bedrageri med kilometertælleren. Hvad gør ~
Fra : Michaelbs

Dato : 21-07-09 12:09

Jeg har lige købt og betalt en Peugeot 406 årg. 02/03 , nysynet fra 14/7 og
med Applus TilstandsAttest fra samme dato. Tilstandsattesten siger fejlfri
bil på samtlige punkter.
På tilstandsattesten og kilometertælleren står der 163.000kr.
Servicebogen var "desværre" bortkommet.

Vi købte bilen og fandt efter nogle dage en lille sammenkrøllet seddel i
handskerummet, at bilen skulle serviceres næste gang ved 389.000km.
Noget måtte være galt og vi kontaktede Peugeotforhandleren, hvor bilen
oprindeligt var købt. De kunne fortælle at de
havde skiftet hjul i okt. 08, hvor den da havde kørt 354.000km.

Vi er altså blevet fuppet og mit spørgsmål er: hvad kan vi gøre ved det?
Vi har endnu ikke meldt bilskiftet til forsikringsselskabet og bilen er ikke
blevet omregistreret til os endnu.

mvh Michael

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 21-07-09 12:17

Michaelbs skrev:

> mit spørgsmål er: hvad kan vi gøre ved
> det?

Har du købt privat eller hos en forhandler?

Er du medlem af FDM?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Michaelbs

Dato : 21-07-09 12:57

"Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Har du købt privat eller hos en forhandler?
>
> Er du medlem af FDM?

Købt privat af en person, der kun har haft bilen i een uge. Før var det en
een-ejerbil (firmabil).

Nej, desværre ikke medlem af FDM.

mvh Michael

Fra : Allan F

Dato : 21-07-09 13:01

"Michaelbs" <mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> skrev i en
meddelelse news:4a65ad1a$0$48242$14726298@news.sunsite.dk...

> "Hans Paulin (6310)" <me@privacy.net> skrev i meddelelsen

> Købt privat af en person, der kun har haft bilen i een uge. Før var det en
> [...]

Har du betalt?

Fra : Lars G

Dato : 21-07-09 13:01

"Michaelbs" <mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> wrote in message

> Købt privat af en person, der kun har haft bilen i een uge. Før var det en
> een-ejerbil (firmabil).

Har sælger skrevet under på at km passede ? hvis ikke tror jeg at det bliver
meget svært.

\Lars G

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 21-07-09 06:03

On 21 Jul., 13:57, "Michaelbs"
<mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> wrote:

> Købt privat af en person, der kun har haft bilen i een uge. Før var det en
> een-ejerbil (firmabil).

Too fucking ærgerligt, det er købt som beset.

Hvorfor havde personen den kun i en uge?

Er vi ude i noget dokumentfalskneri?

Klaus

Fra : Michaelbs

Dato : 21-07-09 13:37

"Klaus D. Mikkelsen (google groups)" <moppemail@gmail.com> skrev i
meddelelsen
On 21 Jul., 13:57, "Michaelbs"
> [...]
> een-ejerbil (firmabil).

Too fucking ærgerligt, det er købt som beset.

Hvorfor havde personen den kun i en uge?

---------

Bilen har haft een ejer (firmabil) Herefter (ved vi nu) er den blevet solgt
til den lokale autoforhandler. Autoforhandleren har solgt den med km. tal
370.000. Det står på kvitteringen. (ved vi nu) Den nye ejer sætter den til
syn og applus tilstandsrapport, hvorefter han sælger den videre via den blå
avis og bilbasen - med et angivet kilometertal på 163.000km.

På slutseddelen står der ikke noget km tal.
Det står der derimod på bilens tæller samt synsrapporten, naturligvis.
Der er ingen tvivl om at sælger har fusket km tælleren 200.000km tilbage - i
ond tro.

Vi betalte bilen kontant men har endnuikke omregistreret den / ændret
forsikring.

Spørgsmålet er hvad vi kan stille op?

mvh Michael

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 21-07-09 14:36

On Tue, 21 Jul 2009 14:36:33 +0200, "Michaelbs"
<mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> wrote:

>Spørgsmålet er hvad vi kan stille op?
Hvad siger sælger til din opdagelse ?

/Hans

Fra : Michaelbs

Dato : 21-07-09 14:38

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad siger sælger til din opdagelse ?
>
> /Hans

Jeg har ikke konfronteret ham endnu.
Jævnfør mit svar til en anden:

> Hvis Du har betalt med check, så kan banken stoppe cheken et godt stykke
> tid efter.
>
> spørg banken
>
> vh.
> Sørensen
nej, jeg betalte desværre kontant.

Jeg tror min bedste mulighed er at ringe til manden, forelægge facts, som
afslører hans bedrageri og kræve handlen ført tilbage.
Vil han ikke det, så må jeg lave en skriftelig anmeldelse til det lokale
politi.
Min frygt er, at han siger ok til at lade handlen gå tilbage, lade mig køre
de 300km over storebælt hen til hans bopæl og så at han siger: "Nu har du jo
kørt i bilen i 5 dage, så de sidste 10.000kr kan du ikke få tilbage."

