|
| Erfaringer med Hyundai Sonata 2,4 fra 2005 Fra : OFH |
Dato : 04-10-09 11:48 |
|
Er der nogen af jer som erfaring med sådan en Hyundai bil. Jeg har fået
tilbudt et rigtig flot eksemplar til 87000 kr med 90000 på tælleren. Den
kører faktisk rigtig godt og ser fin ud i finishen, men er den dyr at holde
kørende eller er der andre ting som man bør være opmærksom på.
Hilsen OFH
| |
TDN (04-10-2009)
| Kommentar Fra : TDN |
Dato : 04-10-09 12:21 |
|
"OFH" <bente_ove@3mail.dk> skrev i meddelelsen
news:4ac87d88$0$287$14726298@news.sunsite.dk...
> Er der nogen af jer som erfaring med sådan en Hyundai bil. Jeg har fået
> tilbudt et rigtig flot eksemplar til 87000 kr med 90000 på tælleren. Den
> kører faktisk rigtig godt og ser fin ud i finishen, men er den dyr at
> holde kørende eller er der andre ting som man bør være opmærksom på.
>
>
> Hilsen OFH
Jeg tror ikke der er nogen nævneværdige mekaniske problemer med dem. Jeg vil
umiddelbart tro dens største fjende er rust, uden at kunne finde nogen
konkret om denne model, om beskyttelsen er blevet bedre end den gamle Sonata
som var stort set ubeskyttet og rustede derefter. Men tjek for rust og hvis
rusten ikke har fået fat endnu så giv den en ordentlig omgang med det samme,
så er der sikkert bil i mange år. Jeg har indtrykket man får meget bil for
pengene, pga. manglende prestige og dårligt ry i ældre modeller.
http://www.fdm.dk/sites/default/files/mediafiles/42-43-2005-06.pdf
Mvh
Thomas
| |
Mogens (04-10-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 04-10-09 12:35 |
|
"TDN" <tdnfjerndette@net.telenor.dk> skrev i meddelelsen
news:4ac88531$0$281$14726298@news.sunsite.dk...
>> Er der nogen af jer som erfaring med sådan en Hyundai bil.
Folmer har vel en Sonata af dén årgang?
>> Jeg har fået tilbudt et rigtig flot eksemplar til 87000 kr med 90000 på
>> tælleren.
> Jeg tror ikke der er nogen nævneværdige mekaniske problemer med dem. Jeg
> vil umiddelbart tro dens største fjende er rust, uden at kunne finde nogen
> konkret om denne model, om beskyttelsen er blevet bedre end den gamle
> Sonata som var stort set ubeskyttet og rustede derefter. Men tjek for rust
> og hvis rusten ikke har fået fat endnu så giv den en ordentlig omgang med
> det samme, så er der sikkert bil i mange år. Jeg har indtrykket man får
> meget bil for pengene, pga. manglende prestige og dårligt ry i ældre
> modeller.
Og afskrivningen har en anden taget, må man sige !
Iflg. Bilrevyen 2005 kostede bilen ca. 270.000 kr fra ny...
| |
Brian H (04-10-2009)
| Kommentar Fra : Brian H |
Dato : 04-10-09 12:22 |
|
"OFH" <bente_ove@3mail.dk> skrev i meddelelsen
news:4ac87d88$0$287$14726298@news.sunsite.dk...
> Er der nogen af jer som erfaring med sådan en Hyundai bil. Jeg har fået
> tilbudt et rigtig flot eksemplar til 87000 kr med 90000 på tælleren. Den
> kører faktisk rigtig godt og ser fin ud i finishen, men er den dyr at
> holde kørende eller er der andre ting som man bør være opmærksom på.
Det er vel den gamle model så?
| |
folmer@rasmussen.dk (04-10-2009)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 04-10-09 12:51 |
|
On Sun, 4 Oct 2009 12:48:21 +0200, "OFH" <bente_ove@3mail.dk> wrote:
>Er der nogen af jer som erfaring med sådan en Hyundai bil. Jeg har fået
>tilbudt et rigtig flot eksemplar til 87000 kr med 90000 på tælleren. Den
>kører faktisk rigtig godt og ser fin ud i finishen, men er den dyr at holde
>kørende eller er der andre ting som man bør være opmærksom på.
>--
Jeg har så'rn én. Luksusudgaven med aut. gear.
Det eneste der har været med den, var rudetrækket i højre fordør, som
pludseligt blev træt.
Jeg har ingen anelse om, om det er en generel fejl, eller om det bare
var en smutter.
Skiftet på garanti helt uden bøwl.
Efter at garantien var udløbet, gik den der kontakt eller hvad den
hedder, den dims der styrer blæseren i klimaanlægget død.
