Endelig....
Fra : Seth

Dato : 18-09-09 09:52

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-09-09 10:22

Seth <sendenemailtilmig@gmail.com> wrote in
news:Xns9C8A6E89D6668sendenemailtilmiggma@130.225.247.90:

Tåbeligt forslag.

Det vil blot skabe en endeløs række af frustrerede lastvognstog bagved
een langsomtkørende trafikant. Og hvis en anden knapt så
langtsomtkørende billist så vil overhale den kilometerlange række af
lastbiler har vi samme situation.

Man skulle hellere opfordre lastbilchaufførerne til at hjælpe hinanden.
Hvis den overhalede lige sænkede farten et øjeblik var genen ikke så
stor.

Iøvrigt er det mit indtryk at danske chauffører godt kan det lille
trick, mens det mere kniber for udenlandske (østeuropæiske?)
chauffører.

Personligt oplever jeg ikke problemet som stort, men jeg kører heller
ikke så mange kilometer på motorvej med mange lastbiler.

--
I remember when sex was safe and flying dangerous
I miss those days

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-09 18:46

> Tåbeligt forslag.

Ja helt klart.
Kan egentligt godt forstå dem der bliver sure over en overhaling med en
hastighedsforskel på ½ km/t eller tilsvarende.
Men er der bare 3-4 km/t forskel i hastigheden er overhalingen jo
"forholdsvis" hurtigt overstået.

Problemet er jo ofte personbilerne som ikke vil slippe speederen når de kan
se flere km frem at der er en overhaling igang med lastbiler.
Næ speederen holdes i bund til man næsten er ved at køre op i r*ven på
lastbilen og så får den ellers bremsen - det synes jeg klart chikanere nr.
2-3-4 osv af de bagfrakommende.

Men helt generelt kunne der løses mange problemer og undgås mange uheld hvis
alle bare vist lidt mere hensyn til sine medtrafikanter.

Mvh. Allan

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-09-09 03:32

On 18 Sep., 11:22, "Kent Oldhøj" <k...@oldhoj.dk> wrote:
> [...]
> een langsomtkørende trafikant. Og hvis en anden knapt så
> langtsomtkørende billist så vil overhale den kilometerlange række af

Sådan er det jo allerede nu.

> Man skulle hellere opfordre lastbilchaufførerne til at hjælpe hinanden.
> Hvis den overhalede lige sænkede farten et øjeblik var genen ikke så
> stor.

Og hvor stor tror du lige chancen er for at de vil gøre det ?
De kan jo ikke finde ud af det nu.

> Iøvrigt er det mit indtryk at danske chauffører godt kan det lille
> trick, mens det mere kniber for udenlandske (østeuropæiske?)
> chauffører.

Ikke mit indtryk.

> Personligt oplever jeg ikke problemet som stort, men jeg kører heller
> ikke så mange kilometer på motorvej med mange lastbiler.

Det er blevet værre og værre, dog mildnet lidt af finanskrisen som
unægteligt har tyndet lidt ud i antallet af lastbiler.

--
Christian

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-09-09 16:33

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> wrote in

> Sådan er det jo allerede nu.

Så du kan godt se det tåbelige i forslaget? Det ændrer intet til det
bedre for nogen parter.

> Og hvor stor tror du lige chancen er for at de vil gøre det ?

Pænt stor hvis alternativet er at blive "fanget" bag Hr. og Fru
Danmark med campingsvogn på slæb og 70 km/t.

> De kan jo ikke finde ud af det nu.

Som sagt er det ikke mit indtryk. Vi taler jo ikke om de almindelige
overhalinger der godt kan tage 1-2 minutter, men alene om dem der
strækker sig over mange kilometer fordi hastighedsforskellen mellem de
2 "elefanter" ligger tæt på nul.

Fra : Mogens

Dato : 18-09-09 17:58

"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> overhalinger der godt kan tage 1-2 minutter, men alene om dem der
> strækker sig over mange kilometer fordi hastighedsforskellen mellem de

Det var IMO bedre at indføre køreforbud for lastbiler i myldretiden - ikke
generelt, men på udvalgte motorveje. Man kan jo i week-end'en mærke, hvor
let det er at køre på tværs af DK - uden lastbiler.

Alternativt eller som supplement) kunne man - som en direktør Mogens
Therkelsen (formand for International Transport Danmark) nævnte i
april-nummeret af Logistikmagasinet, Lager & Transport - indføre
nattransporter i et langt større omfang, end det er tilfældet pt.

Fra : Martin Vollert

Dato : 18-09-09 18:24

Mogens havde fået den ide at fortælle:
> "Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> skrev i meddelelsen

> Det var IMO bedre at indføre køreforbud for lastbiler i myldretiden -
> ikke generelt, men på udvalgte motorveje.

Hvad er det lige der gør dit tid mere vigtig end andres ??
så var det måske en bedre ide at forbyde biler med kun 1 person i at køre på
motorvejen i myldretiden.
se det ville hjælpe noget.

>Man kan jo i week-end'en
> mærke, hvor let det er at køre på tværs af DK - uden lastbiler.

Imho er der ikke den store forskel..

> [...]
> april-nummeret af Logistikmagasinet, Lager & Transport - indføre
> nattransporter i et langt større omfang, end det er tilfældet pt.

Ja natarbejde er helt klart vejen frem!!! bare det ikke er en selv det går
ud over..
--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk

Fra : Mogens

Dato : 18-09-09 18:44

"Martin Vollert" <mit-efternavn@"fjerndette"gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvad er det lige der gør dit tid mere vigtig end andres ??

Du ka jo tydeligt se effekten i Tyskland i week-end'en...

> så var det måske en bedre ide at forbyde biler med kun 1 person i at køre
> på motorvejen i myldretiden. Se det ville hjælpe noget.

Jeg kender ikke et land, hvor den slags er praktiseret, så det tvivler jeg
på. Imidlertid vil "baner for biler med flere passagerer" (a la busbaner)
sikkert være en god idé

> Imho er der ikke den store forskel..

OK - så prøv at kør en tur

> Ja natarbejde er helt klart vejen frem!!! bare det ikke er en selv det går
> ud over..

Hvis du nu lige læste den artikel, jeg henviser til, såh...

Fra : Martin Vollert

Dato : 18-09-09 18:56

Mogens havde fået den ide at fortælle:
> "Martin Vollert" <mit-efternavn@"fjerndette"gmail.com> skrev i
> meddelelsen news:4ab3c22c$0$283$14726298@news.sunsite.dk...

> Du ka jo tydeligt se effekten i Tyskland i week-end'en...

Ja og i weekenden er der jo heller ik myldretid som i hverdagene vel.
Men ellers så skulle alle biler med kun 1 person jo også forbydes i
hverdagen for har du prøvet at køre i weekendene ??
Men igen hvad gør din eller andre folk som sidder i række efter række i
køen, ene og alene i bilen tid mere vigtig end ham som skal ha en lastbil
indtil byen for at læsse vare af som dig og dine naboer skal bruge ??

> Jeg kender ikke et land, hvor den slags er praktiseret, så det
> tvivler jeg på. Imidlertid vil "baner for biler med flere passagerer"
> (a la busbaner) sikkert være en god idé

Nææ men der er helt sikkert mange ting som man ikke gør i andre lande, som
F.eks give folk 7 dages fængsel for at ha en hobbykniv til at ligge i bilen,
vi kunne jo være et forgangsland i disse Co2 tider.

> OK - så prøv at kør en tur

Jamen kære Mognes jeg køre hverdag også weekender, og der er bare ikke
mulighed for at samligne eftersom den store mylretid som sagt ikke findes i
weekender.

> Hvis du nu lige læste den artikel, jeg henviser til, såh...

Jamen jeg ved skam godt natarbejde er skadeligt for helbredet og giver
forhøjet muligheder for visse kræftttyper.

Fra : Mogens

Dato : 18-09-09 19:03

> Jamen kære Mognes...

Glem det...

Fra : Martin Vollert

Dato : 18-09-09 19:21

Mogens havde fået den ide at fortælle:
> "Martin Vollert" <mit-efternavn@"fjerndette"gmail.com> skrev i
> meddelelsen news:4ab3c99f$0$285$14726298@news.sunsite.dk...

> Glem det...

