Ny rekord - eller.....?
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 28-09-09 19:09

Viskerne på DAFfy'en har nu siddet på i 190.000 km.

Når de runder 200.000 km. sætter jeg 3 nye på. Det passer med
vinterens komme.

Er der nogen der har kørt længere på et sæt viskere?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : hanzen

Dato : 28-09-09 20:03

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
> Viskerne på DAFfy'en har nu siddet på i 190.000 km.
>
> Når de runder 200.000 km. sætter jeg 3 nye på. Det passer med
> vinterens komme.
>
> Er der nogen der har kørt længere på et sæt viskere?

Vi kører på dækkene.
Viskerne sidder (udvendigt) på forruden og dem kører vi ikke på.
--
hilzen
hanzen

Fra : Tom

Dato : 28-09-09 20:07

hanzen skrev:
> <folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

> Vi kører på dækkene.
> Viskerne sidder (udvendigt) på forruden og dem kører vi ikke på.

hehe nogen firma'er skal spare mere end andre.

--
Tom

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 28-09-09 20:13

On Mon, 28 Sep 2009 21:06:50 +0200, Tom <bmw@bmw.dk> wrote:

>hehe nogen firma'er skal spare mere end andre.

>--

De virker stadig helt udemærket, fordi de er blevet behandlet
ordentligt, men når nu vi har set at vinteren er lige om hjørnet, så
kommer der snart nye på.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 28-09-09 20:11

On Mon, 28 Sep 2009 21:03:21 +0200, "hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk>
wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

>Vi kører på dækkene.
>Viskerne sidder (udvendigt) på forruden og dem kører vi ikke på.

>--

Hanzen, det er ved at være noget pullerværk med dig.

Bare fordi du ikke har anvendt et sæt viskere over lige så mange
kilometer som mig, så sidder du og bliver indebrændt, og finder på
flueerotik og den slags. )

Den vending har været anvendt i adskillige år, og jeg er parat til at
tro, at den er kommet for at blive.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : KASO

Dato : 28-09-09 21:14

"hanzen" <hanzen@mailmeikke.dk> skrev i meddelelsen

> <folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

> Vi kører på dækkene.
> Viskerne sidder (udvendigt) på forruden og dem kører vi ikke på.
> [...]

Tjah - jeg undrede mig over, hvor man fandt så lange viskere

Fra : Ukendt

Dato : 28-09-09 21:50

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> Tjah - jeg undrede mig over, hvor man fandt så lange viskere

Mine Motorcraft viskere blir' skiftet hvert 2. år.
Mine forrige Michelin (dæk) kørte jeg små 99.000 km. på.
Så 200.000 for et sæt vindues-gummi er vel ikke unormalt ?

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 28-09-09 21:30

[Default] On Mon, 28 Sep 2009 21:03:21 +0200, "hanzen"
<hanzen@mailmeikke.dk> wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

>Vi kører på dækkene.
>Viskerne sidder (udvendigt) på forruden og dem kører vi ikke på.

Sjovt, de biler jeg har kendskab til kører på noget der hedder veje.
Det er sådan nogle aflange grå indretninger, hvoraf nogle fører til
Rom

sayonara
Martin Mose Larsen

Jeg synes, at selvironi er en god ting, men måske er jeg bare fjollet?

Fra : Jensen

Dato : 29-09-09 13:36

On Mon, 28 Sep 2009 20:09:06 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:

>Viskerne på DAFfy'en har nu siddet på i 190.000 km.
>
>Når de runder 200.000 km. sætter jeg 3 nye på. Det passer med
>vinterens komme.
>
>Er der nogen der har kørt længere på et sæt viskere?

Næh, men de, der sidder på Matrix'en, virker fint, selvom de snart er 2 år
gamle.
Men med til historien hører, at bilen også kun har rullet godt 1.900 km
siden vi købte den d. 17. oktober 2007...

Så i 2022 skal den have sit 15.000 km-tjek...(bare rolig, den får skam
service 1 gang om året).

--
Thomas

Fra : Martin Bak

Dato : 29-09-09 15:37

"Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> siden vi købte den d. 17. oktober 2007...
>
> Så i 2022 skal den have sit 15.000 km-tjek...(bare rolig, den får skam

Hold da kæft.. Har I ikke overvejet at bruge limosine-service i stedet for?
Det må da næsten kunne matche prisen pr. km. incl. chauffør i uniform og
hvide handsker und alles...

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-09-09 15:41

On Tue, 29 Sep 2009 16:37:22 +0200, "Martin Bak"
<fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote:

> [...]
>Det må da næsten kunne matche prisen pr. km. incl. chauffør i uniform og

Gruppen er for længst orienteret om, at hr. Jensen lider af en sygdom
der gør, at han kan få brug for at komme på hospitalet muy pronto.

Den slags veksler man ikke til økonomiske spekulationerr sådan bare
lige.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Jensen

Dato : 29-09-09 16:16

> [...]

