Så er istiden kommet.
Fra : Benny

Dato : 29-09-09 10:34

Hej

Måtte faneme skrabe is i morges.

Så er der snart vinter igen. SUK.

Benny

Fra : Tom

Dato : 29-09-09 19:02

Benny skrev:
> Hej
>
> Måtte faneme skrabe is i morges.
>
> Så er der snart vinter igen. SUK.

Så starter den evindelige religionskrig om vinterdæk/sommerdæk,
tågelygter eller ej, nedblænding på motorvej eller ej,

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 29-09-09 19:06

"Tom" <bmw@bmw.dk> skrev i meddelelsen

> Så starter den evindelige religionskrig om vinterdæk/sommerdæk, tågelygter
> eller ej, nedblænding på motorvej eller ej,

Tak for orienteringen - jeg registrerer ikke vinterens komme, fordi mine
biler holder i en varm garage på ikke under 15 graders varme året rundt. Og
dét er sgu lykken om vinteren

Fra : ShutEye

Dato : 29-09-09 19:17

Mine dæk ligner slicks .... er det godt nok her i landet? :P
Ahhr pyt. Jeg holder bedre afstand og tager forbehold for alt når jeg
færdes.

> Tak for orienteringen - jeg registrerer ikke vinterens komme, fordi mine
> biler holder i en varm garage på ikke under 15 graders varme året rundt.
> Og dét er sgu lykken om vinteren

Jeg har, for den formidable sum af 95,- pr mdr, fået tag over bilen her hvor
jeg bor.
Allerede nu har jeg nydt bare det at duggen ikke dækker alle kighuller :)
Glæder mig til at se hvor meget det betyder til vinter ...

Fra : Brian Lund

Dato : 30-09-09 07:01

> Mine dæk ligner slicks .... er det godt nok her i landet? :P
> Ahhr pyt. Jeg holder bedre afstand og tager forbehold for alt når jeg
> færdes.

En kollega havde også "slicks" på samtlige 4 hjul... En aften da han skulle
på tanken for at hente franske måtte han sande at glatte dæk og våd vej gør
det svært at bremse og manøvrere uden om skilte... En lettere ødelagt højre
forlygte til følge!

Han besluttede sig for at det var lige lovligt tarveligt at køre rundt med 4
så nedslitte dæk, så han skiftede 2 af dem... De forreste!! I tirsdags måtte
en våd rundkørsel så fortælle ham at det var de to forkerte dæk han havde
skiftet da bilen pludseligt lavede en 180 graders vending... Heldigvis uden
person eller materiel skade til følge!

Gad vide om han har lært det nu? :)

Brian

Fra : ShutEye

Dato : 30-09-09 10:13

> [...]
> havde skiftet da bilen pludseligt lavede en 180 graders vending...
> Heldigvis uden person eller materiel skade til følge!

Ja jeg har nu også hørt at det er bedst med de bedste dæk BAGERST? Netop for
at undgå at snurre rundt.
De forreste dæk har meget bedre greb under kørsel/opbremsning pga
vægtfordelingen.

Der er dog en her i gruppen der ikke mener at der kommer mere vægt på
forhjulene i hans bil under opbremsning, kan ikke huske hvem der skrev det.
Det kan være det er din kollega? :P

> Gad vide om han har lært det nu? :)

Hehe det må man håbe. Det var nu også bare gas :)
Jeg har 'standard-japaner-hjul' på min bil og dæk i den størrelse er
simpelthen så billige, at det ikke kan svare sig at være sparsom. 1300,- for
4 (testet som gode af ADAC) dæk incl levering og 200,- for
montering/afbalancering.
Det er så lille en udgift i forhold til resten af bilregnskabet at det er
ligegyldigt.

Fra : Tom

Dato : 30-09-09 15:52

ShutEye skrev:

> [...]
> montering/afbalancering.
> Det er så lille en udgift i forhold til resten af bilregnskabet at det er

Hmmm, for nogle
Intet er vel ligegyldig, jeg kan f.eks spare > 1.000 Kr ved at købe de
samme dæk i tyskland som i danmark. Så der er selvf. lige bestilt dæk i
tyskland for 2.500 Kr hvor billigste i dk vil ha 3.600 Kr.
4 stk Hankook som er valgt ud fra ADAC test der siger de er "særdeles
anbefalet", de scorer bedre end Pirelli og Michelin
Gider desværre ikke støtte danske arbejdspladser, når forskellen er SÅ stor.

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-09-09 16:06

Tom skrev:

> Så der er selvf. lige bestilt dæk
> i tyskland for 2.500 Kr hvor billigste i dk vil ha 3.600 Kr.

Hvor?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Tom

Dato : 30-09-09 16:15

Hans Paulin (6310) skrev:

> Hvor?

