KIA nøgle fjernbetjening 15.000 DKK ?
Fra : bosol

Dato : 18-09-09 00:27

Havde min bil til aut.service, med skift af olie+filter,+kølevæske+AC-
filter og nye bremseklodser og dæk omb.bag til for. Pris hvis spm. 300
Euro = 2236 DKK Fordi jeg skal være i DK til vinter kommer fra
GRækenland.
Den ene af min dørnøgle's fjernbetjeningselektronik er gået og der
skal en ny til, den vil koste 1900 Euro ~ 14.200 DKK.
Det synes jeg er DYRT - kan det være rigtig at sådan et lille "kort"
i en nøgle, skal koste så meget. Mek. havde sin lille PC som han
udmålte "nøglen" på og konstaterede at "elektronikken" var stået af..
vh Bo

Fra : /HB

Dato : 18-09-09 02:03

On 18 Sep., 08:27, bosol <bosole...@gmail.com> wrote:
> [...]
> i en nøgle, skal koste så meget. Mek. havde sin lille PC som han
> udmålte "nøglen" på og konstaterede at "elektronikken" var stået af.

Var det ikke bedre at bestille en ny Kia så?... Men det er vel sådan
de får hentet ind på de 7 års garanti.. )

Tror skq ikke den koster mere end til andre mærker ca. 1500 - 2500kr
Prøv evt. at spørge her:

www.kiaklub.dk

--
/HB

Fra : Craner

Dato : 18-09-09 10:40

"bosol" <bosolengo@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

I går aften var den en udsendelse om 4 økonomiske biler, og hvor langt de
kørte på literen. Kia var den der kørte længst, men med dette regnestykke du
har sætter op, er den sku nok for dyr i længden.

vh
Poul

vh
Poul

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-09-09 11:50

"Craner" <craner@craner.dk> skrev i meddelelsen

> I går aften var den en udsendelse om 4 økonomiske biler, og hvor langt de
> kørte på literen. Kia var den der kørte længst, men med dette regnestykke
> du har sætter op, er den sku nok for dyr i længden.

De havde tømt tankene på bilerne - formentlig med hjælp fra en mekaniker -
og derefter fyldt brændstof på. De må jo være sikre på at tanken ikke er
udformet på en sådan måde, at tankene bliver tømt i bunden og ikke lidt oppe
i tanken for at undgå at få bundfald med.

En ret dårlig "test", synes jeg.
--
Per

Fra : John Sahl

Dato : 18-09-09 13:59

Per Henneberg Kristensen wrote:

> [...]
> tanken ikke er udformet på en sådan måde, at tankene bliver tømt i
> bunden og ikke lidt oppe i tanken for at undgå at få bundfald med.

Ubrugelig test, synes jeg.

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

Fra : Steen

Dato : 18-09-09 14:48

John Sahl <spamcatcher1@fotofaelden.dk> wrote:

> Ubrugelig test, synes jeg.

De fra fabrikken oplyste tal (20 kn/l) er jo lavet på baggrund af en
EU-regel. Det vil sige, at en i10 (20 km/l) kører 5 km længere på en
liter benzin, end en fx Volvo (15 km/l oplyst fra fabrikken).

At de opgjorte tal ikke helt stemmer overens med virkeligheden, kommer
ikke som det store chock for mig.
--
Steen

Fra : John Sahl

Dato : 19-09-09 07:52

Steen wrote:

> [...]
> liter benzin, end en fx Volvo (15 km/l oplyst fra fabrikken).
>
> At de opgjorte tal ikke helt stemmer overens med virkeligheden, kommer

Det ved du jo intet om ud fra den test de lavede.

Fra : Craner

Dato : 21-09-09 06:16

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> --
> Per
> Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.

Jeg er enig med dig. Alle biler har en sump. Det mest rigtige var nok at
alle biler kørte tør, og derefter blev påfyldt 5 liter.
eller en løs tank.

vh
Poul >

Fra : Niels Kristian Jense~

Dato : 21-09-09 19:51

"Craner" <craner@craner.dk> wrote in

> Jeg er enig med dig. Alle biler har en sump. Det mest rigtige var nok
> at alle biler kørte tør, og derefter blev påfyldt 5 liter.
> eller en løs tank.

