Årenes bil
Fra : Ukendt

Dato : 07-10-09 22:54

Fra : Henrik B.

Dato : 07-10-09 23:20

">>Eque<<" <-> skrev i meddelelsen
news:4acd0ddb$0$36563$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> http://www.klassiskebiler.dk/museum/indhold/vidstedu/aaretsbil.htm

Ubrugelig statistik. Specielt fordi den ikke siger en ski' om, hvordan
dagens biler vil klare sig.
Min påstand er, at om 15 - 20 år, vil det f.eks. vise sig at dagens Chrysler
er nogle skrammel biler....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Jesper

Dato : 08-10-09 00:12

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in

> ">>Eque<<" <-> skrev i meddelelsen
>
> Ubrugelig statistik.

Hvad snakker du om, det er en liste over årets bil gennem tiderne.

--
Bekymret for dit lands fremtid? Stem på DF ved næste valg.
.~Ryd Christiania~.

Fra : Henrik B.

Dato : 08-10-09 06:20

"Jesper" <jesper@> skrev i meddelelsen

> Hvad snakker du om, det er en liste over årets bil gennem tiderne.

Skulle have været i indlægget ovenover....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Brian

Dato : 08-10-09 00:05

">>Eque<<" <-> skrev i meddelelsen
> http://www.klassiskebiler.dk/museum/indhold/vidstedu/aaretsbil.htm

Har det været en skidt dag på jobbet, hvor kollegerne har været efter dig -
eller har kåringen af "Årets bil" bare gjort dig modløs ?

Du præsterer at oprette to emner inden for samme minut, hvor kildematerialet
er 2+ år gammelt

/Brian

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-09 15:00

> Har det været en skidt dag på jobbet, hvor kollegerne har været efter
> dig - eller har kåringen af "Årets bil" bare gjort dig modløs ?

Den var et supplement til antal gange, et givet mærke
har opnået titlen.
Jobbet går fint. Har overlevet 11 fyringer.,o)

> Du præsterer at oprette to emner inden for samme minut, hvor
> kildematerialet er 2+ år gammelt

Hvilke materiale taler du om ?
Året bil startede for mere end 40 år siden ???

Og nu går jeg på 1 uges ferie, så det går som det skal
og den gamle kører igen wunderbar med sit nye leje og
hyggenygger sig ved 85-90 km/t med sin Mobil 1 15w-40
tilsat et skævt TEC2000, - additivet som gør oliefilmen LANGT
bedre end den bedste mærkevareolie i sig selv...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-10-09 15:36

">>Eque<<" skriver:

> Den var et supplement til antal gange, et givet mærke
> har opnået titlen.

Altså er FIAT og PSA biler de bedste der findes?

> Hvilke materiale taler du om ?

Kildemateriale.

> Året bil startede for mere end 40 år siden ???

Og der er intet sket siden da?

Dit gamle knald og luffe er lige så ringe som din Sierra.....

Hils julemanden.

Klaus

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 09-10-09 15:57

On Fri, 09 Oct 2009 16:35:44 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> [...]
>
>Kildemateriale.

>Og der er intet sket siden da?
>
>Dit gamle knald og luffe er lige så ringe som din Sierra.....

Er det Tec2000 han bruger for at lette turen gennem skorstenen?

Der kan man bare se. ,-)

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-10-09 05:16

">>Eque<<" skriver:

> http://www.klassiskebiler.dk/museum/indhold/vidstedu/aaretsbil.htm

Kunne du ikke finde en lidt nyere?
<http://www.bilzonen.dk/test-og-artikler/nyheder/2009/6/nyhed-aarets-bil-i-danmark-fylder-40-aar-%E2%80%93-her-er-alle-vinderne>

REferat af tidligere indlæg:
">>Eque<<" skriver:

> Ford har været der mange gange

1 gang i løbet af 24 år?
I selvsamme perisode har FIAT 4, Peugeot 3, Citroen 3, Mazda 3,

VAG har nu 4 biler på kun 14 år.

Jeg kan se mønstret, når du overfor gutterne på arbejde, påstår at du
har fået sex mange gange - 1 gang på 24 år.......

Klaus

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-10-09 08:35

> http://www.klassiskebiler.dk/museum/indhold/vidstedu/aaretsbil.htm

Tjah. Audi repræsenteret ved den hurtigtrustende Audi 80 fra 1973.
Modellerne fra galvaniseringstiden og frem har ikke opnået æren - sjovt
at tænke på at mange biler på listen er så godt som væk, og Audi 80/100
kører der stadig bunkevis af på vejene.

Prisen er nok et vigtigt punkt, men mon ikke min 80 Avant fra 1992 kan
konkurrere med de fleste listede biler på afskrivning (om ikke
totaløkonomi)?

--
vh
Torben

Fra : Henrik B.

Dato : 08-10-09 07:17

On 8 Okt., 09:35, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:

> Prisen er nok et vigtigt punkt, men mon ikke min 80 Avant fra 1992 kan
> konkurrere med de fleste listede biler på afskrivning (om ikke
> totaløkonomi)?

Prisen er ikke vigtig - den er altafgørende! Biler over et vist niveau
bliver frasorteret/diskvalificeret alene på prisen.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Torben Scheel

Dato : 08-10-09 14:39

Henrik B. wrote:

> Prisen er ikke vigtig - den er altafgørende! Biler over et vist niveau
> bliver frasorteret/diskvalificeret alene på prisen.

Sjovt som et evt. lånebehov går foran totaløkonomi. Well, enhver
konkurrence har sine regler. Der findes også motorløb som Harley
Davidson kan vinde

--
vh
Torben

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 08-10-09 17:35

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Sjovt som et evt. lånebehov går foran totaløkonomi. Well, enhver
> konkurrence har sine regler. Der findes også motorløb som Harley Davidson
> kan vinde

Som f.eks. de løb hvor det gælder om at larme mest :)

--
Per

Fra : Armand

Dato : 08-10-09 15:31

Henrik B. skrev:

> Prisen er ikke vigtig - den er altafgørende! Biler over et vist niveau
> bliver frasorteret/diskvalificeret alene på prisen.

Det er sjovt at se at Fiat 126 vandt året efter Audi 80 - Hvor meget kan
kriterierne hhv udbuddet ændre sig på så kort tid?

Som jeg husker det var Fiat 127 en guds gave i danske motorjournalister
øjen de år. og Fiat var smart nok til at engagere en række af dem i
udviklingen af en "super" 127'er, der skulle hedder Scandinavia, hvilket
givetvis har tæret hårdt på objektiviteten da den sørgelige 126'er kom
til :-/

--
Armand.
(der alligevel godt gad have en 126 cabriolet i garagen - Bare sådan til

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-09 15:00

"Henrik B." <saab95aeroestate@gmail.com> skrev i en meddelelse

: Prisen er ikke vigtig - den er altafgørende! Biler over et vist niveau
: bliver frasorteret/diskvalificeret alene på prisen.

Vores specielle afgiftssystem spiller en væsentlig rolle for vurderingen af
bilerne, og gennem årene er det tydeligt, at værdi for pengene ofte vejer
tungest, når vinderen skal kåres.
Og det er vel helt naturligt, hvis man kan få flere af de foretrukne fordele
i en bil til 200.000,- end i een til 2. millioner...

Fra : N/A

Dato : 08-10-09 14:39