HDR software til Mac OSX
Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 30-09-09 11:03

Der findes en metode som kaldes HDR ( High Dynamic Range) med den kan
man lave et meget større omfang i ens billeder, end kameraet kan levere.

Jeg har Googlet på HDR software til Mac OSX, og jeg har fundet ud af,
at der til Mac er et godt freeware program, som hedder qtpfsgui, jeg
har også prøvet at downloade det, men når jeg forsøger at starte
programmet, så får jeg flg. besked:

Du kan ikke åbne programmet "qtpfsgui", fordi det ikke understøttes af
dette system.

Hvad gør jeg galt...?
Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-09-09 12:19

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
> programmet, så får jeg flg. besked:
>
> Du kan ikke åbne programmet "qtpfsgui", fordi det ikke understøttes af

hvad maskine sidder du på ? .. det kan jo være et Intel-only program og
hvis du sidder på en PPC maskine så er du "out off luck"

/thomas

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 30-09-09 13:19

On 2009-09-30 13:19:17 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> .. det kan jo være et Intel-only program og
> hvis du sidder på en PPC maskine så er du "out off luck"

Det er muligvis årsagen, jeg har ikke kunnet finde noget om
system-kravene, kun at det som minimum kræver OSX 10.3

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-09-09 13:30

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Det er muligvis årsagen, jeg har ikke kunnet finde noget om
> system-kravene, kun at det som minimum kræver OSX 10.3

det kan også være den er for gammel til at køre på f.eks. 10.5 ...

/thomas

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 30-09-09 16:57

On 2009-09-30 14:30:17 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> det kan også være den er for gammel til at køre på f.eks. 10.5 ...

Jeg kører kun 10.4.11, så det er nok nok fordi jeg ikke har en Intel processor.

Du kan jo prøve at se om det virker hos dig http://qtpfsgui.sourceforge.net/

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-09-09 18:13

> [...]

> processor.
>
> Du kan jo prøve at se om det virker hos dig

det står højt og tydeligt på linket du downloader fra ... "Intel Only"

/thomas

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 01-10-09 10:39

On 2009-09-30 19:13:08 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> det står højt og tydeligt på linket du downloader fra ... "Intel Only"

Jeg skal vist lære at læse ordenligt på teksten.

Nå men jeg har fundet et andet program som kan det samme, og det virker
fint...

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-10-09 10:44

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> Jeg skal vist lære at læse ordenligt på teksten.
>
> Nå men jeg har fundet et andet program som kan det samme, og det virker
> fint...

hvilket ?

Photomatix <http://www.hdrsoft.com/> skulle være et af de bedste... dog
ikke gratis ..

/thomas

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 01-10-09 12:51

On 2009-10-01 11:43:44 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> hvilket ?

Photomatix Pro 3.2.5 pris knap 600 kroner, og det er da ok...