|
| Hvem skal det være? Årets bil. Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 28-09-09 11:34 |
| | |
Leo_Jensen (28-09-2009)
| Kommentar Fra : Leo_Jensen |
Dato : 28-09-09 04:55 |
|
On 28 Sep., 12:33, fol...@rasmussen.dk wrote:
> Her er den foreløbige liste:
>
> http://www.dinepenge.dk/bil/artikel/26-kandidater-arets-bil
>
> Sådan en E-klasse med "den ganzen molevitten" ville s'gu pynte i
> garagen.
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer
Jeg kan ikke lige se nogen der stikker næsen frem i det felt. Der er
mange af dem jeg ikke ville have...
Måske C3 Picasso eller Fabia. Alle der træder siden af mht NCAP, pris,
CO2-udledning og hvad der ellers er oppe i tiden er dømt ude fra
starten. Inkl. E-klassen...
Leo
| |
folmer@rasmussen.dk (28-09-2009)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 28-09-09 12:16 |
|
On Mon, 28 Sep 2009 03:54:30 -0700 (PDT), Leo_Jensen
<leo.5500@gmail.com> wrote:
>On 28 Sep., 12:33, fol...@rasmussen.dk wrote:
>> Her er den foreløbige liste:
>>
>> http://www.dinepenge.dk/bil/artikel/26-kandidater-arets-bil
>>
>> Sådan en E-klasse med "den ganzen molevitten" ville s'gu pynte i
>> garagen.
>>
>> --
>>
>> Venlig hilsen
>> Folmer
>
>Jeg kan ikke lige se nogen der stikker næsen frem i det felt. Der er
>mange af dem jeg ikke ville have...
>--
Der er vi helt enige.
>--
>Måske C3 Picasso eller Fabia. Alle der træder siden af mht NCAP, pris,
>CO2-udledning og hvad der ellers er oppe i tiden er dømt ude fra
>starten. Inkl. E-klassen...
>--
Med din smiley in mente, ville jeg være civilt ulydig, og fryde mig
over hver eneste kørt kilometer i MB'en.
Alt imens du sidder og pudser glorie i Brasso, som sikkert indeholder
flere skadelige stoffer, end Mb'en udleder.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
/HB (28-09-2009)
| Kommentar Fra : /HB |
Dato : 28-09-09 05:21 |
|
On 28 Sep., 12:54, Leo_Jensen <leo.5...@gmail.com> wrote:
> On 28 Sep., 12:33, fol...@rasmussen.dk wrote:
>
> > Her er den foreløbige liste:
>
> > http://www.dinepenge.dk/bil/artikel/26-kandidater-arets-bil
>
> > Sådan en E-klasse med "den ganzen molevitten" ville s'gu pynte i
> > garagen.
>
> > --
>
> > Venlig hilsen
> > Folmer
>
> Jeg kan ikke lige se nogen der stikker næsen frem i det felt. Der er
> mange af dem jeg ikke ville have...
>
> Måske C3 Picasso eller Fabia. Alle der træder siden af mht NCAP, pris,
> CO2-udledning og hvad der ellers er oppe i tiden er dømt ude fra
> starten. Inkl. E-klassen...
>
> Leo
Stik mig en A5 Sportsback i hvid. Helst med den stærke 3,0 oliebrænder
og med 19 - 20 tommer rims!
Den hører absolut til blandt top 3 af de smukkeste biler lige pt...
Men årets bil? - nah ikke i lille afgifsplagede dk.
--
/HB
| |
Torben Scheel (28-09-2009)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 28-09-09 12:33 |
|
/HB wrote:
> Stik mig en A5 Sportsback i hvid. Helst med den stærke 3,0 oliebrænder
> og med 19 - 20 tommer rims!
> Den hører absolut til blandt top 3 af de smukkeste biler lige pt...
> Men årets bil? - nah ikke i lille afgifsplagede dk.
Jeg kan følge dig langt hen ad vejen - men sportsback er stadig et
kompromis. Giv mig en S5 Coupé i rød, så er jeg garanteret lykke i
maange år frem. Jeg havde fornøjelsen at opleve sådan en ud for min
hoveddør - startende fra lydkryds. En rensning var påkrævet.
>
> --
> /HB
Du mangler et mellemrum efter bindestregerne for at det genkendes som
signatur.
--
vh
Torben - rød Audi 90 20v Avant "bastarden"
| |
Leo_Jensen (28-09-2009)
| Kommentar Fra : Leo_Jensen |
Dato : 28-09-09 05:26 |
|
On 28 Sep., 13:16, fol...@rasmussen.dk wrote:
> On Mon, 28 Sep 2009 03:54:30 -0700 (PDT), Leo_Jensen
>
>
>
>
>
> <leo.5...@gmail.com> wrote:
> >On 28 Sep., 12:33, fol...@rasmussen.dk wrote:
> >> Her er den foreløbige liste:
>
> >> http://www.dinepenge.dk/bil/artikel/26-kandidater-arets-bil
>
> >> Sådan en E-klasse med "den ganzen molevitten" ville s'gu pynte i
> >> garagen.
