Den billigste forsikring
Fra : AS

Dato : 03-09-09 21:46

Hvor kan man tegne ansvarsforsikring for bil billigst? Der skal være bare
ansvar, ingen pakke. TIA

Fra : Brian H

Dato : 03-09-09 22:13

"AS" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> Hvor kan man tegne ansvarsforsikring for bil billigst? Der skal være bare
> ansvar, ingen pakke. TIA

Det er umuligt at svare på. Du må ringe rundt og få nogle priser.

Fra : AS

Dato : 03-09-09 22:47

"Brian H" <brian@something.com> wrote in message
> "AS" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
>
> Det er umuligt at svare på. Du må ringe rundt og få nogle priser.

Nej, ingen krav at kende alle priser i alle selskaber. Ideen var, at
muligvis nogen her i gruppen har erfaring, så har men noget som udgangspukt
ellet evt. negen selskab, hvor man behøver ikke at spilde tid.

Fra : Knud

Dato : 04-09-09 05:28

"AS" <no@mail.com> wrote in message

> [...]
> muligvis nogen her i gruppen har erfaring, så har men noget som
> udgangspukt ellet evt. negen selskab, hvor man behøver ikke at spilde tid.

Med indregning og sammenligning af alle faktorer ligger alle selskaberne på
nogenlunde samme niveau (naturligvis med forskelle) - ellers kan de jo
ligeså godt trække sig fra markedet, da ingen kunder ville vælge dem.

Har du nogen specielle faktorer (f.eks. bilmærke, bopæl, alder) som du
lægger vægt på kunne du måske finde det selskab som er billigst set ud fra
de parametre.

Knud

Fra : Torben Scheel

Dato : 04-09-09 08:22

AS wrote:

> Nej, ingen krav at kende alle priser i alle selskaber. Ideen var, at
> muligvis nogen her i gruppen har erfaring, så har men noget som udgangspukt
> ellet evt. negen selskab, hvor man behøver ikke at spilde tid.

Oftest er det bedst med en gruppeaftale - gennem din fagforening, gennem
FDM, gennem din sygeplejerskekone.

Runa, Bauta, LB, FDM er samme surdej - jeg har Runaafdelingen, og er OK
tilfreds med vilkårene. De fleste forsikringssælgere der ringer pakker
sammen når jeg nævner det, det tager jeg som et godt tegn.

--
vh
Torben

Fra : AS

Dato : 04-09-09 17:02

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message

> Runa, Bauta, LB, FDM er samme surdej - jeg har Runaafdelingen, og er OK
> tilfreds med vilkårene. De fleste forsikringssælgere der ringer pakker
> sammen når jeg nævner det, det tager jeg som et godt tegn.

Tak. Nogle navne at kikke.

Fra : ShutEye

Dato : 05-09-09 09:02

> Runa, Bauta, LB, FDM er samme surdej - jeg har Runaafdelingen, og er OK
> tilfreds med vilkårene. De fleste forsikringssælgere der ringer pakker
> sammen når jeg nævner det, det tager jeg som et godt tegn.

Hø. Vi har LB og sidst jeg var til syn med Hondaen hos FDM ville den glade
synsmand jo også gerne hive mig ind i deres forsikringsfold. "Vi har gode
priser", sagde han. Men da jeg nævnte at vi havde LB klappede han i :)

Forresten et fint sted FDM i Ballerup. Man kommer til på aftalt tid og tager
sig en kop kaffe mens man venter på at synet bliver overstået.

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 04-09-09 05:32
Fra : Niels Munk

Dato : 04-09-09 14:26

AS skrev:
> Hvor kan man tegne ansvarsforsikring for bil billigst? Der skal være bare
> ansvar, ingen pakke. TIA

Det passer ikke heeelt hvad andre skriver, at det er helt ligegyldigt.
GF-forsikring er som regel ét af de billigere selskaber, når vi kun
snakker ansvar. Derimod er der en del andre der slår dem på kasko.

/Niels Munk

Fra : KimH

Dato : 04-09-09 16:13

"Niels Munk fjerndette" <"niels"@munknielsen.net> skrev i meddelelsen

> [...]
> GF-forsikring er som regel ét af de billigere selskaber, når vi kun
> snakker ansvar. Derimod er der en del andre der slår dem på kasko.

Jeg giver 4100 kr for ansvar og kasko hos GF, på en Golf V 2,0 TDI 140
hk. det er vel ikke så galt , tror ikke det kan gøres billigere

KimH

Fra : Knud

Dato : 04-09-09 16:54

"Niels Munk fjerndette" <"niels"@munknielsen.net> wrote in message

> Det passer ikke heeelt hvad andre skriver, at det er helt ligegyldigt.
> GF-forsikring er som regel ét af de billigere selskaber, når vi kun
> snakker ansvar. Derimod er der en del andre der slår dem på kasko.

Det udsagn har du da 100% ret i - men man skal altså ikke i en
helhedsbetragning ensidigt fokusere på f.eks. pris!

Du er i den sammenhæng nødt til også at medtage en lang række andre
parametre som kan være bedre og/eller dårlige end den billigste pris - min
påstand er, at sætter man alle parametre op i en sammenhæng vil resultaterne
på tværs af selskaberne udvise +/- 5% afvigelser.

Det er klart at man i en enkeltstående situation kan vurdere at lav pris er
vigtigere end god service - eller hvilke parametre man nu måtte fokusere
på - og dermed stå med en individuel opfattelse af at et selskab er
billigere end andre selskaber.

Knud

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 05-09-09 02:11

"Knud" <knt.t@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Det udsagn har du da 100% ret i - men man skal altså ikke i en
> helhedsbetragning ensidigt fokusere på f.eks. pris!

