/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
At gå Folmer og Finn m.fl. i bedene
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 02-09-09 06:51

I denne uge havde jeg mulighed for at starte op i embede magen til Finn og
Folmer. Sådan så småt, i hvert fald.

Trækker-traileren stod klar kl. 06.00, jeg havde længe været klar :) Første
opgave var at den efterspændte trailer til Schwer-transport ud med en ganske
almindelig pressening-trailer. Man skal huske de 3 s´er - slanger, støtteben
og saddel.

Herefter gik det ud af landevejen. Man starter i 2. gear og bevæger sig op
igennem det ganske almindelig H-gear. Når man når 4. gear, påvirker man
omskiftningsknappen på gearstangen, og bevæger sig igen igennem gearene
akkurat som når en personbil går igennem gearene fra 1. til 4. gear.

Der er også halve gear, men de bliver ikke brugt i det flade Danmark, selv
om der er fuld læs på traileren.

Man gik i højeste gear - 8. - før de 60 km/t og uden problem. 80 km/t nåes
nemt med 1.300 på omdrejningstælleren - første gang jeg har kørt en bil der
kører med lavere omdrejninger end min Golf (1.500 omdrejninger) :) Tomgang
lå omkring 5-600 omdrejninger - alligevel var motoren en krig om at gå i
stå, når man drejede tændingsnøglen. Der må være noget gods i den motor.

Lidt op ad formiddagen begyndte det at regne. På et tidspunkt skulle jeg til
højre ud af et kryds. Der var godt med helleanlæg i krydset, så jeg kørte
godt frem og drejede skarpt til højre for at få den tomme
specialtransporthænger rundt uden at være pinlig med at køre hængerhjulene
op over kantstenen. Job well done gav jeg gas i 2. gear for at komme
derudaf. Så lavede den sgu hjulspin! Jeg slap med det samme gassen og
prøvede igen i 3. gear. Same shit!

7-8 km senere skulle jeg afsted fra rødt i en lysregulering - lige over.
Same shit! Der er godt nok noget vrid i sådan en motor! Måske skulle man
bruge den som startmotor i Golf´en på samme måde man brugte en Morris 1000
motor som startmotor på Forsvarets gamle kampvogne. Det var vist en
Centurion :) Ideen er gratis til fri afbenyttelse :)

Jeg har ingen erfaring overhovedet i at køre trækker-trailer, men det går
nogenlunde med campingvogn og trailer, når der skal bakkes. Første
bakkeopgave var ret simpel - venstre rundt omkring et hjørne og lige ned
foran porten til fabrikken. Jeg måtte køre frem en gang for at klare den :(

2. bakkeopgave var ind i en indkørsel - same shit: 1 gang frem for at klare
den :(

Til sammenligning så jeg for et års tid siden en lastbilchauffør kæmpe et
kvarter for at bakke til en rampe i et firma. Til sidst måtte en anden
chauffør klare opgaven for den frustrerede udlænding.

En lastbil kører i dag lige som en personbil. De lastbiler jeg har kørt i
har larmet som ind i helvede - men det har også primært været Forsvarets
lastbiler. Der sidder man i visse modeller lige oven i den uisolerede motor.
Jeg kørte først i firserne som forsyningsmand i en Magirus 7-tonner -
forsynet med oliefyr - hvorfor fortsatte jeg ikke min karriere bag rattet
dengang? Øv!

Overalt hvor jeg kom ledte jeg efter biler med efterspændt campingvogn, der
kunne genere os, men jeg så ingen. Mon ikke den slags historier bare er
noget Finn og især Folmer lader sig gå på nerverne af? :)

Da dagen var ovre, var vognmandens vurdering, at det kunne jeg da godt
finde ud af. Men han er vestjyde, og de har det som bekendt med at
underdrive :)
--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.


