Dreamweaver CS3
Fra : tranebær

Dato : 23-09-09 15:36

Har endelig taget mig sammen og er gået i gang med DW. De første
forsøg gik fint, det var virkelig "WYSIWYG" d.v.s. jeg så straks
resultatet af min valg. Så pludselig sker der det at jeg ikke ser
resultatet af mine valg direkte, jeg skal først gemme og derefter åbne
i en browser ved at db.klik på .html-filen, her ser jeg så resultatet.
Jeg kan ikke se resultatet v.h.a. Preview in Browser da hverken
Primary el. secondary browser vil åbne selv om de er markeret i
Preferences jeg arb. på Mac.
Hvad er gået galt..??

mvh

JA

Fra : Jahirah

Dato : 24-09-09 05:09

tranebær wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> Jeg kan ikke se resultatet v.h.a. Preview in Browser da hverken
> Primary el. secondary browser vil åbne selv om de er markeret i

8X

Hej Tranebær,

DW CS3 er med alle andre WYSIWUG editorer, den kan ikke vise dine
ændringer, før du gemmer hvis du ønsker at benytte "preview" funktionen
(F12). Det er forhåbentig logisk når du tænker over det :)

Der er visse ændringer du vil se med det samme. F.eks hvis du vilføjer en
div eller lignende. Men hvis du ex. sidder med "index.html" og og styler
den via en CSS fil, så skal du henholdsvis gemme nye CSS samt nye html
ændringer for at kunne preview dem.

Der er nogen ting der kræver at blive gemt, før de kan vises opdaterede.
Slut, prut, finale :)

Gem din(e) fil(er) og klik F12 for at få et preview.

et burde ske mere eller mindre automatisk - det med at DW CS3 selv finder
ud af din(e) browser indstilling Jeg arbejder ikke, og har aldrig rigtigt
haft med mac og gøre så der må jeg nok melde pas desværre :(

//Jahirah

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne