Terminator 1 DVD Reg. 1
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 01-08-01 21:58

Jeg er glad for at jeg ikke fik købt Terminator 1 da den kom i reg. 2
udgave, for der læste jeg nemlig at det vil være den samme version/udgave
som reg. 1 og for den sags også de andre regioner. MEN det passer ikke! Inde
hos The Digital Bits er der info omkring den nye reg. 1 ... Van Ling, som
har produceret menuerne og ekstra matriale på The Abyss og T2 siger at det
er synd Europa (dog med glimt i øjet) for hvis man haave cremen skal man
altså købe reg. 1

Så er det lige jeg tænkte på, jamen det er jo ikke noget nyt med reg. 2.. Så
op i *ØV** med reg.2

Ud af mine 150 DVD er der een dvd reg. 2 og det er Den eneste ene...

Jesper

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 01-08-01 22:09

Hej!

Jesper Nielsen wrote:

> Jeg er glad for at jeg ikke fik købt Terminator 1 da den kom i reg. 2

Man kan ikke bruge dit indlæg til særligt meget hvis du ikke forklarer _hvad_
der f.eks. mangler eller giver et link til artiklen!

--
Regards / M.v.h. Kim Voss Schrader

"Information wants to be free"

Fra : Claus Nielsen

Dato : 01-08-01 22:25

>Man kan ikke bruge dit indlæg til særligt meget hvis du ikke forklarer _hvad_
>der f.eks. mangler eller giver et link til artiklen!

Måske det franske DD5.1 lydspor? Dét er misundelsesværdigt...

Mvh, Claus Nielsen
--
e-mail: cnn@post6.tele.dk
homepage: http://home6.inet.tele.dk/cnn

Fra : HKJ

Dato : 02-08-01 08:50

"Claus Nielsen" <cnn@post6.tele.dk> wrote in message

> Måske det franske DD5.1 lydspor? Dét er misundelsesværdigt...

Fra DVD produceren:
--------------------
The other interesting thing about this title is, I actually started working
on it over a year ago. MGM actually released the version 1.0 of this DVD in
Europe, and then they chose to take a little more time with the U.S.
domestic release. So that gave me time to add a lot more stuff to the disc.
I've put probably another forty minutes of material on for the U.S. version.
So anyone from Europe - sorry, you're going to have to pick up the Region 1
version to get it all.
--------------------
Prøv at se:
http://www.thedigitalbits.com/articles/comiccon/terminatorindex.html

Fra : Rene Eske Jensen

Dato : 02-08-01 16:34

"HKJ" <xx.hkj.xx@mailme.dk> wrote in message

> [...]
version.
> So anyone from Europe - sorry, you're going to have to pick up the Region

OK, hvis filmen er den samme, så vil jeg til enhver tid vælge R2 versionen,
da den som bekendt har en noget bedre billedkvalitet.

Mvh. Rene Eske Jensen, rene@eskejensen.dk
http://www.eskejensen.dk/rene

D. 11/11-00 kl. 1:42: Nybagt far til en pige, 3460g 52cm.
Nye billeder d. 16/5-01:
http://www.eskejensen.dk/rene/marielouise

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 02-08-01 21:20

"Rene Eske Jensen" <renenews@eskejensen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mvh. Rene Eske Jensen, rene@eskejensen.dk
> http://www.eskejensen.dk/rene
>
> D. 11/11-00 kl. 1:42: Nybagt far til en pige, 3460g 52cm.

Som bekendt har du da ikke set R1 udgaven endnu har du?

Jeg vil ikke røre R2 versioner overhovedet og det er der muligt at der R2
der har mere ekstra matriale, men det er ikke ekstra matriale jeg går efter
det er kvaliteten af lyd og billede.. Lad mig tage et eks. Gladiator er
kommet med dts lyd på reg 2, men jeg vil da til enhver tid vælge reg 1 som
har dts es (center i bagkanalerne)..

Jesper

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 03-08-01 10:17

"Jesper Nielsen" <jn@elvis.dk> wrote in message
> [...]
> kommet med dts lyd på reg 2, men jeg vil da til enhver tid vælge reg 1 som

Og hvis det er tilfældet så kunen man uden tvivl finde et masse titler, som
er bedre i Reg. 2. Om ikke andet så vil to helt ens titler være bedre i reg.
2 pga af pal billedet. Man kan ikke (længere) bare vælge fast reg.1 hvis man
går efter kvalitet eller mest ekstra. Det er længe siden det var sådan.

Joakim

Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 05-08-01 01:11

Jesper Nielsen <jn@elvis.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9kccc5$1b40$1@news.cybercity.dk...

> [...]
> kommet med dts lyd på reg 2, men jeg vil da til enhver tid vælge reg 1 som

Hvis du ikke vil røre Reg 2 udgaver, fordi du vil have den bedste kvalitet i
billede, så får du et problem !

Mange af de Reg 2 udgaver som er udkommet, og som findes på Reg 1, er
anamorph på R2 men IKKE på R1. Det gælder stort set alle titler fra
Paramount.

De har alle fået en ny overførsel på R2, mens de gamle R1 udgaver IKKE er
anamorph.

Reg 2 er ret tit, betydeligt bedre end Reg 1, ihvertfald hvad billedet angår
!

Thomas

Fra : // Overby

Dato : 03-08-01 15:22

> Måske det franske DD5.1 lydspor? Dét er misundelsesværdigt...