Hvad ville I gøre?

mvh Michael

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 21-07-09 15:24

On Tue, 21 Jul 2009 15:37:34 +0200, "Michaelbs"
<mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> wrote:

>Hvad ville I gøre?
Gøre op med dig selv hvad du ønsker skal ske.

Bilen som sådan kan være god nok uanset om den har kørt 160000 eller
400000 km. Det er mere et spørgsmål om hvordan den er blevet behandlet
og serviceret der har betydning for bilens tilstand end det er
antallet af kilometer den har kørt.

Overvej fgl. muligheder:
At handlen ophæves, med fuld tilbagebetaling af købspris +
kompensation for turen til sælger.

At handlen ophæves, med fuld tilbagebetaling af købspris

At handlen ophæves, uden fuld tilbagebetaling, hvor meget du vil kunne
at miste.

Nedslag i prisen (hvor meget).

Kontakt sælger og forehold ham dine oplysninger om bilen og hør hvad
han vil være med til.

Gør op med dig selv om du kan anmelde ham til politiet hvis alt andet
glipper, også om du kan foreholde ham at du vil gå til politiet hvis
nødvendigt. Det er nemt nok at sidde og sige at man vil true med det
ene eller det andet, det er straks vanskeligere at gøre dette i
virkeligheden, specielt hvis det er første gang man er i ilden.

Man kan også møde op på sælgers bopæl tidligt op morgenen, have
tilstrækkeligt med venner med til at bevogte den store kontant sum man
skal hjemfører. Nogen gange ringer man til politiet og fortæller hvor
man er på vej hen og at man skal have ophæve en handel, så ved de lidt
om hvad der sker hvis sælger skulle finde på at ringe til politiet og
"anmelde" et overfald.

/Hans

Fra : Sørensen

Dato : 21-07-09 13:37

Fra : Carsten

Dato : 21-07-09 14:28

"Sørensen" <nogen@microsoft.com> wrote in message
> Hvis Du har betalt med check, så kan banken stoppe cheken et godt stykke
> tid efter.

Ikke hvis det er en bankcheck...

Carsten

Fra : Michaelbs

Dato : 21-07-09 14:33

Fra : Allan F

Dato : 21-07-09 14:39

"Michaelbs" <mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> skrev i en
meddelelse news:4a65c3a2$0$48236$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> køre de 300km over storebælt hen til hans bopæl og så at han siger: "Nu
> har du jo kørt i bilen i 5 dage, så de sidste 10.000kr kan du ikke få

Vente med at give ham nøglen og registreringsattesten indtil du er sikker på
betaling.

Fra : Michael Brock

Dato : 21-07-09 15:20

Sikke noget L... det er jo lige sådan noget man er
bange for skal ske. Lad os endelig høre hvad der kommer ud af denne sag

Mvh
Michael

Fra : Michaelbs

Dato : 21-07-09 15:28

"Michael Brock" <Mic.koege@gmail.com> skrev i meddelelsen
> Sikke noget L... det er jo lige sådan noget man er
> bange for skal ske. Lad os endelig høre hvad der kommer ud af denne sag
>
> Mvh
> Michael

Jeg har nu talt med sælger.
Først benægtede han alt. Forelagt kendsgerningerne sagde han så, at vi kunne
lade handlen gå tilbage hvis jeg var utilfreds.
Men at vi i øvrigt ikke havde nogen som helst sag, eftersom slutseddelen
siger, at bilen er købt som beset og der ikke er nævnt noget med
kilometertal i slutseddelen. Og at han i øvrigt ikke var bange for
myndighederne. Vi var velkomne til at gå til politiet.

mvh Michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-07-09 15:34

Michaelbs skriver:

> Først benægtede han alt. Forelagt kendsgerningerne sagde han så, at vi kunne
> lade handlen gå tilbage hvis jeg var utilfreds.

Fint nok.

> [...]
> kilometertal i slutseddelen. Og at han i øvrigt ikke var bange for
> myndighederne. Vi var velkomne til at gå til politiet.

Han har nok prøvet det før.......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Mogens

Dato : 21-07-09 16:03

> [...]

Godt så - så tog du vel imod dette?

> Fint nok.

Jeg hader det udtryk, for det siger jo ingenting.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-07-09 17:26

Mogens skriver:

> "Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen

> Godt så - så tog du vel imod dette?

Nej, det gjorde _jeg_ ikke

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 21-07-09 15:42

On Tue, 21 Jul 2009 16:28:07 +0200, "Michaelbs"
<mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> wrote:

>Vi var velkomne til at gå til politiet.
Så er du nok også velkommen til at fortælle hvem sælger er, han har jo
ifgl. sig selv intet at frygte.

/Hans

Fra : Michaelbs

Dato : 21-07-09 16:05

> Så er du nok også velkommen til at fortælle hvem sælger er, han har jo
> ifgl. sig selv intet at frygte.
>
> /Hans

Ja nu har han sendt 2 sms'er.
nr1: hvis han skal tage den tilbage vil han beholde 6000kr af de penge vi
gav.

