Erfaringer med Hyundai 1.1 Comfort?
Fra : Michel

Dato : 16-08-09 14:54

Hej,

Efter en del år uden bil (men skam med kørekort, så det er ikke grunden!
vil jeg høre, om der er nogen, der har gode eller dårlige erfaringer med
Hyundai 1.1 Comfort. Jeg har bestilt en prøvetur, men vil da gerne høre om
andres erfaringer.

Mange hilsner
Michel

PS! Og da jeg ikke har kørt i mange år (vist lidt over 10), kan jeg berolige
med, at jeg har taget nogle opfriskningstimer hos en kørerlærer, og efter
fem timer mente han, at jeg godt kunne gå ud og købe en bil uden at være til
fare for nogen

Fra : Frank Leegaard

Dato : 16-08-09 14:56

Michel wrote:
> [...]
> kørerlærer, og efter fem timer mente han, at jeg godt kunne gå ud og
> købe en bil uden at være til fare for nogen

Endnu vigtigere næsten end dit bekendtskab med kørelæreren, er at Hunddajen
stifter bekendtskab med et Dinitrolcenter.

--
/Frank

Fra : Michel

Dato : 16-08-09 16:36

Hej,

> Endnu vigtigere næsten end dit bekendtskab med kørelæreren, er at
> Hunddajen stifter bekendtskab med et Dinitrolcenter.

Jeg er mildest talt ingen haj, hvad biler angår, så jeg forstår ikke helt,
hvad du mener. Skal det tolkes som, at det er noget bras?

Mange hilsner
Michel

Fra : MVJ

Dato : 16-08-09 17:01

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Jeg er mildest talt ingen haj, hvad biler angår, så jeg forstår ikke helt,
> hvad du mener. Skal det tolkes som, at det er noget bras?

-----------------------
Nej det du skal tolke fra de meget friske svar er: Den er elendigt
rustbeskyttet - men som bil kører den nu udemærket - har kørt i en på en
ferie og den var ikke bedre eller værre end andre jeg har prøvet. Men en god
undervognsbehandling vil give dig en udemærket bil i mange år.
Mogens

Fra : Michel

Dato : 16-08-09 16:49

Hej,

> Endnu vigtigere næsten end dit bekendtskab med kørelæreren, er at
> Hunddajen stifter bekendtskab med et Dinitrolcenter.

Google er min ven, og jeg fornemmer, at den ruster op på ingen tid? Er det
jeres opfattelse?

Jeg har et ret lille behov for transport og vil være taknemmelig, hvis I kan
komme med alternativer til en mindre bil, som I måtte mene var et bedre sats
end min første indskydelse.

Mange hilsner
Michel

Fra : MVJ

Dato : 16-08-09 18:04

">
> Jeg har et ret lille behov for transport og vil være taknemmelig, hvis I
> kan komme med alternativer til en mindre bil, som I måtte mene var et
> bedre sats end min første indskydelse.
-----------------

Toyota Aygo - Citroen C1 - og Peugeots tilsvarende, hvis du ikke vil køre i
en Koreaner. Men tror stadig en lille koreaner, der er rustbeskyttet giver
dig en udemærket bil i mange år. Måske du kan få en ekstra rustbeskyttelse
"gratis" ved at forhandle med din forhandler. Jeg fik en total
rustbeskyttelse til min Suzuki Grand Vitara - det var en del af
forhandlingen om den endelige pris. Så gå til forhandeleren og forlang en
undervognsbehandling - de er altså til at handle med i øjeblikket - bare vær
hård og gå til den

Mogens

Fra : Martin [6000]

Dato : 16-08-09 14:59

> Endnu vigtigere næsten end dit bekendtskab med kørelæreren, er at
> Hunddajen stifter bekendtskab med et Dinitrolcenter.

Hep! Og det fra første dag... det kan kun gå for langsomt.

Fra : Martin [6000]

Dato : 16-08-09 16:50

> Jeg er mildest talt ingen haj, hvad biler angår, så jeg forstår ikke
> helt, hvad du mener. Skal det tolkes som, at det er noget bras?

Det skal tolkes som at bilen skal forbi et Dinitrolcenter (eller lign.)
så hurtigt som muligt så den kan få den rustbeskyttelse den mangler.

Eller er den noget bras om 3-5 år

Det at den mangler beskyttelse gør ikke bilen til bras - en Mazda (uanset
model næsten) har samme problem og PSA er først begyndt at komme efter
det nu men "kræver" stadig en ekstra behandling. VW, Volvo osv. er
generelt blandt de bedst beskyttede men selv de kan have gavn af en
ekstra beskyttelse.

Det danske klima er generelt noget hø

Fra : Martin [6000]

Dato : 16-08-09 17:17

> Og skulle du eller andre have et bedre forslag end Hunddajen, så siger
> jeg på forhånd mange tak og vil ivrigt læse med!

Jeg går ud fra det er i10 fra Hyundai du har kigget på?

Tjek evt. Fiat Panda, Kia Picanto, Opel Corsa (nok over budget, men
betydeligt "mere bil" end de andre).

Men igen.. de skal alle forbi et rustcenter..