iPod + iPod
Fra : Henrik Enslev

Dato : 13-09-09 21:43

Hej

Jeg har to iPods en 512 kb USB stik lignende og en 80 Gb klikhjul. Når
jeg putter klikhjulet i min arbejdscomputer MBP via firewire er alle
sange tilgængelige i itunes skønt ipodden er tilknyttet min private
powerbook.

Når jeg derimod putter den lille iPod i, er alle sange grå, og kan ikke
aktiveres eller spilles. Denne er ligeledes tilknyttet min private
computer.

Hvorfor mon denne forskel, og kan jeg "låse" den lille op, så jeg kan
høre dens musik via MBP højtalerne?

På forhånd tak

--
Henrik Enslev (2500)
henslev snawel a gmail punktum com

Fra : Martin

Dato : 15-09-09 01:11

Henrik Enslev wrote:
> [...]
> computer.
>
> Hvorfor mon denne forskel, og kan jeg "låse" den lille op, så jeg kan

Den er højst sandsynligt blevet synkroniseret med et andet itunes
library (måske fra samme computer, men måske du har haft en
reinstallation af itunes, også genkender den ikke denne synkronisering)

Hvis du ikke har sangene på din computer i forvejen, og vil have dem på
din computer, så skal du bruge 3.part software, fx
http://www.fadingred.com/senuti/ (bemærk brug BETA versionen!)
(du kan muligvis godt finde et freeware program til dette, men hold øje
med om programmet også virker til iPhone/iPod Touch)

Hvis du har sangene på din computer, så bare slå synkronisering fra i
itunes (din ipod tømmes for musik!) også smid musik over på den UDEN
BRUG af synkronisering, men bare "ryk dem fra musik og ned til ipod"

Grunden til hele dette er at Apple har fjernet muligheden for at bruge
sin ipod som usb stick, ellers så kunne man overføre dem på den måde.

Mit gæt at de har gjort det på den måde tror jeg er pres fra musik
producenterne og at Apple har valgt DRM fri musik i iTunes Store.