Er bilen afmeldt?
Fra : Tom

Dato : 23-08-09 15:08

Hejsa

Et par hurtige spørgsmål. Kører forbi værkstedet hvor min gamle mondeo
er afleveret som totalskadet.
Jeg ser at bilen stadig har nummerplader på og jeg har intet hørt fra
"motorkontoret" (Skat), er bilen så stadig "min" og løber denne grønne
ejerafgift stadig i mit navn?
(Har fået pengene fra forsikringen) og de har også reg. attesten.

Skal jeg foretage mig noget?

--
Tom

Fra : Per Christiansen

Dato : 23-08-09 16:44

"Tom" <bmw@bmw.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ejerafgift stadig i mit navn?
> (Har fået pengene fra forsikringen) og de har også reg. attesten.

Se at få fat i værkstedet og få den til at afmelde den.

Fra : Henrik B.

Dato : 23-08-09 19:01

"Per Christiansen" <p@lite.dk> skrev i meddelelsen

> Se at få fat i værkstedet og få den til at afmelde den.

Eller hent pladerne og smid dem forbi SKAT....

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Niels Bengaard

Dato : 23-08-09 19:45

> Eller hent pladerne og smid dem forbi SKAT....
>
> --
> http://www.saabklub.dk/

Det kaldes vist tyveri, når man ikke længere ejer bilen og har fået betaling
for den.

Mvh Niels

Fra : Henrik B.

Dato : 23-08-09 20:32

"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i meddelelsen

> Det kaldes vist tyveri, når man ikke længere ejer bilen og har fået
> betaling for den.

Nu er det pladerne, og ikke bilen han skal hente. )
Forsikringsselskabet har ikke købt rettighederne til pladerne..

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-08-09 23:34

"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote in

> Forsikringsselskabet har ikke købt rettighederne til pladerne..

Han kan ikke se om den er omregistreret til forsikringsselskabet - når de
har overtaget reg attesten kan de jo gøre med den hvad de vil, incl.
omregistrering.

Fra : Brian H

Dato : 24-08-09 11:28

"Henrik Stidsen" <inbox@henrikstidsen.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Han kan ikke se om den er omregistreret til forsikringsselskabet - når de
> har overtaget reg attesten kan de jo gøre med den hvad de vil, incl.

Det kan han da i og med at han ikke har fået penge retur Skat (grøn-afgift /
vægt-afgift)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-08-09 18:58

"Brian H" <brian@something.com> wrote in

> Det kan han da i og med at han ikke har fået penge retur Skat
> (grøn-afgift / vægt-afgift)

Det kommer heller ikke fra den ene dag til den anden.

Fra : Brian H

Dato : 25-08-09 13:49

> "Brian H" <brian@something.com> wrote in

> Det kommer heller ikke fra den ene dag til den anden.

Han har fået pengene fra forsikringen, de kommer heller ikke fra den ene dag
til den anden

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 25-08-09 17:57

> Han har fået pengene fra forsikringen, de kommer heller ikke fra den
> ene dag til den anden

Det gjorde de sidst jeg fik penge fra forsikringen... Men det kræver
selvfølgelig at sagen er afsluttet ;)

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-08-09 19:23

"Per Christiansen" <p@lite.dk> wrote in

> Se at få fat i værkstedet og få den til at afmelde den.

Uden reg attest bliver det nok lidt svært - og det er nok heller ikke
værkstedets opgave.

Det rigtige må være at kontakte forsikringsselskabet som det første.

Fra : Henrik B.

Dato : 23-08-09 20:32

> Uden reg attest bliver det nok lidt svært - og det er nok heller ikke
> værkstedets opgave.

Ikke med pladerne i hånden...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 23-08-09 23:35

> Ikke med pladerne i hånden...

De kan vel reelt kun indlevere pladerne, afmeldingen kan de vel ikke
foretage? Hvis de indleverer pladerne er situationen ikke meget anderledes
end hvis du eller jeg finder et sæt plader på gaden og indleverer dem.

Fra : Brian H

Dato : 24-08-09 11:30

> [...]
> foretage? Hvis de indleverer pladerne er situationen ikke meget anderledes
> end hvis du eller jeg finder et sæt plader på gaden og indleverer dem.

Sidst jeg ville afmelde en forsikringen spurgte jeg mit forsikringsselskab.
Her var svaret at jeg bare skulle aflevere pladerne på motorkontoret og så
gik resten af sig selv...

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-08-09 19:00

> Sidst jeg ville afmelde en forsikringen spurgte jeg mit
> forsikringsselskab. Her var svaret at jeg bare skulle aflevere
> pladerne på motorkontoret og så gik resten af sig selv...

