SAAB's snarlige farvel
Fra : Ukendt

Dato : 12-08-09 22:40

http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1205338.ece

Så trak pengemændende sig.
Som forventet og nævnt tidligere.

Fra : Henrik B.

Dato : 12-08-09 22:42

">>Eque<<" <n/a> skrev i meddelelsen
news:4a83369d$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1205338.ece
>
> Så trak pengemændende sig.
> Som forventet og nævnt tidligere.

*ROFL*

Når man ikke KAN få ret i andre sammenhænge, så skal der lige skydes med
spredhalg.... )
Ikke at det bider, da det er gamle nyheder, og tingene allerede ér fortsat.
Men når det ikke står i EB, så kan det jo ikke passe... *LOL*

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 12-08-09 23:26

Henrik B. wrote:
> [...]
> med spredhalg.... )
> Ikke at det bider, da det er gamle nyheder, og tingene allerede ér

Fortsat?

Så du mener at den døende fordi han ikke er død endnu, er sikret liv?

Få dig nu noget realitetssans. Saabs overlevelse hænger i en tynd tråd.

Mit gæt er at kun hvis den svenske stat eller EU garanterer lån eller giver
massive tilskud, er nogen investor interesseret.

Selv den massive afskrivning af gæld, er der nok lokkemad i for en investor.

--
/Frank

Fra : Tom

Dato : 13-08-09 08:42

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> wrote in message

> Fortsat?
>
> Så du mener at den døende fordi han ikke er død endnu, er sikret liv?
>
> Få dig nu noget realitetssans. Saabs overlevelse hænger i en tynd tråd.

Jeg er enig og dette er en overvejende grund til at jeg ikke villle køre en
SAAB, muligt at fabrikken overlever, muligt at man trods en lukning stadig i
en overskuelig årerække kan få reservedele, men JEG tror ikke rigtig på at
SAAB holder i det lange løb og gider slet ikke gå ind i denne risiko.

--
Tom

Fra : Mogens

Dato : 13-08-09 15:54

"Tom" <tom@dr.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg er enig...

Men det kører da tilsyneladende som det skal - salget:
http://online.wsj.com/article/SB124993041473920235.html

Fra : Henrik B.

Dato : 13-08-09 16:15

"Mogens" <no@mail.com> skrev i meddelelsen
> "Tom" <tom@dr.dk> skrev i meddelelsen

> Men det kører da tilsyneladende som det skal - salget:
> http://online.wsj.com/article/SB124993041473920235.html

Hold nu op Mogens! Du skal sgu ikke komme hér og forvirre eque og Frank med
fakts! )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Mogens

Dato : 13-08-09 16:20

> Hold nu op Mogens! Du skal sgu ikke komme hér og forvirre eque og Frank
> med fakts! )

For Eque Olesens vedkommende var det vist pay-back'en, der missede

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-09 17:42

> "Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> For Eque Olesens vedkommende var det vist pay-back'en, der missede

Om du vil, så har den levet fint siden sidste snak ang.
'rigmændenes' indblanden i SAAB-Kønigsægget.
Nu kommer tvivlene frem og tro mig, det blir værre..

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-09 17:42

> Hold nu op Mogens! Du skal sgu ikke komme hér og forvirre eque og Frank
> med fakts! )

Du lever stadig i håbet.
Nøjagtigt som står skrevet:
"...vi håber stadig at gennemføre købet ved udgangen af tredje kvartal,
lyder meldingen fra Saabs talskvinde Gunilla Gustavs"

Jeg vil være den første til at grine dig op i dit åbne fjæs
den dag SAAB er defenitivt over'n out !

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-08-09 15:17

Mogens wrote:
> "Tom" <tom@dr.dk> skrev i meddelelsen

> Men det kører da tilsyneladende som det skal - salget:
> http://online.wsj.com/article/SB124993041473920235.html

Følger du slet ikke med i den generelle samfundsdebat.

Virksomheder kan have masser af ordrer. De bliver lukket alligevel.

--
/Frank

Fra : Mogens

Dato : 14-08-09 15:51

"Frank Leegaard" <frankFJERN@superbruger.dk> skrev i meddelelsen

> Følger du slet ikke med i den generelle samfundsdebat.
> Virksomheder kan have masser af ordrer. De bliver lukket alligevel.

