Blitzet i Tyskland
Fra : jopa

Dato : 10-09-09 12:14

Nogen der er blevet blitzet i Tyskland for nyligt.?
Hvad er konsekvenserne ved at ignorere bødeforlægget.

Har skrevet til dem at de skal sende papirer med Dansk tekst

--
Mvh-John

Fra : John Sahl

Dato : 10-09-09 12:35

jopa wrote:
> Nogen der er blevet blitzet i Tyskland for nyligt.?
> Hvad er konsekvenserne ved at ignorere bødeforlægget.

Jeg har sådan et brev liggende, har ikke gjort noget ved det, og har ikke
hørt noget for det.

Men jeg mener det kan være et issue hvis man rent faktisk bliver stoppet
dernede på et senere tidspunkt.

--
John Sahl
Racing on the streets is like competing in the special olympics - it doesn't

Fra : jopa

Dato : 10-09-09 13:10

"John Sahl" <spamcatcher1@fotofaelden.dk> skrev i

> Men jeg mener det kan være et issue hvis man rent faktisk bliver stoppet
> dernede på et senere tidspunkt.

Ja ikke så smart hvis man bliver stoppet næste sommer

--
Mvh-John

Fra : Henrik B.

Dato : 10-09-09 06:36

On 10 Sep., 13:14, "jopa" <ad...@jp-web.invalid> wrote:
> Nogen der er blevet blitzet i Tyskland for nyligt.?
> Hvad er konsekvenserne ved at ignorere bødeforlægget.
>
> Har skrevet til dem at de skal sende papirer med Dansk tekst

De vil fortsætte med at lægge gebyr på bøden, så den stille og roligt
vokser. Senere vil du modtage indkaldelse til retten. Fortsætter du
med at ignorere den, vil du blive dømt, hvorefter sagen vil overgå til
dansk politi.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 10-09-09 13:59

> Nogen der er blevet blitzet i Tyskland for nyligt.?
> Hvad er konsekvenserne ved at ignorere bødeforlægget.
>
> Har skrevet til dem at de skal sende papirer med Dansk tekst
> Mvh-John

Hvis de har fundet frem til dig - så slipper du helt sikkert ikke. Har dog
endnu aldrig modtaget for de gange jeg har set lyset i Tyskland.

Fandt de dig på nummerpladen (har du EU pladse?) eller hvordan fandt de frem
til dig ?

Lad os høre - måske kan vi andre lære af det

per

Fra : jopa

Dato : 10-09-09 14:53

"scanboat.com / Per Krabbe" <pkc(snabelA)scanboat(punktum)com> skrev

> Fandt de dig på nummerpladen (har du EU pladse?) eller hvordan fandt de
> frem til dig ?

Jeg har alm dansk nummerplade uden stjerner

Jeg har fået tilsendt et anklageskrift med tidspunkt og fart samt et billede
der dog er taget om natten og ikke ligner hverken mig eller andre.

147km i timen hvor man må køre 100 "motorvej" ved Göttingen

--
Mvh-John

Fra : Henning

Dato : 10-09-09 15:48

On Thu, 10 Sep 2009 15:52:37 +0200, "jopa" <admin@jp-web.invalid>
>Jeg har fået tilsendt et anklageskrift med tidspunkt og fart samt et billede
>der dog er taget om natten og ikke ligner hverken mig eller andre.
>
>147km i timen hvor man må køre 100 "motorvej" ved Göttingen

Men det er jo dig der har kørt der, ikke sandt? Tag dog din straf,
betal bøden og kom videre med god samvittighed!

Fra : jopa

Dato : 10-09-09 16:00

"Henning" <no.mail@all.invalid> skrev

> Men det er jo dig der har kørt der, ikke sandt? Tag dog din straf,
> betal bøden og kom videre med god samvittighed!

Jeg har ingen bøde fået og det passer med at det er mig.
Får jeg en bøde bliver den såmænd betalt.
Jeg undrer mig blot over at de sender et sort billede til mig som
bevismateriale.

Har heller ikke bemærket at jeg er blevet blitzet.

