|
| Problemer med varmeblæser Fra : Per Christiansen |
Dato : 25-07-09 08:56 |
|
Hej jeg har problemer med varmeblæseren på min citroen xsara fra 1998, den
køre slet ikke og når jeg skruer helt op for den så går lyset ud i
instrumenterner når jeg så slukker igen så kommer lyset igen efter ca.
5-10sekunder.
Er der en elektronisk styring til blæseren som kan være defekt eller er det
mun blæseren der er brændt sammen.
Jeg har været citroen mekaniker men stoppede i 1986
så jeg kender ikke til de nye teknikker man bruger idag.
Jeg ville blive glad hvis der er en der har kendskab til dette.
| |
Tom (27-07-2009)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 27-07-09 17:27 |
|
"Per Christiansen" <p@lite.dk> skrev i en meddelelse
news:4a6abaa6$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej jeg har problemer med varmeblæseren på min citroen xsara fra 1998, den
> køre slet ikke og når jeg skruer helt op for den så går lyset ud i
> instrumenterner når jeg så slukker igen så kommer lyset igen efter ca.
> 5-10sekunder.
>
> Er der en elektronisk styring til blæseren som kan være defekt eller er
> det mun blæseren der er brændt sammen.
>
> Jeg har været citroen mekaniker men stoppede i 1986
> så jeg kender ikke til de nye teknikker man bruger idag.
>
> Jeg ville blive glad hvis der er en der har kendskab til dette.
hmmm, jeg ville tippe fejlen til at ligge i en dårlig stelforbindelse. Det
passer meget godt med at når ventilatoren skal bruge meget strøm, så opstår
den dårlige forbindelse.
......så det letteste er nok bare at træke en ny stelledning fra
ventilatoren.
--
Tom
| |
Per Christiansen (28-07-2009)
| Kommentar Fra : Per Christiansen |
Dato : 28-07-09 07:50 |
|
"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:4a6dd54a$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Per Christiansen" <p@lite.dk> skrev i en meddelelse
> news:4a6abaa6$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Hej jeg har problemer med varmeblæseren på min citroen xsara fra 1998,
>> den køre slet ikke og når jeg skruer helt op for den så går lyset ud i
>> instrumenterner når jeg så slukker igen så kommer lyset igen efter ca.
>> 5-10sekunder.
>>
>> Er der en elektronisk styring til blæseren som kan være defekt eller er
>> det mun blæseren der er brændt sammen.
>>
>> Jeg har været citroen mekaniker men stoppede i 1986
>> så jeg kender ikke til de nye teknikker man bruger idag.
>>
>> Jeg ville blive glad hvis der er en der har kendskab til dette.
>
> hmmm, jeg ville tippe fejlen til at ligge i en dårlig stelforbindelse. Det
> passer meget godt med at når ventilatoren skal bruge meget strøm, så
> opstår den dårlige forbindelse.
> .....så det letteste er nok bare at træke en ny stelledning fra
> ventilatoren.
>
> --
> Tom
>
>
Jeg har fundet fejlen, det var tændings låsen der skulle smøres bundstykket
ville ikke dreje med.
Men nu mangler de første 3 hastiheder men den fjere virkerfint med fyld
kræft, har fået af vide det måske er modstanden der er gået.
| |
Tom (28-07-2009)
| Kommentar Fra : Tom |
Dato : 28-07-09 07:55 |
|
"Per Christiansen" <p@lite.dk> skrev i en meddelelse
news:4a6e9f95$0$15897$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> news:4a6dd54a$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "Per Christiansen" <p@lite.dk> skrev i en meddelelse
>> news:4a6abaa6$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>> Hej jeg har problemer med varmeblæseren på min citroen xsara fra 1998,
>>> den køre slet ikke og når jeg skruer helt op for den så går lyset ud i
>>> instrumenterner når jeg så slukker igen så kommer lyset igen efter ca.
>>> 5-10sekunder.
>>>
>>> Er der en elektronisk styring til blæseren som kan være defekt eller er
>>> det mun blæseren der er brændt sammen.
>>>
>>> Jeg har været citroen mekaniker men stoppede i 1986
>>> så jeg kender ikke til de nye teknikker man bruger idag.
>>>
>>> Jeg ville blive glad hvis der er en der har kendskab til dette.
>>
>> hmmm, jeg ville tippe fejlen til at ligge i en dårlig stelforbindelse.
>> Det passer meget godt med at når ventilatoren skal bruge meget strøm, så
>> opstår den dårlige forbindelse.
>> .....så det letteste er nok bare at træke en ny stelledning fra
>> ventilatoren.
>>
>> --
>> Tom
>>
>>
>
> Jeg har fundet fejlen, det var tændings låsen der skulle smøres
> bundstykket ville ikke dreje med.
>
> Men nu mangler de første 3 hastiheder men den fjere virkerfint med fyld
> kræft, har fået af vide det måske er modstanden der er gået.
Jep, det lyder meget sandsynligt, de modstande har det med at "gå" i mange
biler
--
Tom
| |
Per Christiansen (28-07-2009)
| Kommentar Fra : Per Christiansen |
Dato : 28-07-09 08:58 |
|
"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
news:4a6ea0c4$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> "Per Christiansen" <p@lite.dk> skrev i en meddelelse
> news:4a6e9f95$0$15897$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>
>> "Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
>> news:4a6dd54a$0$15891$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>
>>> "Per Christiansen" <p@lite.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:4a6abaa6$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>>> Hej jeg har problemer med varmeblæseren på min citroen xsara fra 1998,
>>>> den køre slet ikke og når jeg skruer helt op for den så går lyset ud i
>>>> instrumenterner når jeg så slukker igen så kommer lyset igen efter ca.
>>>> 5-10sekunder.
>>>>
>>>> Er der en elektronisk styring til blæseren som kan være defekt eller er
>>>> det mun blæseren der er brændt sammen.
>>>>
>>>> Jeg har været citroen mekaniker men stoppede i 1986
>>>> så jeg kender ikke til de nye teknikker man bruger idag.
>>>>
>>>> Jeg ville blive glad hvis der er en der har kendskab til dette.
>>>
>>> hmmm, jeg ville tippe fejlen til at ligge i en dårlig stelforbindelse.
>>> Det passer meget godt med at når ventilatoren skal bruge meget strøm, så
>>> opstår den dårlige forbindelse.
>>> .....så det letteste er nok bare at træke en ny stelledning fra
>>> ventilatoren.
>>>
>>> --
>>> Tom
>>>
>>>
>>
>> Jeg har fundet fejlen, det var tændings låsen der skulle smøres
>> bundstykket ville ikke dreje med.
>>
>> Men nu mangler de første 3 hastiheder men den fjere virkerfint med fyld
>> kræft, har fået af vide det måske er modstanden der er gået.
>
> Jep, det lyder meget sandsynligt, de modstande har det med at "gå" i mange
> biler
>
> --
> Tom
>
Ok og tak
| |
|
|