 
 
Nicolaj C (02-09-2009)
Kommentar
Fra : Nicolaj C


Dato : 02-09-09 07:26

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> wrote in message
news:4a9e07dd$0$285$14726298@news.sunsite.dk...
>I denne uge havde jeg mulighed for at starte op i embede magen til Finn og
>Folmer. Sådan så småt, i hvert fald.
>
> Trækker-traileren stod klar kl. 06.00, jeg havde længe været klar :)
> Første opgave var at den efterspændte trailer til Schwer-transport ud med
> en ganske almindelig pressening-trailer. Man skal huske de 3 s´er -
> slanger, støtteben og saddel.
>
> Herefter gik det ud af landevejen. Man starter i 2. gear og bevæger sig op
> igennem det ganske almindelig H-gear. Når man når 4. gear, påvirker man
> omskiftningsknappen på gearstangen, og bevæger sig igen igennem gearene
> akkurat som når en personbil går igennem gearene fra 1. til 4. gear.
>
> Der er også halve gear, men de bliver ikke brugt i det flade Danmark, selv
> om der er fuld læs på traileren.
>
> Man gik i højeste gear - 8. - før de 60 km/t og uden problem. 80 km/t nåes
> nemt med 1.300 på omdrejningstælleren - første gang jeg har kørt en bil
> der kører med lavere omdrejninger end min Golf (1.500 omdrejninger) :)
> Tomgang lå omkring 5-600 omdrejninger - alligevel var motoren en krig om
> at gå i stå, når man drejede tændingsnøglen. Der må være noget gods i den
> motor.
>
> Lidt op ad formiddagen begyndte det at regne. På et tidspunkt skulle jeg
> til højre ud af et kryds. Der var godt med helleanlæg i krydset, så jeg
> kørte godt frem og drejede skarpt til højre for at få den tomme
> specialtransporthænger rundt uden at være pinlig med at køre hængerhjulene
> op over kantstenen. Job well done gav jeg gas i 2. gear for at komme
> derudaf. Så lavede den sgu hjulspin! Jeg slap med det samme gassen og
> prøvede igen i 3. gear. Same shit!
>
> 7-8 km senere skulle jeg afsted fra rødt i en lysregulering - lige over.
> Same shit! Der er godt nok noget vrid i sådan en motor! Måske skulle man
> bruge den som startmotor i Golf´en på samme måde man brugte en Morris 1000
> motor som startmotor på Forsvarets gamle kampvogne. Det var vist en
> Centurion :) Ideen er gratis til fri afbenyttelse :)
>
> Jeg har ingen erfaring overhovedet i at køre trækker-trailer, men det går
> nogenlunde med campingvogn og trailer, når der skal bakkes. Første
> bakkeopgave var ret simpel - venstre rundt omkring et hjørne og lige ned
> foran porten til fabrikken. Jeg måtte køre frem en gang for at klare den
> :(
>
> 2. bakkeopgave var ind i en indkørsel - same shit: 1 gang frem for at
> klare den :(
>
> Til sammenligning så jeg for et års tid siden en lastbilchauffør kæmpe et
> kvarter for at bakke til en rampe i et firma. Til sidst måtte en anden
> chauffør klare opgaven for den frustrerede udlænding.
>
> En lastbil kører i dag lige som en personbil. De lastbiler jeg har kørt i
> har larmet som ind i helvede - men det har også primært været Forsvarets
> lastbiler. Der sidder man i visse modeller lige oven i den uisolerede
> motor. Jeg kørte først i firserne som forsyningsmand i en Magirus
> 7-tonner - forsynet med oliefyr - hvorfor fortsatte jeg ikke min karriere
> bag rattet dengang? Øv!
>
> Overalt hvor jeg kom ledte jeg efter biler med efterspændt campingvogn,
> der kunne genere os, men jeg så ingen. Mon ikke den slags historier bare
> er noget Finn og især Folmer lader sig gå på nerverne af? :)
>
> Da dagen var ovre, var vognmandens vurdering, at det kunne jeg da godt
> finde ud af. Men han er vestjyde, og de har det som bekendt med at
> underdrive :)
> --
> Per
> Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.

Fin beretning !