Uhhh... jeg hader franskmænd

- @ -
Daniel Overby Hansen aka mrDO
Blomst# 95859596 - overby@sport.dk
www.venstre.dk - Venstre ved du hvor du har
Very Important Society - www.vis-logen.dk

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 02-08-01 21:08

Kig lige i artiklen igen, jeg skrev godt nok The Digital Bits - men url er
www.thedigitalbits.com

Jesper

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 02-08-01 00:08

"Jesper Nielsen" <jn@elvis.dk> wrote in message
[snip]
> Ud af mine 150 DVD er der een dvd reg. 2 og det er Den eneste ene...
Stakkels dig - du er nok blevet snydt - det er ikke særligt sansynligt at
der ikke er mindst ét par stykker hvor R2 udgaven er bedre. Du har da helt
ret i at R1 ofte er bedre, men det betyder jo ikke at det altid gælder. Der
også tilfælde hvor R2 filmen slår R1 med extra features.
Amerikanerne har også en ubehagelig tendens til at glemme at bruge anamorph
format ind imellem da wide screen TV er mere udbredte i Europa - selv om
Anamorph også giver bedre kvalitet på et nyt 4:3 TV (da det kan skifte
billedformat til 16:9).

Og er alt ellers ens har R2 filmen altid fordelen af PAL's højere opløsning.

Tag et kig her, men husk at en Englesk R2 ikke altid er identisk med skive
der sælges i Danmark: http://www.dvdcompare.org.uk/ (hvis jeg dog bare selv
havde set der inden jeg købte Traffic R1). :)

/Lars

Fra : Brian Nielsen

Dato : 02-08-01 11:02

"Jesper Nielsen" <jn@elvis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er synd Europa (dog med glimt i øjet) for hvis man haave cremen skal man

Må han egentlig sige sådan noget? Hans filmselskab er vel ikke interesseret
i, at R1 sælges i Europa! :)

> Så er det lige jeg tænkte på, jamen det er jo ikke noget nyt med reg. 2..

> op i *ØV** med reg.2
>
> Jesper

Lad os nu lige klappe hesten, og se på hvad det er der er på R1 udgaven:

(fra digital bits interviewet)
> [...]
gave me time to add a lot more stuff to the disc. I've put probably >another
forty minutes of material on for the U.S. version.

Fedt nok, jeg sammenligner lige med R2:

>As you can see, we've got trailers, which were very hard to find for this
film.

Ja, det har R2 også.

>We've got a couple of documentaries,
>one of which we did with Arnold and Jim back in 1992. That had very limited
release in the
>VHS box set, so I don't think too many people ever saw it.

Ja, den documentary har R2 også.

>I also did a brand new documentary for this DVD release, for which I was
able to talk to a majority of the
>people who were involved in the show. It's a little over an hour long.

Ja, det lyder som den der også er på R2.

>They had a new Dolby Digital 5.1 remix done - true 5.1. Lightstorm approved
the process and we actually >mixed it up at Skywalker Sound.

Der er sørme også rigtig 5.1 lyd på R2!

> Also, you should know that the video on the DVD is a brand new high-def
transfer, which is anamorphic
> widescreen as well. I think they did a knock out job on it - it really
looks great.

Der er vi også godt med, og som en ekstra bonus har vi PAL! :)

>The other thing I was able to find in the process of going through all the
materials, is a series of deleted >scenes, which have never really been seen
before.

Dem har vi sørme også på R2. Jeg har ikke listet detaljerne fra interviewet,
men de scener der er nævnt er med på R2.

>I was also able to get Jim Cameron to talk about these deleted scenes, so
you can choose to watch them with
> his commentary.

Ok, vi får ikke lov til at høre Camerons røst, big deal. Alle de slettede
scener introduceres af lidt tekst, som faktisk giver den nødvendige
introduktion. Altså ikke et stort tab.

> We also have still galleries, sections on how they did the tanker truck
explosion with miniatures,
> and tons of other cool stuff.

Hvis der her udelukkende tales om still material, ja så er det hele med på
R2.

>There's also, I should let you guys know, some forty minutes worth of
Easter egg material hidden
>that you can find.

Aah, her er vi ved sagens kerne. Mon ikke det er de 40 minutters nyt
materiale, som blev nævnt ovenfor.
Det må virkelig være essentielt kvalitetsmateriale, når nu det er godt gemt
væk på disken... :)

>And just so you know, it's all on Side One of the disc. This is what's
called a DVD-14 format disc, which >means that it's got two sides - one side
is single-layered and the other side is dual-layered.

Big mistake. Jeg kan ikke fordrage to-sidede diske.

Så vidt jeg kan se er der ikke meget at komme efter på R1 disken, hvis man
allerede har R2 udgaven, og medmindre man køber sine film for easter eggs,
så er R2 udgaven stadig et glimrende valg. Og så kan man få den allerede nu
(det plejer jo at være et argument for R1 udgivelser)!

Husk, det er kvaliteten der tæller, ikke kvantiteten.

/Brian

Fra : Brian Nielsen

Dato : 02-08-01 11:15

"Brian Nielsen" <bn73@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

Så for den, jeg havde lige overset noget, som for nogle (og bestemt
berettiget) kan være aldeles vigtigt:
Det originale lydspor i mono!

Personligt savner jeg det ikke, men jeg synes bestemt at det er vigtigere
end 40 minutters easter eggs.

/Brian