Nyt tilbud fra Info-care
Fra : Morten Lind

Dato : 05-10-09 16:25

Hej -

Jvf. tråden: "Bristede illussioner" er min PPC G5 på værksted hos
Info-care.

Det har den såmænd bare været siden 14.09.2009!!!

Jeg havde mistanke om en defekt PSU og fik et tilbud på udskiftning af
samme, hvilket jeg accepterede.

Jeg har fået et nyt tilbud, men denne gang har de tænkt sig at udskifte
processoren!!!!!!!!!!!!!!!!

En processor går, undskyld - fuckingstejlemig - s´gu´ da ikke i
stykker!!!!! S´gu´ da slet ikke en PowerPC!!!!!!!!!!!!!

Kan nogle af teknikerne i gruppen gennemskue det her? Eller er jeg bare
lost på reparatørernes mark?

Sygdommen var opstart i selvsving - fra dvale ville den pludselig starte
af sig selv - så fik den strøm - ringede - så dvalede den - så ringede
den, og efter fire, fem gange med det, gik den død - almindelig fornuft
sagde: Ingen strøm ind(ingen strøm forbi/igennem PSU´en).

Men jeg er jo lidt blondinen på værkstedet med et knækket koblingskabel,
jeg kan jo ikke fejlsøge og reparationen er steget med kr.: 1500,-, så
nu skal jeg hælde kr.: 5600,- i den.

Og nu tør jeg da slet ikke købe en ny maskine!!!!!!!!!!

Og da dette er rimeligt alvorligt, bedes Thorbjørn afholde sig fra at
mobbe - på forhånd tak

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-10-09 17:04

> [...]
>
> Og nu tør jeg da slet ikke købe en ny maskine!!!!!!!!!!
>
> Og da dette er rimeligt alvorligt, bedes Thorbjørn afholde sig fra at

En defekt PSU kan sagtens brænde bundkort og vitale komponenter af i det
øjeblik den fejler katastorfalt ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 05-10-09 18:07

> En defekt PSU kan sagtens brænde bundkort og vitale komponenter af i det
> øjeblik den fejler katastorfalt ...

> /thomas

Hmm...nå, øh, er det for krævende at spørge om, hvorfor den kan det?

Lige nu har jeg det sådan, at jeg ikke kan bruge skråsikre
énstavelsesoverskrifter til noget, og det håber jeg, du forstår. Det er
mit fjerdekæreste eje, og jeg har brug for at forstå.

På forhånd tak

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-10-09 19:19

> [...]
> énstavelsesoverskrifter til noget, og det håber jeg, du forstår. Det er
> mit fjerdekæreste eje, og jeg har brug for at forstå.

Tja, uden at have maskinen på bordet så er det jo lidt svært at sige buh
eller bæh til InfoCares diagnose. Hvis jeg var mig ville jeg nok have
skippet infocare og kørt til den til Servicepartner Danmark istedet, de
er en meget mindre organisation og bedre at snakke med ...

Bare så jeg er helt med, vil infocare skifte PSU _og_ CPU eller bare CPU
?

og ja, jeg har set G5'ere hvor CPU'en er brændt af .... det er jo
elektrnoik der bliver vamt og koldt og bliver slidt med tiden ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 06-10-09 03:03

> [...]
>
> og ja, jeg har set G5'ere hvor CPU'en er brændt af .... det er jo
> elektrnoik der bliver vamt og koldt og bliver slidt med tiden ...

OK - tak. Jeg kendte ikke til Servicepartner Danmark. Dit sidste
spørgsmål undersøger jeg idag.

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-10-09 21:39

Morten Lind wrote:

> Hmm...nå, øh, er det for krævende at spørge om, hvorfor den kan det?