Så vidt jeg husker skal man passe på ikke at køre moderne biler helt tør,
da de ventiler som styrer indsprøjtningen ikke kan lide at skifte uden
væske. Om det kun er diesel biler husker jeg ikke.

Mvh. NKJensen

Fra : Henrik B.

Dato : 21-09-09 19:59

"Niels Kristian Jensen" <nkj@internetDYTgruppen.dk> skrev i meddelelsen

> Så vidt jeg husker skal man passe på ikke at køre moderne biler helt tør,
> da de ventiler som styrer indsprøjtningen ikke kan lide at skifte uden
> væske. Om det kun er diesel biler husker jeg ikke.

Det ér kun diesel...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-09-09 20:01

> [...]
> da de ventiler som styrer indsprøjtningen ikke kan lide at skifte uden
> væske. Om det kun er diesel biler husker jeg ikke.

Nogle biler kan ikke køres tør. Bilens elektronik slukker for motoren før
dyserne nyder godt af manglende brændstof.

--
Per

Fra : Craner

Dato : 22-09-09 06:26

> [...]
> da de ventiler som styrer indsprøjtningen ikke kan lide at skifte uden
> væske. Om det kun er diesel biler husker jeg ikke.

---

Du har ret med hensyn til diesel, men nu behøver en bil jo heller ikke blive
tømt med 130 km i timen,

vh
Poul

Fra : Brian H

Dato : 25-09-09 11:25

> Du har ret med hensyn til diesel, men nu behøver en bil jo heller ikke
> blive tømt med 130 km i timen,

Næh, motoren behøver faktisk slet ikke at være igang...

Fra : Henrik B.

Dato : 18-09-09 15:02

> [...]

> skal en ny til, den vil koste 1900 Euro ~ 14.200 DKK.
> Det synes jeg er DYRT - kan det være rigtig at sådan et lille "kort"

Tjah, til en Mercedes kan du fjerne et nul, så jo det er røveri ved højlys
dag!

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 18-09-09 16:11

bosol skrev:

> Den ene af min dørnøgle's fjernbetjeningselektronik er gået og der
> skal en ny til, den vil koste 1900 Euro ~ 14.200 DKK.

Jeg havde sk*dt på pieteten og købt et komplet sæt låse ved thansen til 400
kr og så taget den derfra!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Martin [6000]

Dato : 18-09-09 17:02

Den Fri, 18 Sep 2009 17:11:19 +0200 skrev Hans Paulin \(6310\):

> Jeg havde sk*dt på pieteten og købt et komplet sæt låse ved thansen til
> 400 kr og så taget den derfra!

Hvis det er en Kia cee'd der er tale om så kan det ikke lade sig gøre så
vidt jeg er informeret.

Der sidder en centralbox der styrer en hel masse sjovt, herunder også
centrallås og alarm - jeg ved ikke om den kan arbejde sammen med et sæt
tilfældige låse.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-09-09 17:28

"Martin [6000]" skriver:

> Hvis det er en Kia cee'd der er tale om så kan det ikke lade sig gøre så
> vidt jeg er informeret.

Det kan det da forhåbentligt heller ikke med de andre KIA modeller?

Klaus

Fra : thl

Dato : 18-09-09 18:52

"bosol" <bosolengo@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Her er måske en mulighed

http://www.dani.dk/

mvh
Thorbjørn

Fra : Henrik B.

