Ham her skulle satme også klynges op i nær~
Fra : JBH

Dato : 19-09-09 20:21

http://jp.dk/indland/aar/kriminalitet/article1822588.ece

Flugtbilist erkender, at han ramte en 33-årig med 120 km/t på ringvejen i
Århus. Han havde ikke noget kørekort.
Anklager Ida Agger havde forlangt gerningsmanden fængslet i fire uger, idet
hun fandt, at der var en særlig bestyrket mistanke om hans skyld. Anklageren
fremførte, at den 41-årige havde kørt med "enorm høj" hastighed på
ringvejen, hvor fartgrænsen er 70 km/t.

Hun støttede sig til, at vidner - et par som holdt for rødt i krydset -
vurderede, at gerningsmanden havde kørt over for rødt lys med 150-200 km/t.

»Det forklarer også, at sigtede ikke har set noget overhovedet,« sagde hun
og henviste til den 41-åriges beskrivelse af, da han tordnede ind i den
33-årige, som ville krydse ringvejen.

»Jeg så bare en hvid trøje foran mig lige pludselig,« fortalte føreren af
den røde VW Golf 2, som fik knust forruden, revet sidespejl, dele af en
skærm og soltag af ved sammenstødet.

Fredag aften havde Østjyllands Politi fået en anmeldelse om to fyre, der "kørte
råddent" i midtbyen, oplyste anklageren. Nummerpladen viste samme
registreringsnummer som den 41-åriges røde VW Golf 2. Anmelderen havde
forinden set dem tumle rundt og vurderede, at de var berusede, hvorfor han
anmeldte dem for spirituskørsel. Den 41-årige afviste at have været i
midtbyen fredag aften, og kunne ikke forklare, hvorfor han bil var set
derinde.

Den fængslede har tidligere domme for spirituskørsel, fartovertrædelser,
euforiserende stoffer og at have kørt fra et færdselsuheld

/JBH

Fra : Snuden

Dato : 20-09-09 21:21

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Den fængslede har tidligere domme for spirituskørsel, fartovertrædelser,
> euforiserende stoffer og at have kørt fra et færdselsuheld

Ja, det er selvfølgelig trælst, at sådanne idioter kan tyrannisere
befolkningen. Men sådan er loven nu engang, der sker intet som helst hvis du
bare er påvirket af spiritus eller stoffer og kører rådent, udsætter andre
for fare eller sågar slår nogle ihjel med din ageren. Hurra for slatne
lovgivning!!!