Det betyder for mig, at jeg vælger at beholde bilen, tror jeg, og så anmelde
ham for bedrageri til hans lokale politi, dvs Sønderborg.

nr2: hvis ikke vi sender et forsikringsbevis i dag (vi har aftalt, at vores
forsikringsselskab skulle sende et forsikringsbevis til ham hvorefter han
vil stå for omregistreringen) så vil han i morgen omregistrere med et eller
andet tilfældigt forsikringsselskab. Det er ham der har den gamle
registreringsattest.

Der står på slutseddelen, at bilen er omfattet af ansvarsforsikring i 3
uger, og vi købte bilen 16/7 dvs for 5 dage siden, så det kan han vel ikke
bare gøre?
Kan vi selv stå for omregistreringen, selvom vi ikke har
registreingsattesten eller hvordan fungerer det?

mvh Michael

Fra : Mogens

Dato : 21-07-09 16:10

"Michaelbs" <mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> skrev i
meddelelsen news:4a65d931$0$48242$14726298@news.sunsite.dk...

> Ja nu har han sendt 2 sms'er.
> nr1: hvis han skal tage den tilbage vil han beholde 6000kr af de penge vi
> gav.

Sikke en klovn

> Det betyder for mig, at jeg vælger at beholde bilen, tror jeg, og så
> anmelde ham for bedrageri til hans lokale politi, dvs Sønderborg.

Håber han bliver klynget op på sagaen

> [...]
> hvorefter han vil stå for omregistreringen) så vil han i morgen
> omregistrere med et eller andet tilfældigt forsikringsselskab. Det er ham

SHIT MAND - du har betalt en bil kontant og ikke fået registreringsattesten
med dig. Skal man ALTID huske !

> [...]
> bare gøre?
> Kan vi selv stå for omregistreringen, selvom vi ikke har
> registreingsattesten eller hvordan fungerer det?

Den som har attesten, ejer bilen medmindre man kan bevise det modsatte. Du
har et problem som jeg ville inddrage politiet i med det samme !

Fra : Martin Bak

Dato : 21-07-09 16:45

"Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den som har attesten, ejer bilen medmindre man kan bevise det modsatte. Du
> har et problem som jeg ville inddrage politiet i med det samme !
Enig. Dog er der en slutseddel, og formodentlig også en kvittering på
betalingen (?).
Men jeg ville ikke være tryg ved situationen, og som minimum kontakte
politiet og forklare dem problemet.
Sælger er tilsyneladende en bedragerisk type, så fremtidige løgnehistorier
vil slet ikke overraske.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Michaelbs

Dato : 21-07-09 17:07

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> "Mogens" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

> Enig. Dog er der en slutseddel, og formodentlig også en kvittering på
> betalingen (?).

Ja, jeg har en underskrevet slutseddel, hvor der er afkrydset at "købesummen
betales kontant senest ved levering"
Og den er undeskrevet af begge parter med 16/7 som dato.

> Men jeg ville ikke være tryg ved situationen, og som minimum kontakte
> politiet og forklare dem problemet.
> Sælger er tilsyneladende en bedragerisk type, så fremtidige løgnehistorier
> vil slet ikke overraske.

Jeg har snakket med politiet og de vil have en skriftlig anmeldelse og så
"går det hen til den relavante afdeling",
så det er ikke sådan de rykker med det samme.
Men nu beholder jeg bare bilen og så laver en anmeldelse til politiet i
Sønderborg (hvor sælger bor) og så må vi se hvad der sker.

mvh Michael

Fra : TDN

Dato : 21-07-09 16:02

"Michaelbs" <mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> skrev i
meddelelsen news:4a65d079$0$48245$14726298@news.sunsite.dk...

> [...]
> kilometertal i slutseddelen. Og at han i øvrigt ikke var bange for
> myndighederne. Vi var velkomne til at gå til politiet.

Bedrageriet opstår vel allerede da den skrues tilbage inden
syn/tilstandsrapport, men hvis du har gemt salgsannoncen og der står km
163.000 er det vel klokkeklart, men hvis der ikke står km i annoncen og den
er købt som beset er det nok svært at komme efter ham, han kan jo påstå at
have skiftet et defekt speedometer. Man er jo forøvrigt begyndt notere km.
tal ved syn netop for at undgå svindel, det kan man jo nemt checke inden
køb, hvad den har gået ved sidste syn.

Mvh
Thomas

Fra : Michaelbs

Dato : 21-07-09 16:08

"TDN" <tdnfjerndette@net.telenor.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> notere km. tal ved syn netop for at undgå svindel, det kan man jo nemt
> checke inden køb, hvad den har gået ved sidste syn.