Reifen Thomsen
Har ledt i ca. 2-3 uger og kan bare ikke finde det billigere nogen steder.
Kun reifendirekt/deakonline er en anelse billigere, men faktisk ikke ret
meget når man skal lægge prisen for montering oveni.

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-09-09 16:18

Tom skrev:

> Reifen Thomsen

Ikke Reifen *Boysen* ?

> Har ledt i ca. 2-3 uger og kan bare ikke finde det billigere nogen
> steder. Kun reifendirekt/deakonline er en anelse billigere, men
> faktisk ikke ret meget når man skal lægge prisen for montering oveni.

Okay
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Tom

Dato : 30-09-09 17:00

Hans Paulin (6310) skrev:

> Ikke Reifen *Boysen* ?

Nej, de "gad" aldrig svare på en mail jeg sendte.
Nok lidt typisk tysk kultur med at 1000 gange hellere vil bruge en
telefon end noget så nymodens som en mail

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-09-09 17:59

Tom skrev:

> Nok lidt typisk tysk kultur med at 1000 gange hellere vil bruge en
> telefon end noget så nymodens som en mail

Nej, dét siger man
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Fly Christensen

Dato : 30-09-09 17:36

On Wed, 30 Sep 2009 17:14:50 +0200, Tom <bmw@bmw.dk> wrote:

> [...]
>Kun reifendirekt/deakonline er en anelse billigere, men faktisk ikke ret
>meget når man skal lægge prisen for montering oveni.

Så tager Thomsen 300 kroner mere end jeg kan finde dem til i 205/55 R16
91H, sendt til DK.
Koster monteringen 300 kroner?

Fly

Fra : ShutEye

Dato : 30-09-09 16:29

> [...]
> anbefalet", de scorer bedre end Pirelli og Michelin
> Gider desværre ikke støtte danske arbejdspladser, når forskellen er SÅ

Jamen de sutter jeg købte var såmænd også bestilt på http://daekonline.dk/ -
og på trods af .dk er det et tysk firma der står bag svjv. Jeg er også kun
loyal overfor min pengepung :)

Igen - det er den hjulstørrelse jeg bruge der gør det ekstra billigt.

Fra : Fly Christensen

Dato : 30-09-09 17:32

On Wed, 30 Sep 2009 16:52:08 +0200, Tom <bmw@bmw.dk> wrote:

> [...]
>anbefalet", de scorer bedre end Pirelli og Michelin
>Gider desværre ikke støtte danske arbejdspladser, når forskellen er SÅ stor.

Dem her?

Hankook Icebear W440
ADAC-Urteil: besonders empfehlenswert
( Winterreifen )

Hankook Icebear W440
Kurzkritik:
+ Sehr ausgewogener Winterreifen, besonders gut auf Nässe
- Etwas höherer Kraftstoffverbrauch

Fra : Tom

Dato : 30-09-09 17:35

Fly Christensen skrev:

> [...]
>
> Hankook Icebear W440
> Kurzkritik:
> + Sehr ausgewogener Winterreifen, besonders gut auf Nässe

jo

--
Tom

Fra : Fly Christensen

Dato : 30-09-09 17:45

On Wed, 30 Sep 2009 18:35:07 +0200, Tom <bmw@bmw.dk> wrote:

>jo

Jeg har valgt Conti TS830 grundet det lave slid. Det betyder en del, når
jeg ikke kun kører til bageren med bilen.

Jeg havde TS790 på Galanten og var godt tilfreds med dem.

Fly

Fra : Tom

Dato : 30-09-09 18:42

Fly Christensen skrev:

> Jeg har valgt Conti TS830 grundet det lave slid. Det betyder en del, når
> jeg ikke kun kører til bageren med bilen.

Conti er også topscorer i den størrelse jeg skal bruge
Jeg når ikke at slide mine dæk op før de er rådnet.

--
Tom

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-09-09 19:50

On Tue, 29 Sep 2009 18:06:23 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:

> [...]
>biler holder i en varm garage på ikke under 15 graders varme året rundt. Og

jeg nyder også i fulde drag min garage, men man skal lige være obs
på, at man ikke får det lille hint om, at der kan være glat, som ham
der har skrabet får.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 29-09-09 20:16

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> jeg nyder også i fulde drag min garage, men man skal lige være obs
> på, at man ikke får det lille hint om, at der kan være glat, som ham
> der har skrabet får.

Udetemperaturmåleren giver et signal i mine biler, men enig...

Fra : Fly Christensen

Dato : 29-09-09 20:21

On Tue, 29 Sep 2009 20:50:23 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:

> jeg nyder også i fulde drag min garage, men man skal lige være obs
>på, at man ikke får det lille hint om, at der kan være glat, som ham
>der har skrabet får.

Min første tanke: Får bliver sguda klippet...

Fly

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-09-09 21:24

On Tue, 29 Sep 2009 21:20:48 +0200, Fly Christensen
<x_nospam_x@gmx.net> wrote:

>Min første tanke: Får bliver sguda klippet...