Dato : 18-09-09 19:08

"thl" <lykkebo47@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Her er måske en mulighed
>
> http://www.dani.dk/

Jep, og der findes en tilsvarende i Århus.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : thl

Dato : 18-09-09 19:38

> "thl" <lykkebo47@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Jep, og der findes en tilsvarende i Århus.
>
> --
> http://www.saabklub.dk/
og her har vi så de tyske priser!
Der er godtnok langt op til 15000

Herstellerangaben zum Funkschlüssel
Hersteller Lebensdauer der Batterie Wechsel durch Starten mit leerer
Batterie Schlüsselkosten
**)
Alfa min. zwei Jahre Fahrer ja 61-75 Euro
Audi drei Jahre Werkstatt²) ja 81 Euro
BMW k. A.¹) Werkstatt ja 115-292 Euro
Daihatsu k. A. Fahrer ja 49 Euro
Fiat min. zwei Jahre Fahrer ja 61-75 Euro
Honda zwei bis drei Jahre Fahrer ja 120 Euro*)
Hyundai ein Jahr Fahrer ja 24-116 Euro
Jaguar k. A. Fahrer ja 65-69 Euro
Kia zwei Jahre Fahrer ja³) 130 Euro*)
Mazda k. A. Fahrer ja 120-150 Euro
Mercedes k. A. Fahrer ja 104 Euro
Peugeot k. A. Fahrer ja 87 Euro
Porsche k. A. Fahrer ja 82-85 Euro
Renault zwei Jahre Fahrer ja³) 38 Euro (Mégane)
Saab fünf Jahre Fahrer ja 66 Euro
Seat k. A. Werkstatt²) ja 67 Euro
Skoda k. A. Werkstatt²) ja 77-91 Euro
Subaru k. A. Fahrer ja 63-115 Euro
Toyota k. A. Fahrer ja 42 Euro (Corolla)
Volvo ein bis zwei Jahre Fahrer ja 97 Euro (S40)
VW min. drei Jahre Werkstatt²) ja 69-79 Euro
¹) Akku wird über Schloss geladen, ²) Werkstatt empfohlen, selber
machen möglich, ³) nur bei Transpondersystem möglich, *)
Durchschnittspreise, **) plus Codierung

a..

begin 666 _.dat
K1TE&.#EA`0`!`( ``/___P```"'Y! $4````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

Fra : Henrik B.

Dato : 18-09-09 19:48

> og her har vi så de tyske priser!
> Der er godtnok langt op til 15000

Nu taler du så heller ikke omnøgler, men som jeg læser det, batterierne....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : thl

Dato : 18-09-09 20:29

> "thl" <lykkebo47@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Nu taler du så heller ikke omnøgler, men som jeg læser det,
> batterierne....

Jo jeg taler om nøgler, det er prisen på en ny nøgle

http://www.autobild.de/artikel/rund-um-schluessel-und-fernbedienung_37262.html

mvh
Thorbjørn

Fra : Henrik B.

Dato : 18-09-09 20:35

> Jo jeg taler om nøgler, det er prisen på en ny nøgle

Nu er en moderne nøgle ikke bare en nøgle. Den består af to enheder - et
spyd og en transponder.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : thl

Dato : 18-09-09 20:40

> "thl" <lykkebo47@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Nu er en moderne nøgle ikke bare en nøgle. Den består af to enheder - et
> spyd og en transponder.

Netop = Funkschlüssel

mvh
Thorbjørn

Fra : Henrik B.

Dato : 18-09-09 21:01

> Netop = Funkschlüssel

Hedder det ikke hos Mercedes. Og de to dele bestilles separat...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-09-09 21:02

thl wrote:
> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Netop = Funkschlüssel

Her må jeg så korrigere lidt: En moderne nøgle består af et spyd med
transponder til genkendelse overfor startspærren, Deudover består den af en
fjernbetjeningsenhed, der kan fjernbetjene låse, og nogen gange anden
komforelektrik som vinduer, oliefyr og andet snavs.

--
/Frank

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-09-09 21:04

"Henrik B." skriver:

> Nu er en moderne nøgle ikke bare en nøgle. Den består af to enheder - et
> spyd og en transponder.

Og en fjernbetjening.

Transponderen havde jeg i nøglen til min Golf III

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 18-09-09 21:15

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> Og en fjernbetjening.
>
> Transponderen havde jeg i nøglen til min Golf III

Hos MB (og rigtig mange andre), er spyddet for sig, og så er transponder og
fjernbetjening samlet i ét - hvilket også giver mest mening. Altså kun ét
print.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-09-09 21:29

"Henrik B." skriver:

> Hos MB (og rigtig mange andre), er spyddet for sig, og så er transponder og
> fjernbetjening samlet i ét - hvilket også giver mest mening. Altså kun ét
> print.