Det er nok også det der sker - men det er ikke den rette måde at stjæle
pladerne og aflevere dem. Tom aner jo ikke om forsikringsselskabet har styr
på sagen eller ej - så derfor, kontakt forsikringsselskabet.

Fra : Per Christiansen

Dato : 26-08-09 13:55

Ta kuntakt til værkstedet og sig de skal se at få afleveret de plader, det
er det de får penge for fra forsikringen
men hvis de ikke lige har tid eller skal forbi skat og toll
så er det dig der får lidt mindre tilbage

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-08-09 16:08

"Per Christiansen" <p@lite.dk> skrev i meddelelsen
> Ta kuntakt til værkstedet og sig de skal se at få afleveret de plader, det
> er det de får penge for fra forsikringen

Når bilen bliver erklæret totalskadet, så får værkstedet ikke så meget som
en fem-øre fra forsikringen, derfor er det (som regel) også taksatoren selv,
der står for afmeldingen af bilen.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Per Christiansen

Dato : 26-08-09 16:34

> [...]
> en fem-øre fra forsikringen, derfor er det (som regel) også taksatoren
> selv, der står for afmeldingen af bilen.

Hvor har du det fra, da jeg var på et autoværksted
der var det plade smeden der gjorde op hvor meget den var skadet for og det
kunne godt tage et par timer eller flere og han brugte også tid sammen med
taksatoren og det fik mester da penge for, også selv om den var dømt død..

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-08-09 16:41

> [...]
> med taksatoren og det fik mester da penge for, også selv om den var dømt

Sådan var det (nogle steder) i "gamle dage", men ikke nu.
Mig bekendt er der ingen forsikringsselskaber der, nu om dage, betaler
værkstedet, hvis bilen er død, hverken for at gøre den op eller for at
afmelde den.
Nogle værksteder afmelder så alligevel, som en service, men som regel kun
hvis de skal på T&S alligevel, det tager jo rask væk et par timer for en tur
til T&S.
I dag behøver man heller ikke altid at gøre bilen/skaden op, hvis man på
forhånd kan se, at den er totalskadet, men det er så noget taksatoren
bestemmer.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-08-09 17:20

Per Beer Hansen wrote:
> [...]
> I dag behøver man heller ikke altid at gøre bilen/skaden op, hvis man
> på forhånd kan se, at den er totalskadet, men det er så noget

Sådan har jeg også hørt det.

Det var ganske rigtigt sådan i gamle dage, at der blev givet penge. I dag
anses det vel for "et tilbud" som jo pr definition også er gratis.

--
/Frank

Fra : Tom

Dato : 26-08-09 18:30

Per Beer Hansen skrev:

> [...]
> som en fem-øre fra forsikringen, derfor er det (som regel) også
> taksatoren selv, der står for afmeldingen af bilen.

Uden at have spurgt så virkede det nu som om at mekkeren fik det mere
end rigelig betalt at opgøre bilen. Han brugte flere timer på det og
virkede slet ikke uvillig til at gøre det, på trods af at han ALDRIG har
set bilen før og tjent så meget som en reje på mondeo'en.
Det var også værkstedet der skulle afmelde bilen og ikke taksator.

Umiddelbart lyder det også meeeget forkert i mine ører at et værksted
skulle arbejde gratis. Jeg kunne fint forestille mig at de får normal
timepris for at gøre en bil op.

--
Tom

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-08-09 18:51

Tom <bmw@bmw.dk> wrote in

> Umiddelbart lyder det også meeeget forkert i mine ører at et værksted
> skulle arbejde gratis.

Det tror jeg nu sagtens de kunne finde på - som en del af en aftale om at
få en bestemt mængde arbejde fra forsikringsselskabet.

Fra : Tom

Dato : 26-08-09 19:21

Henrik Stidsen skrev:
> Tom <bmw@bmw.dk> wrote in

> Det tror jeg nu sagtens de kunne finde på - som en del af en aftale om at
> få en bestemt mængde arbejde fra forsikringsselskabet.

Det er da kunden selv som bestemmer hvor bilen skal laves. GF sagde jeg
bare kunne vælge hvor jeg ville køre den hen. Stadig lyder det ikke
rigtigt at nogen arbejder gratis her i danmark.

--
Tom

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 26-08-09 21:20

Tom <bmw@bmw.dk> wrote in

> Det er da kunden selv som bestemmer hvor bilen skal laves. GF sagde jeg
> bare kunne vælge hvor jeg ville køre den hen. Stadig lyder det ikke
> rigtigt at nogen arbejder gratis her i danmark.

