/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
ClamXav og mail ??
Fra : jagge


Dato : 20-09-09 07:48

Hej

Jeg vil lige høre om man kan få clamxav til bare at køre i baggrunden og
scanne mails efterhånden som de kommer ind ?

MVH

Jakob

 
 
Erik Richard Sørense~ (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 20-09-09 11:31


jagge wrote:
> Jeg vil lige høre om man kan få clamxav til bare at køre i baggrunden og
> scanne mails efterhånden som de kommer ind ?

Det gør min ihvertfald.... Jeg har aktiveret ClamXAV Application Sentry,
og afsluttet selve ClamXAV, og Application Sentry kører videre som et
baggrundsprogram. Man vælger ganske enkelt, hvad der altid skal overvåges.

Der er åbenbart en fejl i Ajplication Sentry, der pludselig får den til
at stoppe. - Jeg har tidl. for et par måneder siden stillet et spørgsmål
her i gruppen om det, men dengang var der ingen der svarede/kommenterede
på det...

Den nye version af Application Sentry, der er med i ClamXAV 2.x er
bedre, men har stadig samme fejl, men nu er der længere intervaller
mellem AS stop, - og som hidtil, er det bare at klikke på 'ignorer', så
starter Application Sentry bare op igen...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thorbjørn Ravn Ander~ (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 20-09-09 11:42

Erik Richard Sørensen skrev:

> at stoppe. - Jeg har tidl. for et par måneder siden stillet et spørgsmål
> her i gruppen om det, men dengang var der ingen der svarede/kommenterede
> på det...

Det skyldes som tidligere nævnt nok at du spørger om ting der ikke er
nogen der kan svare umiddelbart på.

Har du iøvrigt Windowsinstanser kørende, enten direkte eller i en
virtuel maskine på dit netværk?


--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Erik Richard Sørense~ (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 20-09-09 11:59


Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> Erik Richard Sørensen skrev:
>> at stoppe. - Jeg har tidl. for et par måneder siden stillet et
>> spørgsmål her i gruppen om det, men dengang var der ingen der
>> svarede/kommenterede på det...
>
> Det skyldes som tidligere nævnt nok at du spørger om ting der ikke er
> nogen der kan svare umiddelbart på.
>
> Har du iøvrigt Windowsinstanser kørende, enten direkte eller i en
> virtuel maskine på dit netværk?

Ja, jeg havde en bootbar XPPro, men pga. en opdateringsfejl i Parallels
Tools, måtte jeg have den fuldstændig ominstalleret, så nu kører den kun
i virtuelt miljø - altså ikke længere bootbar.

Når xPPro er startet/aktiv, vises den som en selvstændig enhed på
netværket, men den startes kun op, når jeg har brug for det, - så XPPro
er ikke aktiv pr. default. - Og som tidl. skrevet, så er Windows bag en
software NAT gennem Parallels.

Internet delen i XPPro er identisk med OS X - sat op med SeaMonkey som
default program.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thorbjørn Ravn Ander~ (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 20-09-09 14:48

Erik Richard Sørensen skrev:

> Ja, jeg havde en bootbar XPPro, men pga. en opdateringsfejl i Parallels
> Tools, måtte jeg have den fuldstændig ominstalleret, så nu kører den kun
> i virtuelt miljø - altså ikke længere bootbar.
>
> Når xPPro er startet/aktiv, vises den som en selvstændig enhed på
> netværket, men den startes kun op, når jeg har brug for det, - så XPPro
> er ikke aktiv pr. default. - Og som tidl. skrevet, så er Windows bag en
> software NAT gennem Parallels.

Interessant.

Som du har skrevet flere gange er det en Windows-virus som ikke gør
skade under OS X, hvilket betyder at der ET ELLER ANDET sted står en
Windowsmaskine og skubber virus ind til dig.

