvad der skete med DR's Player til Mac ;-/

Apples godkendelsesprocedure er ret langtrukken. Det er der mange der
er trætte af, men det er sikkert fordi man skal kunne være sikker på det
der kommer på App Storen.

Fra : Hans Houmøller

Dato : 07-10-09 17:26

Erik Richard Sørensen skrev:

> [...]
>
> Så her til formiddag ringede telefonen, og det var sandelig fra DR, og
> at hun da nu kunne fortælle, at serien nu er blevet lagt ud som podcast.

Pudsigt nok hørte jeg samme udsendelse, som var lige efter min smag -
langsom, grundig og tanke- og følelsesvækkende.

Om aftenen gik jeg på nettet for at finde den som podcast og blev noget
øv over, at den ikke var der, så tak for initiativet. Godt at DR ikkekun
lytter med osse følger op på gode henvendelser fra deres brugere.

Hans