Yes, kom bilen hjem igen :o)
Fra : Mogens

Dato : 25-09-09 18:33

Efter 4 dage i en "Avis" Peugeot 307 1,6 var det helt rart at få Leon'en
tilbage i stalden igen. Især de 350 nm / 170 hk er en mega mangelvare på
motorvejen i sån en P307 ting, må man sige.

Vedr. partikelfilteret havde værkføreren undersøgt sagen, og partikelfiltret
kræver ingen vedligehold. Bilen har indbygget modtryksmåler, som den
anvender til at holde øje med filterets tilstopningsgrad. Når trykket har
nået niveau, aktiveres "efterbrænderen", og i løbet af de næste km brændes
filteret af i en renselsesproces (mere brændstof i motoren hvilket får
temperaturen til at stige kraftigt, så filteret brændes igennem).

Sidstnævnte forklarer mig hermed, hvorfor bilen fra tid til anden opleves at
gå / lyde / lugte "anderledes" - noget jeg ikke havde nævnt for værkføreren.
Det nævnte fænomen kunne jeg "fjerne" ved at slukke motoren nogle minutter,
hvilket jeg fandt skørt, men nu har fået en forklaring på.

God week-end
(dét får jeg, fordi jeg skal køre +1.000 km i denne week-end he he...)

Fra : Tom

Dato : 25-09-09 19:02

Mogens skrev:
> [...]
> for værkføreren. Det nævnte fænomen kunne jeg "fjerne" ved at slukke
> motoren nogle minutter, hvilket jeg fandt skørt, men nu har fået en

hehe, troede at du selv kunne sørge for at bræmde filteret rent uden
teknikken skulle hjælpe, men så må der alligevel være en del økokørsel i
din kørestil

> God week-end
> (dét får jeg, fordi jeg skal køre +1.000 km i denne week-end he he...)

Tak i lige måde

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 25-09-09 19:08

"Tom" <bmw@bmw.dk> skrev i meddelelsen

> hehe, troede at du selv kunne sørge for at bræmde filteret rent uden
> teknikken skulle hjælpe, men så må der alligevel være en del økokørsel i
> din kørestil

For meget ensformig motorvejskørsel med fartpiloten på 159 GPS-km/t måske he
he

Fra : Holten

Dato : 26-09-09 21:46

"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> "Tom" <bmw@bmw.dk> skrev i meddelelsen

> For meget ensformig motorvejskørsel med fartpiloten på 159 GPS-km/t måske
> he he

Kylling

Min står på 163 GPS-km/t, har du glemt de 3% som trækkes fra ?

MVH

Holten

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 26-09-09 22:07

Holten skriver:

> Min står på 163 GPS-km/t, har du glemt de 3% som trækkes fra ?

http://www.sikkertrafik.dk/2d143e80
Hvis du kører mere end 30 % for stærkt på en motorvej med
hastighedsbegrænsning på 130 km/t, har du overskredet
frakendelsesgrænsen på 160 km/t, og får frakendt kørekortet betinget.

Altså er 160 km/t grænsen og du står til en betinget frakendelse.

Klaus

Fra : Allan F

Dato : 27-09-09 11:48

> [...]
> frakendelsesgrænsen på 160 km/t, og får frakendt kørekortet betinget.
>
> Altså er 160 km/t grænsen og du står til en betinget frakendelse.

Hvis han reelt kører 163, så vil selv den skarpeste politiblyant kun kunne
notere ham for 158.11 - de trækker 3% fra målingen, inden de skriver.

Fra : alexbo

Dato : 27-09-09 12:01

"Allan F" skrev

> Hvis han reelt kører 163, så vil selv den skarpeste politiblyant kun kunne
> notere ham for 158.11 - de trækker 3% fra målingen, inden de skriver.

Ja men hvis de måler ham til 166, skriver de ham for 161.

mvh
Alex Christensen

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 26-09-09 16:09

On Fri, 25 Sep 2009 17:32:39 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:

> [...]
>tilbage i stalden igen. Især de 350 nm / 170 hk er en mega mangelvare på
>motorvejen i sån en P307 ting, må man sige.

4 dage??!!

Det kan da ikke have været et helt almindeligt service den har været
til? Hvornår fortæller du om, hvad du ellers har ødelagt?

> [...]

>filteret af i en renselsesproces (mere brændstof i motoren hvilket får
>temperaturen til at stige kraftigt, så filteret brændes igennem).

Du skal bare være glad for at du ikke skal bruge Adblue.

> [...]

>Det nævnte fænomen kunne jeg "fjerne" ved at slukke motoren nogle minutter,
>hvilket jeg fandt skørt, men nu har fået en forklaring på.

De er ikke rigtigt kloge de spanie....... romere.