Salgsannoncen var på Bilbasen og DBA og dem har han slettet, men de kan vel
findes frem igen ved politiets efterforskning.
Der stod klart i salgsannoncen at den havde kørt 163000km. Og sandheden var
370000km.

mvh Michael

Fra : Thore Jensen Bergens~

Dato : 22-07-09 17:47

Michaelbs skrev:

> [...]
> vel findes frem igen ved politiets efterforskning.
> Der stod klart i salgsannoncen at den havde kørt 163000km. Og sandheden

Du bliver nødt til at være mere realistisk i dit syn på verden.
Du har næppe nogen sag mod sælger, og selvom du havde ville der ikke ske
en efterforskning i sådan en småsag...

Thore

Fra : Henrik B.

Dato : 21-07-09 16:48

"TDN" <tdnfjerndette@net.telenor.dk> skrev i meddelelsen

> Bedrageriet opstår vel allerede da den skrues tilbage inden
> syn/tilstandsrapport, men hvis du har gemt salgsannoncen og der står km

Ja, bilsynet i Danmark spiller igen fallit! Er der ikke noget med, at man
registrerer kilometertallet i forbindelse med syn? Men det kan jo
selvfølgelig være at svindleren også kender "sin" synsmand!?

Jeg vil sige så meget: Så snart du har fået sagen løst - på den ene eller
anden måde, så hæng manden ud på nettet, med navn og adresse! Og anmeld
svindlen til bilbasen og DBA, så han kan blive blacklistet...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Michaelbs

Dato : 21-07-09 17:11

> [...]
> anden måde, så hæng manden ud på nettet, med navn og adresse! Og anmeld
> svindlen til bilbasen og DBA, så han kan blive blacklistet...

Han er indvandrer, så man skal jo også passe på ikke at få et pludseligt
"besøg".

mvh Michael

Fra : Henrik B.

Dato : 21-07-09 17:17

"Michaelbs" <mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> skrev i
meddelelsen news:4a65e89f$0$48236$14726298@news.sunsite.dk...

> Han er indvandrer, så man skal jo også passe på ikke at få et pludseligt
> "besøg".

Så fordi "man" er indvandrer, så skal man have lov at slippe? Ikke sært de
har så meget imod sig...

--
http://www.saabklub.dk/

Fra : Michaelbs

Dato : 21-07-09 18:23

> [...]
> meddelelsen news:4a65e89f$0$48236$14726298@news.sunsite.dk...

> Så fordi "man" er indvandrer, så skal man have lov at slippe? Ikke sært de

nej, ikke slippe. Jeg melder ham til politiet og overlader papirerne, der
beviser at han har handlet i ond tro, til politiet.

mvh Michael

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-09 21:04

> [...]
meddelelsen news:4a65e89f$0$48236$14726298@news.sunsite.dk...

> Han er indvandrer, så man skal jo også passe på ikke at få et pludseligt

Undskyld mig, men hvordan kan du overhovedet finde på at købe en bil kontant
af en indvandrer? Og så køre uden registreringsattesten?

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Martin Bak

Dato : 21-07-09 21:12

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i en meddelelse news:Fd6dnZEJfJzUgvvXnZ2dnUVZ_jOdnZ2d@giganews.com...
> [...]
> meddelelsen news:4a65e89f$0$48236$14726298@news.sunsite.dk...

> Undskyld mig, men hvordan kan du overhovedet finde på at købe en bil
Det har jeg da gjort flere gange. Og med uovertruffent resultat. Flinke,
reelle og samvittighedsfulde mennesker, det er mit generelle indtryk.

Og så køre uden registreringsattesten?

Ja det er her dumheden er, uanset hvem sælger så måtte være.

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-09 21:38

> [...]
i en meddelelse news:Fd6dnZEJfJzUgvvXnZ2dnUVZ_jOdnZ2d@giganews.com...

> Undskyld mig, men hvordan kan du overhovedet finde på at købe en bil

Er det et geografisk problem mht. sælgerens
oprindelse, eller mere tænkt generelt, når man snakker
køb af bil ?

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-09 22:04

">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen

> Er det et geografisk problem mht. sælgerens
> oprindelse, eller mere tænkt generelt, når man snakker
> køb af bil ?

Det er et generelt problem i forhold til almindelig hæderlighed.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Martin Bak

Dato : 21-07-09 22:07

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i en meddelelse news:b6KdnaSVHNDUsPvXnZ2dnUVZ_qqdnZ2d@giganews.com...
>">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen

> Det er et generelt problem i forhold til almindelig hæderlighed.

Jeg ville være mere påpasselig ved en handel med en Kim Frederiksen, end ved
en med en Hussain Arabovic

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-09 23:46

> Jeg ville være mere påpasselig ved en handel med en Kim Frederiksen, end
> ved en med en Hussain Arabovic

Det ville jeg så ikke, men der er vi så forskellige.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Newt Bridges

Dato : 24-07-09 22:41

On 2009-07-21 23:07:23 +0200, "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> said:

> [...]
>>
> Jeg ville være mere påpasselig ved en handel med en Kim Frederiksen, end ved

Det ville jeg så ikke. Da jeg ledte efter brugt bil, frasorterede jeg
automatisk alle dem der var til salg af folk/firmaer hvor jeg vurderede
der var tale om en muslimsk sælger, alene ud fra deres navn.

