Anvender du testvinderen til dine fælge :)
Fra : Mogens

Dato : 07-09-09 17:24

http://fpn.dk/motor/bil/article1807888.ece
Undersøgelsen viser, at der er stor forskel på effektiviteten af de
forskellige produkter. Således er testvinderen fra Turtlewax - Wheel Cleaner
Extreme - ifølge Motor langt mere effektiv end mange af de andre produkter,
der ikke virkede meget bedre end en almindelig bilshampoo.
Turtlewax-produktet gør især en forskel på det snavs, der er brændt fast på
fælgene.

Fra : Brian H

Dato : 07-09-09 17:38

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> produkter, der ikke virkede meget bedre end en almindelig bilshampoo.
> Turtlewax-produktet gør især en forskel på det snavs, der er brændt fast

Yes, jeg bruger den - købte den før den test fordi jeg har god erfaring med
Turtle-Wax produkter...

Fra : Armand

Dato : 12-09-09 11:51

Brian H skrev:

> "Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
>
> Yes, jeg bruger den - købte den før den test fordi jeg har god erfaring
> med Turtle-Wax produkter...

OK i to - Gå nu bare ind til chefen og hæv den bonus for irregulær
reklame på en nyhedsgruppe :-|

--
Armand.

Fra : Kim Kristensen

Dato : 07-09-09 11:07

On 7 Sep., 18:23, "Mogens" <n...@mail.com> wrote:
> [...]
> der ikke virkede meget bedre end en almindelig bilshampoo.
> Turtlewax-produktet gør især en forskel på det snavs, der er brændt fast på

Jeg bruger ingen af de sikkert udmærkede produkter, men kun en børste
og rent vand. Når fælgene bliver skiftet sommer til vinter og omvendt,
bliver de fælge der skal på loftet poleret og får en gang voks (Sonax-
produkter), det gør at bremsestøv og andet skidt kan tages med rent
vand.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-09-09 19:09

Kim Kristensen wrote:

> [...]
> bliver de fælge der skal på loftet poleret og får en gang voks (Sonax-
> produkter), det gør at bremsestøv og andet skidt kan tages med rent

Hjælper i alle fald gevaldigt

--
/Frank

Fra : Kent Glerup

Dato : 07-09-09 19:29

Frank Leegaard skrev:

> Hjælper i alle fald gevaldigt

Jep. Sommerhjulene fik en ordentlig gang polering før montering. Skidtet
kan fjernes med vand og et par strøg med børsten. Dejlig nemt :)

/Kent Glerup

Fra : Sørensen

Dato : 07-09-09 18:36

"Mogens" > skrev

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-09 18:57

> "Mogens" > skrev

glimrende og sagligt input. Vi takker!

Fra : ShutEye

Dato : 07-09-09 23:44

> glimrende og sagligt input. Vi takker!

Det var især citatteknikken der imponerede mig :)

Fra : Henrik B.

Dato : 07-09-09 19:00

> [...]
> Cleaner Extreme - ifølge Motor langt mere effektiv end mange af de andre
> produkter, der ikke virkede meget bedre end en almindelig bilshampoo.

Nej! Jeg benytter generelt ikke syrebaserede produkter på mine fælge, da det
stille og roligt æder (ætser) overfladen på fælgen. Jeg benytter i stedet
det bedste produkt i testen UDEN syre, nemlig Sonax Xtreme Fælgrens. Det er
skide nemt at bruge, og samtidig effektivt. )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Ulrik Friis

Dato : 08-09-09 10:20

> [...]
> stedet det bedste produkt i testen UDEN syre, nemlig Sonax Xtreme
> Fælgrens. Det er skide nemt at bruge, og samtidig effektivt. )

Rengøringsmidler er basiske (gammel betegnelse: alkalisk) og derfor det
modsatte af syre (baser har pH værdi mellem 8 og 14), og de reagerer ikke
med metal. Turtle Wax og Sonax produkterne er begge basiske, idet de
omdanner fedtstoffer til sæbe, som nemt kan skylles væk med vand. Hvis det
ene produkt er mere effektivt end det andet afhænger det af surhedsgraden -
altså pH værdien. Jo højere værdi jo mere snupper den.

Syre reagerer med metaller. Syre har en pH værdi mellem 1 og 3. Rent vand
har pH værdi 6-7, cola 2,5, eddike 2,9, kaffe og the ca. 5.