God tur.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : KASO

Dato : 27-09-09 08:28

> De er ikke rigtigt kloge de spanie....... romere.

Germanere..... - "Tysk teknik - Spansk design - dansk reklame ...." (langt
fra ordret... )

Fra : Mogens

Dato : 27-09-09 12:36

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> 4 dage??!!
> Det kan da ikke have været et helt almindeligt service den har været
> til? Hvornår fortæller du om, hvad du ellers har ødelagt?

Højre fordør og skærm skulle males om

> Du skal bare være glad for at du ikke skal bruge Adblue.

Gad vide hvornår euro 5 indføres ifm. privabiler?

> De er ikke rigtigt kloge de spanie....... romere.

Nej, og nu lægger jeg sgu mærke til, når automatikken træer i kraft :)

Og så så man lige politiet overhale 2 biler indenom ifm. 2 motorvej, der
smeltede sammen til een. HRMF !!

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 27-09-09 12:56

On Sun, 27 Sep 2009 11:36:17 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:

>Højre fordør og skærm skulle males om

>--

Fejl i lakken, eller har du været tæt på noget?

>--

>Gad vide hvornår euro 5 indføres ifm. privabiler?

>--

Aner det ikke, men tag kølemaskiner til trailere med også, samt
plæneklippere, motorsave osv.

>--

>Nej, og nu lægger jeg sgu mærke til, når automatikken træer i kraft :)

>--

Man bliver aldrig for gammel til at lære nyt.

>--

>Og så så man lige politiet overhale 2 biler indenom ifm. 2 motorvej, der
>smeltede sammen til een. HRMF !!

>--

Manglende konsekvens hos lovens vogtere.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 27-09-09 13:17

> Fejl i lakken, eller har du været tæt på noget?

Det var desværre min egen skyld :-/

> Aner det ikke, men tag kølemaskiner til trailere med også, samt
> plæneklippere, motorsave osv.

Jow men nu tænkte jeg lige på Adblue fænomenet - at man skal til at tanke
dette middel på biler som tunge køretøjer...

> Man bliver aldrig for gammel til at lære nyt.

Præcis

> Manglende konsekvens hos lovens vogtere.

Ja, det må man sige. Jeg råbte lidt ad dem

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 27-09-09 13:43

On Sun, 27 Sep 2009 12:16:42 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

>Det var desværre min egen skyld :-/

>--

Satanoghelvede! What happened?

>--

>Jow men nu tænkte jeg lige på Adblue fænomenet - at man skal til at tanke
>dette middel på biler som tunge køretøjer...

>--

Man husker jo nemmest det man helst vil huske, og det jeg husker er,
at flere har sagt at AdBlue kun er en overgangsløsning, indtil de får
opfundet nogle effektive filtre.

Det er sandsynligvis også derfor at der er temmeligt langt mellem de
steder man kan købe stadset.

>--

>Præcis

>--

:o>--

>Ja, det må man sige. Jeg råbte lidt ad dem

>--

Det forstår jeg. Det var nok blevet for dyrt med fingeren - hvis de
havde set det.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 27-09-09 13:57

> What happened?

Multitasking glippede

> Det er sandsynligvis også derfor at der er temmeligt langt mellem de
> steder man kan købe stadset.

Nu forbruger motoren så heller ikke særligt meget :)

> Det forstår jeg. Det var nok blevet for dyrt med fingeren - hvis de
> havde set det.

Får man et klip for det?

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 27-09-09 14:23

On Sun, 27 Sep 2009 12:57:11 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

>Multitasking glippede

>--

Nogen påstår jo hårdnakket, at kun kvinder kan den diciplin.

>--

>Nu forbruger motoren så heller ikke særligt meget :)

>--

Næh, men det er alligevel irriterende at skulle køre en omvej, for at
købe skidtet.

>--

>Får man et klip for det?

>--

Jeg kender ikke taksterne på området, men de plejer at være noget
tyndhudede på det område. .o))

Man skal heller ikke nødvendigvis komme ind på, hvilken bror det så
var der arvede gården.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-09-09 16:16

folmer@rasmussen.dk skriver:

> Nogen påstår jo hårdnakket, at kun kvinder kan den diciplin.

Hvilket er noget sludder.

Mænd multitasker bare altid. De tænker på sex 8først og frememst), så
tænker de på det de laver lige nu - men skal man så en 3. ting er det at
det går galt.

Kvinder derimod tænker kun på det de laver og kan så beskæftige sig med
1 ting mere (aka multitsaking), men når de til 3 ting, går det helt i
kaos.

Klaus

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-09-09 16:14

Mogens skriver:

> Og så så man lige politiet overhale 2 biler indenom ifm. 2 motorvej, der
> smeltede sammen til een. HRMF !!

Det koster (det ved du jo godt

Klaus

Fra : Mogens