Spørgsmål vedr. Monitor Port på en Intel s~
Fra : Kasper Pedersen

Dato : 02-08-01 21:03

Jeg ved at der findes en monitor port på en Intel switch, så man kort
fortalt kan duplikere alt trafikken fra port X og sende det over på port Y
uden at vedkommende som er koblet på port X kan mærke noget som helst. Er
det forstået rigtigt ?

Ovenstående seance opererer på port niveau, men findes der switche som evt.
kan gøre det samme, men istedet på IP niveau ? Hvis ja, hvilke og hvad
hedder denne funktion ?

Grunden til at jeg spørger er, at man er begrænset til kun at få trafikken
fra porte på den pågældende switch og ikke fra andre switche på et stort
LAN, er det forstået rigtigt ?

Eller kan man få switche som har muligheden for at duplikere trafikken fra
"switch K" - "port 1" og sendt ud til "switch L" - "port 17", hvor
forbindelsen mellem de 2 switche evt. er en WAN forbindelse ?

På forhånd tak.

Fra : Jacob Andersen

Dato : 02-08-01 16:33

Hej,

Jeg har det problem, at min router (SpeedStream 2601) ikke vil lade mig
modtage video og lyd (fra webcam og mikrofon) gennem netmeeting. Jeg har
ladet mig fortælle, at det skyldes at routeren simpelthen sortere den slags
fra - en fabriksindstilling, som ikke kan laves om...

Jeg kan godt sende lyd og billede, såa andre kan se mig - jeg kan bare ikke
se og høre dem...!

Er der nogen der ved, hvordan man kan omgå dette problem - dvs. tvinge
routeren til at lade lyd og billeder slippe igennem alligevel?

På forhånd mange tak!

Mange hilsner
Jacob

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 02-08-01 17:58

"Jacob Andersen" <ja@nepenthes.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
slags
> fra - en fabriksindstilling, som ikke kan laves om...

Det er nærmere fordi h.323 (protokollen nm bruger) ikke kan køre med alm NAT
(inet deling)
Har du opgraderet til seneste firmware?

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Jacob Andersen

Dato : 05-08-01 22:12

Hej Martin,

Tak for dit svar.

Du skrev:

> Det er nærmere fordi h.323 (protokollen nm bruger) ikke kan køre med alm
NAT
> (inet deling)
> Har du opgraderet til seneste firmware?

Nej, jeg har ikke opgraderet til seneste firmware og når sandheden skal
frem, så ved jeg ikke hvad firmware er. Kan du hjælpe mig lidt? Er firmware
router-software og i givet fald, hvordan får jeg fat i en opgradering?

På forhånd tak,
Jacob

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 06-08-01 10:48

> [...]
firmware
> router-software og i givet fald, hvordan får jeg fat i en opgradering?

Prøv at kigge og spørge i tele.internet.adsl
Det er softwaren til routeren, og der er kommet en ny fornylig

--
Martin Højriis Kristensen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 06-08-01 19:32

On Thu, 2 Aug 2001 22:02:36 +0200, "Kasper Pedersen"
<jeg.er@huleboer.dk> wrote:

> [...]
> uden at vedkommende som er koblet på port X kan mærke noget som helst. Er

Ja.

> Ovenstående seance opererer på port niveau, men findes der switche som evt.
> kan gøre det samme, men istedet på IP niveau ? Hvis ja, hvilke og hvad
> hedder denne funktion ?

Nej, ikke rigtig. Men man kan sætte en lokal sniffer på, der så
sender resultatet af sniffet (eller evt. kun skærmbilleder) til
en sniffer-station centralt. Og ellers er der jo RMON, der kan
mere end de fleste fatter.

> Grunden til at jeg spørger er, at man er begrænset til kun at få trafikken
> fra porte på den pågældende switch og ikke fra andre switche på et stort
> LAN, er det forstået rigtigt ?

Ja, sådan er det for de fleste switch. På nogle switche kan man
sætte filtre op, fx så det kun er bestemte VLAN på en given port,
der kopieres til den anden port.

> Eller kan man få switche som har muligheden for at duplikere trafikken fra
> "switch K" - "port 1" og sendt ud til "switch L" - "port 17", hvor
> forbindelsen mellem de 2 switche evt. er en WAN forbindelse ?

Man kan godt gøre det første, men typisk ikke over en WAN-
forbindelse. Den vil jo typisk også være meget langsommere end
den LAN-port man monitorerer.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/