Hvis det ikke er hos dig selv, må det være nogen andre det bliver
skubbet ind fra, med mindre du i alvor mener at Google har virus
liggende på deres hjemmeside.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Erik Richard Sørense~ (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 20-09-09 15:39


Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> Erik Richard Sørensen skrev:
>> Ja, jeg havde en bootbar XPPro, men pga. en opdateringsfejl i
>> Parallels Tools, måtte jeg have den fuldstændig ominstalleret, så nu
>> kører den kun i virtuelt miljø - altså ikke længere bootbar.
>>
>> Når xPPro er startet/aktiv, vises den som en selvstændig enhed på
>> netværket, men den startes kun op, når jeg har brug for det, - så
>> XPPro er ikke aktiv pr. default. - Og som tidl. skrevet, så er Windows
>> bag en software NAT gennem Parallels.
>
> Interessant.
>
> Som du har skrevet flere gange er det en Windows-virus som ikke gør
> skade under OS X, hvilket betyder at der ET ELLER ANDET sted står en
> Windowsmaskine og skubber virus ind til dig.
>
> Hvis det ikke er hos dig selv, må det være nogen andre det bliver
> skubbet ind fra, med mindre du i alvor mener at Google har virus
> liggende på deres hjemmeside.

Tænk, har du også fundet ud af det.? - Det er jo præcis det, jeg hele
tiden har skrevet... - Men HVEM, det er, der forsøger at gøre noget, er
så spørgsmålet. Jeg hælder stadig til, det er hos Google eller Stofa, da
jeg ikke får noget på de maskiner, hvor Google /IKKE/ bruges som
startside! - I øvrigt har jeg ikke haft XPPro startet op siden fredag...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 20-09-09 15:56

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> > Erik Richard Sørensen skrev:
> >> Ja, jeg havde en bootbar XPPro, men pga. en opdateringsfejl i
> >> Parallels Tools, måtte jeg have den fuldstændig ominstalleret, så nu
> >> kører den kun i virtuelt miljø - altså ikke længere bootbar.
> >>
> >> Når xPPro er startet/aktiv, vises den som en selvstændig enhed på
> >> netværket, men den startes kun op, når jeg har brug for det, - så
> >> XPPro er ikke aktiv pr. default. - Og som tidl. skrevet, så er Windows
> >> bag en software NAT gennem Parallels.
> >
> > Interessant.
> >
> > Som du har skrevet flere gange er det en Windows-virus som ikke gør
> > skade under OS X, hvilket betyder at der ET ELLER ANDET sted står en
> > Windowsmaskine og skubber virus ind til dig.
> >
> > Hvis det ikke er hos dig selv, må det være nogen andre det bliver
> > skubbet ind fra, med mindre du i alvor mener at Google har virus
> > liggende på deres hjemmeside.
>
> Tænk, har du også fundet ud af det.? - Det er jo præcis det, jeg hele
> tiden har skrevet... - Men HVEM, det er, der forsøger at gøre noget, er
> så spørgsmålet. Jeg hælder stadig til, det er hos Google eller Stofa, da
> jeg ikke får noget på de maskiner, hvor Google /IKKE/ bruges som
> startside! - I øvrigt har jeg ikke haft XPPro startet op siden fredag...

Det er jo fuldstændigt umuligt at sige uden at have adgang til dine
systemer ....

/thomas

Thorbjørn Ravn Ander~ (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 20-09-09 18:07

Erik Richard Sørensen skrev:

> Tænk, har du også fundet ud af det.? - Det er jo præcis det, jeg hele
> tiden har skrevet... - Men HVEM, det er, der forsøger at gøre noget, er
> så spørgsmålet. Jeg hælder stadig til, det er hos Google eller Stofa, da
> jeg ikke får noget på de maskiner, hvor Google /IKKE/ bruges som
> startside! - I øvrigt har jeg ikke haft XPPro startet op siden fredag...

Har du overvejet at skifte udbyder?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Erik Richard Sørense~ (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 20-09-09 18:12


Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> Erik Richard Sørensen skrev:
>> Tænk, har du også fundet ud af det.? - Det er jo præcis det, jeg
>> hele tiden har skrevet... - Men HVEM, det er, der forsøger at gøre
>> noget, er så spørgsmålet. Jeg hælder stadig til, det er hos Google
>> eller Stofa, da jeg ikke får noget på de maskiner, hvor Google /IKKE/
>> bruges som startside! - I øvrigt har jeg ikke haft XPPro startet op
>> siden fredag...
>
> Har du overvejet at skifte udbyder?