Per Henneberg Kriste~ (02-09-2009)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 02-09-09 08:35

"Nicolaj C" <nic@FJERNDETTEMEDSTORTevents.dk> skrev i meddelelsen
news:4a9e1016$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Fin beretning !

Fin??

Er du også vestjyde? :)


--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.



ulrich (02-09-2009)
Kommentar
Fra : ulrich


Dato : 02-09-09 08:31


"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i en meddelelse
news:4a9e07dd$0$285$14726298@news.sunsite.dk...
>I denne uge havde jeg mulighed for at starte op i embede magen til Finn og
>Folmer. Sådan så småt, i hvert fald.
>
> Trækker-traileren stod klar kl. 06.00, jeg havde længe været klar :)
> Første opgave var at den efterspændte trailer til Schwer-transport ud med
> en ganske almindelig pressening-trailer. Man skal huske de 3 s´er -
> slanger, støtteben og saddel.
>
> Herefter gik det ud af landevejen. Man starter i 2. gear og bevæger sig op
> igennem det ganske almindelig H-gear. Når man når 4. gear, påvirker man
> omskiftningsknappen på gearstangen, og bevæger sig igen igennem gearene
> akkurat som når en personbil går igennem gearene fra 1. til 4. gear.
>
> Der er også halve gear, men de bliver ikke brugt i det flade Danmark, selv
> om der er fuld læs på traileren.
>
> Man gik i højeste gear - 8. - før de 60 km/t og uden problem. 80 km/t nåes
> nemt med 1.300 på omdrejningstælleren - første gang jeg har kørt en bil
> der kører med lavere omdrejninger end min Golf (1.500 omdrejninger) :)
> Tomgang lå omkring 5-600 omdrejninger - alligevel var motoren en krig om
> at gå i stå, når man drejede tændingsnøglen. Der må være noget gods i den
> motor.
>
> Lidt op ad formiddagen begyndte det at regne. På et tidspunkt skulle jeg
> til højre ud af et kryds. Der var godt med helleanlæg i krydset, så jeg
> kørte godt frem og drejede skarpt til højre for at få den tomme
> specialtransporthænger rundt uden at være pinlig med at køre hængerhjulene
> op over kantstenen. Job well done gav jeg gas i 2. gear for at komme
> derudaf. Så lavede den sgu hjulspin! Jeg slap med det samme gassen og
> prøvede igen i 3. gear. Same shit!
>
> 7-8 km senere skulle jeg afsted fra rødt i en lysregulering - lige over.
> Same shit! Der er godt nok noget vrid i sådan en motor! Måske skulle man
> bruge den som startmotor i Golf´en på samme måde man brugte en Morris 1000
> motor som startmotor på Forsvarets gamle kampvogne. Det var vist en
> Centurion :) Ideen er gratis til fri afbenyttelse :)
>
> Jeg har ingen erfaring overhovedet i at køre trækker-trailer, men det går
> nogenlunde med campingvogn og trailer, når der skal bakkes. Første
> bakkeopgave var ret simpel - venstre rundt omkring et hjørne og lige ned
> foran porten til fabrikken. Jeg måtte køre frem en gang for at klare den
> :(
>
> 2. bakkeopgave var ind i en indkørsel - same shit: 1 gang frem for at
> klare den :(
>
> Til sammenligning så jeg for et års tid siden en lastbilchauffør kæmpe et
> kvarter for at bakke til en rampe i et firma. Til sidst måtte en anden
> chauffør klare opgaven for den frustrerede udlænding.
>
> En lastbil kører i dag lige som en personbil. De lastbiler jeg har kørt i
> har larmet som ind i helvede - men det har også primært været Forsvarets
> lastbiler. Der sidder man i visse modeller lige oven i den uisolerede
> motor. Jeg kørte først i firserne som forsyningsmand i en Magirus
> 7-tonner - forsynet med oliefyr - hvorfor fortsatte jeg ikke min karriere
> bag rattet dengang? Øv!
>
> Overalt hvor jeg kom ledte jeg efter biler med efterspændt campingvogn,
> der kunne genere os, men jeg så ingen. Mon ikke den slags historier bare
> er noget Finn og især Folmer lader sig gå på nerverne af? :)
>
> Da dagen var ovre, var vognmandens vurdering, at det kunne jeg da godt
> finde ud af. Men han er vestjyde, og de har det som bekendt med at
> underdrive :)
> --
> Per
> Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.