Vi talte om SAAB's kommende ejerkreds - og mit link trækker i en anden
retning end dine lokale fornemmelser, du ikke understøtter med noget. Det er
en om'er, makker :)

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-08-09 19:27

Mogens wrote:
> [...]
>
> Vi talte om SAAB's kommende ejerkreds - og mit link trækker i en anden
> retning end dine lokale fornemmelser, du ikke understøtter med noget.

Dit link trækker ingen vegne.

Get a grip: Saab selv er sgu da nødt til at holde gryden i kog. Det er sgu
da logik for høns.

--
/Frank

Fra : alexbo

Dato : 14-08-09 15:51

"Frank Leegaard" skrev

> Følger du slet ikke med i den generelle samfundsdebat.
> Virksomheder kan have masser af ordrer. De bliver lukket alligevel.

Det er ikke salget af SAAB-biler der går godt, det er salget af fabrikken
der tilsyneladende går sin skæve gang.

For mig ser det meningsløst ud med Koenigsegg som køber og
produktionssanvarlig for SAAB.
Det svarer til at familien hos Orange County Choppers ville overtage et
lukningstruet Harley Davidson.
Eller Dragør Bådeværfts to mand køber Lindøværftet, for de har forstand på
at bygge skibe.
Så kan Jyllinge svæveflyveklub overtage SAS.

Jeg tror at nogen forsøger at malke den svenske stat for en bunke penge, og
bruger Koenigsegg som frontfigur.

Så virker det mere fornuftigt med salget af Volvo til Geely, en bilfabrik på
vej frem der ønsker at købe en hel serie af ny produkter.
Volvo fremstillet i Kina til en trediedel pris.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henrik B.

Dato : 14-08-09 16:10

> For mig ser det meningsløst ud med Koenigsegg som køber og
> produktionssanvarlig for SAAB.

Nu skal "Ægget" så kun være produktionsansvarlig. Køberen er reelt
forretningsfolk, som ikke har forstand på selve produktionen - deraf behovet
for "Ægget".

> Så virker det mere fornuftigt med salget af Volvo til Geely, en bilfabrik
> på vej frem der ønsker at købe en hel serie af ny produkter.
> Volvo fremstillet i Kina til en trediedel pris.

Nu er Volvo (LV) selv så en del af køberpanelet...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : alexbo

Dato : 14-08-09 16:52

"Henrik B." skrev

> Nu skal "Ægget" så kun være produktionsansvarlig. Køberen er reelt
> forretningsfolk, som ikke har forstand på selve produktionen - deraf
> behovet for "Ægget".

Koenigsegg's kendskab til produktion er at få fremstillet meget små serier
af dele ude i byen og skrue det sammen i garagen.
Meget lig Orange County Chopper, spændende konstruktioner for entusiaster,
men ikke den ringeste lighed med storproduktion.

mvh
Alex Christensen

Fra : Henrik B.

Dato : 14-08-09 17:10

> [...]
> Meget lig Orange County Chopper, spændende konstruktioner for entusiaster,
> men ikke den ringeste lighed med storproduktion.

Nu sidder der jo så stadig en Saab-ledelse tilbage, så skal klare de
praktiske ting. )

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-08-09 19:41

Henrik B. wrote:
> "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i meddelelsen

> Nu sidder der jo så stadig en Saab-ledelse tilbage, så skal klare de
> praktiske ting. )

En Saabledelse der nu i en årrrække har været marionetdukker for GM og ikke
har beskæftiget sig med noget af det allervigtigste: Komponenter og
underleverandører.

Dem har GM taget sig.

Så det er ligesom konen der efter skilsmissen skal til at klare sig uden sin
tyranniske mand.

Ikke let. Ikke let

--
/Frank

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-09 19:53

> "alexbo" <alexbo@email.dk> skrev i meddelelsen

> Nu sidder der jo så stadig en Saab-ledelse tilbage, så skal klare de
> praktiske ting. )

Dên ledelse kører hurtig træt.
Når pengene er brugt, så er det over'n out.

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-09 19:54

> [...]
> Meget lig Orange County Chopper, spændende konstruktioner for entusiaster,
> men ikke den ringeste lighed med storproduktion.

Fuldstændig korrekt.
Det andet er et rent drømmescenarie.
Totalt latterligt at tro de kan 'drive SAAB'
andre steder end videre ud over afgrunden.

