Blaupunkt London MP35 manual
Fra : Kim

Dato : 02-10-09 14:55

Hej, nogen der skulle have et link eller ligger inde med en
Blaupunkt London MP35 manual plz ?

Mvh Kim

Fra : Kim Kristensen

Dato : 02-10-09 09:28

On 2 Okt., 15:55, "Kim" <nææææ@xxxxxxxxx1234.dk> wrote:
> Hej, nogen der skulle have et link eller ligger inde med en
> Blaupunkt London MP35 manual plz ?
>
> Mvh Kim

Det kan være der er en mulighed et af følgende steder.

http://www.manualnguide.com/

http://www.ebookmanual.net/

http://www.pdfoo.com/

Der findes nok flere af den slags sider, det er bare lige dem jeg
kender.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Kim

Dato : 02-10-09 16:58

"Kim Kristensen" <kim01@kristensen.tdcadsl.dk> skrev
Det kan være der er en mulighed et af følgende steder.

http://www.manualnguide.com/

Blaupunkt London MP35 giver:
Your search - Blaupunkt London - did not match any documents.

http://www.ebookmanual.net/

Result for: Blaupunkt London MP35
Related Manual...en masse gaaab...

http://www.pdfoo.com/
Your search - Blaupunkt London - did not match any documents.

takker men hjalp ikke

Mvh Kim

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-10-09 17:19

Kim skriver:

> Hej, nogen der skulle have et link eller ligger inde med en
> Blaupunkt London MP35 manual plz ?

Opret dig som bruger hos Blaupunkt og download den der.....

Klaus

Fra : Carsten

Dato : 02-10-09 18:11

"Kim" <nææææ@xxxxxxxxx1234.dk> skrev i en meddelelse
> Hej, nogen der skulle have et link eller ligger inde med en
> Blaupunkt London MP35 manual plz ?

Ligner den her ikke tilpas meget ?

http://www.blaupunkt.com/us/download/7645485510001_BA_GB.pdf

Carsten

Fra : Kim

Dato : 03-10-09 08:31

> Ligner den her ikke tilpas meget ?
>
> http://www.blaupunkt.com/us/download/7645485510001_BA_GB.pdf

Jo ligner den på en prik.
Det jeg var ude efter, men som ikke står i denne manual,
er pladsering af diverse kabler bagpå når man skal montere den.

De 2 stik som sidder i min Polo ser umiddelbart ud til at passe,
men vi byttede på 2 ledninger, så den gamle radio kunne huske
de gemte stationer, når man slog tændingen fra.

Findes der en tegning en sted hvor man kan se hvilke indgange
der skal have hvilken spænding osv ?

Mvh Kim

Fra : alexbo

Dato : 03-10-09 10:27

> [...]

> men vi byttede på 2 ledninger, så den gamle radio kunne huske
> de gemte stationer, når man slog tændingen fra. Findes der en tegning en

http://www.iso.schimkat.dk/

Men VAG har valgt at bytte 12v og ignition.

mvh
Alex Christensen

Fra : Carsten

Dato : 03-10-09 13:33

> http://www.iso.schimkat.dk/
>
> Men VAG har valgt at bytte 12v og ignition.

Opel også (ældre modeller i hvert fald). Men Kim - står det ikke bagpå
radioen ? der var fine billeder af de enkelt iso indgange på min. Det var
deraf at jeg kunne se at der skulle byttes lidt om.

Carsten

Fra : Kim

Dato : 03-10-09 16:40

"Carsten" <carsten@noexists.dk> skrev i
> Opel også (ældre modeller i hvert fald). Men Kim - står det ikke bagpå
> radioen ?

Nej, det første sted jeg kikkede, meget grundigt.

Vi byttede 2 ledninger, da den gamle radio sad i, for ellers
ville den ikke huske hvor man havde sat de div stationer.

Kan ikke huske præsidt hvilke 2, men det kan jeg checke,
ellers et fint billed som alexbo gav http://www.iso.schimkat.dk/
det var på Function's siden.