En kraftig overspænding, der når at komme ud fra div. outputs til fx.
HD, bundkort osv. kan godt brænde både en PMU, CPU og bundkort af. - Fx.
hvis udgangsspænding er +/-12v, og der så kommer +/-36-48v ud, _INDEN_
sikringen i selve PSU'en springer, går det galt. - Det sker typisk ved
fx. lynnedslag. - Et 'hul' i strømmen, hvor spænding pludselig falder
til 0v i nogle få millisek. og så stiger til max. igen, kan også brænde
både CPU og bundkort af, men aldrig selve strømforsyningen. - Det, der
så sker, er at strømmen i bundkortet også falder, men ikke fra 12v til
0v i samme brøkdel, men i en stejl kurve, og når så der kommer fuld
spænding igen, øges selve strømmængden på bundkort / CPU, og er der bare
én svag komponent, så går det galt... - Det er præcis det samme, der
sker, når fx. en forstærker får en 'overload', og termosikringen ikke
når at reagere, så futter forstærkerens udgangstrin.

mvh. Erik Richard

Fra : Lyrik

Dato : 05-10-09 11:45

On 5 Okt., 19:06, mortenl...@gmail.com (Morten Lind) wrote:

> [...]
>
> M.
> --
> Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Hvis teknikerne siger det, så passer det nok. Lad være med at kloge
dig, på noget du ikke har forstand på. Betal og se glad ud! bed om et
halvt års garanti på reparationen.

Men spørg dig selv hvorfor PSU-en er gået. Har den fået fugt? Så
beskyt den nyreparerede maskine!
Der står for øvrigt, en brugt "Som ny her til lidt over 4000,-:
http://www.amazon.co.uk/gp/offer-listing/B0002A6Y0S/ref=sr_1_olp_1?ie=UTF8&s=electronics&qid=1254763599&sr=1-1

Getmore har rabat på QuadCore:
http://www.getmore.dk/pristjek-apple-mac-pro-quad-core-xeon-2.66-ghz/desktop/mb871dk~a_101412_pc.html
17K

Hilsen
Jens

Fra : Morten Lind

Dato : 05-10-09 18:54

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, Hvis teknikerne siger det, så passer det nok.
> Lad være med at kloge dig, på noget du ikke har forstand på. Betal og se
> glad ud! bed om et halvt års garanti på reparationen.

Det kommer jeg jo også til - der er mere end et halvt års garanti....

> Men spørg dig selv hvorfor PSU-en er gået. Har den fået fugt?

Kære Jens Nej - dét har den ikke. Den er heller ikke blevet
mishandlet - den er heller ikke osv...

> Så beskyt den nyreparerede maskine! Der står for øvrigt, en brugt "Som ny
> [...]

Nærmere 5000,- & så er det ligemeget...

> Getmore har rabat på QuadCore:
> http://www.getmore.dk/pristjek-apple-mac-pro-quad-core-xeon-2.66-ghz/deskt
> op/mb871dk~a_101412_pc.html 17K

Koster den også hos Apple, men tak alligevel

> Hilsen Jens

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-10-09 19:26

> Det kommer jeg jo også til - der er mere end et halvt års garanti....

sikker ? ... check lige, mener infocare giver 3 mdr. på reperationer ...

> Kære Jens Nej - dét har den ikke. Den er heller ikke blevet
> mishandlet - den er heller ikke osv...

Hvor står den ? .. hvad er temperaturen ... svinger temperaturen ? ..
bliver den tændt og slukket og på hvlke tidspunkter ? .. er der støv ?
... husdyr ?

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-10-09 23:39

Thomas von Hassel wrote:

> sikker ? ... check lige, mener infocare giver 3 mdr. på reperationer...

Der er normalt kun 3 mdr. garanti på reparationer.

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 06-10-09 02:58

> sikker ? ... check lige, mener infocare giver 3 mdr. på reperationer ...

Nej - jeg tjekker idag.

> Hvor står den ? .. hvad er temperaturen ... svinger temperaturen ? ..
> bliver den tændt og slukket og på hvlke tidspunkter ? .. er der støv ?
> .. husdyr ?

På gulvet i mit kolonihavehus - og temperaturen er stabil, gennemsnitlig
tyve grader - der er periodisk støvet, men der støvsuges, også maskinen.
Ingen husdyr.

> /thomas

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-10-09 05:18

> men der støvsuges, også maskinen.

big big no no .. hvis du støvsuger maskinen risikerer du at lave statisk
elektircitet i nærheden af de vitale komponenter ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 06-10-09 14:09

> big big no no .. hvis du støvsuger maskinen risikerer du at lave statisk
> elektircitet i nærheden af de vitale komponenter ...
>
> /thomas

Okay? Det har jeg da altid gjort, mest blæserne, selvfølgelig.