Jeg har muligvis udelukket mig selv for en fantastisk handel, ved at
handle så defensivt pga. en fordom. Men det svarer til at jeg går glip
af en fantatisk naturoplevelse i Afrika, fordi jeg har en fordom om at
de dersens katte der ligger og slikker sol ude på savannen er mere
farlige at nusse med end de katte vi kender fra Danmark. Dybt
diskriminerende, overfor de stakkels katte der ser lidt anderledes ud,
men jeg har nu bare en fordom om at en kat på 200kg ikke er en man
nusser med - man risikerer også at dens fætre kommer og hjælper den.

--
Newt Bridges
Forge ahead! To the hilt!

Fra : Michaelbs

Dato : 21-07-09 22:18

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the bindestreg coffeeshop punktum dk> skrev
i meddelelsen news:Fd6dnZEJfJzUgvvXnZ2dnUVZ_jOdnZ2d@giganews.com...
> [...]
>
> Undskyld mig, men hvordan kan du overhovedet finde på at købe en bil
> kontant af en indvandrer? Og så køre uden registreringsattesten?

Godtroenhed, naivitet og dumhed. Det er nok de tre hovedforklaringer.

Han virkede som en reel ung mand. Han havde løgnehistorierne i orden.
Jeg har ikke købt bil ret mange gange og kunne ikke huske hvordan det
foregik med omregistreringen.
Han overbeviste mig om, at det skulle han nok tage sig af - så snart mit
forsikringsselskab havde sendt et forsikringsbevis til ham.
Han turde ikke sælge bilen og lade køber foretage omregistreringen idet han
var bange for at køber undlod dette i længere tid, så det var hans
forsikring, der hang på den.

mvh Michael

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-09 23:45

"Michaelbs" <mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> skrev i
meddelelsen news:4a663086$0$48246$14726298@news.sunsite.dk...

> Godtroenhed, naivitet og dumhed. Det er nok de tre hovedforklaringer.

Ligefrem dumhed er vel så meget sagt. Men jeg tør vædde på du ikke gør det
igen

> [...]
> Han turde ikke sælge bilen og lade køber foretage omregistreringen idet
> han var bange for at køber undlod dette i længere tid, så det var hans

Det er for så vidt også plausibelt nok. Dog ville jeg altid tage med sælger
hen og foretage omregistreringen. Så er der ikke mere mellem dig og sælger
når handlen er afsluttet. Betal ALDRIG uden at få registreringsattesten,
hvis du spørger mig.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 21-07-09 17:17

On Tue, 21 Jul 2009 17:01:56 +0200, "TDN"
<tdnfjerndette@net.telenor.dk> wrote:

>Bedrageriet opstår vel allerede da den skrues tilbage inden
>syn/tilstandsrapport
Nej, det er ikke ulovligt at skrue en km tæller tilbage eller frem for
den sags skyld.
Bedrageriget opstår først når man påstulerer at km tælleren giver
udtryk for hvor meget bilen har kørt (og glemmer at fortælle om
"justeringen").
De smarte sælgere komme om ved det ved at skrive i slutsedlen "Km
tællern viser xxxxx" og det er jo ikke løgn.
Lidt ligesom med årgang, der bruges jo 1ste indregistreringsdato,
selvom man uden større problemer kan finde den reelle dato for
køretøjets fremstillingsdato ud fra stelnummeret (men det gør jo nogle
biler noget ældre end 1ste indregistreringsdato)

/Hans

Fra : Newt Bridges

Dato : 21-07-09 17:05

On 2009-07-21 16:28:07 +0200, "Michaelbs"
<mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> said:

> [...]
> noget med kilometertal i slutseddelen. Og at han i øvrigt ikke var
> bange for myndighederne. Vi var velkomne til at gå til politiet.

Har du sørget for at optage denne samtale?

--
Newt Bridges
Forge ahead! To the hilt!

Fra : Michaelbs

Dato : 21-07-09 17:08

"Newt Bridges" <nospam@invalid.invalid> skrev i meddelelsen

> Har du sørget for at optage denne samtale?

Nej desværre.

mvh Michael

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 21-07-09 18:44

"Michaelbs" <mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> skrev i
meddelelsen news:4a65e7ea$0$48238$14726298@news.sunsite.dk...

> "Newt Bridges" <nospam@invalid.invalid> skrev i meddelelsen

> Nej desværre.
>
> mvh Michael

Så ring til ham igen og sørg for at optage det der bliver sagt! Han vil
formentlig først spekulere over dette bagefter.

Sørg for at han ikke kan hente bilen midt om natten. Så hænger du virkelig
på den!

--
Per

Fra : Per Christiansen

Dato : 22-07-09 08:04

Kør nu hend til manden og få omregistreret bilen før det går helt galt, lad
være med at anmelde ham før du har omregistreret den og tro mig han henter
bilen hvis du begynder på noget.