Tænkte jeg nok ville komme, sørgeligt så lidt der skal til..

Fra : Martin Vollert

Dato : 18-09-09 19:26

Mogens havde fået den ide at fortælle:
> "Martin Vollert" <mit-efternavn@"fjerndette"gmail.com> skrev i
> meddelelsen news:4ab3c99f$0$285$14726298@news.sunsite.dk...

> Glem det...

Det er jo også møøj nemmere bare at spille en snotfornærmet lille dreng,
istedet for at svare når man nu som dig har alle de rigtige svar på alle
problemer, desuden er det nok en ide at sende et link når man gerne vil
henvise til en artikel..
Men ellers

God weekend.

--
Hilsen Martin.

Fra : Seth

Dato : 19-09-09 11:07

"Mogens" <no@mail.com> wrote in

> Jeg kender ikke et land, hvor den slags er praktiseret, så det tvivler
> jeg på. Imidlertid vil "baner for biler med flere passagerer" (a la
> busbaner) sikkert være en god idé

Så vidt jeg husker praktiseres det i Singapore at biler med kun 1 person i
er forbudt i myldretiden eller generelt.
_
Seth

Fra : Brian

Dato : 19-09-09 22:45

"Seth" <sendenemailtilmig@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Så vidt jeg husker praktiseres det i Singapore at biler med kun 1 person i
> er forbudt i myldretiden eller generelt.

Sidst jeg var derude i Juli, var der ikke sådan en regel - det var
ihvertfald ikke en regel der blev efterlevet.

Derimod er deres offentlige transportsystem så velfungerende, at det er
formålsløst at køre privatbil - andet end for glæden ved at køre bil

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-09-09 07:13

Brian skriver:

> Derimod er deres offentlige transportsystem så velfungerende, at det er
> formålsløst at køre privatbil - andet end for glæden ved at køre bil

Til gengæld er deres biler endnu højere beskattet end herhjemme....

Klaus

Fra : Brian

Dato : 20-09-09 17:02

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> Til gengæld er deres biler endnu højere beskattet end herhjemme....

Jeps, på det punkt er de ikke bedre stillet end os. Hvis jeg boede i
Singapore, er jeg nu heller ikke sikker på at jeg gad at have en bil - det
indbyder mere til en tohjulet.

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-09-09 17:58

Brian skriver:

> Jeps, på det punkt er de ikke bedre stillet end os. Hvis jeg boede i
> Singapore, er jeg nu heller ikke sikker på at jeg gad at have en bil - det
> indbyder mere til en tohjulet.

Ud over, hvis man skal "ud af byen".

Nu er det godtnok ved at være en 6-7 år siden jeg var der sidst....

Klaus

Fra : Brian

Dato : 20-09-09 18:17

> Ud over, hvis man skal "ud af byen".

Tjoo... kører du i myldretiden, sidder du alligevel bare og rådner i en kø.
Derudover koster taxa jo nærmest gratis ift. DK - jeg gad ikke besværet.
I en periode kørte jeg fra Chinatown til den nordlige ende af øen hver dag -
det tog lidt over en halv time, til en pris af ~25S$.

> Nu er det godtnok ved at være en 6-7 år siden jeg var der sidst....

Jeg var der sidst for 2 måneders tid siden - skønt sted, vammelt klima

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-09-09 18:21

Brian skriver:

> Jeg var der sidst for 2 måneders tid siden - skønt sted, vammelt klima

Jeg var der midt på efteråret. Det er klimaet okay.

For 2 måneder siden var der vidst bare _varmt_ hele tiden.....

Klaus

Fra : Brian

Dato : 20-09-09 18:30

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> Jeg var der midt på efteråret. Det er klimaet okay.
>
> For 2 måneder siden var der vidst bare _varmt_ hele tiden.....

Der er hele tiden varmt og fugtigt, de har jo ingen skelnen mellem sæsonerne
derude... udover varmt og meget varmt
Temperaturen har jeg det fint med, det er bare "unaturligt" at drikke 8
liter vand i løbet af dagen, uden at rende på toilettet og lade vandet et
par gange.

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 18-09-09 18:58

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> april-nummeret af Logistikmagasinet, Lager & Transport - indføre
> nattransporter i et langt større omfang, end det er tilfældet pt.

Helt enig!!!

Og alle de, som ikke kan se de nye problemer ved konsekvent
overhalingsforbi, de kan sgutte færdes meget i trafikken!

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-09-09 19:15

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in

> Og alle de, som ikke kan se de nye problemer ved konsekvent
> overhalingsforbi, de kan sgutte færdes meget i trafikken!

Nemli'. Det virker ikke særligt gennemtænkt og nærmest som en hovsa
løsning.

I det omfang det overhovedet er et stort problem (der er jo ALTID
idioter, og de skal dælme ikke sætte dagsordenen), var det måske bedre
med lidt info og henstilling til gensidig hjælpsomhed.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 18-09-09 19:22

On 18 Sep 2009 18:14:33 GMT, "Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> wrote:

> [...]
>idioter, og de skal dælme ikke sætte dagsordenen), var det måske bedre
>med lidt info og henstilling til gensidig hjælpsomhed.

Nååh jo, vi laver overhalingsforbud for lastbiler.

- næste skridt er 2 CV'erne - dem er der ikke så mange af og de der er
tilbage kører sjældent over 80 )
Så tager vi Getz/Alto mfl da de alligevel køres af fjolser, der ikke
tør køre over 80 )
Så smutter dem over 50, da de alligevel ikke kan beherske et køretøj,
der kører mere end 80 ))
Så tager vi dem med mobiltelefon i hånden, da de ikke burde køre over
70)
Så tager vi dem, der ejer en bil med et vægt/hk forhold under 15, da
disse biler er for hurtige til trafikken ))

Jeg ved ikke hvorfor, men ironi kan forekomme )

Fra : Armand

Dato : 28-09-09 10:32

Kent Oldhøj skrev:
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in

> Nemli'. Det virker ikke særligt gennemtænkt og nærmest som en hovsa
> løsning.

Ikke mindst ud fra at det ikke er ulovligt for den øvrige trafik at
fremføre sig med blot 50km/t - Og det er vel ikke meningen at en kø af
lastbiler skal blive bag en sådan trafikant fra Aalborg til Padborg???
Næh, slå ned på de overhalede, der ikke forenkler situationen ved at
lette på gassen :-|

--
Armand.

Fra : Brian Lund

Dato : 18-09-09 21:40

> Det var IMO bedre at indføre køreforbud for lastbiler i myldretiden - ikke
> generelt, men på udvalgte motorveje. Man kan jo i week-end'en mærke, hvor
> let det er at køre på tværs af DK - uden lastbiler.

Puha godt det ikke er mig der er chauffør... Vi har lastbiler der kører
Taulov - Aalborg og Taulov - Sjælland og retur hver dag, hvis de pludseligt
ikke måtte opholde sig på motorvejen fra lad os sige 6-9 og 15-18 så ville
vi pludseligt få en masse hidsige kunder..! Eller også skulle vi bare
omstrukturere firmaet IGEN, antirationalisering... (Vi har lige gjort det
den anden vej, forsøgt at samle udkørslen/lageret mest muligt éet sted)

Brian

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-09-09 21:06

Kent Oldhøj wrote:
> [...]
> bedre for nogen parter.

> Pænt stor hvis alternativet er at blive "fanget" bag Hr. og Fru
> Danmark med campingsvogn på slæb og 70 km/t.

Man kan indbygge i loven at den overhalede skal nedsætte farten.

> [...]
> overhalinger der godt kan tage 1-2 minutter, men alene om dem der
> strækker sig over mange kilometer fordi hastighedsforskellen mellem de

Det er jo netop problemet. Derfor vinder de jo også forsvindende lidt ved
det.

--
/Frank

Fra : Klaus G.

Dato : 18-09-09 10:35

> http://www.berlingske.dk/article/20090917/danmark/909170442/
Det ville være gur ja.

Så mangler vi bare at de heller ikke må brøle som et jagerfly, men så fryser
helvede jo også til... :)

--
Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Arne Riis

Dato : 17-09-09 17:07

Fra : Henrik B.