Når kloakken er stoppet og skal renses kemisk, så putter man afløbsrens i,
som er natriumhydroxid som har en pH værdi på 13,5. Og det kan man godt gøre
selvom kloakrørerne er lavet af støbejern.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 07-09-09 19:09

Mogens wrote:
> [...]
> andre produkter, der ikke virkede meget bedre end en almindelig
> bilshampoo. Turtlewax-produktet gør især en forskel på det snavs, der

Bruger Sonax.

Så forøvrigt at der var kommet en nyere version: Sonax Felgenreiniger Plus.
Det var nede hos VW i Flensburg.

--
/Frank

Fra : KASO

Dato : 07-09-09 19:52

> [...]
> produkter, der ikke virkede meget bedre end en almindelig bilshampoo.
> Turtlewax-produktet gør især en forskel på det snavs, der er brændt fast

Nope - Harald-Nyborgs til 19,95 - det virker fint!

Fra : Martin [6000]

Dato : 07-09-09 21:56

> stedet det bedste produkt i testen UDEN syre, nemlig Sonax Xtreme
> Fælgrens. Det er skide nemt at bruge, og samtidig effektivt. )

Også her.. og så dufter den af frisør!

Fra : Martin [6000]

Dato : 08-09-09 00:26

> Nærmere bestemt permanentvæske.

Ja nok det

> Typisk er fælgrens syre eller MEGET alkalisk.

Mmm det kradser så godt under neglene

Fra : Mikael

Dato : 08-09-09 16:06

> [...]
> der ikke virkede meget bedre end en almindelig bilshampoo.
> Turtlewax-produktet gør især en forskel på det snavs, der er brændt fast på

Mine fælge fik en gang nano da de var helt nye og har aldrig brugt
andet end vand og en børste på dem. De ser stadig ud som nye her 3 år
efter.

Mikael

Fra : Mogens

Dato : 08-09-09 23:10

"Mikael" <miklarsen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Mine fælge fik en gang nano da de var helt nye og har aldrig brugt
> andet end vand og en børste på dem. De ser stadig ud som nye her 3 år
> efter.

Bruger jeg også - Hagmans nano til fælge og bilens lak iøvrigt. Det har
betydet, at lakken er enorm nem at holde ren - selv efter en hurtig tur med
mange insekter på fronten er det intet problem at gøre bilen ren
efterfølgende...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-09-09 05:10

Mikael skriver:

> Mine fælge fik en gang nano da de var helt nye og har aldrig brugt
> andet end vand og en børste på dem. De ser stadig ud som nye her 3 år
> efter.

Hvilken nano var det?

Klaus
Min egen hjemmeside nu snart med nyt domæne http://www.moppe.dk
indtil da brug http://home6.inet.tele.dk/moppe
Sælges: 15" stålfælge med vinterhjul passende på Golf V.

Fra : Mikael

Dato : 09-09-09 00:42

On 9 Sep., 06:10, "Klaus D. Mikkelsen"
<Er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> Mikael skriver:

> Hvilken nano var det?

Jeg ved det faktisk ikke, det var en kollega der havde det og jeg fik
lov at prøve det.

Mikael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-09-09 15:59

Mikael skriver:

> Jeg ved det faktisk ikke, det var en kollega der havde det og jeg fik
> lov at prøve det.

OK, grunden til jeg spørger er at jeg skal til at have nye fælge og så
kunne man lige så godt få dem behandlet fra starten.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 09-09-09 16:19

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Mikael skriver:

> OK, grunden til jeg spørger er at jeg skal til at have nye fælge og så
> kunne man lige så godt få dem behandlet fra starten.

Har prøvet Sonax nano til fælge.

Bestemt ikke imponeret. Et fedtet lag der nok skyede skidt og møg, men
dybest set ikke var perfekt.

Så tilbage til en god gang voks til alubørgerne inden de kommer på - sommer
og vinter.

--
/Frank

Rigtige mænd - kører alubørger på både sommer- og vinterdæk.

Fra : Mogens

Dato : 09-09-09 16:19

"Klaus D. Mikkelsen" <Er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> OK, grunden til jeg spørger er at jeg skal til at have nye fælge og så
> kunne man lige så godt få dem behandlet fra starten.

Hvilken VAG har du købt?