>
> >> --
>
> >> Venlig hilsen
> >> Folmer
>
> >Jeg kan ikke lige se nogen der stikker næsen frem i det felt. Der er
> >mange af dem jeg ikke ville have...
> >--
>
> Der er vi helt enige.
>
> >--
> >Måske C3 Picasso eller Fabia. Alle der træder siden af mht NCAP, pris,
> >CO2-udledning og hvad der ellers er oppe i tiden er dømt ude fra
> >starten. Inkl. E-klassen...
> >--
>
> Med din smiley in mente, ville jeg være civilt ulydig, og fryde mig
> over hver eneste kørt kilometer i MB'en.
>
> Alt imens du sidder og pudser glorie i Brasso, som sikkert indeholder
> flere skadelige stoffer, end Mb'en udleder.
Jeg pudser Jaguar, ikke glorie. Og jeg udleder sikkert mere end hele
feltet tilsammen med min 2CV.
E-klassen var da også den eneste af de biler jeg umiddelbart kunne
tænke mig, men den signaler altså frikørt taxa uanset hvor lækker den
ellers er.
Fiat Panda fra 2003 ville vinde over resten hvis den var en nyhed.
Leo
| |
folmer@rasmussen.dk (28-09-2009)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 28-09-09 12:30 |
|
On Mon, 28 Sep 2009 04:26:29 -0700 (PDT), Leo_Jensen
<leo.5500@gmail.com> wrote:
>> Med din smiley in mente, ville jeg være civilt ulydig, og fryde mig
>> over hver eneste kørt kilometer i MB'en.
>>
>> Alt imens du sidder og pudser glorie i Brasso, som sikkert indeholder
>> flere skadelige stoffer, end Mb'en udleder.
>
>Jeg pudser Jaguar, ikke glorie. Og jeg udleder sikkert mere end hele
>feltet tilsammen med min 2CV.
>E-klassen var da også den eneste af de biler jeg umiddelbart kunne
>tænke mig, men den signaler altså frikørt taxa uanset hvor lækker den
>ellers er.
>Fiat Panda fra 2003 ville vinde over resten hvis den var en nyhed.
>--
Ikke de der microbiler.
Så længe de ikke kommer med lynlås, synes jeg de er for svære at få
på.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Leo_Jensen (28-09-2009)
| Kommentar Fra : Leo_Jensen |
Dato : 28-09-09 05:41 |
|
On 28 Sep., 13:30, fol...@rasmussen.dk wrote:
> On Mon, 28 Sep 2009 04:26:29 -0700 (PDT), Leo_Jensen
>
> <leo.5...@gmail.com> wrote:
> >> Med din smiley in mente, ville jeg være civilt ulydig, og fryde mig
> >> over hver eneste kørt kilometer i MB'en.
>
> >> Alt imens du sidder og pudser glorie i Brasso, som sikkert indeholder
> >> flere skadelige stoffer, end Mb'en udleder.
>
> >Jeg pudser Jaguar, ikke glorie. Og jeg udleder sikkert mere end hele
> >feltet tilsammen med min 2CV.
> >E-klassen var da også den eneste af de biler jeg umiddelbart kunne
> >tænke mig, men den signaler altså frikørt taxa uanset hvor lækker den
> >ellers er.
> >Fiat Panda fra 2003 ville vinde over resten hvis den var en nyhed.
> >--
>
> Ikke de der microbiler.
>
> Så længe de ikke kommer med lynlås, synes jeg de er for svære at få
> på.
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer
En Panda er da en stor microbil. Danskerne køber ikke andet for tiden,
og jeg tror på at den slags påvirker juryen
Leo
| |
Henrik B. (28-09-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 28-09-09 07:12 |
| | |
Mogens (28-09-2009)
| Kommentar Fra : Mogens |
Dato : 28-09-09 16:22 |
|
"Henrik B." <saab95aeroestate@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:e3fc2d49-367d-44ce-ab12-c7597432bd05@n2g2000vba.googlegroups.com...
>> Sådan en E-klasse med "den ganzen molevitten" ville s'gu pynte i
>> garagen...
Jeg tror ikke, dét er et udvælgelseskriterie...
> Jeg tøt vist godt sætte en kasse kolde på højkant på, at det bliver
> den nye Opel Astra, som kommer til at løbe med titlen...
Jep, også mit valg. Eller Toyota Prius...
| |
Henrik B. (28-09-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 28-09-09 18:21 |
|
"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
news:dw4wm.11893$U5.160684@newsb.telia.net...
