Hvad har i brugt SP udbetalingen til?
Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-09-09 22:21

Ja, de fleste har sku nok gættet, hvad jeg har brugt min til:

http://moppe.dk/golf6.html

Klaus

Fra : Brian

Dato : 14-09-09 22:28

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> Ja, de fleste har sku nok gættet, hvad jeg har brugt min til:
>
> http://moppe.dk/golf6.html

Tillykke med den

Hvor lang var leveringstiden hvis du skulle have haft det sidste udstyr med
?

Min SP kan ikke købe meget andet end 3 flødekarameller og en negerbolle

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 14-09-09 22:30

Brian skriver:

> Tillykke med den

Arrrrgh, der går 2 uger endnu - gæt hvem der ikke kan vente!!!!

> Hvor lang var leveringstiden hvis du skulle have haft det sidste udstyr med
> ?

Norh, sådan lige omkring jul. Så jeg måtte "nøjes". På den anden side er
jeg ikke sikker på at jeg havde valgt det med alligevel.

> Min SP kan ikke købe meget andet end 3 flødekarameller og en negerbolle

Jeg har også sparet lidt op ved siden af

Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 14-09-09 23:04

> Ja, de fleste har sku nok gættet, hvad jeg har brugt min til:
>
> http://moppe.dk/golf6.html

tillykke med den!

160hk ud af en 1,4 benziner?!?! har du prøvet den? hvordan kører sådan et
maskineri? Går udfra at der må være en seriøs turbo for at få det til at
ske. trækker den som en større, eller har den et par områder hvor den
skubber helt vildt og andre områder hvor den er død?

lurer lidt på den maskine, da den findes i skoda også, blot med noget færre
heste.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-09-09 23:48

tp wrote:

> [...]
> områder hvor den skubber helt vildt og andre områder hvor den er død?
>
> lurer lidt på den maskine, da den findes i skoda også, blot med noget

Med en 7 trins DSG er trækkraft til enhver tid.

Radiobil. Tryk på speederen - drej på rattet. Harmonisk sammensætning.

Ikke noget tøven på noget tidspunkt

--
/Frank

Fra : Henrik B.

Dato : 14-09-09 23:53

<tp> skrev i meddelelsen

> [...]
> ske. trækker den som en større, eller har den et par områder hvor den
> skubber helt vildt og andre områder hvor den er død?

Det er stort set ikke-eksisterende på moderne benzinturbo'er - diesella'er
derimod, se dét er en anden snak.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-09-09 05:01

tp skriver:

> 160hk ud af en 1,4 benziner?!?!

Jeps

> har du prøvet den?

I den grad....

> hvordan kører sådan et maskineri?

Som en drøm.

> Går udfra at der må være en seriøs turbo for at få det til at
> ske. trækker den som en større, eller har den et par områder hvor den
> skubber helt vildt og andre områder hvor den er død?

Turbo _og_ kompressor. Den har pænt med kræfter. Min nuværende
turbodiesel har 250Nm, benzineren har 240 pænt langt nede. Til gengæld
fortsætter benzineren med at have trækkraft og med DSG'en mærker du ike
gearskiftene.

> lurer lidt på den maskine, da den findes i skoda også, blot med noget færre
> heste.

Den findes uden kompressor med 122. Det er også en okay motor, men
160'eren er bare bedre. Den koster så lige 30.000 mere, men hvad - vi
lever kun 1 gang.....

Klaus

Fra : 2rb1

Dato : 15-09-09 22:08

<tp> skrev i meddelelsen

> [...]
> skubber helt vildt og andre områder hvor den er død?
>
> lurer lidt på den maskine, da den findes i skoda også, blot med noget

Den er ik' speciel hurtig hverken på toppen eller fra 0-100

Fra : Henrik B.

Dato : 14-09-09 23:54

> Ja, de fleste har sku nok gættet, hvad jeg har brugt min til:
>
> http://moppe.dk/golf6.html

Ser sgu fed ud.

Jeg havde dog gerne ventet på Xenon - skal aldrig mere eje en bil uden!