Dato : 18-09-09 15:00

"Seth" <sendenemailtilmig@gmail.com> skrev i meddelelsen
> http://www.berlingske.dk/article/20090917/danmark/909170442/

Jep, den perfekte måde at fartbegrænse personbilerne - helt uden at indføre
lavere hastighedsgrænser - skide smart!

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-09-09 16:20

Henrik B. wrote:
> "Seth" <sendenemailtilmig@gmail.com> skrev i meddelelsen
>
> Jep, den perfekte måde at fartbegrænse personbilerne - helt uden at
> indføre lavere hastighedsgrænser - skide smart!

Det er da ikke fartbegrænsning. Det er køgenerator.

--
/Frank

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-10-09 08:58

Henrik B. skrev:
> "Seth" <sendenemailtilmig@gmail.com> skrev i meddelelsen
>
> Jep, den perfekte måde at fartbegrænse personbilerne - helt uden at
> indføre lavere hastighedsgrænser - skide smart!

Der er allerede overvågning af trafikken - bare check hver motorvejsbro
hvor mange kameraer der er - så det er bare at sætte
nummerpladegenkendelse på og så et tidsstempel på billedet. Så kan man
sammenligne før og efter og udskrive bøder automatisk.

SÅ skulle personbilerne blive fartbegrænset.

Fra : Henrik B.

Dato : 04-10-09 19:16

"Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> nummerpladegenkendelse på og så et tidsstempel på billedet. Så kan man
> sammenligne før og efter og udskrive bøder automatisk.

De benyttes af vejdirektoratet, til at fastslå gennemsnitshastigheder på
pågældende strækning, samt overvåge for trafiktæthed, ulykker og kø...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-10-09 19:32

Henrik B. skrev:
> "Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i meddelelsen

> De benyttes af vejdirektoratet, til at fastslå gennemsnitshastigheder på
> pågældende strækning, samt overvåge for trafiktæthed, ulykker og kø...

Og?

De to ting udelukker vel ikke hinanden?

Fra : Frank Leegaard

Dato : 04-10-09 21:09

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Og?
>
> De to ting udelukker vel ikke hinanden?

Jow Thorbjørn.

De nævnte kameraer er ikke nøjagtige nok til at udskrive bøder og anden
mulkt. Selv med dine foreslåede modifikationer.

Det kaldes retsikkerhed.

--
/Frank

Fra : Martin Bak

Dato : 18-09-09 16:43

"Seth" <sendenemailtilmig@gmail.com> skrev i en meddelelse
> http://www.berlingske.dk/article/20090917/danmark/909170442/
> _
> seth

Alle fordomme bekræftes.
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-25146458.html

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Martin Vollert

Dato : 18-09-09 16:47

Martin Bak havde fået den ide at fortælle:
> "Seth" <sendenemailtilmig@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Alle fordomme bekræftes.
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-25146458.html

Ja gad vide hvor mange de blev nød til at spørge før de fandt en som sagde
det de ville høre ??
I alle de år jeg har kørt lastbil og det bliver efterhånden et godt stykke
over de 10år, har jeg aldrig gentager ALDRIG overhalet for sjov i en
lastbil, og jeg kender ikke nogen som gør det..

Fra : Martin Vollert

Dato : 18-09-09 16:49

Seth havde fået den ide at fortælle:
> http://www.berlingske.dk/article/20090917/danmark/909170442/

Hvis han endelig ville gøre noget for trafiksikkerheden, ville han lave
fartbegrænsing på alle gulplade varevogne og håndværkerbiler..
Samt indføre alkohollås i samme biler.
Se de ville batte noget.

Fra : Martin [6000]

Dato : 18-09-09 17:05

> I alle de år jeg har kørt lastbil og det bliver efterhånden et godt
> stykke over de 10år, har jeg aldrig gentager ALDRIG overhalet for sjov i
> en lastbil, og jeg kender ikke nogen som gør det..

Ok, dengang jeg arbejde hos et større dansk/udenlandsk fragtfirma med en
masse orange lastbiler i marken fik jeg en snak med en af chaufførene -
han fortalte at de tit laver elefantvæddeløb for at genere - at det var
deres måde at råbe op på omkring det åndsvage i, at de ikke kan køre
hurtigere og dermed få overstået overhalingen i en "ruf".

Om han er representiv for hans kolleger skal jeg ikke kunne sige - ej
heller vil jeg kloge mig anderledes på det andet end konkludere at det er
godt træls

Fra : Martin [6000]

Dato : 18-09-09 17:11

> Pænt stor hvis alternativet er at blive "fanget" bag Hr. og Fru Danmark
> med campingsvogn på slæb og 70 km/t.

Hvor tit ser du en campingvogn med 70?

Jeg ser dem sjældent - de fleste ligger med 80+ og gerne 90-100. Men ja,
de findes dem med 70... som regel er det også dem PÅ 70

Fra : Henrik B.

Dato : 18-09-09 18:57

"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> Hvor tit ser du en campingvogn med 70?

Ofte...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Martin [6000]

Dato : 18-09-09 18:58

Den Fri, 18 Sep 2009 19:57:09 +0200 skrev Henrik B.:

> "Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> skrev i meddelelsen

> Ofte...

Hvor tit kører du 70?

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-09-09 19:09

"Martin [6000]" <martinlj@tiscali.dk> wrote in news:4ab3ca36$0$288
$14726298@news.sunsite.dk:

> Hvor tit kører du 70?

Hvergang jeg bliver fanget bag en fucking campingsvogn

Fra : Martin [6000]

Dato : 18-09-09 18:59

> nu, dog kunne man godt ønske sig en "boost knap" engang imellem til
> F.eks overhaling

Altså nu må I jo køre 80, så hvis I holdte jer til det, så var der 9-10
km/t ekstra at give af...

Så et eller andet steder bider I jer selv i halen ved at køre de 89-90
konstant ;)

Fra : Martin [6000]

Dato : 18-09-09 19:21

> Dels har jeg kørt lastbil i otte år,

Ja men vi ved begge godt det er længe siden.

Så hvor tit kører du 70?

dels er det tydeligt at se, hvor
> ofte CV trækker "køer" af lastbiler efter sig, i
> overhalingsforbudszonen. )

Jeg ser tit lastbiler trække køer af campingvogne.

Spørgsmålet er hvem der ser hvad?

Fra : Martin [6000]

Dato : 18-09-09 19:21

> Hvergang jeg bliver fanget bag en fucking campingsvogn

Lol

Ja det er ikke mig du bliver fanget bagved med 70..

Fra : Martin [6000]

Dato : 18-09-09 19:45

> Hvad ved du egentlig om det?

Tja med mindre du "tri-jobber" ?

Ellers ved jeg kun hvad du selv har fortalt.. med mindre vor opfattelse
"af længe siden" ligger milevidt...

> Ikke særlig ofte, men derfor er jeg stadig i besiddelse af mine sansers
> fulde brug....

Hmm

> Og? Det udelukker, eller ophæver, jo ikke det modsatte, vel Martin....

I know... ikke også Henrik? ;)

Jeg er bare fortaler for, at langt fra alle med CV snøvler med 70. De
fleste er sq skideligeglad med de 70 på landevej og 80 på motorvej, da
det er til gene for alle + for det meste for lav fart til at kunne cruise
i topgear.

Fra : Tom

Dato : 18-09-09 19:47

Seth skrev:
> http://www.berlingske.dk/article/20090917/danmark/909170442/

Jeps, det ville da være dejligt at få de lastbiler til at blive i højre
spor. Mig generer det nye foreslag i hvert fald ikke

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 18-09-09 20:00

"Tom" <bmw@bmw.dk> skrev i meddelelsen

> Jeps, det ville da være dejligt at få de lastbiler til at blive i højre
> spor. Mig generer det nye foreslag i hvert fald ikke

For at du så kan udfolde din nye Bimmer i overhalingsbanen med 100 - 110
km/t??

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Tom

Dato : 18-09-09 20:13

Henrik B. skrev:
> "Tom" <bmw@bmw.dk> skrev i meddelelsen

> For at du så kan udfolde din nye Bimmer i overhalingsbanen med 100 - 110
> km/t??

For at jeg ikke skal ligge bag lastbiler Km efter Km i ydersporet, med
sølle 80-90 Km/t. Tror vi alle kan nikke genkendende til det videoklip
der vises.