Ja, det har jeg før gjort, men jeg får ikke en tilsv. forbindelse med
25mbits linie + TV pakke til de priser, jeg nu giver hos Stofa. - Og jeg
har heller ikke haft nævneværdige problemer med Stofa....

mvh. Erik Richard
>

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thorbjørn Ravn Ander~ (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 20-09-09 18:51

Erik Richard Sørensen skrev:

>>> Tænk, har du også fundet ud af det.? - Det er jo præcis det, jeg
>>> hele tiden har skrevet... - Men HVEM, det er, der forsøger at gøre
>>> noget, er så spørgsmålet. Jeg hælder stadig til, det er hos Google
>>> eller Stofa, da jeg ikke får noget på de maskiner, hvor Google /IKKE/
>>> bruges som startside! - I øvrigt har jeg ikke haft XPPro startet op
>>> siden fredag...
>>
>> Har du overvejet at skifte udbyder?
>
> Ja, det har jeg før gjort, men jeg får ikke en tilsv. forbindelse med
> 25mbits linie + TV pakke til de priser, jeg nu giver hos Stofa. - Og jeg
> har heller ikke haft nævneværdige problemer med Stofa....

Du anbefales at købe en Airport Extreme og bruge den som switch.

Indtil da, vil jeg ikke bruge mere tid på dine gætterier.
--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Erik Richard Sørense~ (20-09-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 20-09-09 23:33


Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> Erik Richard Sørensen skrev:
>>> Har du overvejet at skifte udbyder?
>>
>> Ja, det har jeg før gjort, men jeg får ikke en tilsv. forbindelse med
>> 25mbits linie + TV pakke til de priser, jeg nu giver hos Stofa. - Og
>> jeg har heller ikke haft nævneværdige problemer med Stofa....
>
> Du anbefales at købe en Airport Extreme og bruge den som switch.
>
> Indtil da, vil jeg ikke bruge mere tid på dine gætterier.

Skal jeg virkelig gentage det? - DER KOMMER *IKKE* TRÅDLØST HER I HUSET!!!

Og giv mig så bare *ÉN* fornuftig forklaring på, hvorfor ingen af de
andre computere eller systemer, der /IKKE/ bruger Google som startside,
heller ikke får virus ind!

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Morten Lind (21-09-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 21-09-09 03:33

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> > Du anbefales at købe en Airport Extreme og bruge den som switch.

> Skal jeg virkelig gentage det? - DER KOMMER *IKKE* TRÅDLØST HER I HUSET!!!

Airport Extreme har skam rigtige porte til rigtige kabler

> mvh. Erik Richard

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Thorbjørn Ravn Ander~ (21-09-2009)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 21-09-09 06:34

Morten Lind skrev:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>
>>> Du anbefales at købe en Airport Extreme og bruge den som switch.
>
>> Skal jeg virkelig gentage det? - DER KOMMER *IKKE* TRÅDLØST HER I HUSET!!!
>
> Airport Extreme har skam rigtige porte til rigtige kabler

Morten, det har jeg jo prøvet at fortælle Erik, men det er ligesom han
ikke rigtigt hører efter.

Der er jo så også detaljen med at Airport Extreme kan få sat en meget
stor disk på som så kan tage Time Machine backups af alle de tilkoblede
maskiner. Det kunne eventuelt - på sigt - også være interessant :)

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus... Tubular Bells!"

Thomas von Hassel (21-09-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 21-09-09 06:43

Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0002@gmail.com> wrote:

> Morten Lind skrev:
> > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >
> >>> Du anbefales at købe en Airport Extreme og bruge den som switch.
> >
> >> Skal jeg virkelig gentage det? - DER KOMMER *IKKE* TRÅDLØST HER I HUSET!!!
> >
> > Airport Extreme har skam rigtige porte til rigtige kabler
>
> Morten, det har jeg jo prøvet at fortælle Erik, men det er ligesom han
> ikke rigtigt hører efter.
>
> Der er jo så også detaljen med at Airport Extreme kan få sat en meget
> stor disk på som så kan tage Time Machine backups af alle de tilkoblede
> maskiner. Det kunne eventuelt - på sigt - også være interessant :)

bortset fra at TimeMachine jo ikke virker ...

/thomas

Morten Lind (21-09-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 21-09-09 14:15

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> > > Airport Extreme har skam rigtige porte til rigtige kabler

> > Morten, det har jeg jo prøvet at fortælle Erik, men det er ligesom han
> > ikke rigtigt hører efter.

> > Der er jo så også detaljen med at Airport Extreme kan få sat en meget
> > stor disk på som så kan tage Time Machine backups af alle de tilkoblede
> > maskiner. Det kunne eventuelt - på sigt - også være interessant :)

> bortset fra at TimeMachine jo ikke virker ...