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-09-09 04:58

"Henrik B." skriver:

> Ser sgu fed ud.

Den er rimelig pæn ja.
Konen ville helst have en sort, jeg lurede på sort og koksgrå.

> Jeg havde dog gerne ventet på Xenon - skal aldrig mere eje en bil uden!

Har kun kørt svigermors Omega med det og det er da lige meget.

Men når føst jeg har handlet kan jeg altså ikke vente 10 uger på en bil.

Klaus

Fra : Mogens

Dato : 15-09-09 05:29

> Den er rimelig pæn ja.
> Konen ville helst have en sort, jeg lurede på sort og koksgrå.

Tillykke

> Har kun kørt svigermors Omega med det og det er da lige meget.

Jow jow - det er ventetiden værd...

> Men når føst jeg har handlet kan jeg altså ikke vente 10 uger på en bil.

Det kommer jeg så til med VAG'en, der blev bestilt igår

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 15-09-09 00:56

On 15 Sep., 06:28, "Mogens" <n...@mail.com> wrote:

> Tillykke

Tak

> Det kommer jeg så til med VAG'en, der blev bestilt igår

Hvad skal du nu have?

Klaus

Fra : Mogens

Dato : 15-09-09 16:08

"Klaus D. Mikkelsen (google groups)" <moppemail@gmail.com> skrev i
meddelelsen

> Tak

Så det _var_ til en ny bil, du skulle bruge fælge forleden

> Hvad skal du nu have?

Jeg har blot bestilt den VAG, jeg skrev om forleden, og som min medarbejder
gerne vil ha istedet for Berlingo'en...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-09-09 16:20

Mogens skriver:

> Så det _var_ til en ny bil, du skulle bruge fælge forleden

Ja (rødmer)

> Jeg har blot bestilt den VAG, jeg skrev om forleden, og som min medarbejder
> gerne vil ha istedet for Berlingo'en...

Okay, "semikassevognen"....

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 15-09-09 16:34

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg har blot bestilt den VAG, jeg skrev om forleden, og som min
> medarbejder gerne vil ha istedet for Berlingo'en...

Ok, havende valget mellem to "onder", havde jeg absolut også valgt
Caddy'en...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 15-09-09 05:57

> Ja, de fleste har sku nok gættet, hvad jeg har brugt min til:
>
> http://moppe.dk/golf6.html

Tillykke - den ser sq fin ud...:)

Lyder lovende med den valgte motor og gearkasse kombination....

Mvh
Hans

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 15-09-09 00:57

On 15 Sep., 06:57, "Hans Mouridsen" <h...@FJERNMIGpc.dk> wrote:

> Tillykke - den ser sq fin ud...:)

Det håber jeg at den gør. Har den jo ikke i "hånden" endnu....

> Lyder lovende med den valgte motor og gearkasse kombination....

Det er lækkert.....

Klaus

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-09-09 00:59

On 14 Sep., 23:20, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> Ja, de fleste har sku nok gættet, hvad jeg har brugt min til:
>
> http://moppe.dk/golf6.html

OK, en seriøs stor SP udbetaling

Min endte med at gå til et Sony 40W5500, En Synology DS209+II NAS med
2 x 1TB WD1001FALS diske og en Popcorn Hour C-200 NMT.

--
Christian

Fra : Jensen

Dato : 15-09-09 12:04

On Mon, 14 Sep 2009 23:20:56 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

>Ja, de fleste har sku nok gættet, hvad jeg har brugt min til:

Tjah, de ca. 9000 kr. blev brugt til hjælp med at købe mit Panasonic
TX-P42V10E...

--
Thomas

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 15-09-09 12:30

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
> Ja, de fleste har sku nok gættet, hvad jeg har brugt min til:
>
> http://moppe.dk/golf6.html

Tillykke med den.
Jeg har brugt min/vores SP til et nyt kørekort

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Og nej, det er ikke til mig selv, men til en af børnene

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 15-09-09 18:27

> "Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> Tillykke med den.
> Jeg har brugt min/vores SP til et nyt kørekort

Er ungerne allerede ved at nå den størrelse?
De vokser, de der unger der i går knap kunne gå......