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-09 19:53

> Nu skal "Ægget" så kun være produktionsansvarlig. Køberen er reelt
> forretningsfolk, som ikke har forstand på selve produktionen - deraf
> behovet for "Ægget".

'De rådne Æg' har ikke forstand på at
drive business i SAAB-style.
De kan ikke håndtere sådan en masse,
selvom massen er lille, sammenlignet
med andre mærker.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-08-09 19:29

alexbo wrote:
> [...]
> bilfabrik på vej frem der ønsker at købe en hel serie af ny produkter.
> Volvo fremstillet i Kina til en trediedel pris.

Lige præcis-

Et eller andet sted er det netop det jeg har tænkt, men ikke fået udtrykt så
præcist og godt ..

Cadeau herfra.

--
/Frank

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-09 17:41

>">>Eque<<" <n/a> skrev i meddelelsen

> *ROFL*
>
> Når man ikke KAN få ret i andre sammenhænge, så skal der lige skydes med
> spredhalg.... )

Min skepsis blev vagt, allerede
da de 'pengestærke' mænd kom på tale.
Har hele tiden sagt, der skal væsentlig flere
penge til, end et par 'rigmænd' kan præstere.
Det er måske nu gået op for dem selv.

> Ikke at det bider, da det er gamle nyheder, og tingene allerede ér
> fortsat. Men når det ikke står i EB, så kan det jo ikke passe... *LOL*

Jeg holder ikke EB eller andre aviser.
Iøvrigt blev det nævnt flere steder
så sagen vil være nøjagtig den samme,
EB eller ej.

Fra : Henrik B.

Dato : 13-08-09 22:08

">>Eque<<" <n/a> skrev i meddelelsen

> Min skepsis blev vagt, allerede
> da de 'pengestærke' mænd kom på tale.
> Har hele tiden sagt, der skal væsentlig flere
> penge til, end et par 'rigmænd' kan præstere.

Hold nu kæft med den omgang lort! Der er altså en del mænd i denne verden,
som kan præstere mere end de mia. det koster at drive en lille fabrik som
Saab.

> Jeg holder ikke EB eller andre aviser.

Nåååh nej, og EB har ikke en hjemmeside?

> Iøvrigt blev det nævnt flere steder
> så sagen vil være nøjagtig den samme,
> EB eller ej.

Jep, de har ofte alle samme kilde - Reuters og lign. Det gør det blot ikke
mere sandt, eller mindre agurketid...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-09 19:53

> Hold nu kæft med den omgang lort! Der er altså en del mænd i denne verden,
> som kan præstere mere end de mia. det koster at drive en lille fabrik som
> Saab.

Sensitiv ?
Din relativt voldsomme reaktion
hører såmænd ikke hjemme i et halvtoffentligt forum..
Lort ? Næh. Sådan er dêt.
Og selvom der er en del mænd som kan præstere
mere end det SAAB koster, så er de samtidig
så kloge, at holde nallerne væk fra den synkende skude.

> Nåååh nej, og EB har ikke en hjemmeside?

Det har de temmelig sikkert.
Men artiklerne er også at finde
på andre sider. Hvad har du
imod EB ?
Formår du ikke at skelne skidt fra kanel eller ?

Du er totalt latterlig. Simpelthen.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-08-09 15:22

> [...]
> da de 'pengestærke' mænd kom på tale.
> Har hele tiden sagt, der skal væsentlig flere
> penge til, end et par 'rigmænd' kan præstere.

Det er netop humlen i det. En fabrik som Saab er noget ganske andet end en
nichesportsvogn.

Faktisk vil jeg dømme den slags folk ude i den sammenhæng.
De duer sgu ikke til at skaffe komponenter til et meget snævert og
konkurrencepræget marked. Det er jo noget ganske andet at bygge og indkøbe
stumper til en Kônigsegg.

Jeg siger ikke de dør i år. Jeg siger de dør inden for en kort årrække.

--
/Frank

Fra : Frank Leegaard

Dato : 12-08-09 23:21

> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1205338.ece
>
> Så trak pengemændende sig.
> Som forventet og nævnt tidligere.

Nu var det vist kun for alvor Henrik B. herinde der fuldt og fast troede på
at det ville glide "åh så let"

En kommende investor - hvis der reelt er nogen - vil da prøve at malke den
svenske stat maksimalt.