Jeg gav Leon'ens fælge Hagmans Nano fra start, og det gør altså vask og
vedligehold noget lettere i hverdagen. Min bil er knap 11 mdr gl., og har nu
kørt 62.000 km - indkaldt til service den 21.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-09-09 17:05

Mogens skriver:

> Hvilken VAG har du købt?

Vinterfælgene skal skiftes fra 15"......

> Jeg gav Leon'ens fælge Hagmans Nano fra start, og det gør altså vask og
> vedligehold noget lettere i hverdagen. Min bil er knap 11 mdr gl., og har nu
> kørt 62.000 km - indkaldt til service den 21.

Nu igen???

Fra : Mogens

Dato : 09-09-09 18:43

> Vinterfælgene skal skiftes fra 15"......

Er bilen ikke sat til salg??

> Nu igen???

Jep - Seat ønsker at se bilen hver 15.000 km.
Det står også i bilens instrument: "Service jetzt"

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-09-09 18:48

Mogens skriver:

> Er bilen ikke sat til salg??

Det er den vel altid, men ikke sådan officielt. Planerne om en VI'er er
der og derfor opgraderingen til (mindst) 16" vinterhjul og salget af de
gamle. Skal du bruge nogen 15"? Der er hhv 6 og 7 mm mønster tilbage.

Problemet er at ventetid på en ny er mindst 8-10 uger i den konfig jeg
gerne vil have (1,4TSI/160HK, DSG), det kan jeg slet ikek vente på,
bestiller jeg nu, kan jeg få den til jul...... Så er der også lige det
at forhandlerne ikke er til at hverken hugge eller stikke i rent
prismæssigt. De kan åbenbart sælge alle dem de kommer i nærheden af, men
dukker den rigtige op og er prisen der, så slår jeg til!

> Jep - Seat ønsker at se bilen hver 15.000 km.
> Det står også i bilens instrument: "Service jetzt"

Damn det er dyrt at have en billig bil.....

Fra : Mogens

Dato : 09-09-09 18:53

> Det er den vel altid, men ikke sådan officielt. Planerne om en VI'er er
> der og derfor opgraderingen til (mindst) 16" vinterhjul og salget af de
> gamle. Skal du bruge nogen 15"? Der er hhv 6 og 7 mm mønster tilbage.

Nej - jeg kører en væsentlig større "profil", ligesom jeg ikke selv
finansierer hjul

> Problemet er at ventetid på en ny er mindst 8-10 uger i den konfig jeg
> gerne vil have

I know - er lige nu ved at indkøbe en VAG til en medarbejder. 12 ugers
leveringstid

> Damn det er dyrt at have en billig bil.....

Jeg tror ikke, jeg forstår?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-09-09 18:58

Mogens skriver:

> Nej - jeg kører en væsentlig større "profil", ligesom jeg ikke selv
> finansierer hjul

Tænkte det nok....

> I know - er lige nu ved at indkøbe en VAG til en medarbejder. 12 ugers
> leveringstid

Hvilket køretøj?

Og hvem fanden taler om krise, når der er så lang leveringstid?

> Jeg tror ikke, jeg forstår?

Ja, sådan en billig Leon der skal serviceres hele tiden og så igen.
Tænk min "traktor" ude i garagen har jeg kun haft til service 3 gange i
løbet af 100.000 km

Fra : Mogens

Dato : 09-09-09 19:08

> Hvilket køretøj?

Caddy Maxi TDI...

> Ja, sådan en billig Leon der skal serviceres hele tiden og så igen.
> Tænk min "traktor" ude i garagen har jeg kun haft til service 3 gange i
> løbet af 100.000 km

Nu ved jeg ikke, hvad du kalder "billig" - bilens danske pris er desuden
ikke udtryk for noget som helst. Årsagen til at min danske 170 HK's
16-ventilede TDI skal til service så ofte er sandsynligvis undskyldt ved, at
dét skal sportslige køretøjer som oftest. Ja, jeg har haft nogle stykker af
sidstnævnte kategori.

Det rager mig iøvrigt en bønne - der er erstatningsbil indeholdt i
serviceaftalen, ligesom dæk også er indeholdt i den. Det betyder, at de
årlige udgifterne næsten er liniære og dermed forudsigelige, hvilket jeg som
budgetansvarlig er særdeles glad for

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-09-09 19:09

Mogens skriver:

> Caddy Maxi TDI...

Okay, den må han godt beholde......

