hvad ser der med drag and drop i Mail ??
Fra : jagge

Dato : 03-09-09 09:49

Hey

Er ved at blive rundtosset over hvordan mail håndterer attachments...

Er der virkelig ingen måde hvorpå man bare kan tage filerne i "vis"
vinduet og slæbe dem til en mappe. Jeg kan heller ikke grabbe filerne
når de står under teksten, det kan da ikke passe... ????

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-09-09 10:07

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
> vinduet og slæbe dem til en mappe. Jeg kan heller ikke grabbe filerne
> når de står under teksten, det kan da ikke passe... ????

nej, det kan det ikke ... ved du hvad afsenderen bruger af mailprogram ?

/thomas

Fra : jagge

Dato : 03-09-09 20:35

> nej, det kan det ikke ... ved du hvad afsenderen bruger af mailprogram ?
>
> /thomas

Aner det ikke kan man se det ?? Men det er nu ligegyldigt hvilken person
jeg får mails fra det er altid sådan.

Kan det være fordi det er en imap konto, MEN det burde jo være helt
ligegyldigt ville jeg mene.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-09-09 21:22

> Aner det ikke kan man se det ?? Men det er nu ligegyldigt hvilken person
> jeg får mails fra det er altid sådan.
>
> Kan det være fordi det er en imap konto, MEN det burde jo være helt
> ligegyldigt ville jeg mene.

jo, jeg kører udelukkende imap konto og kan fint hente vedhæftede filer
ind, enten via drag&drop, eller ved at tage "save" knappen

/thomas

Fra : jagge

Dato : 04-09-09 19:07

> jo, jeg kører udelukkende imap konto og kan fint hente vedhæftede filer
> ind, enten via drag&drop, eller ved at tage "save" knappen

Kan du trække en stak ?? Jeg kan kun tage dem enkeltvis til drag and
drop.

MVH

Jakob

Fra : Kurt Brixen

Dato : 03-09-09 12:02

In article <1j5grc3.1kgp5l1h1y41uN%jagge@noname.invalid>, jagge@noname.invalid (jagge)
wrote:

> Er der virkelig ingen måde hvorpå man bare kan tage filerne i "vis"
> vinduet og slæbe dem til en mappe. Jeg kan heller ikke grabbe filerne
> når de står under teksten, det kan da ikke passe... ????

Oppe i header vinduet kan man vippe pilen ved clipsen, hvor der står antal bilag, og så
kan filerne trækkes ud.

--
Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : jagge

Dato : 03-09-09 20:34

år de står under teksten, det kan da ikke passe... ???? > > Oppe i
header vinduet kan man vippe pilen ved clipsen, hvor der står antal
bilag, og så > kan filerne trækkes ud.

Yep men humlen er at man skal gøre det en for en....... Det er pis....
irreterende og ganske ubegribeligt. Har lige modtaget en mail med 11
attachments og det er for sygt at slæbe dem individuelt.

Det ligner en kæmpe bøf.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-09-09 21:29

> [...]

> irreterende og ganske ubegribeligt. Har lige modtaget en mail med 11
> attachments og det er for sygt at slæbe dem individuelt.

du kan bruge "save" knappen for at gemme dem alle på én gang .. de
bliver smidt i din default "downloads" mappe

/thomas

Fra : jagge

Dato : 04-09-09 19:07

> du kan bruge "save" knappen for at gemme dem alle på én gang .. de
> bliver smidt i din default "downloads" mappe

Ja det er jeg med på men jeg finder det temmelig tåbeligt at man skal
gemme dem alle der, for efterfølgende at finde dem og slæbe dem til en
anden mappe.

Jeg fatter ikke at man ikke kan slæbe dem på en gang fra mailen selv.
Det er simpelthen for kikset.

En stor userbility bøf.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-09-09 19:15

> [...]
> anden mappe.
>
> Jeg fatter ikke at man ikke kan slæbe dem på en gang fra mailen selv.

Du kan også holde "save" knappen nede og vælge en alternativ destination
til dine filer.

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-09-09 19:16

> Du kan også holde "save" knappen nede og vælge en alternativ destination
> til dine filer.

du kan også shift+klikke på de enkelte filer og så trække dem over i en
mappe ...

/thomas

Fra : jagge

Dato : 04-09-09 21:11

> du kan også shift+klikke på de enkelte filer og så trække dem over i en
> mappe ...

på en gang ? Det har jeg prøvet og det funger ikke her.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-09-09 21:35

> på en gang ? Det har jeg prøvet og det funger ikke her.

mærkeligt ..

<http://www.youtube.com/watch?v=dp45oIHj1BA>

det virker her. Hvad med "save" knappen ?

/thomas