Stol aldrig på sådan nogle menneske, de er kun ude på at fuppe dig og det
danske land og det ses gang på gang bare se hvor mange der svindler med skat
i deres grøndtforretninger og pizzaria og små baggårds autoforretninger.

De får alle sammen starthjælp tjæner en masse sorte penge og lukker derefter
forretniningen for at starte påny.

Det var bare lige et surt opstød. der fortæller lidt om hvad parti jeg
stemmer på

Fra : Martin Bak

Dato : 22-07-09 09:25

"Per Christiansen" <p@lite.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> derefter
> forretniningen for at starte påny.
>
> Det var bare lige et surt opstød. der fortæller lidt om hvad parti jeg

De opstiller da ikke til folketinget?

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Brian Sørup

Dato : 22-07-09 10:39

> "Per Christiansen" <p@lite.dk> skrev i en meddelelse

> De opstiller da ikke til folketinget?

ROTFLMAO
--
Brian Sørup
1998 Volvo V70 2,5t Aut.

Fra : Michaelbs

Dato : 24-07-09 13:15

"Brian Sørup" <camaropower454@hotmail.com> skrev i meddelelsen

Han påstår nu, at han har omregistreret bilen. Han sms'ser at han ikke
sender registreringsattesten til mig men at jeg selv kan få den fra Skat (?)
inden for en uge.
Hvordan foregår sådan noget egentlig? Hvor får jeg den registreringsattest
fra?

mvh Michael

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-07-09 15:54

Michaelbs skrev:

> Hvor får jeg den
> registreringsattest fra?

Normalt vil Motorkontoret (eller hvad det nu hedder i dag) sende en
registreringsattest til (den ny) ejer et par uger efter omregistrering; i 1.
omgang får man en kopi af kladden udleveret mens man venter, så man har
noget i fald man får brug for den.

Har manden omregistreret i dit navn burde den altså komme med posten (det er
en to-tre år siden jeg sidst har "sat om", men sådan var det dengang)
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Michaelbs

Dato : 24-07-09 16:52

> [...]
> er en to-tre år siden jeg sidst har "sat om", men sådan var det dengang)

Takker for info.
Men er der et sted man kan henvende sig og få oplyst, hvem bilen er
registreret til, mens man venter de par uger?

mvh Michael

Fra : Michaelbs

Dato : 24-07-09 17:48

Så har samme bruger ID nr hos DBA en Peugeot 406 til salg igen...
Det er godt nok et andet telefon nummer men samme bruger ID.
Bilen er også fotograferet samme sted som han bor. Samme parkeringsplads,
hvor jeg afhentede min.
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=61340477

Der står godt nok at der er fuldt udfyldt servicebog, men mon ikke den
desværre er "blevet væk", når køber møder op.
I hvert fald er bilen også næsten for billig til at være sand, og når noget
er det, så er der jo som regel noget galt.
Havde jeg bare selv lyttet til det ordsprog.

mvh Michael

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-07-09 18:03

Michaelbs skrev:

> Der står godt nok at der er fuldt udfyldt servicebog,

"FULL udflydt servicebog"

Ja, mon ikke!?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 26-07-09 22:52

"Michaelbs" <mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> skrev i
meddelelsen news:4a69d8ae$0$48242$14726298@news.sunsite.dk...

> Takker for info.
> Men er der et sted man kan henvende sig og få oplyst, hvem bilen er
> registreret til, mens man venter de par uger?

Jeg ringede til politiet 2 sekunder før jeg skulle til at pille pladerne af
min gamle bil, fordi køber ikke havde omregistreret den til tiden.

Og heldigvis for det - han havde været på motorkontoret selvsamme dag. 200
kørte km spildte :)

--
Per

Fra : Newt Bridges

Dato : 24-07-09 22:34

On 2009-07-24 14:15:04 +0200, "Michaelbs"
> [...]

> Skat (?) inden for en uge.
> Hvordan foregår sådan noget egentlig? Hvor får jeg den registreringsattest fra?

Jeg købte bil sidste uge, og fik registreringsattesten fra sælger da
jeg gav ham pengene (som man bør). Besøgte SKAT (der tager sig af
registreringerne nu om dage), og udfyldte en blanket til omregistrering.

Jeg fik en "midlertidig" registreringsattest direkte ved skranken, og
modtog den rigtige knap 1 uge senere og et girokort til ejerafgift
nøjagtigt en uge senere.

Så det kan gå hurtigere, end de 3 uger SKAT normalt siger det tager.

--
Newt Bridges
Forge ahead! To the hilt!

Fra : Per Christiansen

Dato : 25-07-09 09:42

Jeg fik min atest 4 dage efter jeg omrigistrerede min nykøbte bil.

