Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digital til papir
Fra : Palle

Dato : 01-08-01 17:44

Så skulle det prøves nogle af vores digital billeder skulle på papir

20 billeder uploadet til www.photocare.dk i søndags

20 billeder uploadet til www.merlin.dk ligeledes i søndags

De siger ca 3 arbejds dage begge to Photocare sender med posten
Betaling via kort.

Merlin skal man afhente i nærmeste butik

I tirsdags kom billederne fra photocare i perfekt stand

Idag Onsdag skulle jeg så kunne hente mine billeder hos Merlin

afsted fra Vanløse til Frederiksbergcentret for at afhente

Desværre de er her først efter 1530 det står ingen steder men sådan er det
altså,
nå men så blev klokken 1600 afsted igen til Fredriksbergcentret.

Nej de er desværre ikke kommet endnu prøv på fredag !

Gad vide hvor mange fremkaldelser jeg skal have lavet der i fremtiden

Bare lige mit sure opstød for idag

mvh
Palle
Vanløse

Fra : Martin Koch

Dato : 01-08-01 18:00

On Wed, 1 Aug 2001 18:43:50 +0200, "Palle" <dax@pc.dk> wrote:

>Så skulle det prøves nogle af vores digital billeder skulle på papir

Samme skulle jeg. Uploadede 2 billeder hos www.japanphoto.dk - 1 stk.
10x15 og samme billede 20x30.

Hentede dem i dag, og var MEGET gladeligt overrasket! MEGET fin
kvalitet!
Prisen var alt i alt : kr. 17,50 hvilket vel egentlig ikke kan siges
at være dyrt (kr. 2.50 for 10x15 og kr. 15 for 20x30). Der er
INGEN opstartsgebyr.

Prøv dem!

/Martin

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 01-08-01 22:59

Martin Koch <martin@koch.dk> wrote in

> Samme skulle jeg. Uploadede 2 billeder hos www.japanphoto.dk - 1 stk.
> 10x15 og samme billede 20x30.

Hvad var leveringstiden? På deres website står der en lille uges tid,
hvilket jeg ikke kan leve med, men jeg vil hellere høre det fra een der har
prøvet det - det kunne jo være at siden ikke var opdateret

Hilsen
Kenneth

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 01-08-01 23:15

Kenneth Darling Soerensen <kenneth@darlingDOT.dk> wrote in

> [...]
> hvilket jeg ikke kan leve med, men jeg vil hellere høre det fra een der
> har prøvet det - det kunne jo være at siden ikke var opdateret

Jeg fandt svaret på mit spørgsmål i en af dine tidligere mails: 3-4 dage :-
)

Hilsen
Kenneth

Fra : Kasper

Dato : 02-08-01 08:20

"Martin Koch" skrev d. 01-08-01 18:00 dette indlæg :
> Samme skulle jeg. Uploadede 2 billeder hos www.japanphoto.dk - 1 stk.
> 10x15 og samme billede 20x30.

Jeg har også lige prøvet at sende digitale billeder til Japan Photo, det
fungerer ret nemt og enkelt.

Det virker dog som om, at man skal sende den samme billedfil TO gange,
hvis man ønsker det samme billede fremkaldt i 10*15 og 20*30, kan det
virkelig passe, eller er det bare mig??? - det er da spild af
båndbredde...

Mvh,

Kasper
Sony DSC-P1

http://www.kandu.dk/

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 01-08-01 19:04

On Wed, 1 Aug 2001 18:43:50 +0200,
Palle <dax@pc.dk> wrote:

> [...]
> nå men så blev klokken 1600 afsted igen til Fredriksbergcentret.
>
> Nej de er desværre ikke kommet endnu prøv på fredag !

Min søster har også dårlige erfaringer med den forretning. De var kommet
til at bytte om på hendes og en andens billeder. Og så kunne hun ikke få
lov til at låne deres telefonbog, så hun kunne ringe til den anden
kunde.

--
Anders Bo Rasmussen

Fra : Soren Pedersen

Dato : 02-08-01 16:37

Jeg har prøvet både A-photo og Merlin, og i begge tilfælde blev resultatet
nogle meget farvemættede billeder - Merlin leverede dog det værste resultat.
Hvad siger I andres resultater ? - specielt mht. de 2, men jeg vil også
gerne høre om andre ???

Mvh
Søren

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 02-08-01 19:44

"Soren Pedersen" <smp@privat.dk> wrote in

> [...]
> værste resultat. Hvad siger I andres resultater ? - specielt mht. de 2,
> men jeg vil også gerne høre om andre ???

Søren,

Jeg har ikke prøvet endnu, men vil gerne høre hvad du mener med
farvemættede? Bag på Merlin billederne skulle der gerne stå en kode med
nogle bogstaver og cifre - prøv lige at sende dem også..

Hilsen
Kenneth

Fra : Niels

Dato : 03-08-01 19:26

Findes der dag til dag services fra fx England eller Tyskland? Jeg
bliver hver gang overrasket over at jeg får bøger fra Amazon i England
to dage efter at jeg har bestilt dem, det samme må kunne lade sig gøre
med billeder.

Mvh. Niels

On 02 Aug 2001 18:43:41 GMT, Kenneth Darling Soerensen

Fra : Soren Pedersen

Dato : 04-08-01 11:35

Sørme on du ikke har ret
Koden på ét af billederne er:
202931-WWW2001020202-026 073053 *
Men hvad er det nu liiige at du kan bruge det til ?

Mvh
Søren

Fra : U. Pedersen

Dato : 04-08-01 13:00

On Sat, 4 Aug 2001 12:34:48 +0200, "Soren Pedersen" <smp@privat.dk>
wrote:

>Sørme on du ikke har ret
>Koden på ét af billederne er:
>202931-WWW2001020202-026 073053 *
>Men hvad er det nu liiige at du kan bruge det til ?

Nu har jeg også prøvet Merlin, og må sige at jeg er fuldt ud tilfreds.

Den kode der står på mine billeder:
202939-WWW020296-006 076281 *

Dsc01497.jpg

Hvis koden skal tydes kan jeg komme frem til at www020296 er mit
bestillingsnummer og -006 er billede nr. 6 i min ordrer.
202939 går igen på alle billederne og det samme gør 076281 *

U.P.
http://dk.photos.yahoo.com/luf123
http://users.cybercity.dk/~dsl23348/ (min legeplads)

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 05-08-01 16:47

> Sørme on du ikke har ret
> Koden på ét af billederne er:
> 202931-WWW2001020202-026 073053 *
> Men hvad er det nu liiige at du kan bruge det til ?

Hehe lige den kode kan ikke bruges til så meget. Jeg havde håbet at de
havde skrevet om farverne var korrigerede - så står der en 4 cifret kode.
Korrigede farver kunne have været årsagen til dine meget farvemættede
billeder.

En af de fordele som jeg ser ved at sende billedet digitalt til print er,
at såfremt at der altid printes på samme måde, så kan jeg justere billedet
herhjemme således at output på papir bliver nøjagtig som jeg vil have det.

Har du kalibreret din monitor? En dårligt kalibreret monitor tror jeg
sagtens kan resultere i at dine prints er forskellige fra det du ser på
skærmen. Jeg kunne forestille mig at Niels Riis Ebbesen kunne fortælle lidt
mere om dette her, for han bruger AFIR Mac, hvor Color Systems Management
til styring af farverne på tværs af programmer er noget af det der gør Mac
til den foretrukne grafiske platform. (Niels, har du ikke skrevet et indlæg
om dette før?)

Hilsen
Kenneth