>> Jeg tør vist godt sætte en kasse kolde på højkant på, at det bliver
>> den nye Opel Astra, som kommer til at løbe med titlen...
>
> Jep, også mit valg. Eller Toyota Prius...
De "lokale" sælgere havde set den på IAA, og var vældig imponerede over hele
bilen, plads, udseende, udstyr, finish m.v. De ser den som en STOR
konkurrent i klassen.
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Klaus G. (28-09-2009)
| Kommentar Fra : Klaus G. |
Dato : 28-09-09 15:03 |
|
> Her er den foreløbige liste:
>
> http://www.dinepenge.dk/bil/artikel/26-kandidater-arets-bil
Det der gør Yeti lidt interessant, er at der endelig er en bil fabrikant som
har valgt en god autgearkasse, til en lille motor. 1.2TSI og DSG7 bliver
rost en del. Meen kunne nu godt tænke mig at prøve den sammensætningen inden
jeg selv bestemmer mig for, om det er godt eller skidt ;)
--
Klaus G.
| |
Kim Kristensen (28-09-2009)
| Kommentar Fra : Kim Kristensen |
Dato : 28-09-09 09:57 |
| | |
Tom (28-09-2009)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 28-09-09 17:40 |
|
folmer@rasmussen.dk skrev:
> Her er den foreløbige liste:
>
> http://www.dinepenge.dk/bil/artikel/26-kandidater-arets-bil
>
> Sådan en E-klasse med "den ganzen molevitten" ville s'gu pynte i
> garagen.
Bliver det næppe.
Synes altid man vælger den mest underlige og mærkelig bil, så set ud fra
dette perspektiv må det blive Alto'en. De ligger fint i niveau med en
Multipla.
Der er jo ingen der har sagt at vinderbilen nødvendigvis skal være noget
folk kan lide.
I øvrigt sæ knækkede Multipla også sammen i NCAP testen, så jeg kan
sagtens forestille mig Alto' bliver årets bil med sine 3 stjerner.
--
Tom
| |
Henrik B. (28-09-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 28-09-09 18:22 |
|
"Tom" <bmw@bmw.dk> skrev i meddelelsen
news:4ac0e6c1$0$36582$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Sådan en E-klasse med "den ganzen molevitten" ville s'gu pynte i
>> garagen.
>
> Bliver det næppe.
Med 250% sikkerhed IKKE! En bil i dén prisklasse vil aldrig kunne vinde
titlen i Danmark (fortalt ef en tidligere "dommer" i dysten).
--
http://www.saabklub.dk/
| |
KASO (28-09-2009)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 28-09-09 22:00 |
|
<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
news:2541c5tgmla6jfmpk976mg2d2kadloj2bm@4ax.com...
> Her er den foreløbige liste:
>
> http://www.dinepenge.dk/bil/artikel/26-kandidater-arets-bil
>
> Sådan en E-klasse med "den ganzen molevitten" ville s'gu pynte i
> garagen.
>
Tager du en med til mig?
Gerne en 250CDI - 204hk/500Nm fra en 2.1l Diesel, der kører over 16km/l i en
E-klasse - det er ikk' så ring' endda
Faktisk er det nyeste inkarnation af den maskine jeg har i Viano'en - her er
den dog helt nede på 150hk/320Nm. Jeg læste et eksperiment, hvor de havde
smidt maskinen i en gl. 190'er - så rykkede den fra 0-100 på omkring 6 sek.
og gik over 20km/l
| |
Henrik B. (29-09-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 29-09-09 06:51 |
|
On 28 Sep., 22:59, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:
> Tager du en med til mig?
> Gerne en 250CDI - 204hk/500Nm fra en 2.1l Diesel, der kører over 16km/l i en
> E-klasse - det er ikk' så ring' endda
>
> Faktisk er det nyeste inkarnation af den maskine jeg har i Viano'en - her er
> den dog helt nede på 150hk/320Nm. Jeg læste et eksperiment, hvor de havde
> smidt maskinen i en gl. 190'er - så rykkede den fra 0-100 på omkring 6 sek.
> og gik over 20km/l
De to motorer har absolut intet med hinanden at gøre - bortset fra at
de begge ligger i en Mercedes!
--
http://www.saabklub.dk/
| |
KASO (30-09-2009)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 30-09-09 06:24 |
|
"Henrik B." <saab95aeroestate@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:a097b1cb-263f-41ec-bd6d-2899ab853431@m38g2000yqd.googlegroups.com...
On 28 Sep., 22:59, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:
> Tager du en med til mig?
> Gerne en 250CDI - 204hk/500Nm fra en 2.1l Diesel, der kører over 16km/l i
> en
> E-klasse - det er ikk' så ring' endda
>
> Faktisk er det nyeste inkarnation af den maskine jeg har i Viano'en - her
> er
> den dog helt nede på 150hk/320Nm. Jeg læste et eksperiment, hvor de havde
> smidt maskinen i en gl. 190'er - så rykkede den fra 0-100 på omkring 6
> sek.