> /thomas

Nå ja, den detaille har vi jo overset

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Erik Richard Sørense~ (21-09-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 21-09-09 11:19


Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> Morten Lind skrev:
>> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>>>> Du anbefales at købe en Airport Extreme og bruge den som switch.
>>
>>> Skal jeg virkelig gentage det? - DER KOMMER *IKKE* TRÅDLØST HER I
>>> HUSET!!!
>>
>> Airport Extreme har skam rigtige porte til rigtige kabler
>
> Morten, det har jeg jo prøvet at fortælle Erik, men det er ligesom han
> ikke rigtigt hører efter.
>
> Der er jo så også detaljen med at Airport Extreme kan få sat en meget
> stor disk på som så kan tage Time Machine backups af alle de tilkoblede
> maskiner. Det kunne eventuelt - på sigt - også være interessant :)

Jeg er udmærket klar over, hvad Airport er/ikke er, og jeg er flintrende
ligeglad med, hvad den kan eller ikke kan. Jeg har problemer nok med
mine naboers trådløse systemer, og vil ikke have én mere at skulle
forholde mig til!

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Thomas von Hassel (21-09-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 21-09-09 11:35

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> > Morten Lind skrev:
> >> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >>>> Du anbefales at købe en Airport Extreme og bruge den som switch.
> >>
> >>> Skal jeg virkelig gentage det? - DER KOMMER *IKKE* TRÅDLØST HER I
> >>> HUSET!!!
> >>
> >> Airport Extreme har skam rigtige porte til rigtige kabler
> >
> > Morten, det har jeg jo prøvet at fortælle Erik, men det er ligesom han
> > ikke rigtigt hører efter.
> >
> > Der er jo så også detaljen med at Airport Extreme kan få sat en meget
> > stor disk på som så kan tage Time Machine backups af alle de tilkoblede
> > maskiner. Det kunne eventuelt - på sigt - også være interessant :)
>
> Jeg er udmærket klar over, hvad Airport er/ikke er, og jeg er flintrende
> ligeglad med, hvad den kan eller ikke kan. Jeg har problemer nok med
> mine naboers trådløse systemer, og vil ikke have én mere at skulle
> forholde mig til!

du kan slå den trådløse radio fra .. helt fra, slukket, død, færdig,
finito ...

/thomas

Morten Lind (21-09-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 21-09-09 14:20

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Jeg er udmærket klar over, hvad Airport er/ikke er, og jeg er flintrende
> ligeglad med, hvad den kan eller ikke kan. Jeg har problemer nok med
> mine naboers trådløse systemer, og vil ikke have én mere at skulle
> forholde mig til!
>
> mvh. Erik Richard

Blodtrykket Erik Richard, blodtrykket.....Airport Extreme kan ikke
fordrage dine naboer. Hvordan kan dine væmmelige naboer iøvrigt genere
dig?

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Thomas von Hassel (21-09-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 21-09-09 14:28

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>
> > Jeg er udmærket klar over, hvad Airport er/ikke er, og jeg er flintrende
> > ligeglad med, hvad den kan eller ikke kan. Jeg har problemer nok med
> > mine naboers trådløse systemer, og vil ikke have én mere at skulle
> > forholde mig til!
> >
> > mvh. Erik Richard
>
> Blodtrykket Erik Richard, blodtrykket.....Airport Extreme kan ikke
> fordrage dine naboer. Hvordan kan dine væmmelige naboer iøvrigt genere
> dig?
>

Jeg har været på besøg hos kunder i det indre århus hvor jeg fra min
maskine har kunnet se mindst 15-20 trådløse netværk og stadig har kunnet
konfigurere kundens netværk uden problemer .. 802.11b/g/n netværk er
sådan set designet til at kunne ko-eksistere uden større problemer ...

/thomas

Morten Lind (21-09-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 21-09-09 14:32

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:

> > Blodtrykket Erik Richard, blodtrykket.....Airport Extreme kan ikke
> > fordrage dine naboer. Hvordan kan dine væmmelige naboer iøvrigt genere
> > dig?

> Jeg har været på besøg hos kunder i det indre århus hvor jeg fra min
> maskine har kunnet se mindst 15-20 trådløse netværk og stadig har kunnet
> konfigurere kundens netværk uden problemer .. 802.11b/g/n netværk er
> sådan set designet til at kunne ko-eksistere uden større problemer ...

> /thomas

Jo, men ved Erik Richard det?