> Og nej, det er ikke til mig selv, men til en af børnene

Den havde jeg ikke set før jeg ville slette det nederste

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-09-09 05:15

Uffe Bærentsen skrev:

> Den havde jeg ikke set før jeg ville slette det nederste

Så jeg så ikke...
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-09-09 05:14

Per Beer Hansen skrev:

> Jeg har brugt min/vores SP til et nyt kørekort

Troede længe du havde et!?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 16-09-09 18:42

> Troede længe du havde et!?

Sådan et kan mistes.
Ikke at det nogensinde kunne ske for nogen af skribenterne her i gruppen.
Vi kører jo alle som engle (Lucifer var vist også en engel, en falden en).

Vil skynde mig at sige at jeg stadig har mit, på trods af at det var
havelågen der var i brug i dag

PS. Ironi kan muligvis forekomme i det skrevne

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 15-09-09 12:52

Hej!

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Ja, de fleste har sku nok gættet, hvad jeg har brugt min til:

Tillykke :)

Ja, jeg brugte SP-pengene til bil. Der var dog kun 1500,- efter skat, så
jeg måtte låne lidt for at klare den ;)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-09-09 19:29

Kim Voss Schrader skriver:

> Ja, jeg brugte SP-pengene til bil. Der var dog kun 1500,- efter skat, så
> jeg måtte låne lidt for at klare den ;)

Det var ikke mange. Lige til en ordentlig barnestol.....

Klaus

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-09-09 00:33

Hej!

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Kim Voss Schrader skriver:
>
> Det var ikke mange. Lige til en ordentlig barnestol.....

Enig, det var en tynd omgang. Har jo ikke så mange år på arbejdsmarkedet...

Nuvel, barnestolen kræver så lige et barn at proppe i den. Og der er jeg
ikke helt kommet til endnu ;)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-09-09 05:10

Kim Voss Schrader skriver:

> Enig, det var en tynd omgang. Har jo ikke så mange år på arbejdsmarkedet...

Jeg fik knapt 10x så meget efter skat

> Nuvel, barnestolen kræver så lige et barn at proppe i den. Og der er jeg
> ikke helt kommet til endnu ;)

Det kan være at det kommer til dig en dag også.

For øvrigt så er det der marked for barnestole noget betændt noget.

Listepris næsten alle steder og specielt Babysam er hverken til at hugge
eller stikke i. Til sidst fandt jeg dog "stolen" (Römer Kidfix) under
navnet Britax Evolva til 2/3 af prisen. UD over den prismæssigt var god,
er den mere neutral i farverne og den blænder forhåbnetligt noget bedre
eind end dem med hvide "øreklapper" eller andre skrappe kontrastfarver.

Klaus

Fra : Anders Majland

Dato : 17-09-09 09:10

> [...]
> er den mere neutral i farverne og den blænder forhåbnetligt noget bedre
> eind end dem med hvide "øreklapper" eller andre skrappe kontrastfarver.

Det er bare avancen i den branche der er "ganske pæn" ...

Postordrepriser på stole fra udlandet kan/vil de danske butikker ikke
konkurrere med ...

Men det er så også lidt noget bøvl ved reklamationer (Har prøvet at modtage
en defekt stol. Ifølge sælger påstod recaro at defekten ikke havde betydning
for sikkerheden, men jeg insisterede alligevel på en ombytter - og fik det)

Senest har jeg købt en recaro monza seatfix isofix til 1200kr incl fragt til
døren.

/A

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 17-09-09 21:13

Hej!

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> [...]
> er den mere neutral i farverne og den blænder forhåbnetligt noget bedre
> eind end dem med hvide "øreklapper" eller andre skrappe kontrastfarver.

Må man håbe :) Alt udstyr til babyer er p*ssedyrt. De ved godt, at
"klappen" går ned når kvinder skal have (især) den første lille :(

Hvad sker der? En babypose koster tæt på 3000,- og det er bare lidt
sammensyet stof(!).

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-09-09 08:15

Kim Voss Schrader wrote:

> Hvad sker der? En babypose koster tæt på 3000,- og det er bare lidt
> sammensyet stof(!).