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 18-09-09 20:19

> For at jeg ikke skal ligge bag lastbiler Km efter Km i ydersporet, med
> sølle 80-90 Km/t. Tror vi alle kan nikke genkendende til det videoklip der
> vises.

Hvis du tæller kantpæle, mener jeg ikke at det er så slemt. Han overhaler
trods alt to andre lastbiler på den vist afstand.

Men når nu lastbilerne kommer til at ligge smæk mod smæk i højre bane, hvor
mange tror du helt ærligt så trækker til højre på motorvejen?? Allerede i
dag er der STORE problemer for rigtig mange bilister, med at fedte ind til
højre. Det vil medføre at du får flere biler i venstre vognbane - også Tante
Olga og Hr. Jensen, som ikke ønsker at køre mere end 100 - 110 km/t - uanset
at der er 130 km/t.
Hold kæft, hvor jeg allerede glæder mig - NOT!

Men nu færdes du jo som regel så også på et stykke motorvej (den
Sønderjyske), som ikke endnu er så slemt ramt af trafik.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Martin Vollert

Dato : 18-09-09 20:27

Henrik B. havde fået den ide at fortælle:
> [...]
> ønsker at køre mere end 100 - 110 km/t - uanset at der er 130 km/t.
> Hold kæft, hvor jeg allerede glæder mig - NOT!

Man kan allerede se hvordan det vil virke i praksis når man køre ved vejle
bare i lille skala.

Fra : Henrik B.

Dato : 18-09-09 20:32

> Man kan allerede se hvordan det vil virke i praksis når man køre ved vejle
> bare i lille skala.

Tag en chauffør som kører med 80 km/t. Han starter ud i Ålborg og skal til
grænsen. Prøv så at forestille hvor mange lastbiler han har hængende efter
sig, når han når Kolding.... (

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Lars Frandsen

Dato : 18-09-09 20:36

> [...]
> grænsen. Prøv så at forestille hvor mange lastbiler han har hængende efter

Jamen, de andre lastbiler må da også kun køre 80 km/t!
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Martin Vollert

Dato : 18-09-09 20:41

Lars Frandsen havde fået den ide at fortælle:
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Jamen, de andre lastbiler må da også kun køre 80 km/t!

Jamen ligesom 98% af personbilerne, så køre mange af lastbiler også for
stærkt

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-09-09 21:07

Martin Vollert skriver:

> Jamen ligesom 98% af personbilerne, så køre mange af lastbiler også for
> stærkt

Du kommer vidst sjældent i 130 km/t zonerne.

10% kører for stærkt. 20% kører 130. Resten kører under 130, selv med
fri vejbane.

Klaus

Fra : Martin Vollert

Dato : 18-09-09 21:09

Klaus D. Mikkelsen havde fået den ide at fortælle:

Ok så siger vi det.
Klaus har jo altid ret
--
Hilsen Martin.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-09-09 21:13

Martin Vollert skriver:

> Ok så siger vi det.
> Klaus har jo altid ret

Næh, men hvor tit kommer du i 130 km/t zonerne?

Klaus

Fra : Martin Vollert

Dato : 19-09-09 08:09

Klaus D. Mikkelsen havde fået den ide at fortælle:
> Martin Vollert skriver:

> Næh, men hvor tit kommer du i 130 km/t zonerne?

Jamen jeg bor da i Randers, så frekventere dem ofte

Fra : Seth

Dato : 19-09-09 11:13

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in

> [...]
>
> Du kommer vidst sjældent i 130 km/t zonerne.
>
> 10% kører for stærkt. 20% kører 130. Resten kører under 130, selv med

Nej.

Over 50% overskrider hastighedsgrænserne overalt på landets vejnet.
Der hvor fartgrænserne respekteres mest er i byzoner.
_
Seth

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 19-09-09 11:27

Seth skrev:
> [...]
>
> Over 50% overskrider hastighedsgrænserne overalt på landets vejnet.
> Der hvor fartgrænserne respekteres mest er i byzoner.

og det dokumenterer du selvfølgelig

--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 19-09-09 11:35

On Sat, 19 Sep 2009 12:26:32 +0200, "J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote:

>og det dokumenterer du selvfølgelig

>--

Hvad skal det til for, med det evige bawl om dokumentatioin?

Det er s'gu da åbenlyst for enhver der færdes i trafikken, at
fartovertrædelser finder sted i stort omfang.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 19-09-09 12:33

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad skal det til for, med det evige bawl om dokumentatioin?

Enhver ka jo komm å sig noget "klogt", og så er det godt med lidt
understøttende link fra nettet, Folmer. F.eks. som ham truckeren, der på TV
nævnte, at I kører om kap med de hinanden for at bevise bilens fantastiske
evner (stort grin)

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 19-09-09 12:53

On Sat, 19 Sep 2009 11:33:13 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:

> [...]
>nævnte, at I kører om kap med de hinanden for at bevise bilens fantastiske

Ja, hvis det ikke var fordi man var voksen og følsom, er det s'gu lige
til at græde over med så megen dumhed samlet på et sted.

Og som jeg på pædagogisk vis prøver at forklare i en anden tråd, så
har det ikk' engang noget på sig. Det fartmæssige ift. lastbiler er
udelukkende styret af begrænseren, og er helt uden betydning for
hvilket mærke der bliver kørt i.

Det mest grinagtige ved det hele er, at fænomenet med at vise sig over
for andre, er meget mere fremtrædende hos førere af personbiler, men
det afholder man sig klogeligt nok fra at kommentere. .o))

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 19-09-09 14:35

> Ja, hvis det ikke var fordi man var voksen og følsom, er det s'gu lige
> til at græde over med så megen dumhed samlet på et sted.

Men det går vel godt nok iøvrigt...

> [...]
> har det ikk' engang noget på sig. Det fartmæssige ift. lastbiler er
> udelukkende styret af begrænseren, og er helt uden betydning for

Jeg ville også mene at hk/nm havde mere at sige...

> Det mest grinagtige ved det hele er, at fænomenet med at vise sig over
> for andre, er meget mere fremtrædende hos førere af personbiler, men
> det afholder man sig klogeligt nok fra at kommentere. .o))

Nøh, men det er vel ikke særligt politisk korrekt at skrive så meget om det
emne. I gamle dage var Jan W meget fremme i skoene på dét punkt herinde, men
siden er det vel gået noget ned af bakke...

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 19-09-09 14:54

On Sat, 19 Sep 2009 13:34:54 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

>Men det går vel godt nok iøvrigt...

>--

Ja, det går sådan set udemærket, hvis man forstår at holde stressen i
ave.

>--

>Jeg ville også mene at hk/nm havde mere at sige...

>--

Alle lastbiler af nyere dato kan levere det der skal til for at komme
op i fart temmeligt hurtigt. At overhalinger overhovedet finder sted,
er udelukkende fordi begrænserne på de forskellige lastbiler er sat en
anelse forskelligt. Eller at der er monteret nye dæk på en vogn der er
blevet udmålt med slidte dæk. Mere skal der ikke til.

Har man så den forskel på sin side, er det jo fristende at få
overhalet en 25-meter bil der vejer 60 tons, så man ikke kommer til at
"hænge" når der bliver lidt ujævnt i terrænet. De kan nemlig ikke
holde dampen oppe i forhold til os andre, der kører med betydeligt
lavere totalvægt.

Uanset hvad der bliver ment og sagt i dette spørgsmål tjenes der
nemlig tid ved at kunne køre med maxhastighed konstant. Det kan
sagtens dreje sig om så meget at det er afgørende for om man når den
ene færgeafgang, eller den anden, og så skal man lige huske, at hvis
man er kommet 3 minutter for sent til en færge, så opstår der
yderligere den forsinkelse som ventetiden på den næste færge udgør.

> [...]

>emne. I gamle dage var Jan W meget fremme i skoene på dét punkt herinde, men
>siden er det vel gået noget ned af bakke...

Det burde ikke være politisk korrekt at argumentere for ikke at kunne
komme til at køre stærkt, fordi man et øjeblik må sænke farten p.gr.a.
at en lastbil overhaler en anden. Det er jo det at det handler om.

Jeg synes s'gu også at det er skægt at køre stærkt under betryggende
former, men jeg kan godt vente til de former dukker op.
Jammerkommoderne vil køre stærkt hele tiden, og det er stort set
umuligt i dagens trafik, uanset om man kan li' det eller ej.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens

Dato : 19-09-09 16:11

> [...]