Du skal have den midlertidige og ligge i handskrummet når du bliver stoppet
af polisen, så du må be om at få den af sælger, så har du også bevis for at
han har gjordt det.

når du har fået atesten så kan han ikke gøre noget for så et det din bil, og
så går du bare til den for fuldskrue for han skal ikke tro han kan løbe om
hjørner med det danske samfund , altså det vi snart har tilbage af det.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-07-09 10:08

Per Christiansen skrev:

> han skal ikke tro
> han kan løbe om hjørner med det danske samfund , altså det vi snart
> har tilbage af det.

LOL
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-07-09 00:52

On 21 Jul., 17:08, "Michaelbs"
<mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> wrote:

> Salgsannoncen var på Bilbasen og DBA og dem har han slettet, men de kan vel
> findes frem igen ved politiets efterforskning.

Alternativt Googles cache.

--
Christian

Fra : Michaelbs

Dato : 22-07-09 08:45

"Christian B. Andresen" <trav@tiscali.dk> skrev i meddelelsen
On 21 Jul., 17:08, "Michaelbs"
> [...]
> vel
> findes frem igen ved politiets efterforskning.

------

Googles cache? hvordan får man det frem?

Michael

Fra : Niels Bengaard

Dato : 22-07-09 11:29

> Alternativt Googles cache.
>
> ------
>
> Googles cache? hvordan får man det frem?
>
> Michael

Alternativt giv os nogle vigtige søgeord fra annoncen så kan vi måske hjælpe
med at finde den frem.

Mvh Niels

Fra : Michaelbs

Dato : 22-07-09 11:43

"Niels Bengaard" <bengaard@FJERNDETTE850r.dk> skrev i meddelelsen

> Alternativt giv os nogle vigtige søgeord fra annoncen så kan vi måske
> hjælpe med at finde den frem.
>
> Mvh Niels

Jeg har annoncens id. nummer men det ligger på min bærbare, som jeg først
kommer til i morgen. Så kan jeg poste annoncens id. nr. hvis det hjælper?

mvh Michael

Fra : Carsten

Dato : 22-07-09 11:32

> Alternativt Googles cache.
> ------
> Googles cache? hvordan får man det frem?
> Michael

...mener ikke at du kan finde dba annoncer i googles cache, men dba "cacher"
dem selv i et stykke tid. Hvis du fra google søger på nogle specifikke ord
fra annoncen så vil dba annoncen nok dukke op, og når du så klikker på den
viser dba.dk at annoncen er væk, men alligevel vise dig ordlyden fra
annoncen. Et eksempel her:

>Tekst fra udløbne annonce: Peugeot 406 1,8 SR st.car st. car. 4-dørs, '99,
>servostyring, km 163.000, blåmetal, nysynet, ABS, airbag, aircondition,
>plus plader

Det er vist ikke din peugeot - jeg har søgt på følgende linie:

peugeot 406 nysynet +"163.000" site:dba.dk

Carsten

Fra : Michaelbs

Dato : 22-07-09 11:44

"Carsten" <carsten@noexists.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> ordlyden fra annoncen. Et eksempel her:

> Det er vist ikke din peugeot - jeg har søgt på følgende linie:
>
> peugeot 406 nysynet +"163.000" site:dba.dk

Nej det er ikke min. Det er ikke en stationcar.
men som sagt i svaret nedenunder har jeg annoncens id. nr. på min bærbare,
som jeg kommer til i morgen.

mvh Michael

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 22-07-09 05:57

On 22 Jul., 09:45, "Michaelbs"
<mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> wrote:
> "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> skrev i meddelelsennews:2e07b878-25e3-480c-830b-7edb32a2abb0@s31g2000yqs.googlegroups.com...

> Alternativt Googles cache.
>
> ------
>
> Googles cache? hvordan får man det frem?

Der er nogle gange et link ved siden af de døde søgeresultater hvor
der står noget ala "cached".

--
Christian

Fra : Klaus D. Mikkelsen (~

Dato : 24-07-09 06:43

On 24 Jul., 14:15, "Michaelbs"
> [...]
> inden for en uge.
> Hvordan foregår sådan noget egentlig? Hvor får jeg den registreringsattest

Skulle du ikke have pengene igen?

Kontakt DBA og bilbasen og bed dem komme med annoncen.

Klaus

Fra : Michaelbs

Dato : 24-07-09 14:32

"Klaus D. Mikkelsen (google groups)" <moppemail@gmail.com> skrev i
meddelelsen
On 24 Jul., 14:15, "Michaelbs"
> [...]
> fra?

Skulle du ikke have pengene igen?

Kontakt DBA og bilbasen og bed dem komme med annoncen.

-----------------

Jeg har fundet annoncen frem i computerens cache og jeg har fundet hans
(Alaa hedder han) DBA ID: 2405443

Men jeg vil have registreringsattesten på plads inden jeg tager stilling til
hvordan jeg griber det an.
Han vil ikke frivilligt give pengene tilbage.
Bilen er fin fin, så den beholder jeg gerne, men hans gerninger skal jo
stoppes.

Han har 6-7 annoncer i DBA pt bla.a. et speedometer til en Alfa. Det er jo
lidt mærkeligt hvorfor han har sådan et til salg, ikke.