Iøvrigt har jeg talt med John fra Århus og har lavet en aftale med ham -
så nu får vi se

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-10-09 14:53

> Okay? Det har jeg da altid gjort, mest blæserne, selvfølgelig.
>
> Iøvrigt har jeg talt med John fra Århus og har lavet en aftale med ham -
> så nu får vi se

du må hilse :)

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 06-10-09 16:13

> du må hilse :)

> /thomas

Skal jeg gøre

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-10-09 23:23

Lyrik wrote:

> Hvis teknikerne siger det, så passer det nok. Lad være med at kloge
> dig, på noget du ikke har forstand på. Betal og se glad ud! bed om et
> halvt års garanti på reparationen.

Nja, når det er InfoCare, så kan man godt nogle gange få sine tvivl om,
om de véd, hvad de snakker om. Og så er de temmelig dyre i forhold til
fx. Humac.

Da jeg købte en Pismo 500 i 2003, og den blev ødelagt under transport,
måtte jeg døje en del besvær med i det hele taget at få PostDanmark til
at betale, men det lykkedes. Jeg indhentede to tilbud pr. tlf.. - Jeg
kunne jo præcis sige, hvad der var ødelagt. InfoCare skulle have
67u90kr. + et gebyr på 500kr.. Humac skulle have 4300kr. ud fra et tlf.
tilbud. Regningen kom til at lyde på 4173,50kr....

> [...]
> beskyt den nyreparerede maskine!
> Der står for øvrigt, en brugt "Som ny her til lidt over 4000,-:

Det kan en G5 2,0ghz også købes til herhjemme, så den på Amazon er for
dyr, - og så er den jo noget mindre end Mortens nuværende.

> Getmore har rabat på QuadCore:
> http://www.getmore.dk/pristjek-apple-mac-pro-quad-core-xeon-2.66-ghz/desktop/mb871dk~a_101412_pc.html
> 17K

Nja, så billig er det da heller ikke... Men bortset fra det, så er det
lidt sjovt at se (i højre side), hvilke modeller den sammenlignes med -
HP's store Z800 series.

mvh. Erik Richard

Fra : N/A

Dato : 05-10-09 23:23

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-10-09 17:22

Morten Lind wrote:
> [...]
> nu skal jeg hælde kr.: 5600,- i den.
>
> Og nu tør jeg da slet ikke købe en ny maskine!!!!!!!!!!

Jo, en CPU /kan/ godt gå i stykker. Jeg har set det to gange på G5 (dual
1,8ghz) og én gang på en G4 (450mhz. AGP)... Det, der undrer mig, er, at
den starter og slukker i en uendelighed. Det er ikke normalt sygdomstegn
på en CPU men enten på PSU - ca. 75% sandsynlighed eller på en død PMU -
ca. 25%. Og skulle det være PMU'en, så er det nyt bundkort og dælme ikke
ny CPU!

Lidt afhængig af din model og hastighed, vil jeg nok mene, at 5600kr. er
i overkanten af det tilladelige fra InfoCare. - Det vil passe rimelig
godt, hvis det var _både_ PSU og bundkort OG CPU.

Jeg vil faktisk råde dig til, at du kigger efter en anden brugt - fx. en
2.2ghz *UDEN* vandkøling, og så ellers bruge RAM, diske, PCI og andet,
du kan fra din syge maskine. En velfungerende G5 dual 2.2ghz kan du godt
være heldig at finde til priser, der ligger under de 5600kr.. - Men som
sagt, - undgå dem med vandkøling. Enten holder de, eller også går de i
stykker, - der re ikke nogen gylden mellemvej. Man véd bare aldrig
hvilke, der holder og hvilke, der går i stykker.

Og kan du finde en sådan, kan det ikke betale sig at ofre 5600kr. på at
reparere din egen.

Alternativt kunne være en MacPro QuadCore 2,0ghz (2007). De er ved at
komme ret langt ned i pris modsat de to store 2,66ghz og 3.0ghz i samme
årgang. - Hvis du kan finde en sådan fætter, kan du godt være heldig at
få den til omk. 7000kr. med 2-4gb RAM.