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Thomas von Hassel (21-09-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 21-09-09 14:34

Morten Lind <mortenlind@gmail.com> wrote:

> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>
> > > Blodtrykket Erik Richard, blodtrykket.....Airport Extreme kan ikke
> > > fordrage dine naboer. Hvordan kan dine væmmelige naboer iøvrigt genere
> > > dig?
>
> > Jeg har været på besøg hos kunder i det indre århus hvor jeg fra min
> > maskine har kunnet se mindst 15-20 trådløse netværk og stadig har kunnet
> > konfigurere kundens netværk uden problemer .. 802.11b/g/n netværk er
> > sådan set designet til at kunne ko-eksistere uden større problemer ...
>
> > /thomas
>
> Jo, men ved Erik Richard det?
>

nu gør han da ihvertfald ...

/thomas

Erik Richard Sørense~ (21-09-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 21-09-09 16:08


Morten Lind wrote:
> Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
>>> Blodtrykket Erik Richard, blodtrykket.....Airport Extreme kan ikke
>>> fordrage dine naboer. Hvordan kan dine væmmelige naboer iøvrigt genere
>>> dig?
>>
>> Jeg har været på besøg hos kunder i det indre århus hvor jeg fra min
>> maskine har kunnet se mindst 15-20 trådløse netværk og stadig har kunnet
>> konfigurere kundens netværk uden problemer .. 802.11b/g/n netværk er
>> sådan set designet til at kunne ko-eksistere uden større problemer ...
>
> Jo, men ved Erik Richard det?

Ja, det véd jeg... - Bortset fra, at den Airport, der sidder i min
PowerBook kun er 802.11b/g...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Morten Lind (21-09-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 21-09-09 17:01

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> >> Jeg har været på besøg hos kunder i det indre århus hvor jeg fra min
> >> maskine har kunnet se mindst 15-20 trådløse netværk og stadig har kunnet
> >> konfigurere kundens netværk uden problemer .. 802.11b/g/n netværk er
> >> sådan set designet til at kunne ko-eksistere uden større problemer ...

> > Jo, men ved Erik Richard det?

> Ja, det véd jeg... - Bortset fra, at den Airport, der sidder i min
> PowerBook kun er 802.11b/g...

> mvh. Erik Richard

Det gør blot kortet langsommere - ikke dårligere, og så har du jo ikke
en Airportting i din bog - du har et trådløst netkort, men pyt - kært
barn & så´rn...)

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Erik Richard Sørense~ (21-09-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 21-09-09 16:01


Morten Lind wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> Jeg er udmærket klar over, hvad Airport er/ikke er, og jeg er flintrende
>> ligeglad med, hvad den kan eller ikke kan. Jeg har problemer nok med
>> mine naboers trådløse systemer, og vil ikke have én mere at skulle
>> forholde mig til!
>
> Blodtrykket Erik Richard, blodtrykket.....

Den trænger til at komme op. - Det er alt, alt for lavt..

> Airport Extreme kan ikke fordrage dine naboer. Hvordan
> kan dine væmmelige naboer iøvrigt genere dig?

Hvis jeg sætter min BT dongle i MacPro'en for at synche mine to
telefoner, bliver de blokeret af hans HTC og Nokia + en bærbar HP
maskine (hans arbejdsmaskine). - Og hvis jeg gør det samme på min
PowerBook - slår BT og Airport til, - kan jeg end ikke gå på de to
ikke-krypterede net, der er her i området, og PB'en kan heller ikke se
mine telefoner, - og ja, de er parret.... - Kobler jeg dem til via USB,
er der ingen problemer...

Siger man noget til ham, bliver man kort og godt overfuset. - Han er
rimelig berygtet i boligforeningen...

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Morten Lind (21-09-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 21-09-09 16:50

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> > Airport Extreme kan ikke fordrage dine naboer. Hvordan
> > kan dine væmmelige naboer iøvrigt genere dig?

> Hvis jeg sætter min BT dongle i MacPro'en for at synche mine to
> telefoner, bliver de blokeret af hans HTC og Nokia + en bærbar HP
> maskine (hans arbejdsmaskine). - Og hvis jeg gør det samme på min
> PowerBook - slår BT og Airport til, - kan jeg end ikke gå på de to
> ikke-krypterede net, der er her i området, og PB'en kan heller ikke se
> mine telefoner, - og ja, de er parret.... - Kobler jeg dem til via USB,
> er der ingen problemer...

