Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Markafbrænding til kritik
Fra : Thomas Bach

Dato : 01-08-01 19:04

Nu hvor dagspressen og ikke mindst Falck får bekymrede opringninger fra
folk pga. markafbrænding, har jeg lagt et billede til kritik på:
Http://hjem.get2net.dk/tbp/foto/kritik.html

Og bare rolig, det er eller var, en frøgræsmark!

Thomas

Billedet er taget med:
Canon D30
24-85 3.5-4.5 på 24mm
F11, 1/125
Billedet er beskåret til et panorama i Photoshop.

Fra : Pia

Dato : 01-08-01 19:57

der er helt dommedagsstemning over det...

:Pia

Fra : Jan Boegh

Dato : 01-08-01 20:01

"Thomas Bach" <Piekut@xxxmail.dk> wrote in message
> Nu hvor dagspressen og ikke mindst Falck får bekymrede opringninger fra
> folk pga. markafbrænding, har jeg lagt et billede til kritik på:
> Http://hjem.get2net.dk/tbp/foto/kritik.html

Nydeligt billede med en nærmest akvarel-agtig fremtræden. Jeg kan godt lide
den afdæmpethed der er i farvesammensætningen.
Bare en ting: Hvorfor skal så mange billeder ødelægges af de grimme navne
(kan misforstås) - her nederst til højre?
Er I bange for at få billederne hugget?

mvh
Jan

Fra : Allan Olesen

Dato : 01-08-01 20:58

"Jan Boegh" <jan@boegh.X_net> wrote:

>Bare en ting: Hvorfor skal så mange billeder ødelægges af de grimme navne
>(kan misforstås) - her nederst til højre?

Årh, jeg var nu så glad for, at det inderligt overflødige
copyright-symbol manglede. _Det_ kan nemlig skæmme et billede.

Men skulle jeg sætte navn på et billede, ville jeg nok nøjes med at
tone teksten ind i billedet, i stedet for at lade den dække.

Jeg er forresten ret vild med beskæringen af billedet.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Mads Pedersen

Dato : 02-08-01 19:47

"Allan Olesen" <aolesen@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Men skulle jeg sætte navn på et billede, ville jeg nok nøjes med at
> tone teksten ind i billedet, i stedet for at lade den dække.

I en "afdæmpet" kulør eller hvordan?

Mvh Mads

Fra : Allan Olesen

Dato : 02-08-01 20:30

"Mads Pedersen" <cykologen@sletdette.mailme.dk> wrote:

>I en "afdæmpet" kulør eller hvordan?

Jeg er ikke sikker på, jeg forstår spørgsmålet. Jeg vil bruge
halvgennemsigtige bogstaver i stedet for nogle heldækkende.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Mads Pedersen

Dato : 03-08-01 16:39

> Jeg er ikke sikker på, jeg forstår spørgsmålet. Jeg vil bruge
> halvgennemsigtige bogstaver i stedet for nogle heldækkende.

Til gengæld forstod jeg svaret - tror jeg da nok
Bruger du den teksteffekt der hedder anti-alias? Bruger du Photoshop til
det?

Mvh Mads

Fra : Allan Olesen

Dato : 03-08-01 20:23

"Mads Pedersen" <cykologen@sletdette.mailme.dk> wrote:

>Bruger du den teksteffekt der hedder anti-alias? Bruger du Photoshop til
>det?

Jeg bruger ikke noget som helst. Jeg skrev bare, hvilket slutresultat,
jeg ville være gået efter, hvis jeg skulle gøre det. Hvordan det
gøres, har jeg ikke sat mig ind i, da jeg ikke har haft behovet.

Men antialiasing er noget andet. Det udjævner kanterne, når man sætter
et "fremmed" objekt ind i et billede.

--
Allan Olesen, Lunderskov.

Fra : Karsten Olesen

Dato : 01-08-01 20:21

"Thomas Bach" <Piekut@xxxmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Http://hjem.get2net.dk/tbp/foto/kritik.html
>
> Og bare rolig, det er eller var, en frøgræsmark!
***********************

Jeg synes dette billede er perfekt.
Specielt kan jeg godt lide, at træerne i baggrunden
ikke er druknet i kontrast..dvs. man kan stadig
se det er graner.......
Og så er helheden i billedet fint og rolig dæmpet.
Pæn himmel, baggrund, og klar forgrund...man
er virkelig på marken...men jeg hader
det aflange format...panorama ??

MVH

Fra : Jan Lauenborg

Dato : 02-08-01 22:55

Kanon billede igen Thomas.....

Mvh Jan

Fra : Mads Pedersen

Dato : 03-08-01 14:25

> [...]
> folk pga. markafbrænding, har jeg lagt et billede til kritik på:
> Http://hjem.get2net.dk/tbp/foto/kritik.html

Der er dælme dømt Jordens undergang
Sejt billede!!!! Knald det i en ramme, så kan du godt få tilladelse til at
udstille det over min sofa

Var på en kort rundtur til nogle enkelte af dine andre billeder - det' sq
fine sager.

Mvh Mads

Fra : Mads Pedersen

Dato : 03-08-01 14:25

Fra : Mads Pedersen

Dato : 03-08-01 16:31

"Mads Pedersen" <cykologen@sletdette.mailme.dk> skrev i en meddelelse

[[Klippe en hel masse]]

Hm, ser ud til at flere af mine indlæg såvel her som i andre NG er blevet
postet flere gange. Beklager.

Mvh Mads

Fra : Karsten Olesen

Dato : 03-08-01 17:17

> [...]
> udstille det over min sofa
>
> Var på en kort rundtur til nogle enkelte af dine andre billeder - det' sq

Ja..jeg er enig...men husk
at gi' selve billedrammen en "struktur" som selve..ja..rammen..,o)

Det kan jo være, at rammer og ram har mere tilfælles end det
lige antyder..

MVH