>--

Det var da satans, som I lige pludselig har svært ved at forstå hvad
jeg mener.

Fluekneppere!!

Det gælder også ham Dalgård.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ivan Madsen

Dato : 29-09-09 21:53

On Tue, 29 Sep 2009 22:23:50 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:

>Det var da satans, som I lige pludselig har svært ved at forstå hvad
>jeg mener.
>
>Fluekneppere!!
>
>Det gælder også ham Dalgård.

Får er noget mine hunde holder meget nøje øje med

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-09-09 22:06

On Tue, 29 Sep 2009 22:52:36 +0200, Ivan Madsen
<karinogivan@gmail.com> wrote:

>Får er noget mine hunde holder meget nøje øje med

>--

Det tror jeg på.

Den ene loppebefængte satan holder øje med den anden. .o))

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Brian Lund

Dato : 30-09-09 07:02

> Min første tanke: Får bliver sguda klippet...

Sgu da ikke om vinteren!? De stakkels kræ...

Brian

Fra : Martin Bak

Dato : 29-09-09 19:53

"Tom" <bmw@bmw.dk> skrev i en meddelelse

> Så starter den evindelige religionskrig om vinterdæk/sommerdæk,

Tjah, jeg skal stadig have taget mig sammen til at skifte til sommerdæk på
den ene bil. Måske skulle jeg bare vente?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : KASO

Dato : 30-09-09 06:19

"Tom" <bmw@bmw.dk> skrev i meddelelsen

> Så starter den evindelige religionskrig om vinterdæk/sommerdæk, tågelygter
> eller ej, nedblænding på motorvej eller ej,

Æhh - de to sidste er da ikke synderligt vinterrelateret?

Fra : Martin Petersen

Dato : 30-09-09 11:07

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> "Tom" <bmw@bmw.dk> skrev i meddelelsen

> Æhh - de to sidste er da ikke synderligt vinterrelateret?

Der er jo en del flere timer med mørke.

- Martin

Fra : Tom

Dato : 30-09-09 15:55

KASO skrev:

> "Tom" <bmw@bmw.dk> skrev i meddelelsen

> Æhh - de to sidste er da ikke synderligt vinterrelateret?

De lyse timer er da ved at være passé her i sdr.jylland, så nu begynder
folk jo mere at få brug for det lange lys om aftenen.

--
Tom

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 29-09-09 20:29

On Tue, 29 Sep 2009 21:20:48 +0200, Fly Christensen wrote:

> Min første tanke: Får bliver sguda klippet...
>
> Fly

Velkommen i klubben!

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-09-09 00:20

On 29 Sep., 18:34, Benny <hojvae...@gmail.com> wrote:
> Hej
>
> Måtte faneme skrabe is i morges.
>
> Så er der snart vinter igen. SUK.

Det samme her lige nord for Randers

--
Christian

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 30-09-09 00:22

On 29 Sep., 21:16, "Mogens" <n...@mail.com> wrote:

> Udetemperaturmåleren giver et signal i mine biler, men enig...

Til trods for is på forrude og tag viste måler 3°C så det er bestemt
ikke en garanti.

--
Christian

Fra : Brian

Dato : 30-09-09 14:52

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

>Til trods for is på forrude og tag viste måler 3°C så det er bestemt
>ikke en garanti.

Så er det sgu da heldigt at 3°C er det mest brugte setpunkt, for den slags
alarm som Mogens omtaler

/Brian

Fra : Leo_Jensen

Dato : 30-09-09 00:44

On 30 Sep., 08:21, "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:

> Til trods for is på forrude og tag viste måler 3°C så det er bestemt
> ikke en garanti.
>
> --
> Christian

Nu behøves termometeret jo ikke vise minusgrader før du begynder at
være opmærksom. +3-4°C er nok en fornuftig grænse at sætte sig.

Leo

Fra : Martin [6000]

Dato : 30-09-09 14:55

> Det samme her lige nord for Randers

Kolding holder sig pænt sensommeragtig. Koldt om natten, men okay om
dagen. Har ikke haft skiundertøj (cykler hver dag) på endnu så vinter er
det ikke

Om en månedstid er det vel ved at være nået herned

Denne vinter har bare at vise sig fra sit ondeste humør - de sidste par
har ikke været noget at skrive hjem om - deprimerende efterårsagtige med
minimalt frost og sne var en by i Rusland (eller var det Århus - husker
jeg måtte køre efter noget sjov ihvertfald...).

Fra : Martin [6000]

Dato : 30-09-09 20:49

> Jeg måtte have jakken på i morges for første gang i år (Fredericia,
> 7:30) så det er ved at snerpe derhenad

Puha så er jeg kylling kan jeg se.. har haft jakke på lææænge, dog kun
med t-shirt indeunder.

> Men det er da herligt at kunne køre på to stk 23mm slicks med god
> samvittighed :)

Bestemt