Godt nok spooky - du er velkommen i kjøwenhawnstrup.....her har vi ikke
så mange spøgelser ))

> Siger man noget til ham, bliver man kort og godt overfuset. - Han er
> rimelig berygtet i boligforeningen...

Tjaeh - som kongresdelegeret i Boligselskabernes Landsforening kender
jeg typen, surt show, det dér demokrati, hva´?

> mvh. Erik Richard

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Palle (22-09-2009)
Kommentar
Fra : Palle


Dato : 22-09-09 22:35

On 2009-09-21 07:33:44 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> Der er jo så også detaljen med at Airport Extreme kan få sat en meget
> stor disk på som så kan tage Time Machine backups af alle de tilkoblede
> maskiner. Det kunne eventuelt - på sigt - også være interessant :)

Har bestilet en Extreme og har tænkt på muligheden for at høvle en disk
på. Men slukker sådan en tilkoblet harddisk nogensinde når den er
hooket på Extremen? Den er jo altid (hos mig) Tændt.

--
Palle


Thomas von Hassel (21-09-2009)
Kommentar
Fra : Thomas von Hassel


Dato : 21-09-09 06:34

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> > Erik Richard Sørensen skrev:
> >>> Har du overvejet at skifte udbyder?
> >>
> >> Ja, det har jeg før gjort, men jeg får ikke en tilsv. forbindelse med
> >> 25mbits linie + TV pakke til de priser, jeg nu giver hos Stofa. - Og
> >> jeg har heller ikke haft nævneværdige problemer med Stofa....
> >
> > Du anbefales at købe en Airport Extreme og bruge den som switch.
> >
> > Indtil da, vil jeg ikke bruge mere tid på dine gætterier.
>
> Skal jeg virkelig gentage det? - DER KOMMER *IKKE* TRÅDLØST HER I HUSET!!!
>

Det er ikke pænt at råbe ... og DU KAN SLUKKE DEN TRÅDLØSE RADIO ...

> Og giv mig så bare *ÉN* fornuftig forklaring på, hvorfor ingen af de
> andre computere eller systemer, der /IKKE/ bruger Google som startside,
> heller ikke får virus ind!
>

Som MRK gættede på kan den maskine have en trojaner som sluser dem ind
til dig ...

hvad siger

dig www.google.com

i et terminal vindue ?

/thomas

Erik Richard Sørense~ (21-09-2009)
Kommentar
Fra : Erik Richard Sørense~


Dato : 21-09-09 11:35


Thomas von Hassel wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
>> Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
>>> Erik Richard Sørensen skrev:
>>>>> Har du overvejet at skifte udbyder?
>>>> Ja, det har jeg før gjort, men jeg får ikke en tilsv. forbindelse med
>>>> 25mbits linie + TV pakke til de priser, jeg nu giver hos Stofa. - Og
>>>> jeg har heller ikke haft nævneværdige problemer med Stofa....
>>> Du anbefales at købe en Airport Extreme og bruge den som switch.
>>>
>>> Indtil da, vil jeg ikke bruge mere tid på dine gætterier.
>> Skal jeg virkelig gentage det? - DER KOMMER *IKKE* TRÅDLØST HER I HUSET!!!
>
> Det er ikke pænt at råbe ... og DU KAN SLUKKE DEN TRÅDLØSE RADIO ...

*JEG* *KAN* *GODT* *RÅBE* *HØJERE*

>> Og giv mig så bare *ÉN* fornuftig forklaring på, hvorfor ingen af de
>> andre computere eller systemer, der /IKKE/ bruger Google som startside,
>> heller ikke får virus ind!
>
> Som MRK gættede på kan den maskine have en trojaner som sluser dem ind
> til dig ...
>
> hvad siger
>
> dig www.google.com
>
> i et terminal vindue ?