Satte den i idag, og virker fint bortset fra, jeg kan tænde for den uden
nøgle
i tændingen overhovedet ( 1'ste hak inden tænding, er radio spænding) ,
og den gemmer alle stationer.

Og da jeg satte en almindelig cd i, virkede den fint, dog slukkede radioen
da jeg trykkede den ud...? tændte radioen igen og virkede igen normalt.

Tror I det har betydning at jeg ikke har skiftet om på de 2 ledninger ?

Mvh Kim

Fra : alexbo

Dato : 03-10-09 17:45

"Kim" <nææææ@xxxxxxxxx1234.dk> skrev

> Tror I det har betydning at jeg ikke har skiftet om på de 2 ledninger ?

Det er svært at sige,
at du kan tænde radioen uden tænding kan skyldes at "ignigtion" får strøm
uden om tænding, det betyder at du selv skal slukke radioen
når du forlader bilen.
Sådan er nogle biler indrettet de giver fast strøm til "ignigtion".
Men det kan også skyldes at de 2 ledninger bør byttes,
at du når du slukker radioen ikke har fast strøm, så glemmer radion de
faste indstilliger, hukommelsen
får ikke strøm.

Radion er beregnet til at få fast strøm til hukommelsen og tændingsstrøm til
brug.
hvis de byttes får du fast strøm til brug, og tændingsstrøm til hukommelsen.

d.v.s at når du fjerner nøglen og slukker radioen sender bilen fast strøm
til brug, men det har du slukket for, og tændingsstrøm til hukommelsen men
når tændingen er væk dør hukommelsen.

Vent og se, dør hukommelsen så byt ledningerne, hvis du ønsker radioen
slukker sammen med tænding så byt ledningerne.

Hvis din bil er bygget med fast strøm til "ignition" så gør det ingen
forskel.

mvh
Alex Christensen

Fra : Brian H

Dato : 02-10-09 22:55

"Kim" <nææææ@xxxxxxxxx1234.dk> skrev i meddelelsen
> Hej, nogen der skulle have et link eller ligger inde med en
> Blaupunkt London MP35 manual plz ?

Må man høre hvad du skal bruge manualen til?

Fra : Kim

Dato : 03-10-09 08:32

> [...]

de gemte stationer, når man slog tændingen fra.

Findes der en tegning en sted hvor man kan se hvilke indgange

Vil nødig prøve mig frem og så komme til at sætte spænding et sted man ikke
skal.

Mvh Kim

Fra : Brian Sørup

Dato : 03-10-09 13:42

> [...]
> der skal have hvilken spænding osv ?
>
> Vil nødig prøve mig frem og så komme til at sætte spænding et sted man

De fleste af de bilradioer jeg har haft i hånden har, foruden
højttaler-ledningerne, haft flg. 5 kabler :
Rød - 12V fra tænding
Gul - 12V fra Batt.
Sort - Stel
Blå - styrestrøm til antenne eller forstærker
Grøn (eller Grå) - instrumentlys.
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Brian H

Dato : 03-10-09 15:41

> [...]
> men vi byttede på 2 ledninger, så den gamle radio kunne huske
> de gemte stationer, når man slog tændingen fra.

Det er helt normalt på VW, Skoda, Seat og Audi. Der er med vilje byttet på
konstant spænding og tænding...

Fra : Kim

Dato : 03-10-09 16:42

"Brian H" <brian@something.com> skrev
,
og den gemmer alle stationer.

Og da jeg satte en almindelig cd i, virkede den fint, dog slukkede radioen
da jeg trykkede den ud...? tændte radioen igen og virkede igen normalt.

Tror du det har betydning at jeg ikke har skiftet om på de 2 ledninger igen
?

Mvh Kim

Fra : Martin [6000]

Dato : 03-10-09 16:45

> Det er helt normalt på VW, Skoda, Seat og Audi. Der er med vilje byttet
> på konstant spænding og tænding...

Hvad er grunden til at VW i bedste vanlige "jeg-alene-vide"-stil har
valgt at gå mod strømmen (tøhø) ?