I nyere biler, er transponderen en lille plasticbrik, som ikke behøves
at være på noget print.

Eksempelvis i Golf III.

Og i nyere VAG nøgler sidder transponderen ude ved klapnøglen og
fjernbetjeningen er den andel halvdel af nøglen
http://www.audiclub.dk/forum/viewtopic.php?f=61&t=5371
http://www.seatcupra.net/forums/showthread.php?t=209976

Klaus

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-09-09 21:33

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
>

> Og i nyere VAG nøgler sidder transponderen ude ved klapnøglen og
> fjernbetjeningen er den andel halvdel af nøglen

Samme system ser da ud til at gå igen på Peugeot, Citroën og Renault biler.

Altså anskuet udefra på nøglen.

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 18-09-09 22:01

> Og i nyere VAG nøgler sidder transponderen ude ved klapnøglen og
> fjernbetjeningen er den andel halvdel af nøglen
> [...]

Altså ikke på selv spyddet. )

Sikkerhedsmæssigt er det tåbeligt at integrere transponderen i spyddet....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : ABJ

Dato : 19-09-09 17:24

> [...]
>

> Og i nyere VAG nøgler sidder transponderen ude ved klapnøglen og
> fjernbetjeningen er den andel halvdel af nøglen

Passat har slet ikke noget "spyd" der stikker man transponderen ind i et hul
i instrumentpanelet.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 19-09-09 17:42

ABJ skriver:

> Passat har slet ikke noget "spyd" der stikker man transponderen ind i et hul
> i instrumentpanelet.

Kender det. Vender man nøglen forkert, risikerer man at åbne for
bagklappen.

Klaus

Fra : Brian

Dato : 20-09-09 17:03

"ABJ" <akselj@gSLETmail.com> skrev i meddelelsen

> Passat har slet ikke noget "spyd" der stikker man transponderen ind i et
> hul i instrumentpanelet.

Er der heller ikke en nød-nøgle inde i "skallen" ?

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 20-09-09 22:06

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> Er der heller ikke en nød-nøgle inde i "skallen" ?

Det tror jeg nu nok der er...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Brian

Dato : 20-09-09 22:44

> Det tror jeg nu nok der er...

Alt andet vil da være noget fjol - eller risikabelt.

/Brian

Fra : Allan F

Dato : 29-09-09 12:12

> Er der heller ikke en nød-nøgle inde i "skallen" ?
>
> /Brian

Jo - øjet til nøgleringen kan trækkes ud ved hjælp af den lille knap på
siden. Ikke at det altid hjælper, for hvis strømmen er gået (på
2006-modellen - som min) er det ikke sikkert at nødnøglen kan få låsen til
at reagere.

Allan F

Fra : Martin [6000]

Dato : 18-09-09 19:00

Den Fri, 18 Sep 2009 18:28:10 +0200 skrev Klaus D. Mikkelsen:

> "Martin [6000]" skriver:

> Det kan det da forhåbentligt heller ikke med de andre KIA modeller?

Jeg interesserer mig ikke så meget for Kia, så det skal jeg ikke kunne
svare på

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-09-09 19:09

"Martin [6000]" skriver:

> Jeg interesserer mig ikke så meget for Kia, så det skal jeg ikke kunne
> svare på

OK, kan kun sige at det har været sådan med VW Golf siden 1997

Klaus

Fra : Martin [6000]

Dato : 18-09-09 19:20

> OK, kan kun sige at det har været sådan med VW Golf siden 1997

Ok.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-09-09 19:28

"Martin [6000]" skriver:

> Ok.

Og du ved jo udemærket at VW ikke har været fremme i skoene på noget
tidspunkt

Nåååh, okay, det var samtidigt de præsenterede ISOFIX beslag til
børnesæder som de første i verden...