> Og da dette er rimeligt alvorligt, bedes Thorbjørn afholde sig fra at
> mobbe - på forhånd tak

Du må bære over med ham. - Han lider nok af en eller anden
pseudo-freudiansk-jungsk moppekompleks.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-10-09 17:49

> [...]
> komme ret langt ned i pris modsat de to store 2,66ghz og 3.0ghz i samme
> årgang. - Hvis du kan finde en sådan fætter, kan du godt være heldig at

se det er faktisk et godt forslag ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 05-10-09 18:31

> se det er faktisk et godt forslag ...
>
> /thomas

Næh, se - det er det faktisk ikke.

For det første er de fra samme årgang som min egen, for det andet er de
dyrere end reparationen, for det tredie kender jeg hverken maskinerne
eller sælgeren og for det fjerde risikerer jeg at stå med nøjagtig samme
problem to måneder efter eller tidligere.

Så det er faktisk et rigtigt skidt forslag. Det er i hvert fald et
forslag, jeg har tænkt mig ikke at følge.

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Morten Lind

Dato : 05-10-09 18:33

> [...]
>
> Så det er faktisk et rigtigt skidt forslag. Det er i hvert fald et
> forslag, jeg har tænkt mig ikke at følge.

Undskyld - så fejl af årstallet - Eriks forslag er 2007´ere - min er en
2005/6....men ellers mener jeg det samme....

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-10-09 23:06

Morten Lind wrote:
> Undskyld - så fejl af årstallet - Eriks forslag er 2007´ere - min er en
> 2005/6....men ellers mener jeg det samme....

MacPro type MA356LL/A er en bundsolid maskine. Og normalt er de få, der
kommer ud som brugt, væk, næsten inden annoncerne er lagret på nettet. -
Jeg vil sige det sådan, at jeg hellere vil købe en MA356LL/A end en af
de nyere MA970LL/A!

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-10-09 19:22

> [...]
> eller sælgeren og for det fjerde risikerer jeg at stå med nøjagtig samme
> problem to måneder efter eller tidligere.

det gør du jo også hvis du reparerer din gamle ... eller køber en helt
ny maskine ... det er lose/lose at købe hardware ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 06-10-09 03:07

> det gør du jo også hvis du reparerer din gamle ... eller køber en helt
> ny maskine ... det er lose/lose at købe hardware ...
>

> /thomas

Tjaeh - det er der selvfølgelig noget om...

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-10-09 22:56

Morten Lind wrote:

> Næh, se - det er det faktisk ikke.
>
> For det første er de fra samme årgang som min egen,

Nej, MacPro QuadCore 2,0ghz introduceret aug.2006.

> for det andet er de
> dyrere end reparationen,

Ikke så meget for en QuadCore 2,0ghz, og oveni får du en ægte MacPro,
der også kan køre SnowLeopard. Den eneste rigtige ulempe er, at RAM til
de modeller er p....hamrende dyrt.

> for det tredie kender jeg hverken maskinerne eller sælgeren

Jeg har en QuadCore 2,66ghz, og der har *ALDRIG* været problmer med
hardware på den! Det er en fantastisk maskine at arbejde med. - Og for
de 'støj-tossede', er den så lydløs, at man nogle gange er i tvivl om,
om den i det hele taget er tændt.

Men indrømmet - kan være en bagdel, men ikke nødvendigvis. Generelt set
er Mac-folket ikke just nogle svin med deres maskiner. Og som skrevet
andetsteds, skal du _altid_ se den i drift m.m..

> og for det fjerde risikerer jeg at stå med nøjagtig samme
> problem to måneder efter eller tidligere.

Siden fremkomsten har jeg siger og skriver kun hørt om _TO_ MacPro, der
har givet problemer, og en tredie, der brændte af - pga. et lynnedslag,
- og det kan en fabriksny maskine altså også gøre. - I givet tilfælde
kunne du jo gå efter en QuadCore, hvor der er tegnet ekstra all-risk
forsikring.