--
Mvh-John

Fra : Tom

Dato : 10-09-09 16:39

jopa skrev:
> Nogen der er blevet blitzet i Tyskland for nyligt.?
> Hvad er konsekvenserne ved at ignorere bødeforlægget.
>
> Har skrevet til dem at de skal sende papirer med Dansk tekst

Du får en slem overraskelse hvis du nogensinde bliver stoppet i tyskland
og har ubetalte bøder liggende. Du bliver ganske simpelthen tilbageholdt
indtil bøden er betalt. Politiet beholder også dit køretøj i sin
varetægt og du får oveni en afgift for transport af bil fra stedet til
"politigården" såfremt du stadig afstår fra at betale.

Politiet kender ingen nåde, hvis først de får fat i dig

Ovenstående VED jeg fordi en gammel ven af mig har prøvet hele balladen

--
Tom

Fra : jopa

Dato : 10-09-09 16:44

"Tom" <bmw@bmw.dk> skrev

> Politiet kender ingen nåde, hvis først de får fat i dig

Nu har jeg jo skrevet at det ikke er så smart at blive stoppet til næste år

Så kommer bøden bliver den nok betalt.

Mit spørgsmål er nok om nogen har erfaring med om bøden dukker op.
Skulle man blive stoppet er det vel bare at trække Visaet frem og betale ved
kasse 1.

--
Mvh-John

Fra : Frank Leegaard

Dato : 10-09-09 17:31

Tom wrote:

> [...]
>
> Politiet kender ingen nåde, hvis først de får fat i dig
>
> Ovenstående VED jeg fordi en gammel ven af mig har prøvet hele

Jeg har fået samme "trusler" af en dansk færdselsbetjent hvor hans datter
var med i bilen på ferie.

Det var en radardetektor der fangede hans blik.

--
/Frank

Fra : Martin Morsing Larse~

Dato : 10-09-09 20:55

> Har skrevet til dem at de skal sende papirer med Dansk tekst

En Sjov historie, jeg tror bare du skal få det oversat og så ellers vedkende
dig sagen, hvis der er noget om det. Her er min egen lille historie
Jeg blev blitzet 2 gange på en uge det samme sted i Tyskland - første brev
jeg fik, havde en venlig kontordame skrevet på engelsk noget a la "you drove
a bit too fast, please pay and welcome back to Germany" - det var ca 20 EUR,
så jeg skyndte mig at betale.

En måned efter fik jeg en skrivelse, sikkert ligesom din, hvor jeg blev bedt
om at vedkende mig min forseelse og jeg ville derefter få et bødeforlæg. Jeg
læser udmærket tysk; men skriver helst ikke til myndigheder for at undgå
msiforståelser - så jeg skrev på engelsk til det samme kontor som tidligere
bemeldte kontordame måtte sidde på, at jeg kunne vedkende mig hastigheden;
men ikke hastighedsgrænsen (ja, jeg havde overset et skilt, da jeg kørte fra
motorvejen...). Jeg skrev endda også, at eftersom jeg havde kørt for stærkt
og havde betalt den tidligere bøde, ville jeg naturligvis også betale denne,
sålænge den ikke var over 50 EUR (igen, alt sammen på engelsk)

Yderligere en måned senere modtog jeg bøde på 50 EUR + tillæg på 30 EUR for
ikke at have svaret på brevet. Der fulgte en lille skrivelse med om min
retsstilling, hvor en venlig person havde markeret med gult at alle
indsigelser skal foretages skriftligt og på tysk.

Anyway, jeg lærte da at når man er i Tyskland er tysk stadig det eneste
officielle sprog. Herfra lukkede jeg sagen ved at betale de 50 EUR og sende
et kort brev på tysk, hvor jeg klargjorde sagen og påpegede at jeg hele
tiden ville betale. Jeg har dog siden modtaget en rykker på tillægget, som
jeg så har ignoret og der er ikke sket noget det sidste år - jeg håber sagen
er henlagt; men lur mig om jeg ikke ender med at blive spurgt lidt til
sagen, hvis jeg bliver stoppet i Tyskland

Fra : jopa

Dato : 10-09-09 21:07

"Martin Morsing Larsen" <martin.morsing@gmail.com> skrev >
> En Sjov historie, jeg tror bare du skal få det oversat og så ellers
> vedkende dig sagen, hvis der er noget om det.