> [...]
> dét skal sportslige køretøjer som oftest. Ja, jeg har haft nogle stykker af

LOL

> [...]
> årlige udgifterne næsten er liniære og dermed forudsigelige, hvilket jeg som

Men ak, du kunne have haft en Scirooco i stedet

Fra : Mogens

Dato : 09-09-09 19:12

> Okay, den må han godt beholde......

Sig frem - det er iøvrigt hans eget forslag !

> Men ak, du kunne have haft en Scirooco i stedet

Nu var denne tudegrimme bil, som iøvrigt er svært sælgelig i DK, ikke
tilgængelig, da jeg valgte min bil. Idag ville jeg vælge en Alfa Romeo 159
2,4 JTDm TI

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-09-09 20:32

Mogens skriver:

> Sig frem - det er iøvrigt hans eget forslag !

Har du prøvet at køre den?
Jeg er godtnok glad for min Touran i forhold til......

> Nu var denne tudegrimme bil, som iøvrigt er svært sælgelig i DK, ikke
> tilgængelig, da jeg valgte min bil. Idag ville jeg vælge en Alfa Romeo 159
> 2,4 JTDm TI

Der er heldigvis delte meninger.

Har du prøvet Golfen med 160 HK og DSG?

Fra : Henrik B.

Dato : 09-09-09 20:46

> Har du prøvet at køre den?
> Jeg er godtnok glad for min Touran i forhold til......

Der er efter min mening en verden til forskel på en Caddy og en Touran.
Sidstnævnte vinder stort.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens

Dato : 09-09-09 21:25

> [...]

Nøh, det er ikke mig, der skal ha den...

> Der er efter min mening en verden til forskel på en Caddy og en Touran.
> Sidstnævnte vinder stort.

Touran har ikke skydedør i siden, hvilket medarbejderen har sagt er et must.
Jeg gentager lige, at han selv har valgt Caddy Maxi...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-09-09 21:29

Mogens skriver:

> Nøh, det er ikke mig, der skal ha den...

Prøv en tur i den.

> Touran har ikke skydedør i siden, hvilket medarbejderen har sagt er et must.
> Jeg gentager lige, at han selv har valgt Caddy Maxi...

Som sagt ville andre nok have valgt anderledes

Fra : Mogens

Dato : 09-09-09 21:36

> Prøv en tur i den.

Nej

> Som sagt ville andre nok have valgt anderledes

Det er jo irrelevant i denne sag - manden ved jo bedst selv, hvad han har
brug.

Nej, men jeg har en kollega, som har valgt GT-udgaven (mener ik den har
DSG). Han gik fra Altea til en Golf 1,4...

Jég gider ikke prøve alle mulige biler mere, men overvejer dog at deltage i
et arangement, som mit leasingselskab afholder i week-end'en. Jeg kan hos
dem komme ud at prøve 45 af de mest valgte leasingbiler - vi taler om
personbiler på hvide plader...

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 09-09-09 21:54

Mogens skriver:

> Det er jo irrelevant i denne sag - manden ved jo bedst selv, hvad han har
> brug.

Jeps som min kollega der valgte en Passat med 1,9TDI og 105 HK. Han
ville bare have en VW

Jeg har kørt lidt i en Caddy (ikke maxi). Den larmer så man bliver træt.

> Nej, men jeg har en kollega, som har valgt GT-udgaven (mener ik den har
> DSG). Han gik fra Altea til en Golf 1,4...

Okay

> [...]
> et arangement, som mit leasingselskab afholder i week-end'en. Jeg kan hos
> dem komme ud at prøve 45 af de mest valgte leasingbiler - vi taler om

Mondeo, Passat og Avensis i forskellige afskygninger kan jeg forstå

Fra : Henrik B.

Dato : 09-09-09 21:31

> Touran har ikke skydedør i siden, hvilket medarbejderen har sagt er et
> must.

Fair nok - alt er et spørgsmål om kompromis'ernes størrelse.

> Jeg gentager lige, at han selv har valgt Caddy Maxi...

I know, men du bad om input, og det fik du.

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens

Dato : 09-09-09 21:39

> I know, men du bad om input, og det fik du.

Ja ift. bilen som sådan - fejl ved sæder, køreegenskaber,
uhensigtsmæssigheder og lignende. Nogen ka li moderen, mens andre tager
datteren - sådan er dét

Fra : N/A

Dato : 09-09-09 16:19