DEN SIG FLG.:

Last login: Mon Sep 21 12:20:51 on ttys000
You have new mail.
56345c49 ers$ dig www.google.com

; <<>> DiG 9.4.3-P3 <<>> www.google.com
;; global options: printcmd
;; Got answer:
;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 33792
;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 7, AUTHORITY: 6, ADDITIONAL: 6

;; QUESTION SECTION:
;www.google.com.         IN   A

;; ANSWER SECTION:
www.google.com.      387018   IN   CNAME   www.l.google.com.
www.l.google.com.   51   IN   A   74.125.77.99
www.l.google.com.   51   IN   A   74.125.77.106
www.l.google.com.   51   IN   A   74.125.77.103
www.l.google.com.   51   IN   A   74.125.77.104
www.l.google.com.   51   IN   A   74.125.77.147
www.l.google.com.   51   IN   A   74.125.77.105

;; AUTHORITY SECTION:
l.google.com.      54903   IN   NS   a.l.google.com.
l.google.com.      54903   IN   NS   g.l.google.com.
l.google.com.      54903   IN   NS   b.l.google.com.
l.google.com.      54903   IN   NS   e.l.google.com.
l.google.com.      54903   IN   NS   d.l.google.com.
l.google.com.      54903   IN   NS   f.l.google.com.

;; ADDITIONAL SECTION:
f.l.google.com.      157498   IN   A   72.14.203.9
g.l.google.com.      74802   IN   A   74.125.95.9
b.l.google.com.      65644   IN   A   74.125.45.9
a.l.google.com.      65644   IN   A   74.125.53.9
d.l.google.com.      66506   IN   A   74.125.77.9
e.l.google.com.      75160   IN   A   209.85.137.9

;; Query time: 22 msec
;; SERVER: 212.10.10.4#53(212.10.10.4)
;; WHEN: Mon Sep 21 12:25:02 2009
;; MSG SIZE rcvd: 340

56345c49 ers$

"e.l.google.com. 75160   IN A 209.85.137.9" er en spammail, der kom på
min ene konto - i øvrigt den eneste, jeg har fået på den i næsten 3
mdr.... De resterende 5 er alle fra vores Nisus gruppe.

mvh. Erik Richard

--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Erik Richard Sørensen, Member of ADC, <mac-manNOSP@Mstofanet.dk>
NisusWriter - The Future In Multilingual Text Processing - www.nisus.com
OpenOffice.org - The Modern Productivity Solution - www.openoffice.org
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Morten Lind (21-09-2009)
Kommentar
Fra : Morten Lind


Dato : 21-09-09 14:24

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> >> Skal jeg virkelig gentage det? - DER KOMMER *IKKE* TRÅDLØST HER I HUSET!!!

> > Det er ikke pænt at råbe ... og DU KAN SLUKKE DEN TRÅDLØSE RADIO ...

> *JEG* *KAN* *GODT* *RÅBE* *HØJERE*

Så, så, blå stue....nu ikke mere ballade, vel - for hvis min far ikke
kan tæve din far, går det galt, så skal vi ikke ha´ en tudekiks?

M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst.[ML].

Morten Reippuert Knu~ (22-09-2009)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 22-09-09 21:05

Erik Richard Sørensen <NOSPAM@nospam.dk> wrote:

> Thomas von Hassel wrote:
> > Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:
> >> Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> >>> Erik Richard Sørensen skrev:
> >>>>> Har du overvejet at skifte udbyder?
> >>>> Ja, det har jeg før gjort, men jeg får ikke en tilsv. forbindelse med
> >>>> 25mbits linie + TV pakke til de priser, jeg nu giver hos Stofa. - Og
> >>>> jeg har heller ikke haft nævneværdige problemer med Stofa....
> >>> Du anbefales at købe en Airport Extreme og bruge den som switch.
> >>>
> >>> Indtil da, vil jeg ikke bruge mere tid på dine gætterier.
> >> Skal jeg virkelig gentage det? - DER KOMMER *IKKE* TRÅDLØST HER I HUSET!!!
> >
> > Det er ikke pænt at råbe ... og DU KAN SLUKKE DEN TRÅDLØSE RADIO ...

> *JEG* *KAN* *GODT* *RÅBE* *HØJERE*

> >> Og giv mig så bare *ÉN* fornuftig forklaring på, hvorfor ingen af de
> >> andre computere eller systemer, der /IKKE/ bruger Google som startside,
> >> heller ikke får virus ind!
> >
> > Som MRK gættede på kan den maskine have en trojaner som sluser dem ind
> > til dig ...
> >
> > hvad siger
> >
> > dig www.google.com
> >
> > i et terminal vindue ?