Jeg siger ikke, du /skal/ købe en anden brugt, men prøver at stille det
op mod hinanden, hvor og hvordan du får mest ud af det.

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 05-10-09 18:25

> [...]
> på en CPU men enten på PSU - ca. 75% sandsynlighed eller på en død PMU -
> ca. 25%. Og skulle det være PMU'en, så er det nyt bundkort og dælme ikke

Erik - den er fra november 2005 - det er en PPC G5, 2x2,3 GHz.....&
Infocare skriver udtrykkeligt processor - men ellers er jeg enig -
almindelig logik siger strømforsyning.

> Lidt afhængig af din model og hastighed, vil jeg nok mene, at 5600kr. er
> i overkanten af det tilladelige fra InfoCare. - Det vil passe rimelig
> godt, hvis det var _både_ PSU og bundkort OG CPU.

_Dét_ kan jeg så ikke læse ad tilbuddet, men jeg ringer og spørger i
morgen. Det _kunne_ være tilfældet.

> [...]
> stykker, - der re ikke nogen gylden mellemvej. Man véd bare aldrig
> hvilke, der holder og hvilke, der går i stykker.

Erik - jeg køber ikke brugt til mit eget brug.

> Og kan du finde en sådan, kan det ikke betale sig at ofre 5600kr. på at
> reparere din egen.

Altså - hvis en brugt maskine, jeg ikke kender, koster det samme som min
reparation, så reparerer jeg s´gu´ da min egen, alt andet vil da være
skudt et ømfindigt sted

> [...]
> få den til omk. 7000kr. med 2-4gb RAM.

> Du må bære over med ham. - Han lider nok af en eller anden

Njaeh - overdrivelse fremmer forståelsen....

> mvh. Erik Richard

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 05-10-09 22:34

Morten Lind wrote:

> [...]
> almindelig logik siger strømforsyning.

> _Dét_ kan jeg så ikke læse ad tilbuddet, men jeg ringer og spørger i

Nu det er en 2,3ghz, så /kan/ det være en vandkølet. Og er det det, kan
det være det system, der er gået, og så er det både bundkort og CPU, der
skal udskiftes...

Når du ringer til InfoCare, så spørg dem, om de med nogenlunde sikkerhed
kan sige, om det er forårsaget af en kortslutning. Hvis de siger ja til
det, er der en mulighed for, at du med en alm. std. indbo- /
husstandsforsikring vil kunne få noget dækket ad den vej. De fleste std.
forsikringer dækker nemlig også den slags skader, selvom det just ikke
er noget, de skilter med...

> Erik - jeg køber ikke brugt til mit eget brug.

Det er så din afgørelse, men der findes rundt omkring mange rigtig gode
og meget lidt brugte maskiner, der nu efterhånden kommer til salg, fordi
det er bærbart, der er "hot". - Jeg har fx. købt en 1,256ghz MDD -
870kr. + fragt - her i sommers udelukkende til OS 9.x brug. Han havde
den kun, fordi han var administrator og kunne klare det meste af det
hjemmefra. Derudover havde de aldrig brugt den. Han mente, den kun max.
havde kørt omk. 1000 timer i alt. Men jeg vil give dig ret i, man ikke
altid bare skal købe brugt... Og skulle du alligevel vælge det, skal du
ud på stedet og _se_ maskinen både i drift og indvendig og alt det dér,
man nu skal checke...

> Altså - hvis en brugt maskine, jeg ikke kender, koster det samme som min
> reparation, så reparerer jeg s´gu´ da min egen, alt andet vil da være
> skudt et ømfindigt sted

Tjaoe...Du skrev jo ikke første gang, hvilken model. - Det er så kommet
frem nu, og så er jeg nok tilbøjelig til at give dig delvis ret, -
MEDMINDRE du kan finde en næsten ubrugt af de helt store G5/PPC - eller
en QuadCore 2.0ghz eller 2.66ghz....

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-10-09 19:40

Erik Richard Sørensen skrev:

> Du må bære over med ham. - Han lider nok af en eller anden
> pseudo-freudiansk-jungsk moppekompleks.

Muligt, men i det mindste kan jeg 1) tage fejl og 2) sige undskyld.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-10-09 19:43

> Muligt, men i det mindste kan jeg 1) tage fejl og 2) sige undskyld.