Tillykke med det nye job - som du jo springer på i moden alder.
Det er da sejt gjort!
Palle



Per Henneberg Kriste~ (02-09-2009)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 02-09-09 08:37

"ulrich" <ulrich@lite.dk> skrev i meddelelsen
news:4a9e1f38$0$36563$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Tillykke med det nye job - som du jo springer på i moden alder.

Moden? Tjøwenhavnere har det med at overdrive :)

> Det er da sejt gjort!

Og så alligevel vestjyde :)


--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.


Hans Paulin \(6310\) (02-09-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 02-09-09 08:43

Per Henneberg Kristensen skrev:

> alligevel
> var motoren en krig om at gå i stå, når man drejede tændingsnøglen.

Hvis jeg slukkede motoren via tændingsnøglen i dén lastbil jeg tog det store
kort i var min kørelærer ved at få et føl; så røg ensretteren - er det
stadig sådan?

Jeg skulle bruge en-eller-anden knap i stedet (det er 25-30 år siden)
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Per Henneberg Kriste~ (02-09-2009)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 02-09-09 13:01

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen
news:4a9e21ee$0$291$14726298@news.sunsite.dk...
> Per Henneberg Kristensen skrev:
>
>> alligevel
>> var motoren en krig om at gå i stå, når man drejede tændingsnøglen.
>
> Hvis jeg slukkede motoren via tændingsnøglen i dén lastbil jeg tog det
> store kort i var min kørelærer ved at få et føl; så røg ensretteren - er
> det stadig sådan?
>
> Jeg skulle bruge en-eller-anden knap i stedet (det er 25-30 år siden)

Sådan er det ikke her. Men jeg mindes en Scania 141 - som man ikke måtte
køre med fuld gas i over længere distancer - eller hvordan var det nu det
var?


--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.


Jensen (02-09-2009)
Kommentar
Fra : Jensen


Dato : 02-09-09 10:39

On Wed, 2 Sep 2009 07:51:19 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phkfjern@klikpost.dk> wrote:

>I denne uge havde jeg mulighed for at starte op i embede magen til Finn og
>Folmer. Sådan så småt, i hvert fald.

Ja ja, du er jo ikke en ordentlig sjaffut, før du mestrer at tale i
skulder-mod-kind-holdt mobilos, læse avis, drikke kaffe og tisse i en flaske
samtidigt under kørslen.

--
Thomas

Per Henneberg Kriste~ (02-09-2009)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 02-09-09 13:00

"Jensen" <pomanden@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:40fs95t55imm84v13d3i08o9a74o9eti6j@4ax.com...
> On Wed, 2 Sep 2009 07:51:19 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
> <phkfjern@klikpost.dk> wrote:
>
>>I denne uge havde jeg mulighed for at starte op i embede magen til Finn og
>>Folmer. Sådan så småt, i hvert fald.
>
> Ja ja, du er jo ikke en ordentlig sjaffut, før du mestrer at tale i
> skulder-mod-kind-holdt mobilos, læse avis, drikke kaffe og tisse i en
> flaske
> samtidigt under kørslen.

Jeg har skam prøvet.

Men jeg tissede ved siden af, så det gælder vel ikke?

:)

--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.