Den fik jeg skiftet for kostprisen af kontakten, da de første gang jeg
var der havde fået en forkert kontakt hjem.
Det tog iøvrigt kun ca. 15 minutter at skifte den.
Mit eksemplar er Dinitrol-behandlet, og er 100% rustfri.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Frank Leegaard (04-10-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 04-10-09 13:05 |
|
folmer@rasmussen.dk wrote:
> On Sun, 4 Oct 2009 12:48:21 +0200, "OFH" <bente_ove@3mail.dk> wrote:
>
>> Er der nogen af jer som erfaring med sådan en Hyundai bil. Jeg har
>> fået tilbudt et rigtig flot eksemplar til 87000 kr med 90000 på
>> tælleren. Den kører faktisk rigtig godt og ser fin ud i finishen,
>> men er den dyr at holde kørende eller er der andre ting som man bør
>> være opmærksom på.
>
>> --
>
> Jeg har så'rn én. Luksusudgaven med aut. gear.
>
> Det eneste der har været med den, var rudetrækket i højre fordør, som
> pludseligt blev træt.
>
> Jeg har ingen anelse om, om det er en generel fejl, eller om det bare
> var en smutter.
>
> Skiftet på garanti helt uden bøwl.
>
> Efter at garantien var udløbet, gik den der kontakt eller hvad den
> hedder, den dims der styrer blæseren i klimaanlægget død.
>
> Den fik jeg skiftet for kostprisen af kontakten, da de første gang jeg
> var der havde fået en forkert kontakt hjem.
>
> Det tog iøvrigt kun ca. 15 minutter at skifte den.
>
> Mit eksemplar er Dinitrol-behandlet, og er 100% rustfri.
Hvilket så også er et must. Helst inden den kommer på gaden overhovedet.
Allersenest inden første vinter.
--
/Frank
| |
Henrik B. (04-10-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 04-10-09 19:18 |
|
<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
news:vi2hc51f7tpcslmo9kb6c8d6hqj8rgnit2@4ax.com...
> Mit eksemplar er Dinitrol-behandlet, og er 100% rustfri.
Er du sikker? Hvornår har du sidst kigget i vanger m.v.?
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Leo_Jensen (04-10-2009)
| Kommentar Fra : Leo_Jensen |
Dato : 04-10-09 12:55 |
|
On 4 Okt., 20:18, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
> <fol...@rasmussen.dk> skrev i meddelelsennews:vi2hc51f7tpcslmo9kb6c8d6hqj8rgnit2@4ax.com...
>
> > Mit eksemplar er Dinitrol-behandlet, og er 100% rustfri.
>
> Er du sikker? Hvornår har du sidst kigget i vanger m.v.?
>
> -- http://www.saabklub.dk/
Han mente ligeså rustfri som Mercedes, Ford og andre førende mærker
fra vesten...
Nå, spøg til side, en undervognsbehandlet Hyundai er nok ikke værre
end så meget andet.
Franskmændende har lært det, hvorfor skulle koreanerne ikke kunne lære
det ?
Leo
| |
Henrik B. (04-10-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 04-10-09 19:55 |
|
"Leo_Jensen" <leo.5500@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:260c4391-624f-41be-a7f1-
>> Er du sikker? Hvornår har du sidst kigget i vanger m.v.?
>>
>> -- http://www.saabklub.dk/
>
> Han mente ligeså rustfri som Mercedes, Ford og andre førende mærker
> fra vesten...
Nååååhhh.....*LOL*
> Franskmændende har lært det, hvorfor skulle koreanerne ikke kunne lære
> det ?
Med tryk på "lære det" - altså fremtid. )
--
http://www.saabklub.dk/
| |
N/A (04-10-2009)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 04-10-09 22:18 |
|
| |
Leo_Jensen (04-10-2009)
| Kommentar Fra : Leo_Jensen |
Dato : 04-10-09 13:16 |
|
On 4 Okt., 20:55, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
> "Leo_Jensen" <leo.5...@gmail.com> skrev i meddelelsen
> news:260c4391-624f-41be-a7f1-
>
> >> Er du sikker? Hvornår har du sidst kigget i vanger m.v.?
>
> >> -- http://www.saabklub.dk/
>
> > Han mente ligeså rustfri som Mercedes, Ford og andre førende mærker
> > fra vesten...
>
> Nååååhhh.....*LOL*
>
> > Franskmændende har lært det, hvorfor skulle koreanerne ikke kunne lære
> > det ?
>
> Med tryk på "lære det" - altså fremtid. )
Det ved du jo i realiteten ikke. Altså om de har lært det nu. Der går
jo trods alt lidt tid før man kan afgøre den slags.
Det handler ikke bare om simple ting som brug af galvanisering og
voks, selve konstruktionen skal også være gennemtænkt, så vand og
skidt ikke samles uheldige steder.