Det samme som når mænd ser et Michelin og et Nankang. "Tænk hvad der kan
ske hvis du ikke køber det bedste!"

--
vh
Torben

Fra : N/A

Dato : 23-09-09 07:17

Fra : N/A

Dato : 17-09-09 22:17

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 17-09-09 02:32

On 17 Sep., 10:09, "Anders Majland" <See.Signat...@Address.invalid>
wrote:

> Postordrepriser på stole fra udlandet kan/vil de danske butikker ikke
> konkurrere med ...

Nej, men ikke engang så meget som en 25 øre ville de rykke af. Demå
tjene for mange penge....

> [...]
>
> Senest har jeg købt en recaro monza seatfix isofix til 1200kr incl fragt til

Recaro syntes jeg generelt får anmeldelser på det jævne. Ingen
"spitzenklasse". Ellers laver de nogle pæne stole. Jeg endte med 1245
kr. hos en forhandler 15 km fra, hvor jeg bor (Børnebiksen i Låsby).

Et hurtigt opkald til Britax i England fortalte mig at det er præcist
samme stol der sælges under navnet Römer kidfix. Det vil sige at den
også er godkendt til Golf VI.

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 17-09-09 22:14

> Et hurtigt opkald til Britax i England fortalte mig at det er præcist
> samme stol der sælges under navnet Römer kidfix.

Jep, det er Römer som producerer Recaros (barne)stole.

> Det vil sige at den
> også er godkendt til Golf VI.

Huh!? Hvad fa'n er dét for noget vrøvl? Man kan sgu da ikke sige at bestemte
stole er godkendt til bestemte biler! Er de til sele, er der ingen forskel
fra bil til bil - bortset fra selelængde muligvis. Og er det med Isofix, er
det en standard...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-09-09 22:24

"Henrik B." skriver:

> Jep, det er Römer som producerer Recaros (barne)stole.

Du mener Britax......

> Huh!? Hvad fa'n er dét for noget vrøvl?

Ikke noget vrøvl.

> Man kan sgu da ikke sige at bestemte
> stole er godkendt til bestemte biler!

Jo

> Er de til sele, er der ingen forskel
> fra bil til bil - bortset fra selelængde muligvis. Og er det med Isofix, er
> det en standard...

Nope.

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 17-09-09 22:38

> Du mener Britax......

Doh! Sæ'fø'li'....

> Jo

Nej!

> Nope.

Lorte biler.....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-09-09 22:47

"Henrik B." skriver:

> Doh! Sæ'fø'li'....

Å-K

> Nej!

Jo, når det gælder ISOFIX sæder, der skal fastspændes med KIDFIX.

Se nederst:
http://www.britax-roemer.com/car-seats/kidfix/
Vehicle Application Lists:

> Lorte biler.....

Ja.

Men heldigvis er det da VW der var først med ISOFIX og derfor er de godt
repræsenteret.

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 17-09-09 23:27

> Jo, når det gælder ISOFIX sæder, der skal fastspændes med KIDFIX.
>
> Se nederst:
> http://www.britax-roemer.com/car-seats/kidfix/
> Vehicle Application Lists:

Kan ikke se, hvad problemet skulle være....??

Jeg har valgt denne:
http://www.recaro.com/index.php?id=637&L=0

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-09-09 23:38

"Henrik B." skriver:

> Kan ikke se, hvad problemet skulle være....??

Heller ikke jeg, men nu er sædet så giodkendt til nuværende slæde (og
kommende) og så er jeg tilfreds.

> Jeg har valgt denne:
> http://www.recaro.com/index.php?id=637&L=0

Spiller Recaro ikke mest på sit navn med hensyn til børsnesæder?

Jeg tænker på, hvis du nu sammenligner disse 2 test:

<http://www1.adac.de/Tests/kindersicherung/kindersitze/kindersitze_2007/storchenmuehle_starlight_sp.asp?quer=tests&ComponentID=184045&SourcePageID=147655>

<http://www1.adac.de/Tests/Kindersicherung/Kindersitze/kindersitze_2007/roemer_kidfix.asp?ComponentID=184027&SourcePageID=255798>

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 18-09-09 00:00

> Spiller Recaro ikke mest på sit navn med hensyn til børsnesæder?