>Det må da næsten kunne matche prisen pr. km. incl. chauffør i uniform og

Totaløkonomisk set: jo. Praktisk: nej.
Den bliver dog brugt ca. 3-4 gange om ugen, når der skal købes ind, eller
køres ting på genbrugspladsen.

Så min mor er glad for den, da det sikkert er svært at have en 40" LCD-skærm
bag på cyklen.

Og så er jeg også mere rolig, når hun er ude i trafikken i bil, da jeg pga.
sygdom er stærkt afhængig af hendes hjælp, så de penge er trods alt givet
godt ud, synes jeg.

Næste bil (hvis der bliver en næste) bliver leaset.

--
Thomas

Fra : KASO

Dato : 30-09-09 06:21

"Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> godt ud, synes jeg.
>
> Næste bil (hvis der bliver en næste) bliver leaset.

I så fald tror jeg ikke, at du skal bekymre dig om risikoen for overkørte km

Fra : Ukendt

Dato : 29-09-09 16:10

folmer@rasmussen.dk wrote:
> Viskerne på DAFfy'en har nu siddet på i 190.000 km.
>
> Når de runder 200.000 km. sætter jeg 3 nye på. Det passer med
> vinterens komme.
>
> Er der nogen der har kørt længere på et sæt viskere?

Nej jeg skifter dem 2 gange årligt ifølge forskrifterne. Med alt det lort
lastbilerne smider på ruden, så holder de jo ikke så længe
Deroppe i 4 meters højde forstår jeg bedre at de kan holde i flere år. Men
hvorfor bruge viskerne når I sidder og sover alligevel?

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 29-09-09 16:39

On Tue, 29 Sep 2009 17:10:00 +0200, "Jørgen F." <ingen mail> wrote:

> [...]
>Deroppe i 4 meters højde forstår jeg bedre at de kan holde i flere år. Men
>hvorfor bruge viskerne når I sidder og sover alligevel?

Hvad er det lige det er for nogen forskrifter?

Det er godt nok skidt vejr dernede ved lastbilhjulene når det regner.

Ja, man skulle trop at de fleste "tungmetaller" er faldet fra, når
sprøjtet når os, men vi møder jo også kolleger.

Det er heller ikke nødvendigt at bruge viskerne, når vi sover, men af
hensyn til nævenyttige privatbilister, der går mere op i hvad andre
laver, end hvordan de selv kører, så sørger vi for at de får indsigt.
)

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-09 11:11

folmer@rasmussen.dk wrote:
> Hvad er det lige det er for nogen forskrifter?

Der står noget om viskerskift for hver sommer- og vintersæson i manualen.
Men jeg hører også til dem der kræver pinligt rene ruder når viskeren
aktiveres. Ingen striber eller film her.

> Ja, man skulle trop at de fleste "tungmetaller" er faldet fra, når
> sprøjtet når os, men vi møder jo også kolleger.

Kan der nå at forekomme vandsprøjt fra forankørende, når I ligger med 1
meters sikkerhedsafstand? Det troede jeg faktisk ikke

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 30-09-09 11:26

On Wed, 30 Sep 2009 12:10:38 +0200, "Jørgen F." <ingen mail> wrote:

> [...]
>Men jeg hører også til dem der kræver pinligt rene ruder når viskeren
>aktiveres. Ingen striber eller film her.

Der er ikke antydning af striber efter mine (gamle) viskere. Det siger
sig selv, at der vil være lidt film, når en regnbyge kommer forbi, men
det fjerner sulfoen i min sprinklervæske lynhurtigt.

>--

>Kan der nå at forekomme vandsprøjt fra forankørende, når I ligger med 1
>meters sikkerhedsafstand? Det troede jeg faktisk ikke

>--

1 meter!?

Hvorfor ødsle i den grad med pladsen? Vi kører i reglen med ca. 1.5
meter, idet der ikke er personbiler der er kortere.

De skal ikke have en chance for at snige i køen.

Desuden har du overset sprøjtet fra de modkørende, som vi er særligt
udsat for, da vi stort set kun opholder os i venstre Spor på
motorvejen.

Du skal fanneme ikke komme her og være sjov på min bekostning. Det er
meget bedre den anden vej rundt. .o))

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Martin Mose Larsen

Dato : 29-09-09 17:58

[Default] On Tue, 29 Sep 2009 17:10:00 +0200, "Jørgen F." <ingen mail>

For syns skyld!

sayonara
Martin Mose Larsen

Fra : Brian Lund

Dato : 30-09-09 06:50

> Viskerne på DAFfy'en har nu siddet på i 190.000 km.
>
> Når de runder 200.000 km. sætter jeg 3 nye på. Det passer med
> vinterens komme.
>
> Er der nogen der har kørt længere på et sæt viskere?

Næ "kun" 13 måneder og ca. 46.000 km... Havde bilen kunne køre længere havde
de nok siddet på et par måneder endnu, men det var ved at være op over med
at få nye viskere på.

Brian