Klaus

Fra : Martin [6000]

Dato : 18-09-09 19:42

> Og du ved jo udemærket at VW ikke har været fremme i skoene på noget
> tidspunkt

> Nåååh, okay, det var samtidigt de præsenterede ISOFIX beslag til
> børnesæder som de første i verden...

Børnesæder interesserer mig heller ikke synderligt

Fra : Martin [6000]

Dato : 18-09-09 19:49

> Er det det eneste de kan prale af? )

*ROFL*

"Forberedt til børnecontainer".

Berlingo må græmmes

Fra : .J.S...

Dato : 18-09-09 19:57

> [...]
>i en nøgle, skal koste så meget. Mek. havde sin lille PC som han
>udmålte "nøglen" på og konstaterede at "elektronikken" var stået af.

Det er da helt ude i hampen, sørg for at det kommer i avisen, så kan det jo
tænkes prisen pludselig er en anden..

mvh/JS

Fra : Frank Leegaard

Dato : 18-09-09 21:04

bosol wrote:
> [...]
> i en nøgle, skal koste så meget. Mek. havde sin lille PC som han
> udmålte "nøglen" på og konstaterede at "elektronikken" var stået af.

Sikker på du ikke har hørt forkert. Få det skriftligt.

Ellers er han da vist ved at lave en "Dumme Dänen" på dig.

Elller give dig en gang græsk massage - dvs tage røven på dig.

--
/Frank

Fra : Tom

Dato : 18-09-09 21:40

bosol skrev:
> [...]
> i en nøgle, skal koste så meget. Mek. havde sin lille PC som han
> udmålte "nøglen" på og konstaterede at "elektronikken" var stået af.

Det er bestemt heller ikke en "normal" pris for en nøgle. Plejer at
ligge pænt under 2000 Kr for en nøgle og 5-8.000 hvis det er hele boksen
i bilen der skal skiftes fordi man har smidt Masternøglen væk eller lign.
Er du sikker på at du har forstået prisen rigtigt?
Eller også må værksted har lavet en fejl....så dyrt har jeg aldrig hørt
om før. I øvrigt havde FDM for nogle år siden en artikel hvad det
kostede til forskellige bilmærker hvis man smed alle nøgler væk og både
nøgler og boks i bil skulle skiftes. Til ingen biler kom man op på bare
halvdelen af den pris du nævne (og så endda kun for selve nøglen)

--
Tom

Fra : Tom

Dato : 18-09-09 21:49

Tom skrev:

> [...]
> nøgler og boks i bil skulle skiftes. Til ingen biler kom man op på bare
> halvdelen af den pris du nævne (og så endda kun for selve nøglen)

WOW, SÅ manne sdavefajl har jaj hvist ikke lawet tidl. som i tæxsten
ovenovwer.

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-09-09 06:57

Tom skrev:

> WOW, SÅ manne sdavefajl har jaj hvist ikke lawet tidl. som i tæxsten
> ovenovwer.

Der mangler et t i nævne; ellers ka jeg ikke finde andet

Du får et 9-tal efter den gamle skala hérfra
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Tom

Dato : 19-09-09 07:50

Hans Paulin (6310) skrev:

> Der mangler et t i nævne; ellers ka jeg ikke finde andet
>
> Du får et 9-tal efter den gamle skala hérfra

eller også må værksteder HAR lavet en fejl.....er også udansk

--
Tom

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-09-09 09:50

Tom skrev:

> eller også må værksteder HAR lavet en fejl.....er også udansk

Det er rigtigt; dét er forkert!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Leo_Jensen

Dato : 19-09-09 02:49

> [...]
> i en nøgle, skal koste så meget. Mek. havde sin lille PC som han
> udmålte "nøglen" på og konstaterede at "elektronikken" var stået af.

Hej Bo

Nu har mange skribenter gættet og fabuleret omkring hvad det egentlig
er du har fået en pris på, det ville være rart med en tilbagemelding
fra dig, så vi kan holde diskussionen på sporet. Nogle har endda
startet den sædvanlige og latterlige diskussion, hvor man nedgør
hinandens bilmærker uden specielt megen hensyn til trådens emne, men
sådan skal det vist være for tiden. .