Fra : Martin [6000]

Dato : 03-10-09 18:49

> Muligvis det simple faktum at sådan er de startet.

Jamen det var jo et simpelt svar på et simpelt spørgsmål ;)

Så er mit næste, med garanti lige så simple spørgsmål og dermed lige så
nemt at svare på: Hvorfor har VW ikke rettet ind til højre og fulgt ISO
standarden ligesom "alle" de andre?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-10-09 20:58

"Martin [6000]" skriver:

> Så er mit næste, med garanti lige så simple spørgsmål og dermed lige så
> nemt at svare på: Hvorfor har VW ikke rettet ind til højre og fulgt ISO
> standarden ligesom "alle" de andre?

Klap lige hesten. Der er mange biler der idag leveres uden ISO stik.

Desuden er VW gået videre og over på en nyere standard.

Og så lige: Skal du have en tur i den lille ny?

Klaus

Fra : Martin [6000]

Dato : 03-10-09 21:43

> Klap lige hesten. Der er mange biler der idag leveres uden ISO stik.

Men det er jo noget VW har praktiseret i årevis, mens "alle" blev leveret
med ISO.

> Og så lige: Skal du have en tur i den lille ny?

Gerne - har du fået den chippet? :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-10-09 21:46

"Martin [6000]" skriver:

> Men det er jo noget VW har praktiseret i årevis, mens "alle" blev leveret
> med ISO.

Jeps

> Gerne - har du fået den chippet? :)

Det sker næppe.

Så kan konen da slet ikke styre den - husk det er jo hovedsageligt en
konebil vi har fået hjem. Fredag morgen skulle hun til Skejby og var
stadig ikke helt tryg ved den i mylderet. I dag fik jeg dog at vide at
automatgearet var en stor lettelse.

Klaus

Fra : Martin [6000]

Dato : 03-10-09 22:19

> Jeps

Og deraf har mit spørgsmål luret i årevis uden at blive besvaret. Men jeg
er sikker på der i følge Frank foreligger et faktum der er så simpelt vi
andre (jeg) næsten fremstår dum(me) ;)

> [...]
> konebil vi har fået hjem. Fredag morgen skulle hun til Skejby og var
> stadig ikke helt tryg ved den i mylderet. I dag fik jeg dog at vide at

Hmm det er jo bare en bil? Ligesom den gamle, bare anderledes...

Var lidt sjovt første gang konen her skulle køre SAAB'en hjem en aften
jeg var lidt bedugget.. hun fandt hurtig ud af, at fuld gas som hun var
vant til fra 106 1,4'eren ikke fungerede helt lige sådan ) Hun brød
sig ikke om at køre i den, ikke pga. kræfterne, men pga. bilen var min
darling og hun mente at hvis hun lavede buler så ville jeg flippe
skråt... hehe.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-10-09 22:23

"Martin [6000]" skriver:

> Og deraf har mit spørgsmål luret i årevis uden at blive besvaret. Men jeg
> er sikker på der i følge Frank foreligger et faktum der er så simpelt vi
> andre (jeg) næsten fremstår dum(me) ;)

Det er da nemt nok. Monter selv en radio og det virker ikke. Ergo besøg
på værksted og det virker.

Sjovt nok virker det når bilen kommer hjem med en radio i????

> Hmm det er jo bare en bil? Ligesom den gamle, bare anderledes...

Fuldstændigt anderledes.

Jokker man til sømmet skifter den ned og trækker igennem. Ja min gamle
kunne trække fra land i hvad gear det skulle være, men det her er jo
noget helt andet....

> [...]
> sig ikke om at køre i den, ikke pga. kræfterne, men pga. bilen var min
> darling og hun mente at hvis hun lavede buler så ville jeg flippe

Sidst konen ridsede bil, var hun mere ked af det end mig. Hun stod der
med øjnene fulde af vand. Jeg måtte høre om der var sket hende eller
knægten noget. Det var der ikke, så jeg kunne ikke forstå hvad hun
vrælede over. Slæden er trods alt bare et stykke metal og plastic der er
sat (rigtigt) sammen.

Klaus