Jeg ved han før har solgt biler, hvor servicebogen tilfældigvis var blevet
væk.

mvh Michael

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 24-07-09 15:10

Michaelbs skriver:

> Jeg har fundet annoncen frem i computerens cache og jeg har fundet hans
> (Alaa hedder han) DBA ID: 2405443

Start med at printe du til en pdf fil og gem den i tilfælde af at du får
brug for den senere.

> [...]
> Han vil ikke frivilligt give pengene tilbage.
> Bilen er fin fin, så den beholder jeg gerne, men hans gerninger skal jo

Har du skrevet om gerningen til dba og bilbasen?

> [...]
> lidt mærkeligt hvorfor han har sådan et til salg, ikke.

> Jeg ved han før har solgt biler, hvor servicebogen tilfældigvis var blevet

Er han momsregistreret?

Køber man noget med videresalg for øje (hvilket er tydeligt med din
bil), skal man betale skat af fortjenesten. Omsætter man for mere end
50.000 om året (uanset om man tjener penge eller ej), skal man
momsregistreres.

Vil kanaljen ikke makke ret, kan du altid fortælle om ham til skat.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-07-09 16:23

Klaus D. Mikkelsen skrev:

> Vil kanaljen ikke makke ret, kan du altid fortælle om ham til skat.

Se, det er en trussel jeg tror batter, når nu politiet ikke skræmmer.

Fra : Henrik B.

Dato : 28-07-09 14:52

"Michaelbs" <mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> skrev i
meddelelsen news:4a65a1d7$0$48239$14726298@news.sunsite.dk...

> Vi er altså blevet fuppet og mit spørgsmål er: hvad kan vi gøre ved det?
> Vi har endnu ikke meldt bilskiftet til forsikringsselskabet og bilen er
> ikke blevet omregistreret til os endnu.

Jeg har haft givet DBA et fingerpeg om manden - hér er svaret:

"Mange tak for din henvendelse.

Som handelsforum er det desværre begrænset hvad vi kan gøre i tilfælde om
mistanke om at km.antallet ikke er reel i de pågældende biler - Vil vil
altid anbefale at man som køber altid tjekker Servicebog og ser om
km.antallet virke naturlig.

Hvis du har mistanke til pågældende, vil jeg bestemt anbefale dig at anmelde
personen til politiet. Ved kontakt fra politiet udlevere vi alle relevante
oplysninger om profilen og evt. gamle annoncetekster.

Med venlig hilsen/Best regards

Lene
Supporter, dba.dk"

Fra : Brian Sørup

Dato : 15-08-09 08:14

"Michaelbs" <mbsFjernDette@FjernOgsåDettemichaelbennati.dk> skrev i
meddelelsen news:4a65a1d7$0$48239$14726298@news.sunsite.dk...

Er der sket mere i sagen ? og evt. hvad ?

Fra : Michaelbs

Dato : 16-08-09 11:32

> [...]
> meddelelsen news:4a65a1d7$0$48239$14726298@news.sunsite.dk...
>
> Er der sket mere i sagen ? og evt. hvad ?

Nej, vi har sat sagen på stand by.
Hvad han gør er absolut ikke i orden men som småbørns forældre har man det
også skidt med at leve under dødstrusler.

mvh Michaelbs

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-08-09 12:09

Michaelbs skrev:

> Hvad han gør er absolut ikke i orden men som småbørns forældre har
> man det også skidt med at leve under dødstrusler.

Kom det så vidt fra hans side?
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Michaelbs

Dato : 16-08-09 14:22

> Kom det så vidt fra hans side?
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> www.zofiaoghans.dk

ikke mod mig men mod en anden, der havde en twist med ham.

Michaelbs

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 16-08-09 17:07

Michaelbs skrev:

> ikke mod mig men mod en anden, der havde en twist med ham.

'kay!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Per Christiansen

Dato : 19-08-09 14:57

Ja det er jo sådan en som ham, en masse danskerer godt kan li og støtter op
om, for det er jo så synd for dem når de står med deres tudefjæs og vraler
når de skal hjem fordi de ikke kan indordne sig under danske regler , om
man forstår det.

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-08-09 07:29

Per Christiansen wrote:
> [...]
> når de skal hjem fordi de ikke kan indordne sig under danske regler , om

De færreste danskere kan lide bedragere. Jeg antager at det for de
fleste ikke har nogen indflydelse hvilken oprindelse bedrageren, eller
bedragerens forældre har.

Hvis du lige læser dit indlæg igen, så kan du måske se hvem det er der
vræler.

Torben

Fra : Per Christiansen

Dato : 22-08-09 05:39

> [...]
> bedragerens forældre har.
>
> Hvis du lige læser dit indlæg igen, så kan du måske se hvem det er der

Jeg tror godt du og andre ved hvad jeg mener, og der er nok mange andre der
har samme synspunkt i den sag, der kommer jo mere og mere frem om dem hver
dag så mun ikke folk får øjne op for det.