Det kan vel bare være mere end svært at vurdere servicen hos et
forsikringsselskab inden man har været så uheldig at have brug for sin
forsikring.
Synes man ofte hører om folk der har været ellers tilfredse kunder i masser
af år - indtil de møder en skadebehandler.
Det er vel alt andet lige også noget af en tilsnigelse, hvis man ville
postulere at høj pris = høj service - i hvert fald når der er tale om
forsikringer.
Det eneste man så har at læne sig op af er andres erfaringer - hvilket
heller ikke nødvendigvis er så ringe endda.

> [...]
> påstand er, at sætter man alle parametre op i en sammenhæng vil
> resultaterne på tværs af selskaberne udvise +/- 5% afvigelser.

Den holder måske meget godt - hvis man ved hvordan man skal prisfastsætte
sådan noget som service, og det er nok svært i det enkelte tilfælde.
Og det er imho kun relevant hvis man ikke har en bil der er bare en lille
smule speciel. Har man det kan alene bilforsikringen rykke gevaldigt i
regnskabet når man regner sammen.
Sæt f.eks.kasko på en gammel MB E-klasse fra 1994 ind i regnestykket.
Forskellen alene på bilforsikringen selskaberne imellem gør, at prisen på
resten af ens forsikringer nærmest er ligegyldige. Har selv været der, og
med en forskel fra dyreste til billigste på ikke mindre end 23.000 var der
faktisk ingen grund til at spørge til resten.
I parantes bemærket skal det nævnes at det var en privatbil der her var tale
om. Forsikringer til taxaer er en anden snak.

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Knud

Dato : 05-09-09 06:25

"Ole Gaarde Kristensen" <netpost98@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> I parantes bemærket skal det nævnes at det var en privatbil der her var
> tale om. Forsikringer til taxaer er en anden snak.

Du har givet helt ret - men du fokuserer igen på enkeltparametre - ikke
helheden.
Som jeg også skriver i første indlæg er der væsentlige parametre som
bilmærke, alder, bopæl etc.
Nogen selskaber har henter deres afkomme på MBer, andre på unge bilister,
tredje på postnumre etc. Der vil derfor også som du nævner være forskelle i
den individuelle situation for forsikringstageren - afhængig af hvilke
parametre som er vigtige for ham!
Det ændrer ikke ved min påstand om at forsikringsselskaberne er nogenlunde
lige dyre set som en helhed.

Knud

Fra : Ole Gaarde Kristense~

Dato : 05-09-09 12:37

> Du har givet helt ret - men du fokuserer igen på enkeltparametre - ikke
> helheden.

Og min påstand er bare, at de "bløde" parametre er så svære at prisfastsætte
at de reelt ikke kan regnes med.

> Som jeg også skriver i første indlæg er der væsentlige parametre som
> bilmærke, alder, bopæl etc.

Helt enig - det er standarden.

> [...]
> i den individuelle situation for forsikringstageren - afhængig af hvilke

Der tror jeg vi bliver en smule uenige - eller også misforstår jeg dig.
Det kommer an på hvad vi kalder "parametre".
Hvis det er alder, bopæl, erfaring, bilmærke o.s.v. er der jo ikke meget at
"skrue på". Det er fakta der resulterer i et tabelopslag og en deraf afledt
pris.
Jeg er af den overbevisning at det er disse ting der har den største
indflydelse på prisen. Ellers ville det være enormt besværligt for
selskaberne at regne en pris ud.

Parametre for mig er mere noget med om jeg ønsker friglasskade, eldækning så
indholdet i fryseren dækkes ved strømsvigt, stormskade, skjult rørskade
o.s.v.
De parametre kan man selv skrue på - og dermed have indflydelse på prisen.

> Det ændrer ikke ved min påstand om at forsikringsselskaberne er nogenlunde
> lige dyre set som en helhed.

Min fornemmelse er, at der stadig er ret stor forskel (og jeg ved godt at
"ret stor" er en meget subjektiv vurdering. Her er det > 10-20% til begge
sider)
Der må være lavet en undersøgelse om det på et eller andet tidspunkt skulle
man synes. Noget med et bestemt forsikringssetup og så priserne på denne
ydelse hos de enkelte selskaber.
Problemet med den slags er formentlig, at der er stor forskel på vilkårene i
de enkelte forsikringer, så det er svært at lave dem direkte
sammenlignelige.
Prøvede www.forsikringsguiden.dk og tog en heltidsulykkesforsikring for hele
familien. Der varierer prisen/person fra kr. 2.361,- til kr.7.361,- og så
skal man da for alvor i gang med at læse "det med småt" inden man vælger.

Tidligere var jeg af den opfattelse at især specielle forsikringer - der
tegnes af få selskaber som andre så genforsikrer hos - var relativt ens i
pris. Jeg har dog senest oplevet at der kan være 15% i forskel på nøjagtig
den samme forsikring med de samme vilkår. Forskellen var alene selskabet,
for begge genforsikrede hos det samme selskab.

Ole Gaarde Kristensen
Taxavognmand i Næstved

Fra : Leo_Jensen

Dato : 04-09-09 09:29

On 3 Sep., 22:45, "AS" <n...@mail.com> wrote:
> Hvor kan man tegne ansvarsforsikring for bil billigst? Der skal være bare
> ansvar, ingen pakke. TIA

Jeg har min 2CV hos IF. Alm Brand var markant dyrere (1700 kontra
1300) lige på dette punkt, da jeg skiftede resten af forsikringerne
over til dem.

Leo