> [...]

I mine øjne nej. Kigger man på sidekollisionsbeskyttelse, mener jeg at Young
Sport (og et par stykker mere), er eminente, eftersom de er rimeligt
lukkede, både omkring hovedet, men også omkring torso'en. Der er ikke risiko
for at barne rutsjer sideværts i stolen.

M.h.t. kritikpunkterne i testen, så kan jeg ikke genkende dem. Der er intet
problem med at afmontere betrækket - de må sgu være i besiddelse af ti
tommelfingre. Ligeledes er de nogle fæhoveder, hvis de ikke kan fastgøre
stolen ordentligt til bilen - det er absolut heller intet problem, at få den
til at sidde rigtig godt fast i selen.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-09-09 05:01

"Henrik B." skriver:

> [...]
> stolen ordentligt til bilen - det er absolut heller intet problem, at få den

Hov, var den ikke med ISOFIX beslag?

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 18-09-09 06:12

> Hov, var den ikke med ISOFIX beslag?

Nope...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-09-09 02:33

On 17 Sep., 06:10, "Klaus D. Mikkelsen"
> [...]
> er den mere neutral i farverne og den blænder forhåbnetligt noget bedre
> eind end dem med hvide "øreklapper" eller andre skrappe kontrastfarver.

Da vi skulle have nye autostole fik vi 15% rabat på alle 3 stole i
BabySam. Der var tale om 2 Recaro og en Römer.

Men først efter at have spurgt til det
--
Christian

Fra : N/A

Dato : 17-09-09 22:17

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 17-09-09 04:54

On 17 Sep., 10:32, "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:

> Da vi skulle have nye autostole fik vi 15% rabat på alle 3 stole i
> BabySam. Der var tale om 2 Recaro og en Römer.

I Randers?

> Men først efter at have spurgt til det

Tro mig, jeg spurgte også pænt.

Klaus

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-09-09 07:41

On 17 Sep., 12:53, "Klaus D. Mikkelsen (google groups)"
<moppem...@gmail.com> wrote:

> I Randers?

Jep.

> Tro mig, jeg spurgte også pænt.

Sikkert for pænt, vi gav nok indtryk af at vi ikke lige behøvede de 3
stole den dag men kunne køre andre steder.

--
Christian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-09-09 14:48

"Christian B. Andresen" skriver:

> Jep.

Spøjst.

> Sikkert for pænt, vi gav nok indtryk af at vi ikke lige behøvede de 3
> stole den dag men kunne køre andre steder.

Det var så det jeg fortalte, men kvinden der ekspederede var kold som
is.

Hun mente ike at jeg kunne få stolene billigere i butikker i DK.

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 17-09-09 22:17

> Det var så det jeg fortalte, men kvinden der ekspederede var kold som
> is.

Tydeigvis IKKE provisionslønnet. )

> Hun mente ike at jeg kunne få stolene billigere i butikker i DK.

Viser blot hvor rådden hele "babybranchen" er. De véd at forældre er solgt,
når de er ude og handle ind til poderne, og blot betaler ved kasse et. Men
man kan nu ofte se autostole hos bilforhandlere, med pæne besparelser...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : N/A

Dato : 17-09-09 22:17

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 18-09-09 00:02

On 18 Sep., 07:11, "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

> Nope...

Jeg ville ikke købe en stol uden. Det er også så rart at den sidder
fast uden ungen i.

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 18-09-09 14:59

> Jeg ville ikke købe en stol uden. Det er også så rart at den sidder
> fast uden ungen i.

Stolen er købt til den gamle bil, som ikke havde Isofix - derfor!
Denne stol sidder fint fast - uden ungen/barnet i. )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-09-09 15:04

"Henrik B." skriver:

> Stolen er købt til den gamle bil, som ikke havde Isofix - derfor!