Men hos Alka er der f.eks. en hel del der har "aftaleværksted" - det gør
forsikringen lidt billigere men til gengæld bestemmer Alka så hvor bilen
skal repareres. Jeg havde det på min Peugeot, Alka fik 4-500kr rabat på en
3000kr regning fordi det var aftaleværksted. Lur mig om ikke samme værksted
laver indledende taksering gratis for Alka som en del af deres
aftaleværkstedsaftale.

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 26-08-09 20:44

"Tom" <bmw@bmw.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> slet ikke uvillig til at gøre det, på trods af at han ALDRIG har set bilen
> før og tjent så meget som en reje på mondeo'en.

Måske han troede den skulle laves igen, så havde han jo tjent lidt der
Men værkstederne må tage det sure med det søde, desværre

> Det var også værkstedet der skulle afmelde bilen og ikke taksator.

Så er det fordi de ikke "har sagt fra" endnu, det kender jeg en del der har
gjort, de vil ikke køre gratis til T&S og bruge timer på det, så der må
taksatoren selv gøre det.

> Umiddelbart lyder det også meeeget forkert i mine ører at et værksted
> skulle arbejde gratis. Jeg kunne fint forestille mig at de får normal
> timepris for at gøre en bil op.

Det gør de ihvertfald ikke i hovedstads området, tror ikke det er anderledes
andre steder i landet.

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Benjamin R. Giversen

Dato : 08-09-09 13:07

Henrik Stidsen skrev:
> Uden reg attest bliver det nok lidt svært - og det er nok heller ikke
> værkstedets opgave.

Det passer ikke. Jeg har lige afmeldt en gammel bil, udelukkende ved at
aflevere nr.pladerne. Det eneste det betyder er at næste gang bilen skal
indregistreres, hvis den ellers skal det, skal man have kvitteringen for
de afleverede plader med. Enkelt og effektivt, i hvert fald i Esbjerg.

--
Nu med hjemmeside: www.brgiversen.dk
Ja tak til frivillig organdonation.

Fra : Tom

Dato : 26-08-09 15:54

Tom skrev:
> [...]
> ejerafgift stadig i mit navn?
> (Har fået pengene fra forsikringen) og de har også reg. attesten.

Så blev bilen afmeldt i dag efter at have kontaktet GF, grrrr han LOVEDE
at han ville afmelde bilen dagen efter jeg afleverede den.

--
Tom

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-08-09 17:22

Tom wrote:

> Så blev bilen afmeldt i dag efter at have kontaktet GF, grrrr han
> LOVEDE at han ville afmelde bilen dagen efter jeg afleverede den.

Godt at man ikke fouragerer i det synnerjyske, for så var det jo min
forsikringsklub der hang på skaden.

--
/Frank

Fra : Tom

Dato : 26-08-09 18:25

Frank Leegaard skrev:

> Godt at man ikke fouragerer i det synnerjyske, for så var det jo min
> forsikringsklub der hang på skaden.

set udfra at jeg har været i klubben i mange år har to biler og masser
af andre forsikringer i samme selskab, så har de stadig et overordentlig
stort overskud på det vi har sendt afsted til selskabet

--
Tom

Fra : Frank Leegaard

Dato : 26-08-09 23:22

Tom wrote:

> set udfra at jeg har været i klubben i mange år har to biler og masser
> af andre forsikringer i samme selskab, så har de stadig et
> overordentlig stort overskud på det vi har sendt afsted til selskabet

Hvis man regner lidt efter, skal der godt nok en del år til at klare en
totalskade på en nyere bil.

Noget nær en livstid faktisk.

--
/Frank

Fra : Tom

Dato : 27-08-09 23:26

Frank Leegaard skrev:

> Hvis man regner lidt efter, skal der godt nok en del år til at klare en
> totalskade på en nyere bil.
>
> Noget nær en livstid faktisk.

jow, men nu er en 97'er mondeo ikke så forfærdelig meget værd

--
Tom

Fra : Anders Majland

Dato : 28-08-09 09:56

> Hvis man regner lidt efter, skal der godt nok en del år til at klare en
> totalskade på en nyere bil.
>
> Noget nær en livstid faktisk.

Ja det er jo både fordelen og ulempen ved forsikringer... Hvis man kan lade
være med at lave skader så ville det jo være billigere at undvære. Så er der
stort set kun ansvarsforsikringer på køretøjer der er lovpligtige...

/A