Ukendt (02-09-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-09-09 10:41


"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen
news:4a9e07dd$0$285$14726298@news.sunsite.dk...
>I denne uge havde jeg mulighed for at starte op i embede magen til Finn og
>Folmer. Sådan så småt, i hvert fald.
>
Blir da spændende at høre, hvor langt du kan sådan et skrummel til at gå på
literen

Mvh

--
Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
www.frodonifinger.dk


Ukendt (02-09-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-09-09 17:59


> En lastbil kører i dag lige som en personbil. De lastbiler jeg har kørt i
> har larmet som ind i helvede - men det har også primært været Forsvarets


Interessant fortælling - dog er jeg ikke enig i at en lastbil kører som en
personbil.
Jo da - komfortmæssigt er det da på niveau eller noget over synes jeg.

Kører selv i en 4-aklset rundt i Storkøbenhavn med totalvægte på de 32-34
tons hver dag og jeg synes
da helt bestemt jeg får rodet rundt i gearene på sådan en dag.
De dage hvor jeg har kærre med er det dog langt værre med en totalvægt på de
48 tons og 380 heste at gøre godt med.
Det er i underkanten og kører igennem temmelig mange gear for at holde trit
med den øvrige trafik.

Derudover synes jeg at det kræver sin chauffør at holde øje med fodgængere,
cyklister og andre bilister.
At bakke ind og ud forskellige steder i København synes jeg selv hører til
den "lette" del af jobbet.

Allan



Per Henneberg Kriste~ (03-09-2009)
Kommentar
Fra : Per Henneberg Kriste~


Dato : 03-09-09 06:37

<Allan M> skrev i meddelelsen
news:4a9ea456$0$279$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> En lastbil kører i dag lige som en personbil. De lastbiler jeg har kørt i
>> har larmet som ind i helvede - men det har også primært været Forsvarets

> Interessant fortælling - dog er jeg ikke enig i at en lastbil kører som en
> personbil.
> Jo da - komfortmæssigt er det da på niveau eller noget over synes jeg.
>
> Kører selv i en 4-aklset rundt i Storkøbenhavn med totalvægte på de 32-34
> tons hver dag og jeg synes
> da helt bestemt jeg får rodet rundt i gearene på sådan en dag.

Jeg har så til gode at køre med noget så tungt. 6-7 gear var nok til at rode
rundt på vejene den dag jeg kørte - sprang nogle over, når jeg kørte tom.
Men jeg har også 6 gear at rode i til hverdag, så der var ikke den store
forskel :)

> De dage hvor jeg har kærre med er det dog langt værre med en totalvægt på
> de 48 tons og 380 heste at gøre godt med.
> Det er i underkanten og kører igennem temmelig mange gear for at holde
> trit med den øvrige trafik.
>
> Derudover synes jeg at det kræver sin chauffør at holde øje med
> fodgængere, cyklister og andre bilister.

Dem var der ikke mange af på min tur - omend de var der.

> At bakke ind og ud forskellige steder i København synes jeg selv hører til
> den "lette" del af jobbet.

Det er en fornøjelse at bakke :)


--
Per
Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.


folmer@rasmussen.dk (05-09-2009)
Kommentar
Fra : folmer@rasmussen.dk


Dato : 05-09-09 10:18

On Wed, 2 Sep 2009 07:51:19 +0200, "Per Henneberg Kristensen"
<phkfjern@klikpost.dk> wrote:

>I denne uge havde jeg mulighed for at starte op i embede magen til Finn og
>Folmer. Sådan så småt, i hvert fald.

>--

Er vi ude i noget der minder om fast arbejde?

>--

>Trækker-traileren stod klar kl. 06.00, jeg havde længe været klar :) Første
>opgave var at den efterspændte trailer til Schwer-transport ud med en ganske
>almindelig pressening-trailer. Man skal huske de 3 s´er - slanger, støtteben
>og saddel.

>--

4 S'er, om jeg må be'. Det 4. hedder Standbremse!!!

>--

>Herefter gik det ud af landevejen. Man starter i 2. gear og bevæger sig op
>igennem det ganske almindelig H-gear. Når man når 4. gear, påvirker man
>omskiftningsknappen på gearstangen, og bevæger sig igen igennem gearene
>akkurat som når en personbil går igennem gearene fra 1. til 4. gear.