> man er kommet 3 minutter for sent til en færge, så opstår der
> yderligere den forsinkelse som ventetiden på den næste færge udgør.

Du bliver nødt til at følge md tiden - din vognmand hører måske til de mere
moderne af slagsen:
www.dr.dk/Regioner/Sjaelland/Nyheder/AlleKommuner/2009/08/26/171831.htm

DTL støtter langsomme lastbiler
26. aug. 2009 17.23 Region Sjælland
Nu sparer vognmændene på udgifterne ved at køre langsomt.

Vognmandsfirmaet Sax-Trans i Sakskøbing har bevidst sat farten ned fra 90
til 85 km/t - for at spare brændstof på motorvejen og undgå de mange
genererende elefantoverhalinger.

Og det kan vise sig at være en rigtig god idé, siger administrerende
direktør i Dansk Transport og Logistik, Erik Østergaard

- Jeg tror det er en rigtig god i de for den enkelte virksomhed, hvis man
udelukkende kører national kørsel. Der er brændstoføkonomi i at gøre det, og
så er det jo ulovligt at køre stærkere end 80 kilometer i timen, siger
vognmandsbranchens øverste repræsentant, Erik Østergaard.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 19-09-09 16:44

On Sat, 19 Sep 2009 15:11:25 GMT, "Mogens" <no@mail.com> wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

>Du bliver nødt til at følge md tiden - din vognmand hører måske til de mere
> [...]

Han er s'gu temmeligt meget med på noderne, men han er kommet til at
afgive tilbud på kørsel, der skal køres med fuld hane, hvis det skal
kunne nåes.

>--

>DTL støtter langsomme lastbiler
>26. aug. 2009 17.23 Region Sjælland
>Nu sparer vognmændene på udgifterne ved at køre langsomt.

>--

Hvis brændstofbesparelsen skal være til at få øje på, er det min
personlige erfaring, at man skal sænke hastigheden med mindst 10 km/t.

Man skal også helst have medvind hele tiden. Det er forbavsende dyrt
at køre i modvind.

> [...]

>Vognmandsfirmaet Sax-Trans i Sakskøbing har bevidst sat farten ned fra 90
>til 85 km/t - for at spare brændstof på motorvejen og undgå de mange

Hvis vi forestiller os, at alle vognmænd gjorde ligeså, så ville
resultatet blive det samme. Alle begrænsere vil aldrig kunne være helt
ens, og er de ikke det, er der stadig grunglag for overhalinger.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Martin Vollert

Dato : 19-09-09 17:01

folmer@rasmussen.dk havde fået den ide at fortælle:
> Man skal også helst have medvind hele tiden. Det er forbavsende dyrt
> at køre i modvind.

Vi har et par biler som køre fra Randers til Køge og retur hver nat, den ene
køre med en åben trailer med høje sider og bagsmæk, de kan mærke forskel på
forbruget om bagsmække er åben eller lukket.
Så lidt skal der til.

> Hvis vi forestiller os, at alle vognmænd gjorde ligeså, så ville
> resultatet blive det samme. Alle begrænsere vil aldrig kunne være helt
> ens, og er de ikke det, er der stadig grunglag for overhalinger.

Enig, de ville sikker spare noget diesel, men afhænig af hvad man og hvor
man køre så skal man måske også ligge 1 ekstra timeløn oven i til
chaufutten, hvis det så er en overtime til F.eks100% så er de 5km/t vist
ikke ret meget sparet.

Fra : Henrik B.

Dato : 20-09-09 22:02

> Hvis vi forestiller os, at alle vognmænd gjorde ligeså, så ville
> resultatet blive det samme. Alle begrænsere vil aldrig kunne være helt
> ens, og er de ikke det, er der stadig grunglag for overhalinger.

Næææh, og nu skal ALLE andre blot til at overhale Sax-Trans bilerne =
same'o...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Seth

Dato : 19-09-09 22:35

"J.C.Kløve" <jck@aats.dk> wrote in

> og det dokumenterer du selvfølgelig

Næ.
Det konstaterer jeg blot.
_
Seth

Fra : N/A

Dato : 22-09-09 09:43

Fra : Henrik B.

Dato : 18-09-09 21:00

"Lars Frandsen" <nyheder@nordholm-frandsen.dk> skrev i meddelelsen

> Jamen, de andre lastbiler må da også kun køre 80 km/t!

Så lad os sige, at han kører 70 km/t...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 21-09-09 05:06

On 20 Sep., 23:02, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> Næææh, og nu skal ALLE andre blot til at overhale  Sax-Trans bilerne =
> same'o...

"skal" ?

Det er vel ikke noget de SKAL ?

--
Christian

Fra : N/A

Dato : 22-09-09 09:43

Fra : Leo_Jensen

Dato : 19-09-09 09:23

On 19 Sep., 16:31, fol...@rasmussen.dk wrote:

> Det er nok i overkanten for en nyere bil.

Jep, så jeg tror heller ikke deres speedometer viser i nærheden af
fartgrænsen. De kigger i øvrigt nok mere på forbrugsmåleren end
speedometeret...

> Der kan du selv se.
>
> En Isuzu Pick-Up!! Det har ikke været nogen munter oplevelse?

Næ, det var stort set træls. Det var Brenderup Trailers firmabil på
det tidspunkt, og jeg skulle ned til AL-KO ved Ulm og teste en ny stor
trailer, som vi ikke lige kunne finde anden transport til uden det
ville koste 1½ bondegård.

> Så vælg en irer der kører fuld hane. Så skal du bare se løjer.
>
> Til gengæld skal du ikke vælge biler fra Posten eller Arla, eller
> nogen af de temmeligt mange andre firmaer, der har sat begrænseren
> ned. Du bliver bare så skuffet.

Det har jeg opdaget. Forvirrende at komme tøffende i 2CV'en og være
'nødt til' at overhale. 90 km/t kan jeg fint bruge som marchhastighed
i den, men 80 eller 85 duer ikke. Mange af dem skilter da i øvrigt med
den reducerede hastighed på bagsmækken.

Leo

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-10-09 09:00

Henrik B. skrev:
> [...]
>
> Tag en chauffør som kører med 80 km/t. Han starter ud i Ålborg og skal
> til grænsen. Prøv så at forestille hvor mange lastbiler han har hængende

Så må han jo trække ind på en rasteplads og lade køen komme forbi. Det
er jo allerede praksis for langsomme køretøjer på landevej :)

Fra : Henrik B.

Dato : 04-10-09 19:17

> Så må han jo trække ind på en rasteplads og lade køen komme forbi. Det er
> jo allerede praksis for langsomme køretøjer på landevej :)

Hvorfor skulle han? Han overholder jo gældende dansk lovgivning.
Desuden ville rastepladserne vist blive fyldt op ret hurtigt, når et helt
træk af lastbiler skal ind omkring...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-10-09 19:34

Henrik B. skrev:
> "Thorbjørn Ravn Andersen" <nospam0002@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvorfor skulle han? Han overholder jo gældende dansk lovgivning.

Givet at der snakkes om at ændre så lastbiler ikke må overhales, var det
oplagt at lige rette til så samme regler gælder på motorvejen som på
landevej.

> Desuden ville rastepladserne vist blive fyldt op ret hurtigt, når et
> helt træk af lastbiler skal ind omkring...

De trænger sikkert alligevel til at tømme tisseflasken, så det er bare
en fordel.

Fra : Henrik B.

Dato : 04-10-09 19:41

> Givet at der snakkes om at ændre så lastbiler ikke må overhales, var det
> oplagt at lige rette til så samme regler gælder på motorvejen som på
> landevej.

Det er utopi, lastbilerne ville jo ingen vegne komme...
Desuden gælder det jo kun på landevejen, hvis det er bondemand Hansen i sin
traktor - og hvis han gider holde ind...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : N/A

Dato : 22-09-09 09:43

Fra : Martin Vollert

Dato : 18-09-09 20:24

Tom havde fået den ide at fortælle:

> For at jeg ikke skal ligge bag lastbiler Km efter Km i ydersporet, med
> sølle 80-90 Km/t. Tror vi alle kan nikke genkendende til det videoklip
> der vises.