Leo
| |
Frank Leegaard (04-10-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 04-10-09 20:51 |
|
Leo_Jensen wrote:
> On 4 Okt., 20:55, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
>> "Leo_Jensen" <leo.5...@gmail.com> skrev i meddelelsen
>> news:260c4391-624f-41be-a7f1-
>>
>>>> Er du sikker? Hvornår har du sidst kigget i vanger m.v.?
>>
>>>> -- http://www.saabklub.dk/
>>
>>> Han mente ligeså rustfri som Mercedes, Ford og andre førende mærker
>>> fra vesten...
>>
>> Nååååhhh.....*LOL*
>>
>>> Franskmændende har lært det, hvorfor skulle koreanerne ikke kunne
>>> lære det ?
>>
>> Med tryk på "lære det" - altså fremtid. )
>
> Det ved du jo i realiteten ikke. Altså om de har lært det nu. Der går
> jo trods alt lidt tid før man kan afgøre den slags.
> Det handler ikke bare om simple ting som brug af galvanisering og
> voks, selve konstruktionen skal også være gennemtænkt, så vand og
> skidt ikke samles uheldige steder.
De seneste undersøgelser af netop de årgange giver så ikke Hunddaj andet
endet end sidstepladsen. Ganske vist en Santa Fe.
http://www.penge.dk/cm/1.3698
--
/Frank
| |
Frank Leegaard (04-10-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 04-10-09 20:59 |
|
Frank Leegaard wrote:
> Leo_Jensen wrote:
>> On 4 Okt., 20:55, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:
>>> "Leo_Jensen" <leo.5...@gmail.com> skrev i meddelelsen
>>> news:260c4391-624f-41be-a7f1-
>>>
>>>>> Er du sikker? Hvornår har du sidst kigget i vanger m.v.?
>>>
>>>>> -- http://www.saabklub.dk/
>>>
>>>> Han mente ligeså rustfri som Mercedes, Ford og andre førende mærker
>>>> fra vesten...
>>>
>>> Nååååhhh.....*LOL*
>>>
>>>> Franskmændende har lært det, hvorfor skulle koreanerne ikke kunne
>>>> lære det ?
>>>
>>> Med tryk på "lære det" - altså fremtid. )
>>
>> Det ved du jo i realiteten ikke. Altså om de har lært det nu. Der går
>> jo trods alt lidt tid før man kan afgøre den slags.
>> Det handler ikke bare om simple ting som brug af galvanisering og
>> voks, selve konstruktionen skal også være gennemtænkt, så vand og
>> skidt ikke samles uheldige steder.
>
> De seneste undersøgelser af netop de årgange giver så ikke Hunddaj
> andet endet end sidstepladsen. Ganske vist en Santa Fe.
>
> http://www.penge.dk/cm/1.3698
Lidt mere detaljeret. Den anden kan misforståes.
http://www.dinepenge.dk/bil/artikel/disse-biler-ruster-mest
--
/Frank
| |
Klaus D. Mikkelsen (04-10-2009)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 04-10-09 22:02 |
|
Leo_Jensen skriver:
>
> Det handler ikke bare om simple ting som brug af galvanisering og
> voks, selve konstruktionen skal også være gennemtænkt, så vand og
> skidt ikke samles uheldige steder.
Ja, som VW har gjort i mange år.
Det har dog ikee afholdt eksempelvis Mazda fra at lade være???
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf
| |
Henrik B. (04-10-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 04-10-09 22:18 |
|
> Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
> news:4AC90D4E.3C075A0C@du.kan.finde.den...
> Ja, som VW har gjort i mange år.
> Det har dog ikee afholdt eksempelvis Mazda fra at lade være???
Eller Ford..
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Klaus D. Mikkelsen (04-10-2009)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 04-10-09 22:21 |
|
"Henrik B." skriver:
>
> Eller Ford..
Nej, Ford har forsøgt på det. Men det er bare ikke blevet særligt
godt....
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf
| |
Frank Leegaard (05-10-2009)
| Kommentar Fra : Frank Leegaard |
Dato : 05-10-09 17:52 |
|
Klaus D. Mikkelsen wrote:
> "Henrik B." skriver:
>>
>> Eller Ford..
>
> Nej, Ford har forsøgt på det. Men det er bare ikke blevet særligt
> godt....
Ahr ... Ford er blevet bedre til det. Meget bedre. Omvendt kunne det vel
nærmest ikke være ringere.
Hvad værre er: VW /VAG er sakket lidt agterud. Muligvis vil de igen have de
mest rustfrie biler i 6 års alderen, men ellers er det jo klar tilbagegang.
--
/Frank
| |
N/A (04-10-2009)
| Kommentar Fra : N/A |
Dato : 04-10-09 22:18 |
|
| |
|
|