Saab turbo-X Aero
Fra : Mogens

Dato : 16-09-09 16:17

Skæbnen ville, at jeg idag pendlede frem og tilbage sammen med denne vogn.
Meget stylet må man sige (nice) med firkantede udstødningsrør, hvor der kom
den skønneste musik. Musikken var atypisk Saab, hvilket fik mig til at slå
modellen op, da jeg kom hjem.

Og nu forstår jeg så hvorfor - en heftig sag!
a la Vectra OPC - IMO :)
www.carmagazine.co.uk/Drives/Search-Results/First-drives/Saab-9-3-Turbo-X-and-Aero-XWD/

Fra : Henrik B.

Dato : 16-09-09 16:41

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> slå modellen op, da jeg kom hjem.
>
> Og nu forstår jeg så hvorfor - en heftig sag!

Samme platform og samme motor.
Dog var den sikkert uden Hirsch-tuning?

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Niels Bengaard

Dato : 16-09-09 16:45

> Samme platform og samme motor.
> Dog var den sikkert uden Hirsch-tuning?

Formodentlig, for det kan man nemlig ikke få på den model.

Mvh Niels

Fra : Henrik B.

Dato : 16-09-09 16:49

"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i meddelelsen

> Formodentlig, for det kan man nemlig ikke få på den model.

Du skal vist holde dig til Volvo, Niels. ))
http://www.hirsch-performance.ch/Content.aspx?path=/Products/Leistung/F280008600

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Niels Bengaard

Dato : 16-09-09 20:14

> Du skal vist holde dig til Volvo, Niels. ))
> http://www.hirsch-performance.ch/Content.aspx?path=/Products/Leistung/F280008600

Damn, findes ikke på Saabs danske side, der er det kun diesel, 1.8 og 2.0T.
Mon den kan fås på danske biler?

Mvh Niels

Fra : Henrik B.

Dato : 16-09-09 20:55

> Damn, findes ikke på Saabs danske side, der er det kun diesel, 1.8 og
> 2.0T. Mon den kan fås på danske biler?

Jep, al Hirsch kan købes gennem danske Saab-forhandlere...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Henrik B.

Dato : 16-09-09 16:43

> [...]
> kom den skønneste musik. Musikken var atypisk Saab, hvilket fik mig til at

Og så var det i øvrigt en Black Turbo-X du kørte - ikke en Aero. )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens

Dato : 16-09-09 17:07

Samler lige lidt af det flow af indlæg, der kom fra dig

> Det er nok fordi det er samme blok, som i Alfa (3,2-liter sug). )
> Kan høres hér:
> http://www.youtube.com/watch?v=imWlSZbkbqI&feature=related

Jep - præcis dén lyd. Nice og nu forstår man så hvorfor !

> Og så var det i øvrigt en Black Turbo-X du kørte - ikke en Aero. )

På bagsmækken af Saab'en (st car) stod der Turbo-X, hvor skiltet også
indeholdt et lille Aero under X'et. Det var ikke extra påklæbet - det var en
del af skiltet. Næsten ligesom man ser det med XWD, hvor XWD dog ikke hænger
sammen med turbo-x.
www.cartype.com/pics/1636/full/saab_turbo-x_emblem_b_08.jpg

Jeg ved det, fordi jeg cirkulerede rundt om bilen, fordi jeg fandt den
yderst nice og interessant. OG husk på, at jeg så den på nært hold 2 gange
idag...

Fra : Henrik B.

Dato : 16-09-09 17:15

> [...]
>
> Jeg ved det, fordi jeg cirkulerede rundt om bilen, fordi jeg fandt den
> yderst nice og interessant. OG husk på, at jeg så den på nært hold 2 gange

Det er sikkert rigtigt - motoren er også den samme, som i en 2008 Aero. Men
bilens korrekte titel er som nævnte Saab 9-3 Black Turbo-X (evt. XWD). Den
er "kun" produceret i 2.000 eksemplarer og findes kun i sort, men ensten som
SportSedan eller SportWagon.
http://www.gmeurope.info/social_media_newsroom/archives/238-Saab-Unleashes-21st-Century-Black-Turbo.html

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens

Dato : 16-09-09 17:21

> [...]
> Men bilens korrekte titel er som nævnte Saab 9-3 Black Turbo-X (evt. XWD).
> Den er "kun" produceret i 2.000 eksemplarer og findes kun i sort, men

Jeg må ta' et billede med min PDA næste gang, jeg ser den. Bilen er ny i
gade-billedet hér, og det er sikkert en pendler, der har købt den. I min
verden vil det være en alvorlig konkurrent til den Vectra OPC, jeg kunne
tænke mig, men jeg vælger OPC'en. Dens speedometer (og fart IRL) stopper
ikke ved 260 km/t, ved jeg

Fra : Henrik B.

Dato : 16-09-09 17:34

> Jeg må ta' et billede med min PDA næste gang, jeg ser den. Bilen er ny i

Som jeg sagde - det er sikkert rigtigt..

> verden vil det være en alvorlig konkurrent til den Vectra OPC, jeg kunne
> tænke mig, men jeg vælger OPC'en. Dens speedometer (og fart IRL) stopper
> ikke ved 260 km/t, ved jeg

Bortset fra speedo, så gør Saab'en heller ikke!

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Henrik B.

Dato : 16-09-09 16:55