En ny bil må der til... :(
Fra : Brian Lund

Dato : 24-09-09 17:48

(Vi prøver lige i den rigtige gruppe...)
Den "gamle" mazda 2'er 1,3 86 HK valgte at få buler, så mange buler at den
blev totalskadet, ØV!
Den er ellers kun lige fyldt ét år og én måned...

De sidste 9 måneder har jeg noteret benzinforbruget og det blev til:
Kørt: 27.187 km
Brugt: 1.958 l benzin
Pris: 17.444 kr

Det giver 13,88 km/l (og en benzinpris på ca. 8,91/liter og 64 øre
brændstof/km), ikke for meget i forhold til de opgivne 18,5 km/l blandet...
Men der har også været meget motorvej (også tysk) iblandt!

Den næste uges tid eller to står den så på en Fiat 500 1,2 benziner, en grim
grim bil, puha... Men indefra er den nu meget lækker, jeg skal nok liiige
vende mig til start-stop systemet, men indtil videre (de første 150 km) har
den været en fornøjelse! Og så er det en skrabemodel uden AC, godt sommeren
er ved at være slut.

Efter det skulle der meget gerne komme en 2'er i diesel hjem til mig, så
håber jeg den går lidt længere på literen end den gamle :)

Brian