Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
SP: Skal man pille selve billedet ud af ly~
Fra : A. Friend

Dato : 01-08-01 23:02

Har "arvet" Ca 3500 gamle lysbilleder, alle i ramme.

Har så luret på at købe en CanoScan D660U da min gamle CanoScan 300S ikke er
så god mere

Min ide var så at indscanne lysbillederne og brænde dem som VCD'er, men skal
jeg sidde og pille selve billederne ud af rammerne først tror jeg at jeg
dropper det projekt.

Hilsen

Fra : Morten og Lisa

Dato : 02-08-01 05:24

Hvis du køber en hp skanner behøver du ikke at pille det ud jeg ved ikke med
hensyn til cannoen
MVH Morten

Fra : Peter Andersen

Dato : 02-08-01 14:32

Husk med hensyn til at indscanne dias skal man bruge en speciel scanner der
lyser fra oven og scanner fra neden...
Jeg aner intet om den du der nævner så hvis du har helt styr på det er det
bare fint..

vh. Peter

Fra : A. Friend

Dato : 02-08-01 20:56

Hejsa,

Iflg Canon har netop D660U en speciel funktion der gør at den slår over i
1200x1200 Dpi når man vælger Dias scanning. Jeg vil mene det skulle være
rimeligt
når resultatet kun skal være ca. 640x480 som er det maximale et normalt TV
kan vise.

Jeg må vel ned i en Merlin eller lign og selv kigge på en så.

Hilsen.

Fra : Leif Elsborg

Dato : 03-08-01 10:32

Hej

Jeg har en Canon 660 U

Den kan scanne dias uden at de skal ud af den gamle ramme

Mvh.

Leif Elsborg