30 kkm/2 år service på Aygo/107/C1
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 07-09-09 10:13

Har fået en pris på 3570 kr for et 30 kkm / 2 år serviceeftersyn på en
Aygo.

Er det en fair pris? Hvad har andre ejere af trillingene givet?

/Michael

Fra : Tom

Dato : 07-09-09 18:15

mbk112@hotmail.com skrev:
> Har fået en pris på 3570 kr for et 30 kkm / 2 år serviceeftersyn på en
> Aygo.
>
> Er det en fair pris? Hvad har andre ejere af trillingene givet?

Service på fruens Yaris koster 60 Kr til filter og 199 Kr for 5L
fuldsyntetisk olie.....resten er som oftest bare kontroller og måske et
skift af et pollenfilter eller lign. Så service holder sig under 500 Kr

Bor du i jylland så kunne du måske overveje at ringe til Flensborg...de
plejer at ligger 20-40% under de danske priser.

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 07-09-09 18:30

"Tom" <bmw@bmw.dk> skrev i meddelelsen

> Service på fruens Yaris koster 60 Kr til filter og 199 Kr for 5L
> fuldsyntetisk olie.....resten er som oftest bare kontroller og måske et
> skift af et pollenfilter eller lign. Så service holder sig under 500 Kr

Aut.?

> Bor du i jylland så kunne du måske overveje at ringe til Flensborg...de
> plejer at ligger 20-40% under de danske priser.

Sikkert

Fra : Tom

Dato : 07-09-09 18:36

Mogens skrev:
> "Tom" <bmw@bmw.dk> skrev i meddelelsen

> Aut.?

Nej, efter Haynes forskrifter

--
Tom

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 07-09-09 20:18

Hej!

Tom wrote:

> Service på fruens Yaris koster 60 Kr til filter og 199 Kr for 5L
> fuldsyntetisk olie.....resten er som oftest bare kontroller og måske et
> skift af et pollenfilter eller lign. Så service holder sig under 500 Kr

Pollenfilter? Er du sindssyg - det er jo _stort_ service så ;)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 07-09-09 19:01

On Mon, 07 Sep 2009 19:36:11 +0200, Tom wrote:

> Nej, efter Haynes forskrifter

Aha, jamen dit navn passer jo også fint til servicebogen så...

Som autoriseret pris er der vist ikke noget chokerende ved de 3570. SVJH
ligger Yaris på godt 4200 oppe i Hillerød.

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 07-09-09 15:03

> Service på fruens Yaris koster 60 Kr til filter og 199 Kr for 5L
> fuldsyntetisk olie.....resten er som oftest bare kontroller og måske et
> skift af et pollenfilter eller lign. Så service holder sig under 500 Kr

Der er vist også skift af kølervæske og bremsevæske samt af skilling
og smøring af bremser med i den pris. Har skam overvejet at gøre det
selv, men så ryger garantien på 3. året + 1 års vejhjælp.

Kan man virkelig få fuldsyntetisk 5 liter 5W30 olie for 199 kr?

Og jeg bilder mig selv ind, at Toyota er mere villig til at hjælpe
efter udløbet garantiperiode, hvis man har fået serviceret den hos
dem.

Men hører da gerne andres erfaringer

> Bor du i jylland så kunne du måske overveje at ringe til Flensborg...de
> plejer at ligger 20-40% under de danske priser.

Bor skam i Jylland, men oppe i Aalborg. Så der er nok lidt for langt
til Flensborg for at det kan betale sig.

Fra : Tom

Dato : 08-09-09 18:11

mbk112@hotmail.com skrev:

> Der er vist også skift af kølervæske og bremsevæske samt af skilling
> og smøring af bremser med i den pris. Har skam overvejet at gøre det
> selv, men så ryger garantien på 3. året + 1 års vejhjælp.

Har også skiftet bremsevæske efter forskrifterne. Mener at 1L DOT4
koster omkring 100 Kr og det tager ca. 30 min at skifte for alle 4 hjul
med en bremseudlufter.
Blev nød til at skifte her sidst den skulle til syn fordi jeg liiige
skulle rense bakker, og så faldt hjulcylindrene fra hinanden. Så bilen
fik det helt vilde service med 2 nye hjulcylindre, 2 nye skiver og
klodser foran. Tromler og bakker var stadig som nye efter 100.000 Km.
Så det hele løb godt nok op i snart 1000 Kr
Men kan sagtens følge dig at hvis man vil bevare sin garanti eller går
meget op i at skifte bil med 3-4 års mellemrum, så kan man være nød til
at få lavet service med stempler og lign.

> Kan man virkelig få fuldsyntetisk 5 liter 5W30 olie for 199 kr?

Ja, når man venter til de er på tilbud...så får man endda mærkevare
fuldsyntetisk, såsom Castrol, Shell, osv. til meget lave priser.
Plejer altid at købe en del ekstra.

> Og jeg bilder mig selv ind, at Toyota er mere villig til at hjælpe
> efter udløbet garantiperiode, hvis man har fået serviceret den hos
> dem.

Ved det ikke. Jeg kan bare se at Yaris'en stort set aldrig fejler noget
som helst. Toyota er bare bedre end mange andre biler, det må jeg medgive.

> Men hører da gerne andres erfaringer

> Bor skam i Jylland, men oppe i Aalborg. Så der er nok lidt for langt
> til Flensborg for at det kan betale sig.

Ikke hvis du planlægger med det helt store indkøb samtidig. Huske at
moms på fødevarer kun er 16% i tyskland samt priserne generelt er MEGET
under de danske.

--
Tom

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 08-09-09 20:14

> Ikke hvis du planlægger med det helt store indkøb samtidig. Huske at moms
> på fødevarer kun er 16% i tyskland samt priserne generelt er MEGET under
> de danske.

Næhh - der er da så vidt jeg ved stadigvæk kun 7 % på fødevarer ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : N/A

Dato : 08-09-09 18:11