Hvilken bil til ca. 20- 25000kr. vil være~
Fra : KimH

Dato : 18-07-09 12:12

Vi har tænkt os at købe en bil nr. 2 og vil gerne have en bil som går ca. 14
km/l er driftsikker og uden rust Jeg har tænkt på Honda Civic Peugeot 306
eller VW Polo
Er der nogen af ovennævnte som jeg skal holde mig fra ? eller har i andre
forslag

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 18-07-09 16:07

KimH skriver:

> Er der nogen af ovennævnte som jeg skal holde mig fra ? eller har i andre
> forslag

Jeg skriver nu noget som jeg vidst har skrevet en gang før:

Biler i det prisleje og alder er ikek til at sætte noget mærke på. Du
skal finde den bedste bil (uanset mærke) og så købe den. En polo
(eksempelvis) til den pris kan være alt for godt til skrot.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-07-09 17:57

"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote in

> Jeg skriver nu noget som jeg vidst har skrevet en gang før:

En god ting kan ikke siges for tit

> (eksempelvis) til den pris kan være alt for godt til skrot.

Du mente sikkert "alt FRA godt til skrot."

--
Fordi folk læser oppefra og ned.
Hvorfor er topposting irriterende?

Fra : Newt Bridges

Dato : 18-07-09 18:53

On 2009-07-18 13:12:14 +0200, "KimH" <kimho@c.dk> said:

> [...]
> Peugeot 306 eller VW Polo
> Er der nogen af ovennævnte som jeg skal holde mig fra ? eller har i

Jeg har for nyligt været på udkig efter en lignende bil. Jeg fandt dog,
at Polo var lidt dyr, i forhold til hvad man fik for de samme penge hos
Skoda.

Jeg har i privathandel givet 8000 kroner for en Skoda Felicia 1.6 LX
fra 1998. Motoren er fra VW, ifølge Wikipedia. Den har kørt 195K km,
elsidespejle, varme i sæderne, centrallås, ABS, dobbelt airbag, træk,
textylbehandlet i 2001 og holder syn til april næste år (og jeg
forventer den suser igennem syn uden problemer).

Der er lidt rust på den, men kun kosmetiske steder og lidt i
hjulkasserne. Har ikke kørt nok i den (købte den i torsdags) til at
lave beregning på benzin, men gætter på omkring 15km/l. Smider ikke
olie.

Mine bilkyndige venner er ret imponerede, over hvor meget bil jeg har
fået for pengene. For mig er det den første bil nogensinde, så jeg
valgte en hvor risikoen for værditab var minimalt

Et eksempel på en magen til min:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=61180131
(bemærk kommentaren under annoncen...)

Ser flotte ud:
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=61220507
http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=60980733

Just my two cents.

--
Newt Bridges
Forge ahead! To the hilt!

Fra : Ivan Madsen

Dato : 18-07-09 19:04

On Sat, 18 Jul 2009 13:12:14 +0200, "KimH" <kimho@c.dk> wrote:

> [...]
>eller VW Polo
>Er der nogen af ovennævnte som jeg skal holde mig fra ? eller har i andre

Nu spiller du nogle stykker, som er lidt forskellige i størrelsen. Kig
omkring på hvad du kan få af Opel Corsa/Astra, Citroen Saxo/Xsara,
Peugeot 106/206/306, Toyota Corolla, Mazda 323, Fiat Punto/Bravo og
listen er uendelig.
VW er formodentlig for dyre - folk tror der er guld på kofangerne af
de skilte, når de skal sælges og i niveau 20-25 k kan de blive endog
meget dyre bekendtskaber, hvis man ønsker at køre i dem efter næste
syn. (husk at "forhandlernysynet" betyder at der er mere end 6 måneder
til næste syn).
Stand, funktion, udstyr er vigtigere end mærket på køleren. Det kræver
umiddelbart kun en vurdering af, "kan den klare næste syn om
forhåbentlig 2 år?", hvis ja og prisen er rigtig - here we go!