Tro mig kommer forslaget igennem kommer du ikke til at køre meget hurtigere
i ydersporet..
nåå jo måske 100-105 km/t.

Fra : Ivan Madsen

Dato : 18-09-09 20:26

On Fri, 18 Sep 2009 21:24:09 +0200, "Martin Vollert"
<mit-efternavn@"fjerndette"gmail.com> wrote:

>Tom havde fået den ide at fortælle:

>Tro mig kommer forslaget igennem kommer du ikke til at køre meget hurtigere
>i ydersporet..
>nåå jo måske 100-105 km/t.

Naaah, når Berlingoerne kommer derud i blæsevejr 94-96 km/t )

Fra : Tom

Dato : 18-09-09 20:46

Martin Vollert skrev:
> Tom havde fået den ide at fortælle:
>
> Tro mig kommer forslaget igennem kommer du ikke til at køre meget hurtigere
> i ydersporet..
> nåå jo måske 100-105 km/t.

Hvis lastbilerne så forstår at holde lidt afstand, så bilerne kan trække
ind imellem, så bliver det næppe så slemt. Jo måske på stærkt
trafikerede strækninger. I øvrigt så har vi 130 Km/t som
motorvejshastighed med mindre andet er skiltet

--
Tom

Fra : Ivan Madsen

Dato : 18-09-09 20:50

On Fri, 18 Sep 2009 21:45:37 +0200, Tom <bmw@bmw.dk> wrote:

> [...]
>trafikerede strækninger. I øvrigt så har vi 130 Km/t som
>motorvejshastighed med mindre andet er skiltet

Lastbiler holde afstand - jeg tror at Mondeo'er bliver rustfrie før du
når så langt Når man kommer muntert daskende ned ad Solrød S
tilkørslen pakker de som ind i h.......... Og det gør de forresten
også hvis man har en 140-200+ bilist i røven og leder efter et hul i
rækken. Men...........tanken er interessant - måske loven ikke skulle
være overhalingsforbud men minimum 100 m mellem lastbiler på motorvej
- nååh, ja - det er så også overhalingsforbud, men samtidig luft
mellem skuderne. Jeg er bare bange for, at ham der kan køre 89,4 får
et hjertetilfælde undervejs ))

Fra : Tom

Dato : 18-09-09 20:58

Ivan Madsen skrev:

> [...]
> - nååh, ja - det er så også overhalingsforbud, men samtidig luft
> mellem skuderne. Jeg er bare bange for, at ham der kan køre 89,4 får

hehe, er godt klar over at trafikken er noget tættere ved Køge end her i
jylland (minus vejlefjord broen). Men hvis ikke så må man jo indføre det
som engang kørte som forsøg med at der skulle være 2 synlige > > mellem
bilerne/ lastbilerne.
Men enig nok ikke så let omkring køge og KBH hvor trafikken vel nærmest
må betegnes som "brudt sammen", når man på 3 sporet motorvej kun kører
20 Km/t flere gange i døgnet.

--
Tom

Fra : Martin Vollert

Dato : 18-09-09 21:03

Tom havde fået den ide at fortælle:

> Hvis lastbilerne så forstår at holde lidt afstand, så bilerne kan
> trække ind imellem, så bliver det næppe så slemt.

Det er jo ligemeget, selv om man ligger med 200m afstand trækker bilerne jo
ikke ind.. og trækker de endelig ind kan du være sikker på er de ikke får
lov at komme ud igen.

Fra : Tom

Dato : 18-09-09 21:32

Martin Vollert skrev:
> [...]
> ikke ind.. og trækker de endelig ind kan du være sikker på er de ikke får

Der er allerede nu 400 Km motorvej i danmark hvor lastbiler ikke må
overhale ud af ca. 1000 Km. Så mon ikke at transportbranchen ser det
hele alt for sort og hvidt.

(kilde, wikipedia og Dansk Transport og Logistik)

--
Tom

Fra : Martin Vollert

Dato : 19-09-09 08:30

Tom havde fået den ide at fortælle:

> Der er allerede nu 400 Km motorvej i danmark hvor lastbiler ikke må
> overhale ud af ca. 1000 Km. Så mon ikke at transportbranchen ser det
> hele alt for sort og hvid.

Hvorfor, hvad gør din og andre bilisters tid mere værd end dem i
lastbilernes ?? du skal bare lære at slippe speederen også efter 40-45 sek
kan du køre 110/13 km/t igen..

Fra : Tom

Dato : 19-09-09 09:08

Martin Vollert skrev:
> Tom havde fået den ide at fortælle:
>
> Hvorfor, hvad gør din og andre bilisters tid mere værd end dem i
> lastbilernes ?? du skal bare lære at slippe speederen også efter 40-45 sek
> kan du køre 110/13 km/t igen..

Omvendt kan man jo også sige, hvor meget hurtigere er en lastbil fremme
ved sit mål, når den kører 1 Km/t hurtigere end den som den kører
elefantvæddeløb med?
Chauførene er selv skyld i politikerne nu griber ind, de KUNNE jo bare
slippe gassen på speederen når de bliver overhalet af en anden lastbil
som næææææsten ikke kan komme forbi, men nej, så hellere opbygge en fin
kø bagved for at komme 10 sek. hurtigere frem.
Min tid er ikke mere kostbar end andres og vise versa....jeg er stadig
ikke ked af hvis denne lov bliver indført

--
Tom

Fra : Leo_Jensen

Dato : 19-09-09 08:09

> [...]

Efter det er noget af det første jeg gør i en 'ny' bil at lægge mig i
røven af en lastbil for at se hvad 89.5-90.0 km/t svarer til af

MVH Leo

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 19-09-09 15:32

Fra : Frank Leegaard

Dato : 19-09-09 15:57

folmer@rasmussen.dk wrote:

> [...]
>
> Til gengæld skal du ikke vælge biler fra Posten eller Arla, eller
> nogen af de temmeligt mange andre firmaer, der har sat begrænseren

En god portion vognmænd vælger nemligt at være en smule mere lovlydige og
også omkostningsbevidste. Der kan ifølge vognmændene spares en del brændstof
ved at sætte begrænser på 84-85

--
/Frank

Fra : Mogens

Dato : 19-09-09 16:15

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> En god portion vognmænd vælger nemligt at være en smule mere lovlydige og
> også omkostningsbevidste. Der kan ifølge vognmændene spares en del
> brændstof ved at sætte begrænser på 84-85

Bevis? - du går jo imod en meget erfaren chauffør
Det er her:

Fra : Frank Leegaard

Dato : 19-09-09 15:55

Leo_Jensen wrote:

> [...]
>
> Efter det er noget af det første jeg gør i en 'ny' bil at lægge mig i
> røven af en lastbil for at se hvad 89.5-90.0 km/t svarer til af

Brug da en hvilken som helst navigation i stedet.

--
/Frank

Fra : N/A

Dato : 22-09-09 09:43

Fra : Leo_Jensen

Dato : 19-09-09 09:18

On 19 Sep., 16:54, "Frank Leegaard" <frankFJ...@superbruger.dk> wrote:

> Brug da en hvilken som helst navigation i stedet.

Sådan en køber jeg når jeg ikke kan finde vej mere. Så længe jeg
oftest kører mellem kendte destinationer er den da temmelig
overflødig. Jeg griner hver gang jeg ser folk passere Fyn med
navigationen siddende stort set midt i synsfeltet. Det er faktisk ikke
svært at finde vej over...

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-09-09 09:43

Leo_Jensen wrote:

> [...]
> overflødig. Jeg griner hver gang jeg ser folk passere Fyn med
> navigationen siddende stort set midt i synsfeltet. Det er faktisk ikke

Den kan jo, som det fremgår, vise andet end vejen. Det er da rart at
vide om der er tid til et sving indenom bryggeriet i Refsvindinge f.eks.

--
vh
Torben

Fra : N/A

Dato : 22-09-09 09:43

Fra : Martin [6000]

Dato : 18-09-09 19:48

> Det var såmænd også derfor jeg næsten ikke turde skrive det..

Lad det bare komme ud i det fri

> Desuden er der jo ret faktisk firmaer som begrænser deres biler lavere
> end de 89-90, F.eks Frode Laursen's egen biler (ikke selvkørende
> vognmænd) der er så vidt jeg ved begræset til 85km/t og Arla og Statoil
> køre kun 80km/t, så dem kommer man jo nemt om.