Hvilken Kia drejer det sig om ?

Er garantien udløbet ?

Er prisen for een nøgle, eller er det al elektronik osv. omkring
låsesystemet. Hvis ja, hvorfor ?

MVH Leo

Fra : bosol

Dato : 19-09-09 06:43

On 18 Sep., 09:27, bosol <bosole...@gmail.com> wrote:
> [...]
> i en nøgle, skal koste så meget. Mek. havde sin lille PC som han
> udmålte "nøglen" på og konstaterede at "elektronikken" var stået af.

Ja en KIA nøgle koster ca 130 Euro i Flensburg og i DK ca 1.095
DKK !!!

Jeg synes at huske at Reservedelsekspedienten havde stående 40 Euro på
sin skærm, taster så 40 * 47,50 ind på regnemaskinen, derved
fremkom en udsalgspris på 1900 Euro !!!! Hvis 47,50% er normal
avance, vil nøglens pris være + 19 Euro, = 59 Euro, nok der det er
gået galt

Fra : Claus

Dato : 19-09-09 16:22

Hejsa,

[...]

Hvis den oplyste pris virkelig er korrekt, ville jeg personligt starte med
at prøve at skifte batteriet.
Hvis det ikke hjalp, ville jeg åbne nøglen og rense batterikontakterne.
Hvis det så ikke hjalp, ville jeg efterlodde batterikontakternes
forbindelser i det tilhørende print.
Hvis det så heller ikke hjalp, ville jeg udskifte den mikroswitch der
aktiveres når man trykker på den knap der mangler funktion.
Efter disse tre opgaver ville jeg med 99% sikkerhed have en fungerende
fjernbetjening igen, til en noget lavere pris en det hos Kia oplyste.

God arbejdslyst

/Claus

Fra : Elmer Fjort

Dato : 19-09-09 23:08

"Claus" <absolutly.f@ke.moc> skrev i en meddelelse
> [...]
> Efter disse tre opgaver ville jeg med 99% sikkerhed have en fungerende
> fjernbetjening igen, til en noget lavere pris en det hos Kia oplyste.

Jeg kiggede på Ebay, og der er mange forskellige sæt med fjernbetjeninger
til KIA
Det ser ud som om det er komplet med elektronik og alt andet.
Og det til nogle helt andre priser end den oplyste. Så selv med nogle
dyre
mekaniker timer, bliver det meget billigere

http://fahrzeugteile.shop.ebay.de/Auto-Ersatz-Reparaturteile-/9884/i.html?Baugruppe=Autoelektrik&_nkw=kia&_catref=1&_dmpt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&_fln=1&_ssov=1&_trksid=p3286.c0.m282&Teilebereich%2520Autoelektrik=Fernbedienung%7CZentralverriegelung

Elmer

Fra : bosol

Dato : 23-09-09 03:58

> [...]
> i en nøgle, skal koste så meget. Mek. havde sin lille PC som han
> udmålte "nøglen" på og konstaterede at "elektronikken" var stået af.

Så fik jeg en pris fra Danmark 1.211,25 + 250 = 1.461,25 DKK

i Tyskland 157,82 E = 1.176,48 DKK + 25 E = 186,37 DKK =
1.362,85 DKK

Det er nemmere at få en tid i Fredericia-Kolding frem for at køre til
Flensburg og spare en 100 DKK

Fra : bosol

Dato : 08-10-09 07:02

On 18 Sep., 21:57, ".J.S..." <mr_nob...@nowhere.com> wrote:

> Det er da helt ude i hampen, sørg for at det kommer i avisen, så kan det jo
> tænkes prisen pludselig er en anden..
>
> mvh/JS

Jeg kan oplyse at prisen i Tyskland er 186 Euro og i Danmark hvad der
svarer til 192 Euro (1430 DKK), således antager jeg at "damen"
i reservedelsafd. har kommet til at sætte et 0 formeget ? da
prisen blev opgivet til mig. vh Bo