Okay

> Denne stol sidder fint fast - uden ungen/barnet i. )

Vel kun, når man spænder selen igen efter barnet?

Klaus

Fra : Henrik B.

Dato : 18-09-09 15:15

> Vel kun, når man spænder selen igen efter barnet?

Nope. Bilens sele holder stolen. Stolens fempunktssele holder barnet. )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-09-09 19:25

"Henrik B." skriver:

> Nope. Bilens sele holder stolen. Stolens fempunktssele holder barnet. )

Okay, det er netop den størrelse min knægt er vokset ud af.

Jeg kan se at Young sport senere bliver til "booster", så sidder sædet
ikke fast.
http://www.recaro.com/fileadmin/extensions/rec_usa/pdf/Child_Safety_Manuals/Young_Sport.pdf

Det "afgående sæde" er et Maxi Cosi Tobi
<http://www1.adac.de/Tests/Kindersicherung/Kindersitze/kindersitze_2006/MAXICOSITobi.asp?ComponentID=147486&SourcePageID=184244>

Genialt sæde, der virkeligt kan spændes fast. Og så der "selvløft" på
selerne. Det vil sige at når de løsnes stritter de ud i luften og er
betydeligt lettere for møgungen selv at komme ordentligt ned i stolen
uden at sætte sig på selerne.

Klaus

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-09-09 06:55

On 22 Sep., 09:15, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:

> Det samme som når mænd ser et Michelin og et Nankang. "Tænk hvad der kan
> ske hvis du ikke køber det bedste!"

Så er der bare den forskel at hvis babyposen var testet ville man se
at der stort set ingen forskel er, mens en test af dækkene oftest
falder ud til fordel for de dyre mærkevare dæk og at de billige tit
flopper.

--
Christian

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-09-09 07:17

Christian B. Andresen wrote:

> [...]
> at der stort set ingen forskel er, mens en test af dækkene oftest
> falder ud til fordel for de dyre mærkevare dæk og at de billige tit

I rest my case

--
vh
Torben

Fra : Allan F

Dato : 15-09-09 14:51

> Ja, de fleste har sku nok gættet, hvad jeg har brugt min til:
>
> http://moppe.dk/golf6.html
>

> Klaus
> Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk

En ny turbo til passat'en.

Fra : Henrik B.

Dato : 15-09-09 15:10

"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> En ny turbo til passat'en.

Jep, de VAG'ere har det med at sprænge turbo'er. )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 15-09-09 16:00

> "Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Jep, de VAG'ere har det med at sprænge turbo'er. )

Har de???

Mvh
Hans

Fra : Henrik B.

Dato : 15-09-09 16:34

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev i meddelelsen

> Har de???

Jep, det ses på dem alle - Skoda, Seat, VW...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Torben Scheel

Dato : 16-09-09 07:25

Henrik B. wrote:

> Jep, det ses på dem alle - Skoda, Seat, VW...

Hvilke Audimodeller mener du har problemet? Jeg kigger efter en S2 eller
S4, og selvom de er på til 17 år er der ikke mange med nyskiftet turbo
eller til salg med defekt turbo.

--
vh
Torben

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-09-09 12:57

Torben Scheel skriver:

> Hvilke Audimodeller mener du har problemet? Jeg kigger efter en S2 eller
> S4, og selvom de er på til 17 år er der ikke mange med nyskiftet turbo
> eller til salg med defekt turbo.

Prøv at google lidt på "VW turbo broken" eller "VW turbo failure", så
dukker der lidt op. Dog slet ike så konsekvent mange som "SAAB turbo
failure".....

Klaus

Fra : Mogens

Dato : 16-09-09 16:20

> Prøv at google lidt på "VW turbo broken" eller "VW turbo failure", så
> dukker der lidt op.

Nu er Audi's S- og RS-modeller jo også nærmest umulige at finde uden tuning,
hvorfor der vel ik' er noget at sige til, at turbo'erne er
ødelagte/udskiftede...

Fra : Henrik B.

Dato : 16-09-09 15:01

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvilke Audimodeller mener du har problemet? Jeg kigger efter en S2 eller
> S4, og selvom de er på til 17 år er der ikke mange med nyskiftet turbo
> eller til salg med defekt turbo.

