Så er der vist lige et par timers arbejde ~
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-08-09 11:10

Nogle dykkere fiskede en gammel Bugatti Brescia Type 22 op af en sø (Lago
Maggiore, CH), efter at den havde ligget der siden ca. 1936-1937.
www.boerlin.com og tryk så på RECUPERO BUGATTI ASCONA.
Jeg er desværre ikke så god til italiensk, så mere kan jeg ikke fortælle.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-08-09 11:15

Per Beer Hansen skrev:

> Nogle dykkere fiskede en gammel Bugatti Brescia Type 22 op af en sø
> (Lago Maggiore, CH), efter at den havde ligget der siden ca.
> 1936-1937. www.boerlin.com og tryk så på RECUPERO BUGATTI ASCONA.

Atter får man bekræftet sine fordomme mod italienske biler; de ruster ad
h*lvede til!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-08-09 11:22

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Atter får man bekræftet sine fordomme mod italienske biler; de ruster ad
> h*lvede til!

Ja ja, fordomme er der nok af
Bugatti (fra dengang) blev vist bygget Molsheim i Frankrig
Men så igen, så burde den jo være brændt i stedet (det er måske derfor den
blev smidt i søen, for at slukke den)

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Mogens

Dato : 29-08-09 11:45

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

> Bugatti (fra dengang) blev vist bygget Molsheim i Frankrig

Og det gør man stadig, så længe det varer. Produktionen af Veyron stopper
nu, men måske en anden model tager over. Jeg vil iøvrigt være i Molsheim den
21. - 22.10.2009

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-08-09 12:38

Per Beer Hansen skrev:

> så burde den jo være brændt i stedet (det er måske
> derfor den blev smidt i søen, for at slukke den)

Point taken!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 29-08-09 14:20

Per Beer Hansen wrote:

> [...]
> Men så igen, så burde den jo være brændt i stedet (det er måske derfor
> den blev smidt i søen, for at slukke den)

Var Automatisk Brand Stiftelse (ABS) opfundet dengang??

/Lars

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 29-08-09 11:16

> Nogle dykkere fiskede en gammel Bugatti Brescia Type 22

Og lige et info mere:
Bilen blev angiveligt sænket i søen, for at undgå en bøde/afgift, da ejeren
(den tredje ejer af bilen) havde taget den ulovligt med fra Frankrig.
Den lå iøvrigt på 53 meters dybde og der var stadig luft i det ene af
hjulene
Den blev opdaget, i søen, i 1967, men er så først blevet bjærget nu.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Armand

Dato : 03-10-09 00:01

Per Beer Hansen skrev:

> [...]
> Bilen blev angiveligt sænket i søen, for at undgå en bøde/afgift, da
> ejeren (den tredje ejer af bilen) havde taget den ulovligt med fra

Er dét en Google-oversættelse fra forsvarskommandoen?

Den originale tyske sprog-mulighed på sitet fortæller en lidt anden
historie:
En forhandler havde taget tre biler hjem, men kun de to kunder ønskede
at betale den fornødne told, hvorfor tolderne konfiskerede den sidste og
dumpede den i søen.

Lidt motorhistorie man man da skelne på billederne fra søens bund - Skal
vi quizze lidt om hvor jeg vil hen??

--
Armand.

Fra : Brian H

Dato : 29-08-09 12:04

http://translate.google.com/translate?prev=hp&hl=da&js=y&u=http%3A%2F%2Fwww.boerlin.com%2Fsub%2Finde_i.htm&sl=it&tl=en&history_state0=

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 29-08-09 13:27

On Sat, 29 Aug 2009 13:04:16 +0200, Brian H wrote:

> "Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen
>
> http://translate.google.com/translate?prev=hp&hl=da&js=y&u=http%3A%2F%
2Fwww.boerlin.com%2Fsub%2Finde_i.htm&sl=it&tl=en&history_state0=

Ret beset kan man også bare trykke Deutch oppe til venstre. Det erstatter
selvfølgelig bare et problem med et andet, men såvidt jeg husker bor Per
hvor John Wayne siger "Hände hoch"...

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 29-08-09 16:20

On Sat, 29 Aug 2009 15:09:01 +0200, Uffe Bærentsen wrote:

> "Peter Dalgaard" <p.dalgaard@biostat.ku.dk> skrev i en meddelelse

> Så tror jeg huskeren skal resettes.
> De sidste oplysninger jeg er i besiddelse af tyder på en residens i det
> østlige DK

Hvabehar? Det næste bli'r s'gu at du vil bilde mig ind at han heller ikke
er Esbjeg-mester i baglæns parallelparkering med trailer!

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 29-08-09 19:26

On Sat, 29 Aug 2009 19:15:11 +0200, DerGolf wrote:

> det er da Per Henneberg Kristensen du snakker om.... Hilsen Mic

Nååååh, ja. Og hvor er det nu han sætter sin trailer fast?

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 29-08-09 20:44

On Sat, 29 Aug 2009 20:54:07 +0200, Brian wrote:

> På hans Golf IV GTi TDI 150Hk ?
>
> /Brian

Net-op...

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 30-08-09 12:12

On Sun, 30 Aug 2009 12:47:51 +0200, Ib Jakobsen wrote:

> Nej, det var slet ikke hensigten. Den lå bare lige for højrefoden til en
> lille spydighed her en søndag formiddag.

Jeg ville nærmere sige at også du bed på anhængertrækket....

Forresten,

Den der der staver D i vist, han burde vist have bedre vidst.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 03-10-09 09:23

On Sat, 03 Oct 2009 01:00:42 +0200, Armand wrote:

> [...]
> dumpede den i søen.
>
> Lidt motorhistorie man man da skelne på billederne fra søens bund - Skal

Tråden er knækket her hos mig. Hvad var det lige det oprindelige link var?

Bare fordi det er på tysk behøver det jo ikke være rigtigt, og slynglerne
skriver jo af efter hinanden. Google på bugatti+maggiore giver flere
varianter af historien. Ham her ser ud til at have lavet noget grundigere
research:

http://www.classicdriver.com/de/magazine/3300.asp?id=4973&NL=true