Ingen ved deres fulde fem vil vel overtage noget fra GM uden massiv
statsstøtte i ryggen.

Sagen er jo den at "mange fisker i rørte vande". En af fangsterne er jo
statslån eller -tilskud.

--
/Frank

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-09 17:41

> Nu var det vist kun for alvor Henrik B. herinde der fuldt og fast troede
> på at det ville glide "åh så let"

Naturligvis var det det.

> En kommende investor - hvis der reelt er nogen - vil da prøve at malke den
> svenske stat maksimalt.

Kan heller ikke afvises.

> Ingen ved deres fulde fem vil vel overtage noget fra GM uden massiv
> statsstøtte i ryggen.

Især ikke to mulig entusiastiske 'rigmænd',
som ikke magter at løfte opgave alligevel.

Fra : Henrik B.

Dato : 13-08-09 22:10

">>Eque<<" <n/a> skrev i meddelelsen

> Naturligvis var det det.

*LOL* Har du fundet dig en rygklapper....

> Især ikke to mulig entusiastiske 'rigmænd',

Kan du overhovedet tælle til mere end to? Du viser i hvertfald tydeligt at
du ikke er inde i sagen..

> som ikke magter at løfte opgave alligevel.

Imponerende viden du kan fremvise - næsten på niveau med Franks. I må læse
de samme aviser....nåååh nej, hjemmesider..

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-08-09 15:26

Henrik B. wrote:
> [...]
>
> Imponerende viden du kan fremvise - næsten på niveau med Franks. I må
> læse de samme aviser....nåååh nej, hjemmesider..

Det foretrækker jeg forøvrigt frem for "folk du kender ved Saab" og dine
egne astrologiske fornemmelser.

Vi får se Henrik. Egentligt så jeg helst at du fik ret og Saab overlever.
Jeg tror det desværre bare ikke.

--
/Frank

Fra : Ukendt

Dato : 14-08-09 19:53

>">>Eque<<" <n/a> skrev i meddelelsen

> *LOL* Har du fundet dig en rygklapper....

Hvis det er get forbi din tud, så er jeg den eneste
som kan forsvare mig selv og mine udtalelser.
Men godt du har taget udtrykket til dig.
Det må der ha' været en god grund/årsag til...
Det er KUN dig, som effektivt
mener, SAAB er på vej på sikre hænder.
De fleste er skeptiske. Og nu er de
'pengestærke' selv i tvivl om idêen..

> Kan du overhovedet tælle til mere end to? Du viser i hvertfald tydeligt at
> du ikke er inde i sagen..

Det er netop det jeg er.
Uanset hvor mange rigmænd der måtte ha'
de milliarder 'det koster at drive en forretning som SAAB',
så falder interessen hurtig bort. Når de første fordamper,
så tør resten slet ikke.

> Imponerende viden du kan fremvise - næsten på niveau med Franks. I må læse
> de samme aviser....nåååh nej, hjemmesider..

Hvad er der galt med hjemmesider ?
Lytter du kun til din egne lille sagte
visne stemme ???

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 16-08-09 17:33

">>Eque<<" <n/a> skrev i meddelelsen

> Hvis det er get forbi din tud, så er jeg den eneste
> som kan forsvare mig selv og mine udtalelser.

Godt udtrykt i en sætning. Du kan ikke svare for dig og går over til
personlige fornærmelser. Det er alle dine mails i en hovedskal.

--
Per

Fra : Ukendt

Dato : 16-08-09 22:13

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> Godt udtrykt i en sætning. Du kan ikke svare for dig og går over til
> personlige fornærmelser. Det er alle dine mails i en hovedskal.

Hvis man er oversensitiv, så kan jeg ikke
afvise, noget må tages som en personlig
fornærmelse.
Men det er dêt værd.

Fra : Frank Leegaard

Dato : 14-08-09 15:24

> Naturligvis var det det.

> Kan heller ikke afvises.

> Især ikke to mulig entusiastiske 'rigmænd',
> som ikke magter at løfte opgave alligevel.

Ingen ved jo så heller ikke hvor seriøse de reelt har været.

Et andet er deres egen finansiering.

Du kan jo sagtens være meget rig, men ikke have likvider.

--
/Frank