Glem det - vil taler her nye(re) biler <4 år...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-09-09 15:24

"Henrik B." skriver:

> Glem det - vil taler her nye(re) biler ?4 år...

Okay, så er min gamle ikke med i den sag. Den er 5 år gammel....

Klaus

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-09-09 07:46

Henrik B. wrote:

> Glem det - vil taler her nye(re) biler <4 år...

Næh. Men det er muligt at du gør.

--
vh
Torben

Fra : Henrik B.

Dato : 22-09-09 14:42

> Næh. Men det er muligt at du gør.

Kørte Seat, Skoda og VW med samme motorer for 17 år siden??

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Torben Scheel

Dato : 23-09-09 07:19

Henrik B. wrote:
> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Kørte Seat, Skoda og VW med samme motorer for 17 år siden??

At jeg ikke har talt om nyere biler, hænger da ikke sammen med om en
stribe producenter samarbejdede dengang?

--
vh
Torben

Fra : Henrik B.

Dato : 23-09-09 19:44

> At jeg ikke har talt om nyere biler, hænger da ikke sammen med om en
> stribe producenter samarbejdede dengang?

Du spurgte til, hvilke biler som havde problemet, da du kiggede på en gammel
S2'er. Og da vi hér taler om nyere VAG-motorer, er det ikke relevant at være
nervøs for en gammel bil.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Allan F

Dato : 15-09-09 16:34

> "Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Jep, de VAG'ere har det med at sprænge turbo'er. )
>
> --
> http://www.saabklub.dk/

Det var oliepumpen der stod af - og tog turboen med sig.

Fra : Mogens

Dato : 15-09-09 16:13

Jeg har sat dem (SP-pengene) i pensionen, fordi en udbetaling vil være en
katastrofe. Dels 50% i skat af udbetalingen og dels 50% i skat af resten her
i landet :-/

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 15-09-09 18:25

> Ja, de fleste har sku nok gættet, hvad jeg har brugt min til:
>
> http://moppe.dk/golf6.html

Så kan jeg da godt forstå du har det som et lille barn kort før juleaften

Tillykke med den, når den dukker op.

--
Uffe
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-09-09 18:36

"Uffe Bærentsen" skriver:

> Så kan jeg da godt forstå du har det som et lille barn kort før juleaften

Hopper op og ned som en gummibold. Indtil videre er "I" de enste der ved
det ud over konen og jeg.

> Tillykke med den, når den dukker op.

I skal nok få et billede af den, så den ikke er vist med de 16" fælge
der var på billedet jeg fandt, men med de 17" (der nu også er vist på
hjemmsiden) som der vitterligt kommer på.

Klaus

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 15-09-09 18:29

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Ja, de fleste har sku nok gættet, hvad jeg har brugt min til:
>
> http://moppe.dk/golf6.html

Tillykke...

Jeg har ikke hævet min SP endnu og den bliver givet brugt på lidt
tømrerarbejde på huset på den anden side af årsskiftet.

En ny bil ligger nogle år ude i fremtiden, sådan at Lupoen bliver
pensioneret når børnesygdommene er udryddet på den nye langt-på-literen
Polo eller ditto UP som Volkswagen ventes at præsentere på de store
bil-messer i løbet af efteråret.

/Lars

Fra : Tom

Dato : 15-09-09 22:04

Klaus D. Mikkelsen skrev:
> Ja, de fleste har sku nok gættet, hvad jeg har brugt min til:
>
> http://moppe.dk/golf6.html

Tillykke med den

hmmm jeg er åbenbart en af de få som har støttet dansk arbejdskraft med
min SP
Fik lagt nye sten i indkørslen så jeg ikke længere går under kategorien
"perlegrusmekaniker"

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 17-09-09 19:22

Tja, jeg brugte mine 8500 på noget så kedeligt som nedbringelse af gæld.
Godt nok med henblik på hurtigere igen at blive indlemmet i broderskabet for
de 4-hjulede :)

Mvh

Thomas