Okay det var jeg ikke klar over.

Hvem var det herinde der fortalte, at de fleste vognmænd presser deres
chaufutter til at køre 90 og dem der nægter bliver fyret for
"samarbejdsvanskeligheder"?

Så er det jo heller ikke nemt som chauffut at gøre det nemt for en
selv :-/

Fra : Martin [6000]

Dato : 18-09-09 21:29

> Har du selv fået indkøbt dig sådan et polyesterskur ?

Yep Blev træt af teltet (mest pga. regnen..)

Fra : Martin [6000]

Dato : 18-09-09 21:30

> Det ved jeg ikke, men det er sgu dårlig stil IMO og det kan kun gå for
> langsomt med at komme væk fra sådan en vognmand.

IMHO burde han slæbes igennem arbejdsretten og "bløde" for hans
ugerninger.

> Jeg køre på begrænser
> på motorvej og 80 på landevej også self 50 i byer, jeg har skam også
> kollegaer som kun køre 80 på motorvej og de høre aldrig en skid for det.

Jeg håber og tror heller ikke det er normal praksis man presses til det.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-09-09 21:30

"Martin [6000]" skriver:

> Yep Blev træt af teltet (mest pga. regnen..)

Damn det var hurtigt at du blev "voksen".

Vi er gået skridtet videre, vi tager altså holtelværelser i stedet. Det
der med "klædeskab på slæb" bliver aldrig mig.

Klaus

Fra : Martin [6000]

Dato : 18-09-09 21:32

> Ok så siger vi det.
> Klaus har jo altid ret

Lige der har han faktisk ret..

Med 130 på gps'en (og fartpiloten) er det godt nok ikke tit man (jeg)
bliver overhalet. Men det er tit jeg overhaler.

Men jo det sker da.. men der er rigtig langt mellem dem der kommer stærkt.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-09-09 21:36

"Martin [6000]" skriver:

> Lige der har han faktisk ret..

Måske - måske ikke

> Med 130 på gps'en (og fartpiloten) er det godt nok ikke tit man (jeg)
> bliver overhalet. Men det er tit jeg overhaler.

Netop

> Men jo det sker da.. men der er rigtig langt mellem dem der kommer stærkt.

Men måske Vollert holder til i det storkøbenhavnske (øst for storebælt),
hvor der er tæppebombet med hastighedsbegrænsninger på motorvejene?

Jeg oplever ofte at dem jeg overhaler i "normalhastighedszoner", kommer
og overhaler mig i 110 km/t zoner. Altså har de det bedst med ca 120
km/t og repskterer ikke hastighedsbegrænsningerne.

Klaus

Fra : Martin [6000]

Dato : 18-09-09 21:50

> Vi er gået skridtet videre, vi tager altså holtelværelser i stedet. Det
> der med "klædeskab på slæb" bliver aldrig mig.

Ja det er virkelig en smagssag. Altså jeg har ikke noget imod hotel, men
jeg foretrækker sq min egen vogn

Fra : Martin [6000]

Dato : 18-09-09 21:51

> Jesus - du er da godt nok faldet til patten, hva ?!

Smagte godt...

> I det mindste har du jo kontakterne fra din T-Hansen tid, til at få
> lavet sådan et djævelskab ret "banjo" i en helvedes fart...

Den er gejlet med alufælge då'

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-09-09 21:54

"Martin [6000]" skriver:

> Ja det er virkelig en smagssag.

Heldigvis

> Altså jeg har ikke noget imod hotel, men
> jeg foretrækker sq min egen vogn

Nej, det bliver altså alt for hurtigt ret så "migtrofobisk" i sådan et
klædeskab.

Klaus

Fra : Martin [6000]

Dato : 18-09-09 22:11

> Nej, det bliver altså alt for hurtigt ret så "migtrofobisk" i sådan et
> klædeskab.

Du har heldigvis det store "fri" til at boltre dig i

Fra : Martin [6000]

Dato : 18-09-09 22:11

> *LOL* Det bliver Martin vist aldrig helt (heldigvis).

Præcis.. og heldigvis for det da.

> Ja, man ville sgu da aldrig nå Middelhavet med sådan en satan på slæb...

Ikke?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-09-09 22:12

"Martin [6000]" skriver:

> Du har heldigvis det store "fri" til at boltre dig i

Jeps hele hotellet.

Incl bar, pool der ikke er overrendt af skrigende unger, osv osv.

Klaus

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-09-09 22:12

"Martin [6000]" skriver:

> Ikke?

Nej, det er livet simpelthen for kort til.

Klaus

Fra : Martin [6000]

Dato : 18-09-09 22:13

> Jeps hele hotellet.

Nej tak..

> Incl bar, pool der ikke er overrendt af skrigende unger, osv osv.

Tja.. jeg kan få 5 dage på camping INKL konen for det du betaler for 1,
måske 2 hvis det er discounthotel...

Og skrigende unger slipper du for hvis du vælger den rette campingplads,
ligesom jeg også kan finde unger hvis jeg vælger et forkert hotel ;)

Fra : Martin [6000]

Dato : 18-09-09 22:14

> Nej, det er livet simpelthen for kort til.

Næh - for mig er turen i sig selv en ferie. Jeg elsker at køre bil, jeg
elsker roadtrips - det er noget af det bedste

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-09-09 22:22

"Martin [6000]" skriver:

> Tja.. jeg kan få 5 dage på camping INKL konen for det du betaler for 1,
> måske 2 hvis det er discounthotel...

Arrrh.
Scandichotellerne kan vi typisk få værelser for 450-550 kr per nat i
sommerferien.
Det er altså for hele familien.

Det kan du skutte campe 5 dage for.

Klaus

Fra : Martin [6000]

Dato : 18-09-09 22:24

> Det kan du skutte campe 5 dage for.

Vi giver som regel 200,- alt inkl. for en overnatning. For konen og jeg.

Det fåes både dyrere og billigere.

Fra : Leo_Jensen

Dato : 19-09-09 07:53

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 19-09-09 14:57

Fra : Seth

Dato : 19-09-09 22:41

Leo_Jensen <leo.5500@gmail.com> wrote in

> [...]
> Kolding og Padborg på en hverdag i dagtimerne. Til gengæld overhaler
> du selv nok omkring 100 biler, der har lov til at køre 130 km/t. Bare

Jeg er lige landet efter små 300 km motorvejskørsel siden mit bidrag i
gruppen imorges.

Med små 30-50.000 bil km om året de sidste ca. 30 år foruden mine MC km
vil jeg mene at du her taler mod bedrevidende.
P.S.: Jeg kender min speedometer fejlvisning.
_
Seth

Fra : N/A

Dato : 22-09-09 09:43

Fra : Martin [6000]

Dato : 20-09-09 19:40

> Jeg var der sidst for 2 måneders tid siden - skønt sted, vammelt klima

Er der så rent i gaderne som de har ry for?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 20-09-09 21:45

"Martin [6000]" skriver:

> Er der så rent i gaderne som de har ry for?

Jeps...

Klaus

Fra : Benny

Dato : 22-09-09 02:51

On 18 Sep., 10:52, Seth <sendenemailtil...@gmail.com> wrote:
> http://www.berlingske.dk/article/20090917/danmark/909170442/
> _
> seth

Det er røv og nøgler.

Hvad hvis at Vestas kører vindmøller fra frbrikken i Aalborg og
sydover. Det foregår med 55 -60 km/t. Der vil fa.... blive en vis
transport med lastbiler på de små veje der går parallel med
motorvejene.

Det er lige så lidt gennemtænkt som alt det andet fra borgen.

Nej jeg er ikke chauffør, jeg har bare en vis sans for logik.

Benny

Fra : Henrik B.

Dato : 22-09-09 14:43

"Benny" <hojvaelde@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Nej jeg er ikke chauffør, jeg har bare en vis sans for logik.

Rart, i modsætning til rigtig mange andre personbilsbilister...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-09-09 17:51

Benny skriver:

> Hvad hvis at Vestas kører vindmøller fra frbrikken i Aalborg og
> sydover.

Hvilken fabrik, i Ålborg?

