Snow leopard overskriver ny flash player
Fra : Kurt Brixen

Dato : 03-09-09 21:14

Faldt lige over denne nyhed:

3-09-2009: Den nye udgave af Mac OS X, version 10.6 (Snow Leopard), leveres med en gammel
og sårbar udgave af Flash Player.

Hvis man har installeret den nyeste version af Flash Player, vil den blive udskiftet med
en ældre udgave, når man opgraderer til Snow Leopard.

Adobe anbefaler, at man opgraderer til den seneste version, Flash Player 10.0.32.18.

LINK:
<https://www.cert.dk/nyheder/nyheder.shtml?09-09-03-14-56-00>

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-09-09 16:06

Kurt Brixen <kbrixen@invalid.invalid> wrote:

> [...]
> udskiftet med en ældre udgave, når man opgraderer til Snow Leopard.
>
> Adobe anbefaler, at man opgraderer til den seneste version, Flash Player

Her er et alternativt link, der åbenbart ikke tager det helt så
højtideligt:

<http://arstechnica.com/apple/news/2009/09/snow-leopard-downgrades-flash
-but-its-an-easy-fix.ars>

Kort udgave:

<http://shortlink.dk/a3d576c7>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Münster

Dato : 04-09-09 23:30

> Her er et alternativt link, der åbenbart ikke tager det helt så
> [...]

Det lader til, at Mac OS X 10.6.1 er på vej, og den inkluderer den
nyeste Flash-afspiller:

<http://arstechnica.com/apple/news/2009/09/days-after-snow-leopard-relea
se-1061-already-in-the-works.ars>

Kort udgave: <http://shortlink.dk/666cf161>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kurt Brixen

Dato : 05-09-09 10:19

In article <1j5jnzw.162ki0t1vd5fy7N%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Det lader til, at Mac OS X 10.6.1 er på vej, og den inkluderer den
> [...]

Problemet var, at jeg havde opdateret til den nyeste Flash player inden Snow Leopard kom.
Så tror jeg jo at jeg stadig har den nyeste, når Snow Leopard er installeret.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-09-09 10:32

> [...]

> Problemet var, at jeg havde opdateret til den nyeste Flash player inden
> Snow Leopard kom. Så tror jeg jo at jeg stadig har den nyeste, når Snow

Det er stadig ikke det problem folk prøver at gøre det til. Alternativt
skulle Apple ikke inkludere Flash playeren i deres install .. og så er
der en anden gruppe der råber bål og brand. Derudover gætter jeg på at
den af Apple inkluderede Flash player er QA testet op imod systemet
hvilket kun kan være en fordel.

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-09-09 18:34

Det er da lidt uventet. Jeg vidste det heller ikke. Der er lidt delte
meninger om, hvorvidt Apple i det hele taget skulle lade Flash Player
være en del af styresystemet. Det er jo nemmere, men man mister jo lidt
selvbestemmelse og risikerer som her, at det ikke er nyeste version.

> [...]
> der en anden gruppe der råber bål og brand. Derudover gætter jeg på at
> den af Apple inkluderede Flash player er QA testet op imod systemet

Og så er der jo tidsspørgsmålet. Tænk på, hvor lang tid, det tager, at
få fremstillet millioner af DVD'er med indpakning og distribueret dem
rundt i verden, så de er klar på udgivelsesdagen. Den DVD, vi får med
Snow Leopard, er antageligt fremstillet adskillige uger før. Måske var
det en ældre Flash, der var nyest dengang.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-09-09 18:48

Henrik Münster skrev:

> [...]
> Snow Leopard, er antageligt fremstillet adskillige uger før. Måske var
> det en ældre Flash, der var nyest dengang.

Det er egentlig lidt synd for Apple at DE får skylden for at Adobe ikke
laver fejlfri kode :)

Havde det ikke været fordi der var opdaget en frygtelig, horribel, styg
og væmmelig fejl i Flashafspilleren SIDEN Apple valgte den version der
skulle med ud, havde ingen løftet et øjenbryn.

Tamp til Adobe :)

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-09-09 23:21

> [...]
> og væmmelig fejl i Flashafspilleren SIDEN Apple valgte den version der
> skulle med ud, havde ingen løftet et øjenbryn.

Ellers skulle Apple helt lade være med at levere Flash med Mac OS X, men
så skal man jo selv installere det. Hver gang jeg har fået en ny
Windows-computer på arbejdet, er jeg startet med at installere Flash og
Shockwave og hvad det ellers hedder. Ellers løber man pludselig ind i en
side, der ikke kan vises, og så skal man bruge tid på at installere
komponenter. Og det sker typisk, når man ikke har tid til det.
Personligt er jeg såmænd godt tilfreds med Apples valg. Nu går der jo
kun et par uger, før 10.6.1 med den nye Flash kommer alligevel.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Esben

Dato : 11-09-09 11:56

> [...]
> Personligt er jeg såmænd godt tilfreds med Apples valg. Nu går der jo
> kun et par uger, før 10.6.1 med den nye Flash kommer alligevel.

Ikke helt OT vil jeg lige bemærke at min selv-opdaterede FP crashede med
denne besked igår:

"Flash Player (Safari Internet PLug-in) quit unexpectedly" (etc..)

Det har jeg sgu aldrig prøvet før på OS X

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-09-09 11:58

Esben <esha@nospamget2net.dk> wrote:

> Ikke helt OT vil jeg lige bemærke at min selv-opdaterede FP crashede med
> denne besked igår:
>
> "Flash Player (Safari Internet PLug-in) quit unexpectedly" (etc..)
>
> Det har jeg sgu aldrig prøvet før på OS X

det sker tit .. under 10.5 tager den bare hele safari med sig .. under
10.6 er flash pluginen forket ud i en seperat process.

/thomas

Fra : Esben

Dato : 11-09-09 13:20

> det sker tit .. under 10.5 tager den bare hele safari med sig .. under
> 10.6 er flash pluginen forket ud i en seperat process.

Og så ved man hvad der foregår - et klart fremskridt.

vh esben

dbareudeladmig@get2net.dk
udelad udelad

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 11-09-09 13:45

> Og så ved man hvad der foregår - et klart fremskridt.

jeg vil nok sige at adobe skulle ghellere lave en flash player som ikke
stank så meget ....

<http://www.bynkii.com/archives/2009/06/doing_it_wrong.html>

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-09-09 23:24

> Tamp til Adobe :)

jeg kender en der godt vil slå først ....

/thomas

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 12-09-09 17:41

Kurt Brixen <kbrixen@invalid.invalid> wrote:

<snip>

> Adobe anbefaler, at man opgraderer til den seneste version, Flash Player
> 10.0.32.18.

Beskyt dig selv.

http://rentzsch.github.com/clicktoflash/

Hmm! Jeg må åbenbart vente lidt med Snowy, indtil 1.5 er færdig.

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.