> og gik over 20km/l
De to motorer har absolut intet med hinanden at gøre - bortset fra at
de begge ligger i en Mercedes!
-------------------------------------------------------------------------------------
Næh - det har du da vist egentlig ret i, nu jeg studerer det nærmere. Jeg
syntes ellers, at jeg havde konstateret, at det var samme blok - men nej -
det er ihvertfald ikke helt samme slagvolumen (der er 5 cm3 til forskel).
Jeg ville nu gerne have den lusket ned i Viano'en alligevel
| |
Henrik B. (30-09-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 30-09-09 06:32 |
|
On 30 Sep., 07:24, "KASO" <S...@nospam.invalid> wrote:
> De to motorer har absolut intet med hinanden at gøre - bortset fra at
> de begge ligger i en Mercedes!
>
> -------------------------------------------------------------------------------------
>
> Næh - det har du da vist egentlig ret i, nu jeg studerer det nærmere. Jeg
> syntes ellers, at jeg havde konstateret, at det var samme blok - men nej -
> det er ihvertfald ikke helt samme slagvolumen (der er 5 cm3 til forskel).
> Jeg ville nu gerne have den lusket ned i Viano'en alligevel
Kæden sidder også i den modsatte ende, på den nye motor (som er ny
opbygget, komplet fra bunden), ligesom hele indsprøtningssystemet er
helt anderledes.
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Benny (01-10-2009)
| Kommentar Fra : Benny |
Dato : 01-10-09 14:40 |
|
> > -------------------------------------------------------------------------------------
>
> > Næh - det har du da vist egentlig ret i, nu jeg studerer det nærmere. Jeg
> > syntes ellers, at jeg havde konstateret, at det var samme blok - men nej -
> > det er ihvertfald ikke helt samme slagvolumen (der er 5 cm3 til forskel).
> > Jeg ville nu gerne have den lusket ned i Viano'en alligevel
>
> Kæden sidder også i den modsatte ende, på den nye motor (som er ny
> opbygget, komplet fra bunden), ligesom hele indsprøtningssystemet er
> helt anderledes.
>
Hvem har udviklet den nye motor til MB eller er det dem delv der har
været i gang. Den gamle CDI var købt ude i byen, men produceret af MB
selv.
Benny
| |
Henrik B. (01-10-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 01-10-09 21:49 |
|
"Benny" <hojvaelde@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:3480a9a2-93f0-487d-b537-e588828ecdda@y36g2000yqh.googlegroups.com...
> Hvem har udviklet den nye motor til MB eller er det dem delv der har
> været i gang. Den gamle CDI var købt ude i byen, men produceret af MB
> selv.
Uden at vide det, vil jeg mene at det er MB selv...
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Armand (02-10-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 02-10-09 11:09 |
|
Henrik B. skrev:
> "Benny" <hojvaelde@gmail.com> skrev i meddelelsen
> news:3480a9a2-93f0-487d-b537-e588828ecdda@y36g2000yqh.googlegroups.com...
>
>> Hvem har udviklet den nye motor til MB eller er det dem delv der har
>> været i gang. Den gamle CDI var købt ude i byen, men produceret af MB
>> selv.
>
> Uden at vide det, vil jeg mene at det er MB selv...
>
På den anden side set, ville du så ikke også mene dét om den gamle, hvis
ikke at du havde hørt andet??
--
Armand.
| |
Henrik B. (02-10-2009)
| Kommentar Fra : Henrik B. |
Dato : 02-10-09 15:49 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:4ac5d10e$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> Hvem har udviklet den nye motor til MB eller er det dem delv der har
>>> været i gang. Den gamle CDI var købt ude i byen, men produceret af MB
>>> selv.
>>
>> Uden at vide det, vil jeg mene at det er MB selv...
>>
> På den anden side set, ville du så ikke også mene dét om den gamle, hvis
> ikke at du havde hørt andet??
Jep. )
Jeg kunne selvfølgelig besvære mig med at finde ud af det. *LOL*
--
http://www.saabklub.dk/
| |
Jensen (29-09-2009)
| Kommentar Fra : Jensen |
Dato : 29-09-09 10:36 |
|
On Mon, 28 Sep 2009 12:33:53 +0200, folmer@rasmussen.dk wrote:
>Her er den foreløbige liste:
>
> http://www.dinepenge.dk/bil/artikel/26-kandidater-arets-bil
>
>Sådan en E-klasse med "den ganzen molevitten" ville s'gu pynte i
>garagen.
Mon ikke det bliver en Fård Sherry 1,sløv fra midt-80'erne?
--
Thomas
| |
|
|