Klaus

Fra : Martin Vollert

Dato : 22-09-09 18:43

Klaus D. Mikkelsen havde fået den ide at fortælle:
> Benny skriver:

> Hvilken fabrik, i Ålborg?

De har ikke en fabrik i Ålborg, men det betyder skam ikke at der ikke kommer
vindmøller der op og væk der fra igen, de skal jo males og transport på
landevejen/motorvejen er jo billig..

http://www.muehlhan.dk/filer/muehlhan_profilmagasin.pdf

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-09-09 19:58

Martin Vollert skriver:

> De har ikke en fabrik i Ålborg

Nej og Bladt Industries arbejder ikke med Vestas møller....

Klaus

Fra : Martin Vollert

Dato : 22-09-09 20:55

Klaus D. Mikkelsen havde fået den ide at fortælle:
> Martin Vollert skriver:

> Nej og Bladt Industries arbejder ikke med Vestas møller....

Og ??? er en mølletransport ikke en mølletransport om den kommer fra Vestas
eller en anden producent ??

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-09-09 20:59

Martin Vollert skriver:

> Og ??? er en mølletransport ikke en mølletransport om den kommer fra Vestas
> eller en anden producent ??

Læs mit indlæg postet klokken 18:50 igen.
Så forstår du måske, hvad jeg svarer på.......

Klaus

Fra : Martin Vollert

Dato : 22-09-09 21:07

Klaus D. Mikkelsen havde fået den ide at fortælle:
> Martin Vollert skriver:

> Læs mit indlæg postet klokken 18:50 igen.
> Så forstår du måske, hvad jeg svarer på.......

Ja det har jeg set, du flueknepper på om det er Vestas eller en anden
producent af vindmøller..
Henrik B tog jo nok fejl, det kunne jeg da forstå ud fra det, længere er den
ik.
Eller må du da gerne fortælle ??

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 22-09-09 21:16

Martin Vollert skriver:

> Ja det har jeg set, du flueknepper på om det er Vestas eller en anden
> producent af vindmøller..

Der stod netop at "Vestas kørte vindmøller fra fabrikken i Ålborg". Det
var det jeg protesterede imod.

> Henrik B tog jo nok fejl, det kunne jeg da forstå ud fra det, længere er den
> ik.

Henrik B.?

Tror at du skal til at i seng, inden du bliver alt for vrøvlet......

Klaus

Fra : alexbo

Dato : 22-09-09 20:09

"Benny" skrev

> [...]
>motorvejene.
>Nej jeg er ikke chauffør, jeg har bare en vis sans for logik.

Kan du så logisk forklare hvorfor der skulle komme trafik på landevejen.
Reglerne siger at der må overhales hvis der kan opnås en lovlig
hastighedsforskel på 20-30 km/t.

Jeg tror nu heller ikke at man kan komme hurtigere frem på landevejen end
med 60 på motorvejen.

mvh
Alex Christensen

Fra : Martin [6000]

Dato : 26-09-09 15:52

> Og vognen er gratis?

Det er med vogn, bil, 2 voksne og som regel 2 børn (men vi har ingen
børn).

Fra : Henrik B.

Dato : 28-09-09 00:51

> Det er med vogn, bil, 2 voksne og som regel 2 børn (men vi har ingen
> børn).

*tsk tsk* Martin, NU må du sgu se at vågne op. ))
Torben taler sgudda om "vognens" indkøbspris, som jo rettelig skal fordeles
ud over de "ophold" man foretager.....geeeezz...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-09-09 12:04

Henrik B. wrote:

> *tsk tsk* Martin, NU må du sgu se at vågne op. ))
> Torben taler sgudda om "vognens" indkøbspris, som jo rettelig skal
> fordeles ud over de "ophold" man foretager.....geeeezz...

Tæt på. Vognens afskrivning og ekstraforbrug (brændstof, tid,
rengøring), indkøb og lægning af fliser på opbevaringspladsen - etc.

At en campist ikke kan se de omkostninger kan vel ikke undre. Personligt
tror jeg godt hotellerne kan konkurrere på prisen, hvis man tør regne
omkostningerne ud.

--
vh
Torben

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 28-09-09 12:25

On Mon, 28 Sep 2009 13:04:11 +0200, Torben Scheel
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>At en campist ikke kan se de omkostninger kan vel ikke undre. Personligt
> tror jeg godt hotellerne kan konkurrere på prisen, hvis man tør regne

Den har vi regnet ud, her i huset for mange år siden.

Vi bruger i stor udstrækning dem her:

http://www.logisdefrance.com/

Og foruden fliselægningen, så slipper du også for disse ting i ferien:

Opvask
Sengeredning
Ulækre badefaciliteter
Støjende adfærd fra naboer
Osv osv.

Jeg synes personligt at det også skal være en ferie for fruen, bare
hun har knappet øllen op, når hun kommer med den fra minibaren.

Og at hun undlader at kommentere fars kørsel, samt ikke højlydt er
uenig i hvad navien siger.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Torben Scheel

Dato : 28-09-09 12:43

folmer@rasmussen.dk wrote:

> Opvask
> Sengeredning
> Ulækre badefaciliteter
> Støjende adfærd fra naboer
> Osv osv.

Jomen det er jo et bevidst valg for at kunne dupere de andre
bilkahabitter med elektiske fjernstyrede vognmovers, gasflaskestørrelse
og carbon septiktank med dobbelt afløb.

--
vh
Torben

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 28-09-09 12:51

On Mon, 28 Sep 2009 13:42:32 +0200, Torben Scheel
> [...]

>Jomen det er jo et bevidst valg for at kunne dupere de andre
>bilkahabitter med elektiske fjernstyrede vognmovers, gasflaskestørrelse

Bilkahabitten har jeg sagt mange ord om i tidens løb. de flotteste er
dem som har fået dem i julegave, der hvor de arbejder.

Mht. det imponerende, så synes jeg det er nemmere bare at bakke
skidtet ind hvor den skal stå - i et hug.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Martin [6000]

Dato : 28-09-09 04:58

> Torben taler
> sgudda om "vognens" indkøbspris,

Gør han? Så må han jo sige til..

> geeeezz...

Det kan du selv være, "kloge"

Fra : Martin [6000]

Dato : 28-09-09 13:23

> Tæt på. Vognens afskrivning og ekstraforbrug (brændstof, tid,
> rengøring), indkøb og lægning af fliser på opbevaringspladsen - etc.

Ok jeg forstod dig anderledes.

> At en campist ikke kan se de omkostninger kan vel ikke undre.

Er jeg campisten? I så fald må du gerne henvise til hvor jeg ikke kan se
de omkostninger.

> Personligt
> tror jeg godt hotellerne kan konkurrere på prisen, hvis man tør regne
> omkostningerne ud.

Det er slet ikke umuligt. Men på hotellet får jeg ikke "camping-glæderne"
og "campinghyggen" - og omvendt på camping får jeg ikke hotellernes
luksus og "man kommer og går med sin kuffert-stil".

Nogle er til hotel andre er til camping - jeg er til begge, men mest
camping.

Fra : Martin [6000]

Dato : 28-09-09 14:16

> ALT incl.?

Ja?

Alt inkl. dækker afgift, strøm, bil, kone osv...

Men det skal man måske være campist for at forstå - Det skulle ikke
undre mig

Jeg kan stadig ikke se hvor det er jeg benægter det store regnestykke -
det var dig der bragte det på banen - EFTER jeg havde skrevet hvad vi
normalt gav pr. overnatning. Du snakker totaløkonomi - jeg gør ikke (men
benægter den ikke). Du mener så jeg benægter den da "det ikke skulle
undre".

Jeg vil stadig gerne se enten en henvisning til hvor jeg benægter det
store regnestykke eller at du erkender du var lige lovlig hurtig ude med
spaden.. 1 eller 2 - du vælger selv ;)

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 28-09-09 18:27

On Mon, 28 Sep 2009 13:15:53 +0000, Martin [6000] wrote:

> Ja?
>
> Alt inkl. dækker afgift, strøm, bil, kone osv...

.... hvis man nus sku' ha' glemt at tage sin egen med?

Fra : Martin [6000]

Dato : 26-09-09 15:52

Den Sun, 20 Sep 2009 22:45:24 +0200 skrev Klaus D. Mikkelsen:

> "Martin [6000]" skriver:

> Jeps...

Nice :)