Browser
stl_s 3840
arlet 2470
IE7: automatisk oversættelse på tekst i vi~
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 14-10-09 01:43

Hejsa

Hvilket program er det der laver de automatiske oversættelser der
popper frem som en en lille gul tooltip hvis man holder musen over et
ord?
Det er ved at drive mig til vanvid :(

Nogen der ved hvordan man slår det fra?
Jeg går ud fra at det er Google der er blevet lidt for smart :(

Tak på forhånd

- Peter

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-10-09 09:00

On Wed, 14 Oct 2009 00:43:01 -0700 (PDT), Peter Lykkegaard
<plykkegaard@gmail.com> wrote:

> Hvilket program er det der laver de automatiske oversættelser der
> popper frem som en en lille gul tooltip hvis man holder musen over et
> ord?

På en del sider er det blot reklamer. Kan du give et eksempel?

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 14-10-09 05:23

Asbjorn Hojmark skrev

> På en del sider er det blot reklamer.

Afgjort ikke reklamer
Lille gul popup ala tooltip med et forstørrelseglas og foreslag til
forskellige oversættelser, ingen mulighed for klikke videre via links
etc

> Kan du give et eksempel?

Tjoh men nu ser det ud til at det er "forsvundet"

Jeg fjernede fluebenet i Toolbar-indstillinger -> Værktøjer -> Oversæt
(Oversæt ord og hele websider)
I første omgang så det ikke ud til at virke selvom jeg genstartede IE
- men det er væk nu, såehh jeg regner foreløbig med at det var det :)

- Peter

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-10-09 06:09

Asbjorn Hojmark skrev

> Kan du give et eksempel?

Det var ikke forsvundet alligevel
Eks:
http://img63.imageshack.us/img63/9578/100786166.jpg

Nogen der kan give et bud på hvad det skyldes?
Det er oversættelseshjælp fra engelsk til ... spansk?

- Peter

Fra : emjeppesen

Dato : 15-10-09 13:39

Peter Lykkegaard skrev:

>Eks:
>http://img63.imageshack.us/img63/9578/100786166.jpg
>
>Nogen der kan give et bud på hvad det skyldes?

Næh, ikke udfra det billede, du har lagt op af en faktura.

Hilsen emj

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-10-09 06:51

mjeppesen skrev

> Næh, ikke udfra det billede, du har lagt op af en faktura.

Arghh

Tak for "hintet" - billedet er slettet - her er det rigtige
http://img385.imageshack.us/i/translate.jpg/

- Peter

Fra : emjeppesen

Dato : 15-10-09 15:18

Peter Lykkegaard skrev:

>Tak for "hintet" - billedet er slettet - her er det rigtige
>http://img385.imageshack.us/i/translate.jpg/

Det er sgu da også lidt for crayzy
Jeg advarer mod linket

Hilsen emj

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 15-10-09 15:45

emjeppesen <emj@> skrev :

>Det er sgu da også lidt for crayzy
>Jeg advarer mod linket

Når man bruger denne side, så bør man finde det direkte link til
billedet.

http://img385.imageshack.us/img385/1822/translate.jpg
--
Kerim
http://www.facebook.com/kerim.ellentoft

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-10-09 15:32

Peter Lykkegaard skrev:

> Tak for "hintet" - billedet er slettet - her er det rigtige

Jo, men det var mere interessant med et link til siden med
oversættelsen.

Mit gæt ud fra billedet er at du bruger en Googleside eller har
installeret en Googleudvidelse der laver en autooversættelse som
du har fået sat til spansk.

--
Bertel

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-10-09 12:03

emjeppesen skrev

> Det er sgu da også lidt for crayzy
> Jeg advarer mod linket

Øhh hvorfor?

Det ser da rimeligt normalt ud i min IE7 samt FF3.5
Der er nogle popups der bliver blokeret men jeg vil formode at det er
nogle iframes eller lign på siden
Der kommer nada xtra reklame tingel tangel når jeg tillader popups

Jeg har taget et skærmdump af Google Groups i min IE7 og klippet det
relevante stykke ud og uploadet det til imageshack

- Peter

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-10-09 12:12

Bertel Lund Hansen skrev

> Jo, men det var mere interessant med et link til siden med
> oversættelsen.

Oversættelsen?
Jeg har uploadet et udsnit af et skærmdump til imageshack

Kerim var så venlig at give det direkte link
http://img385.imageshack.us/img385/1822/translate.jpg

> Mit gæt ud fra billedet er at du bruger en Googleside

Det vedlagte er på alle sider også intranet sider

> eller har installeret en Googleudvidelse der laver en
> autooversættelse som du har fået sat til spansk.

Tjo jeg har fået oversat en side fra spansk til engelsk for nogle uger
siden, det fungerede egentlig ok, dvs man kunne få lidt mere mening
end ved at "læse" den spanske udgave :)

Spørgsmålet gik ikke så meget på hvad jeg har lavet men mere på
hvordan filen jeg slår det ihjel

Autooversættelse er slået fra i Google Toolbaren
Næste step (hvis ikke anden løsning dukker op) er at afinstallere
toolbar'en

- Peter

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-10-09 01:35

Bertel Lund Hansen skrev

> Mit gæt ud fra billedet er at du bruger en Googleside eller har
> installeret en Googleudvidelse der laver en autooversættelse som
> du har fået sat til spansk.

Det er en del af Google Toolbar

Der er åbenbart en bug/fejl så man eksplicit skal fjerne fluebenet i
"oversæt engelske ord ved at holde musemarkøren over dem"
Det hjælper ikke at slå oversæt fra generelt (Toolbar-indstillinger ->
Værktøjer -> Oversæt), Tooltip fungerer stadig ...

- Peter