Ba-Dum-CH!

/thomsas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-10-09 19:39

Morten Lind skrev:

> Og da dette er rimeligt alvorligt, bedes Thorbjørn afholde sig fra at
> mobbe - på forhånd tak

Øv, øv og tre gange øv. Havde ellers lige et par gode parat.

Nå, det når jeg nok :)

Fra : Morten Lind

Dato : 06-10-09 03:13

> Øv, øv og tre gange øv. Havde ellers lige et par gode parat.
>
> Nå, det når jeg nok :)

Så pyt da - nu har jeg jo sovet på det, så skyd du bare

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-10-09 18:44

Morten Lind skrev:

> Så pyt da - nu har jeg jo sovet på det, så skyd du bare

Det oplagte spørgsmål er hvad du har hensat til afskrivninger og
vedligehold. Det skal jo være en vis procentdel af maskinens pris,
hvert år efter køb, så der er råd til at købe en ny :)

Fra : Morten Lind

Dato : 07-10-09 03:43

> Det oplagte spørgsmål er hvad du har hensat til afskrivninger og
> vedligehold. Det skal jo være en vis procentdel af maskinens pris,
> hvert år efter køb, så der er råd til at købe en ny :)

10%.

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-10-09 05:38

Morten Lind skrev:

> 10%.

Pr år? Det giver 40% og det er bumbum titusind. Så har du fire tusind
tilovers til snolder :)

Fra : Morten Lind

Dato : 07-10-09 14:44

> Pr år?

Naturligvis - det var jo dét, du selv anførte, og derfor dét, jeg
svarede på.

> Det giver 40% og det er bumbum titusind. Så har du fire tusind
> tilovers til snolder :)

Hvad???? Hvor har du gået i skole? Eller taler vi ikke samme sprog?

Afskrivningen giver ottetusinde - hvor pokker får du de fire store fra?

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-10-09 15:06

Morten Lind skrev:

> [...]
>
> Hvad???? Hvor har du gået i skole? Eller taler vi ikke samme sprog?
>
> Afskrivningen giver ottetusinde - hvor pokker får du de fire store fra?

Har du ikke sagt noget med den kostede 25000 bananer?

Nåh, det var den du ville købe NU der koster det. Men hvis du nu regner
om til 2009-kroner OG beregner renter af det hensatte beløb, så løber
det også opad.

Uanset hvad. 10% om året af 20000 er da stadig mere end hvad din
strømforsyning koster, OG det dækker en fin lille ny MacBook. Køb du
den i stedet, så er du kørende de næste 4 år :)

Fra : Morten Lind

Dato : 07-10-09 15:33

> [...]
>
> Nåh, det var den du ville købe NU der koster det. Men hvis du nu regner
> om til 2009-kroner OG beregner renter af det hensatte beløb, så løber

Hold da op - du er da omstændig - der er s´gu´ da ikke forskel på
2005-kroner og 2009-kroner. Hvis du tror det, har du ikke forstand på
nationaløkonomi, men pyt med det.

I en privatøkonomi kan du jo heller ikke beregne renter af et hensat
beløb, da opsparingsrenten er cirka 0,1%.

Jeg håber, du har en god revisor

> Uanset hvad. 10% om året af 20000 er da stadig mere end hvad din
> strømforsyning koster, OG det dækker en fin lille ny MacBook. Køb du
> den i stedet, så er du kørende de næste 4 år :)

Jo, jo.....jeg har jo fulgt dit råd, knejt´!.....ikk´´?

Men jeg skal ikke have en fin ny, lille MacBook - jeg kan ikke finde ud
af at bruge klapsammencomputere, og jeg er ligeglad med at lære det -
jeg synes, de er tåbelige, åndssvage, ineffektive, for små og uden
relevans for rigtigt computerarbejde - tastaturet er afstumpet - skærmen
er afstumpet - ydelsen er afstumpet - harddisken er afstumpet - og så
videre......

Jeg spiser heller ikke wienerbrød, kager, fastfood og slik og drikker
ikke sodavand.

Men jeg er heldigvis underlig (& stolt af det!).

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-10-09 16:54

> [...]
> relevans for rigtigt computerarbejde - tastaturet er afstumpet - skærmen
> er afstumpet - ydelsen er afstumpet - harddisken er afstumpet - og så

køb en iMac ?

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 07-10-09 18:05

Morten Lind skrev:

> Hold da op - du er da omstændig - der er s´gu´ da ikke forskel på
> 2005-kroner og 2009-kroner. Hvis du tror det, har du ikke forstand på
> nationaløkonomi, men pyt med det.

Det ER der da. Korrigeren for inflation blablabla.

Men korreks mig gerne.

> Jo, jo.....jeg har jo fulgt dit råd, knejt´!.....ikk´´?

Har du virkelig? Nu står verden VIRKELIG ikke længere. Hvad bliver det
næste ikke?

> [...]
> relevans for rigtigt computerarbejde - tastaturet er afstumpet - skærmen
> er afstumpet - ydelsen er afstumpet - harddisken er afstumpet - og så

Æh, nå. Indrøm nu bare du er halvblind og har fede fingre.

> Jeg spiser heller ikke wienerbrød, kager, fastfood og slik og drikker
> ikke sodavand.

Klogt. Så har du råd til dyrere computere. Husk at købe en rulleskøjte
så den kan blive trilbar!

> Men jeg er heldigvis underlig (& stolt af det!).

Der er plads til ALLE i dk.edb.mac!

Fra : Morten Lind

Dato : 08-10-09 03:55

> Har du virkelig? Nu står verden VIRKELIG ikke længere. Hvad bliver det
> næste ikke?

Ikke godt at vide - i disse tider En Mac Pro, måske?

> Æh, nå. Indrøm nu bare du er halvblind og har fede fingre.

Ja - og nej

> Klogt. Så har du råd til dyrere computere. Husk at købe en rulleskøjte
> så den kan blive trilbar!

Dét råd vil jeg overveje.

> Der er plads til ALLE i dk.edb.mac!

Tak

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 05-10-09 19:42

Morten Lind skrev:
> [...]
>
> Men jeg er jo lidt blondinen på værkstedet med et knækket koblingskabel,
> jeg kan jo ikke fejlsøge og reparationen er steget med kr.: 1500,-, så

Kan du ikke bare købe den her til 4000, og så flytte det over du skal bruge?

http://mediamac.comon.dk/index.php/market/show/id=35542

Den står i Århus, så kan du få kaffe når du kommer med bussen :D

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-10-09 19:43

> Kan du ikke bare købe den her til 4000, og så flytte det over du skal bruge?
>
> http://mediamac.comon.dk/index.php/market/show/id=35542
>
> Den står i Århus, så kan du få kaffe når du kommer med bussen :D

og hvis det vitterligt er John der er sælger så kan jeg sige god for
manden ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 06-10-09 03:26

> og hvis det vitterligt er John der er sælger så kan jeg sige god for
> manden ...
>
> /thomas

Tak

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Erik Richard Sørens~

Dato : 05-10-09 23:45

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Kan du ikke bare købe den her til 4000, og så flytte det over du skal
> bruge?
>
> http://mediamac.comon.dk/index.php/market/show/id=35542

Det er dælme billigt - efter min vurdering også /for/ billig... Hvad mon
der er galt med den? Den model ligger normalt omk. 7500-8000kr. og ca.
6500-7000kr., hvis det er den vandkølede...

> Den står i Århus, så kan du få kaffe når du kommer med bussen :D

Så kom der én alligevel.

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 06-10-09 03:20

> Kan du ikke bare købe den her til 4000, og så flytte det over du skal bruge?
>
> http://mediamac.comon.dk/index.php/market/show/id=35542
>
> Den står i Århus, så kan du få kaffe når du kommer med bussen :D

Tak for tilbuddet

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : jagge

Dato : 05-10-09 20:40

> [...]
> nu skal jeg hælde kr.: 5600,- i den.
>
> Og nu tør jeg da slet ikke købe en ny maskine!!!!!!!!!!

Sorry men hvis du alligevel af følelsesmæssige årsager har besluttet dig
for at holde liv i den maskine imod alle logiske argumenter, hvorfor så
ikke bare betale ved kasse 1 og få den igen ??