> DEN SIG FLG.:

> Last login: Mon Sep 21 12:20:51 on ttys000
> You have new mail.
> 56345c49 ers$ dig www.google.com

> ; <<>> DiG 9.4.3-P3 <<>> www.google.com
> ;; global options: printcmd
> ;; Got answer:
> ;; ->>HEADER<<- opcode: QUERY, status: NOERROR, id: 33792
> ;; flags: qr rd ra; QUERY: 1, ANSWER: 7, AUTHORITY: 6, ADDITIONAL: 6

> ;; QUESTION SECTION:
> ;www.google.com. IN A

> ;; ANSWER SECTION:
> www.google.com. 387018 IN CNAME www.l.google.com.
> www.l.google.com. 51 IN A 74.125.77.99
> www.l.google.com. 51 IN A 74.125.77.106
> www.l.google.com. 51 IN A 74.125.77.103
> www.l.google.com. 51 IN A 74.125.77.104
> www.l.google.com. 51 IN A 74.125.77.147
> www.l.google.com. 51 IN A 74.125.77.105

> ;; AUTHORITY SECTION:
> l.google.com. 54903 IN NS a.l.google.com.
> l.google.com. 54903 IN NS g.l.google.com.
> l.google.com. 54903 IN NS b.l.google.com.
> l.google.com. 54903 IN NS e.l.google.com.
> l.google.com. 54903 IN NS d.l.google.com.
> l.google.com. 54903 IN NS f.l.google.com.

> ;; ADDITIONAL SECTION:
> f.l.google.com. 157498 IN A 72.14.203.9
> g.l.google.com. 74802 IN A 74.125.95.9
> b.l.google.com. 65644 IN A 74.125.45.9
> a.l.google.com. 65644 IN A 74.125.53.9
> d.l.google.com. 66506 IN A 74.125.77.9
> e.l.google.com. 75160 IN A 209.85.137.9

> ;; Query time: 22 msec
> ;; SERVER: 212.10.10.4#53(212.10.10.4)
> ;; WHEN: Mon Sep 21 12:25:02 2009
> ;; MSG SIZE rcvd: 340

> 56345c49 ers$

> "e.l.google.com. 75160 IN A 209.85.137.9" er en spammail, der kom på
> min ene konto

nej du er ude i vanvitiige og vilde gætterier nu... Stop venligst for din
egen skyld inden du for alvor bliver til grin eller lær ASAP og basic DNS.


output er iøvrigt fint men ubrugeligt, vi er mere interesserede i output af

" less /etc/resolv.conf"

Og endnu mere i dine windows maskiner.

eks hvilke BDO'ere som listes af "hijackthis.exe"

--
Morten Reippuert Knudsen

"Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?"

Morten Reippuert Knu~ (22-09-2009)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert Knu~


Dato : 22-09-09 21:00

Thomas von Hassel <thomas@elements.dk> wrote:
> Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> > Thorbjørn Ravn Andersen wrote:
> > > Erik Richard Sørensen skrev:
> > >>> Har du overvejet at skifte udbyder?
> > >>
> > >> Ja, det har jeg før gjort, men jeg får ikke en tilsv. forbindelse med
> > >> 25mbits linie + TV pakke til de priser, jeg nu giver hos Stofa. - Og
> > >> jeg har heller ikke haft nævneværdige problemer med Stofa....
> > >
> > > Du anbefales at købe en Airport Extreme og bruge den som switch.
> > >
> > > Indtil da, vil jeg ikke bruge mere tid på dine gætterier.
> >
> > Skal jeg virkelig gentage det? - DER KOMMER *IKKE* TRÅDLØST HER I HUSET!!!
> >

> Det er ikke pænt at råbe ... og DU KAN SLUKKE DEN TRÅDLØSE RADIO ...

> > Og giv mig så bare *ÉN* fornuftig forklaring på, hvorfor ingen af de
> > andre computere eller systemer, der /IKKE/ bruger Google som startside,
> > heller ikke får virus ind!
> >

> Som MRK gættede på kan den maskine have en trojaner som sluser dem ind
> til dig ...

> hvad siger

> dig www.google.com

> i et terminal vindue ?

Han kan også have en browser hijack, dem finder og fjerner han ikke med
hverken Avast, AVG, Symantec eller Sophus's AV programmer.

Eneste i praxis anvendelige måde at komme af med sådan en er at køre hijackthis
og sjuse sig frem til hvilke BDO entrys der er kan gøre skade. Derudover skal
Erik selvfølgelig slå system restore fra og scanne/desinficere i Safe mode.

--
Morten Reippuert Knudsen

"Besides, if you can't get a decent kernal panic
or two in a month, what's the point of living?"

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408889
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste