Hvalp, bange for andre hunde.
Fra : Kim Hansen

Dato : 02-08-01 01:48

Hej vi har lige købt en golden retriver hvalp, han er ni uger, han
gør,knurre og rejser børster af andre hunde og det ser ud til han er
bange,
halen hænger ned,men ikke ind imellem bene,han, han trækker sig
tilbage, men når han har hilst på hunden er der ikke noget i vejen
indtil han ser den igen så er det samme,problemet er størst når de
andre hunde kommer med stor fart hen til ham. Hvad gør vi.
Han virker også nervøs for mørke udenfor men ikke indefor.
Han er temlig vaks, meget lærenem. Han spiser godt, han gik sammen med
moren da vi hente ham for et par dage siden, faldt på en måde hurtig
til, kan godt med mennesker, er nysgerige og leger godt, han kommer
når man siger hans
Navn og forstår nej.

Fra : Nina El Falaki

Dato : 02-08-01 07:13

Kan du aftale, at mødes med nogle rolige hunde????

Du skal lade ham klare sig selv, du må endelig ikke støtte eller ynke han.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Tina Dandanell

Dato : 02-08-01 08:54

Hej Kim.
Jeg har en labrador tæve på 11 mdr., og det er præcis det samme med hende.
Eller måske skulle jge sige "var", for på det sidste er hun blever meget
bedre. Vi har gjort det, at de steder, hvor vi kommer meget, har hun været
med altid. I starten var hun nervøs, når vi koim der, især fordi der kom en
flok hunde væltende hver gang, men nu er det okay. Hun lægger sig stadig ned
og tisser en tår, men det er jo for at vise, at hun er underdanig. Derefter
kan hun sagtens løbe og lege. Men prøv bare at tage han med, og ellers
ignorere hans ideer. Detr kan jo være, at han bare siger: "Pas lige på, for
selv om jeg ikke er så stor er jeg altså farlig alligevel!!". Og så længe
han ikke ryger i flæsket på nogen er det vel finr nok. Og som Nina skriver:
LAD VÆRE AT YNKE HAM!!

Mvh. Tina
Kim Hansen <dsl31050@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:b1a64dd2.0108011648.6ccab6e9@posting.google.com...

Fra : Michael

Dato : 03-08-01 11:33

> [...]
> moren da vi hente ham for et par dage siden, faldt på en måde hurtig
> til, kan godt med mennesker, er nysgerige og leger godt, han kommer

Hej

Jeg har en genbrugs hund som også var bange for mørke og andre hunde (
mørke, kun udenfor ).
Jeg meldte mig til hundetræning i DCH på deres hvalpehold for at vænne hende
til andre hunde i et " kontrolleret " miljø, når vi er til træning er hun
meget lidt bange ( usikker ) og til dagligt mærker vi det også kun lidt, hun
vil gerne snakke men viser alle tegn på underdanighed, ud over at tisse det
gør hun ikke.
Normalt træner jeg selv med mine hunde indtil de er et års tid gamle, de
kommer selvfølgelig ud steder hvor der er andre hunde, men hende her
startede jeg med da hun var ca. 5 mdr. ( hun var 4 mdr. da jeg fik hende )
og det har været guld værd, selv trænerne siger hun er kommet længere end de
umiddelbart havde regnet med på kort tid.
Så mit bedste råd : meld jer til træning hurtigst muligt.

Go' fornøjelse med vapsen

Hilsen Myr, Dali ( genbrugshund 1½ år ) og Dixie ( 11 uger )

Fra : Reichenbach & Hammer

Dato : 05-08-01 08:35

Hej Kim

Din hvalp er kun 9 mdr. gammel, så verden uden for er stadig stor og farlig,
og dens mor er ikke i nærheden. Så hvalpen er såment bare bange og reagere
bare på det der truer den.

Hilsen

Jesper

Fra : Praxis©

Dato : 05-08-01 10:15

Hej Jesper
Kims hvalp er faktisk kun 9 uger!!
Så det er, du oxo siger, fuldt forståeligt at den er forsigtig og usikker.

--
VH Pernille Lauridsen

"Tænk hvis der blev krig
-Og ingen mødte op"

http://www.praxis_humor.subnet.dk/
http://www.praxis_dyr.subnet.dk

Fra : BJARKE ANDERSEN

Dato : 05-08-01 13:16

ros ham når han leger roligt med en anden hund og sæt ham sammen med nogle
rolige hunde i starten , han har måske været den svageste i kuldet og de
bliver tidt underhunde, alle hunde er mere vakse og på når det er mørkt
udenfor