Jeg kan ikke påstå jeg forstår det, MEN her er man jo forskellige. Som
jeg forstår det så er maskinen tæt ved dit hjerte, som et kæledyr eller
en ven. Og hvis kæledyret er ved dyrlægen så får man den jo forhåbentlig
heller ikke aflivet fordi det bliver 30 % dyrere.

Betal nu bare og få katten med hjem i live.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-10-09 20:57

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
> heller ikke aflivet fordi det bliver 30 % dyrere.
>
> Betal nu bare og få katten med hjem i live.

og af det kan man så lære ikke knytte sig til sine computere ... de er
nemlig blot det ... computere ..

og ovenstående er også en af grundene til at pc foket griner af
macbrugerene ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-10-09 21:12

jagge skrev:

> [...]
> en ven. Og hvis kæledyret er ved dyrlægen så får man den jo forhåbentlig
> heller ikke aflivet fordi det bliver 30 % dyrere.

Du har helt misforstået - den var bare dyr :)

Fra : jagge

Dato : 05-10-09 22:07

> Du har helt misforstået - den var bare dyr :)

ha ha ja, og det lader sgu ikke til at den er igang med at bliver
billigere.. Sorry vi måtte ikke drille ;0).

MVH

Jakob

Fra : Lyrik

Dato : 05-10-09 14:23

On 5 Okt., 21:56, tho...@elements.dk (Thomas von Hassel) wrote:

> og af det kan man så lære ikke knytte sig til sine computere ... de er
> nemlig blot det ... computere ..
>
> og ovenstående er også en af grundene til at pc foket griner af
> macbrugerene ...
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Har du ikke bemærket at ens sjæl langsomt siver ind i maskinen?
Digte, film, dokumenter, nøglefiler til Banken, o.s.v. En ny maskine
er "BLANK!" den skal først "symbioneres", ja jeg kunne ikke finde et
ord for det, men vi kunne kalde det "integreres?"
Når jeg reinstallerer en maskine, så forsvinder dens personlighed, ja
man kunne sige at den bliver en kær afdød slægtning.
Det gælder for retfærdighedens skyld også en Windowsmaskine.

Jeg kan engang imellem føle et sug og en tomhed efter, for eksempel
det 10.4 system maskinerne kom med og alt det der bare kørte som smurt
på dem.
Og som en hemmelig last kan jeg længes efter en luder som Windows
Millenium. Jeg kørte længere med hende end med andre mere stabile
piger. Hun var så befængt at hun måtte til doktoren hele tiden. Men
jeg kunne restaurere hende på 10 minutter med et recoveryprogram, til
glæde for, om ikke os begge, så dog for mig.
Det skal vi have et stykke lovligt musik på:
http://luen.dk/chitlins.mp3

Hilsen
Jens

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-10-09 21:25

Lyrik <jenserikbech@gmail.com> wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Har du ikke bemærket at ens sjæl langsomt siver ind i maskinen?

nope ... jeg holder mig til "strictly business" ...

> [...]
> jeg kunne restaurere hende på 10 minutter med et recoveryprogram, til
> glæde for, om ikke os begge, så dog for mig.

herre jemini ... jeg ved ikke hvad jeg skal sige ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 06-10-09 03:28

> [...]
> heller ikke aflivet fordi det bliver 30 % dyrere.
>
> Betal nu bare og få katten med hjem i live.

He, he...Tjaeh...

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 06-10-09 22:42

Morten Lind skrev:
> [...]
>
> Og nu tør jeg da slet ikke købe en ny maskine!!!!!!!!!!
>
> Og da dette er rimeligt alvorligt, bedes Thorbjørn afholde sig fra at

Jeg har engang været udsat for eftervirkningerne af et lynnedslag, som
gjorde at der røg en strømforsyning, men skaden viste sig først 14 dage
efter, at det havde været tordenvejr, nu ved jeg jo ikke om det er det i
dit tilfælde, men mere for at fortælle, at sådanne skader godt kan opstå
et stykke tid efter et tordenvejr, min elskadeforsikring dækkede skaden.

Tommy