Jo det skal nok passe, men jeg undrer mig over bevisførelsen.

1. Brevet dukker op og er ikke anbefalet.
2. Der er et sort billede som ikke ligner noget.
3. Der er intet billede af bil eller nummerplade.
4. Brevet er ikke underskrevet.

Nå jeg venter og ser hvad der sker.

ps jeg læser udemærket Tysk
--
Mvh-John

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-09 09:24

> [...]
>
> 1. Brevet dukker op og er ikke anbefalet.
> 2. Der er et sort billede som ikke ligner noget.
> 3. Der er intet billede af bil eller nummerplade.

Og så den paranoide version:

Kan det være en scammer - altså en der forsøger at få dig til at betale uden
at det rent faktisk er det tyske politi der har sendt brevet ?

Jeg mener at have hørt at nogen der fik et bødeforlæg fra Italien - og det
var fra nogen der blot sendte ud -

Hvor!!! de så får din adresse fra eller eksemplet fra Italien fra - det kan
jeg så ikke gennemskue -

per krabbe /
scanboat.com

Fra : Fly Christensen

Dato : 11-09-09 05:34

On Thu, 10 Sep 2009 21:55:02 +0200, "Martin Morsing Larsen"
<martin.morsing@gmail.com> wrote:

[snip]
>Anyway, jeg lærte da at når man er i Tyskland er tysk stadig det eneste
>officielle sprog.

I Schleswig-Holstein er dansk også officielt sprog, forstået på den
måde, at du har ret til at skrive på dansk og få svar på dansk, når det
drejer sig om officielle ting, som foregår i S-H.

Fly

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 10-09-09 23:42

jopa wrote:
> Nogen der er blevet blitzet i Tyskland for nyligt.?

Blev blitzet i Flensborg sidste jul; aldrig hørt en sk*d!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-09 18:47

> Blev blitzet i Flensborg sidste jul; aldrig hørt en sk*d!
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> www.zofiaoghans.dk

For 3 år siden hvor vi kørte til sydfrankrig da blev vi blitztet så mange
gange at vi var en anelse solbrændte inden vi nåede frem.

Jeg har set lyset rigtig mange gange i Tyskland - også det flotte røde når
man kører ud af Kassel bakkerne - så vågner man s...

Jeg har præsteret at være på tavlen i Frankrig med besked om at "bilnr"
"trop vite" dog var mit bilnr ikke 100% men jeg var ikke i tvivl om at det
var mig

Og til dato har jeg ikke modtaget en eneste bøde. Eller bødeforlæg.

Det der dog skræmmer mig lidt er når vi skal til at have de der EU plader
med DK eller i vores tilfælde til næste år - hvor vi flytter til Spanien for
et par år og får E på den lodrette del af pladen - der skal man til at vogte
sig - for så bliver det letter at se hvor man kommer fra - og så er jeg
sikker på at de begynder at dumpe regninger ind - hvis man ikke passer på.

per krabbe

Fra : Steffen

Dato : 11-09-09 19:08

"scanboat.com / Per Krabbe" <pkc(snabelA)scanboat(punktum)com> wrote:

> [...]
> "trop vite" dog var mit bilnr ikke 100% men jeg var ikke i tvivl om at det

Er du fuldstændigt upåvirket af, at du befinder dig i et samfund hvor
der nogle fælles regler for, hvordan man opfører sig?

mvh
steffen

Fra : Ukendt

Dato : 11-09-09 20:03

- >
> Er du fuldstændigt upåvirket af, at du befinder dig i et samfund hvor
> der nogle fælles regler for, hvordan man opfører sig?
>
> mvh
> steffen

Nej absolut ikke - jeg bliver fuldstændig tosset når nogen køre råddent -
helt enig at man skal overholde reglerne.

per krabbe