>--

Nååehhr, sådan. )

>--

>Der er også halve gear, men de bliver ikke brugt i det flade Danmark, selv
>om der er fuld læs på traileren.

>--

Du er ikke helt udlært endnu, kan jeg forstå.

>--

>Man gik i højeste gear - 8. - før de 60 km/t og uden problem. 80 km/t nåes
>nemt med 1.300 på omdrejningstælleren - første gang jeg har kørt en bil der
>kører med lavere omdrejninger end min Golf (1.500 omdrejninger) :) Tomgang
>lå omkring 5-600 omdrejninger - alligevel var motoren en krig om at gå i
>stå, når man drejede tændingsnøglen. Der må være noget gods i den motor.

>--

Det kommer bag på mange, første gang de kører i en ordentlig vogn.

>--

>Lidt op ad formiddagen begyndte det at regne. På et tidspunkt skulle jeg til
>højre ud af et kryds. Der var godt med helleanlæg i krydset, så jeg kørte
>godt frem og drejede skarpt til højre for at få den tomme
>specialtransporthænger rundt uden at være pinlig med at køre hængerhjulene
>op over kantstenen. Job well done gav jeg gas i 2. gear for at komme
>derudaf. Så lavede den sgu hjulspin! Jeg slap med det samme gassen og
>prøvede igen i 3. gear. Same shit!

>--

Du må lære at beherske dig.

>--

>7-8 km senere skulle jeg afsted fra rødt i en lysregulering - lige over.
>Same shit! Der er godt nok noget vrid i sådan en motor! Måske skulle man
>bruge den som startmotor i Golf´en på samme måde man brugte en Morris 1000
>motor som startmotor på Forsvarets gamle kampvogne. Det var vist en
>Centurion :) Ideen er gratis til fri afbenyttelse :)

>Jeg har ingen erfaring overhovedet i at køre trækker-trailer, men det går
>nogenlunde med campingvogn og trailer, når der skal bakkes. Første
>bakkeopgave var ret simpel - venstre rundt omkring et hjørne og lige ned
>foran porten til fabrikken. Jeg måtte køre frem en gang for at klare den :(

>--

Ikke en skid andet end almindelig slendrian.

>--

>2. bakkeopgave var ind i en indkørsel - same shit: 1 gang frem for at klare
>den :(

>--

Man lærte altså ikke noget af dagens første kvajer??

>--

>Til sammenligning så jeg for et års tid siden en lastbilchauffør kæmpe et
>kvarter for at bakke til en rampe i et firma. Til sidst måtte en anden
>chauffør klare opgaven for den frustrerede udlænding.

>--

Skide være med det. De skal næsten ikke have noget for det.

>--

>En lastbil kører i dag lige som en personbil. De lastbiler jeg har kørt i
>har larmet som ind i helvede - men det har også primært været Forsvarets
>lastbiler. Der sidder man i visse modeller lige oven i den uisolerede motor.
>Jeg kørte først i firserne som forsyningsmand i en Magirus 7-tonner -
>forsynet med oliefyr - hvorfor fortsatte jeg ikke min karriere bag rattet
>dengang? Øv!

>--

Bedre sent end aldrig. A'propos Magirus og oliefyr, så var det s'gu
krigsvigtigt at fyret virkede på sådan en luftkølet sag.

>--

>Overalt hvor jeg kom ledte jeg efter biler med efterspændt campingvogn, der
>kunne genere os, men jeg så ingen. Mon ikke den slags historier bare er
>noget Finn og især Folmer lader sig gå på nerverne af? :)

>--

Bullshit. Det er bare out of season.

>--

>Da dagen var ovre, var vognmandens vurdering, at det kunne jeg da godt
>finde ud af. Men han er vestjyde, og de har det som bekendt med at
>underdrive :)

>--

Jeg kender godt de skiderikker. Masser af ros, men næsten ingen løn.
)

Velkommen i klubben.

--

Venlig hilsen
Folmer

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177502
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408534
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste